Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 680
11 973
113
Szi


Én is voltam és nem tudok elég nagy röhögős szmájlit rakni erre.
Ahogy gondolod.
Én az 76(E79)/74/79A utakon mentem most többet, beromi sokat fejlődtek, én a Covid elött voltam utoljára Erdélyben.
A körforgalmak, különösen a többsávosak olyanok mint ha nem értenék miért kell körforgalom, már a tervezőik sem. A vasút mindenhol ijesztően szarnak látszott. Minden ami az utóbbi 80 évben épült az meglepően ocsmány, tényleg, az izlést is nélkülözi. És a minősége is gagyi. Néztem szegény Vajdahunyad várát, most csinálják a tetőt rá, a már kész részen is tele az eresz a tetőcseréppel, ki fasz vette azt át? (mármint szinültig van törmelékkel az eresz) A kiállítás meg olyan mint nálunk a hetvenes években volt szokás, bár legalább egészen sok magyar felirat volt. A nemzeti szinű festékeikből szerintem tízszer annyi fogy mint a többiből, náluk még a túrautak jelzéseit is abból a három színből válogatják össsze. (ráadásul míg itthon van logika a színekben és a jelekben, na ott nincsen)
Szóval nem románokat akarom szopkodni, még főzni sem tudnak ott ahol mi jártunk most (ezen a vidéken már több száz éve a románok vannak többségben a legtöbb településen, kivéve kb a Maros völgye), de az utakra nem volt panaszom. Csomó más dologra igen.
A párom mondta tökéletesen: -Ez a világ legszebb vidéke, csak ne építenének bele semmit, emrt az mind ronda. A románok kapcsolata természettel kriminális, szemét mindenhol, a Medve barlangben nő a moha/fű a csepköveken a lámpák alatt stb.
És a kurva juhász kutyáik, legközelebb viszek medve sprayt, mert elég sokszor voltam beszarva miattuk, a juhász meg csak néz a szörös talpa dölöngélve.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 313
70 931
113
Van ez a térkép ebben a cikkben, amiről kompletten hiányzik a már meglévő M5 és M6, de nem írják, hogy miért:


1754375798-NxmKfY9R3_md.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 313
70 931
113
Ahogy gondolod.
Én az 76(E79)/74/79A utakon mentem most többet, beromi sokat fejlődtek, én a Covid elött voltam utoljára Erdélyben.
A körforgalmak, különösen a többsávosak olyanok mint ha nem értenék miért kell körforgalom, már a tervezőik sem. A vasút mindenhol ijesztően szarnak látszott. Minden ami az utóbbi 80 évben épült az meglepően ocsmány, tényleg, az izlést is nélkülözi. És a minősége is gagyi. Néztem szegény Vajdahunyad várát, most csinálják a tetőt rá, a már kész részen is tele az eresz a tetőcseréppel, ki fasz vette azt át? (mármint szinültig van törmelékkel az eresz) A kiállítás meg olyan mint nálunk a hetvenes években volt szokás, bár legalább egészen sok magyar felirat volt. A nemzeti szinű festékeikből szerintem tízszer annyi fogy mint a többiből, náluk még a túrautak jelzéseit is abból a három színből válogatják össsze. (ráadásul míg itthon van logika a színekben és a jelekben, na ott nincsen)
Szóval nem románokat akarom szopkodni, még főzni sem tudnak ott ahol mi jártunk most (ezen a vidéken már több száz éve a románok vannak többségben a legtöbb településen, kivéve kb a Maros völgye), de az utakra nem volt panaszom. Csomó más dologra igen.
A párom mondta tökéletesen: -Ez a világ legszebb vidéke, csak ne építenének bele semmit, emrt az mind ronda. A románok kapcsolata természettel kriminális, szemét mindenhol, a Medve barlangben nő a moha/fű a csepköveken a lámpák alatt stb.
És a kurva juhász kutyáik, legközelebb viszek medve sprayt, mert elég sokszor voltam beszarva miattuk, a juhász meg csak néz a szörös talpa dölöngélve.
Én most voltam a Transzfogarason és a Transzalpinán és mindkettő elég jó minőségű. A köztük levő átkötő vidéki utak is jók, még a hegyvidéktől délre is, sőt, mindenfele kolosszális autópályaépítések vanak, viaduktokkal.
Kell is, mert hiába a sok út, össze-vissza kanyarog az összes, akkor is, ha a terep nem igényelné.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 680
11 973
113
Van ez a térkép ebben a cikkben, amiről kompletten hiányzik a már meglévő M5 és M6, de nem írják, hogy miért:


1754375798-NxmKfY9R3_md.jpg
Mert azokat nem az MKIF konzorcium üzemelteti.
Az M6-ot három cég üzemelteti (remélem nem írok baromséágot): M6 Duna (Érdtől Dunaújvárosig) , M6 tolna meg Mecsek Autópálya. Ezekkel amúgy gyanús hogy kissé átbaszták az államot, az elsővel mindenképpen, a szocialist párt legnagyobb dicsőségére. Ráadásul autópálya nagyságú forgalom amúgy sincsen rajta, tök felesleges a kapacitása Dunaújvárostól.
Az M5-öt meg az Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) üzemelteti.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
22 912
29 857
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 028
15 244
113
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and fip7

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 855
27 115
113
(2011-ben a Budapest Airportban 25%+1 szavazat aranyrészvénye volt a magyar államnak, amit akkor azzal az indokkal adott el hogy a részesedés nem jelent érdemi beleszólást a döntésekbe és jelentős hasznot sem hoz.)
Zárójeles részhez mellékszál

A telex, átlátszó, 24.hu stb. kibontotta és tálalta már soxor a szép számokat hatásvadász százalékpontokkal füszerezve, ebbe nem is mennék bele,..de a reptér 20 éves adok-veszek történelme talán befér még ide margóra - az összkép (ki kezdte ki fejezte be) kedvéért:
  • 2005. december: A Gyurcsány-kormány eladott a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. (BA) részvénycsomagjából 75 százalék mínusz egy szavazatnyi részvényt a brit BAA-nek (ez a többi között a londoni Heathrow és Gatwick repülőterek üzemeltetője), és a befektető 75 évre egy vagyonkezelési szerződésen keresztül megkapta a repülőtér üzemeltetési jogát is. A privatizációs vételár 464,5 milliárd forint (1,9 milliárd euró) volt.
  • 2007. május: a BAA a magyar állam beleegyezésével és a vagyonkezelési szerződés módosítása nélkül, minden privatizációs kötelezettségvállalással együtt és a privatizációs árral azonos összegért továbbadta a részesedését a Budapest Airport Zrt-ben a 2005-ös privatizációs pályázat második helyezettének, az AviAlliance (korábbi nevén Hochtief AirPort) által vezetett nemzetközi konzorciumnak, melynek kisebbségi tagjai a szingapúr állam tulajdonában álló Malton (23,33 százalék) és a Caisse de dépot et placement du Québec kanadai nyugdíjalap (21,23 százalék).
  • 2011. június: Az Orbán-kormány befejezte a privatizációt, eladta a Budapest Airport Zrt.-ben meglévő 25 százalék plusz 1 szavazatnyi állami részesedést 36,6 milliárd forintért.
  • 2021 október: A magyar állam, a Mol és az ingatlanbefektetőként ismert Jellinek Dániel közös ajánlatot tett a külföldi repülőtérüzemeltetőknek. Sajtóhírek szerint 4,44 milliárd euró lett volna a vételár.
  • 2021. december: Orbán Viktor miniszterelnök közölte, hogy a költségvetési hiány miatt elnapolják a Budapest Airport Zrt. megszerzését.
  • 2023 szeptember 5.: A Bloomberg információja szerint 4 milliárd eurós (1536 milliárd forintos) vételárajánlatot tett a magyar állam a repülőtér-üzemeltető cégért.
  • 2023. december: Az uniós versenyhatóság nem talált kivetnivalót az ügyletben. Addigra kiderült, hogy a magyar állam a Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt.-n keresztül 80, a Vinci Airports pedig 20 százalék tulajdonrészt szerez a Budapest Airportban.
  • 2023. december: Nagy Márton arról nyilatkozott, hogy a Katari Befektetési Hatóságot is bevonják az üzletbe, a harmadik terminál építéséről volt szó. Később azt közölték, hogy Katar 29 százalék erejéig szállna be, a magyar állam 51 százalékot tart meg.
  • 2024. június 6.: Nagy bejelentette, hogy aláírták az adás-vételi szerződést az AviAlliance konzorciummal a Budapest Airport Zrt. 100 százalékos részvénycsomagjának megszerzéséről.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 675
18 901
113
Zárójeles részhez mellékszál

A telex, átlátszó, 24.hu stb. kibontotta és tálalta már soxor a szép számokat hatásvadász százalékpontokkal füszerezve, ebbe nem is mennék bele,..de a reptér 20 éves adok-veszek történelme talán befér még ide margóra - az összkép (ki kezdte ki fejezte be) kedvéért:
  • 2005. december: A Gyurcsány-kormány eladott a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. (BA) részvénycsomagjából 75 százalék mínusz egy szavazatnyi részvényt a brit BAA-nek (ez a többi között a londoni Heathrow és Gatwick repülőterek üzemeltetője), és a befektető 75 évre egy vagyonkezelési szerződésen keresztül megkapta a repülőtér üzemeltetési jogát is. A privatizációs vételár 464,5 milliárd forint (1,9 milliárd euró) volt.
  • 2007. május: a BAA a magyar állam beleegyezésével és a vagyonkezelési szerződés módosítása nélkül, minden privatizációs kötelezettségvállalással együtt és a privatizációs árral azonos összegért továbbadta a részesedését a Budapest Airport Zrt-ben a 2005-ös privatizációs pályázat második helyezettének, az AviAlliance (korábbi nevén Hochtief AirPort) által vezetett nemzetközi konzorciumnak, melynek kisebbségi tagjai a szingapúr állam tulajdonában álló Malton (23,33 százalék) és a Caisse de dépot et placement du Québec kanadai nyugdíjalap (21,23 százalék).
  • 2011. június: Az Orbán-kormány befejezte a privatizációt, eladta a Budapest Airport Zrt.-ben meglévő 25 százalék plusz 1 szavazatnyi állami részesedést 36,6 milliárd forintért.
  • 2021 október: A magyar állam, a Mol és az ingatlanbefektetőként ismert Jellinek Dániel közös ajánlatot tett a külföldi repülőtérüzemeltetőknek. Sajtóhírek szerint 4,44 milliárd euró lett volna a vételár.
  • 2021. december: Orbán Viktor miniszterelnök közölte, hogy a költségvetési hiány miatt elnapolják a Budapest Airport Zrt. megszerzését.
  • 2023 szeptember 5.: A Bloomberg információja szerint 4 milliárd eurós (1536 milliárd forintos) vételárajánlatot tett a magyar állam a repülőtér-üzemeltető cégért.
  • 2023. december: Az uniós versenyhatóság nem talált kivetnivalót az ügyletben. Addigra kiderült, hogy a magyar állam a Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt.-n keresztül 80, a Vinci Airports pedig 20 százalék tulajdonrészt szerez a Budapest Airportban.
  • 2023. december: Nagy Márton arról nyilatkozott, hogy a Katari Befektetési Hatóságot is bevonják az üzletbe, a harmadik terminál építéséről volt szó. Később azt közölték, hogy Katar 29 százalék erejéig szállna be, a magyar állam 51 százalékot tart meg.
  • 2024. június 6.: Nagy bejelentette, hogy aláírták az adás-vételi szerződést az AviAlliance konzorciummal a Budapest Airport Zrt. 100 százalékos részvénycsomagjának megszerzéséről.

Ki ki pártállása szerint döntse el hogy alulértékelve adtuk, vagy túlértékelve vettük vissza.

Igazából mindegy, így bukik a magyar állam 2 millárd eurót, és így van kilapátolva nagyjából ennyi nemzeti vagyon a szent nyugati befektetői körök kezébe.

Egy normális keleti autoriter rendszerben az ilyenekért jópár ember ki szokott esni az ablakon…
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 680
11 973
113
https://arveres.bkv.hu/hu/kategoria/jarmuvek

Magyar Közlekedési Klub

Árverezésre kínálja a Modulo buszok maradványait a BKV - az elmúlt évtizedek egyik legsötétebb járműipari mutyijának felelősei közben élik világukat
☠️

2016-ban széndioxidkvóta-eladásból származó 4 milliárd forinttal megdobta a kormány a BKV-t, hogy vegyen belőle 20 elektromos midibuszt Varga Mihály akkori pénzügyminiszter Mészáros Csaba nevű haverjának buszgyártásban nulla múlttal rendelkező cégétől, a rajzasztalról, prototípus és bárminemű üzemi tapasztalat nélkül. Szóló trolikat messze lepipáló darabáron persze. Már a kezdés is atomerős volt a repimeneten kieső kerékkel a Bartók Béla úton, de mutyiban nincs megállás, nyomni kellett tovább a projektet bármi áron - egyebek mellett még a frissen átadott Széll Kálmán téri buszfordulót is átépítették a jószágok kedvéért. Aztán két év után 25%-os rendelkezésreállást tudott felmutatni a típus, a gyártó csődbe ment, a BKV pedig azóta is fut a pénze után.
Következmény, felelős nincs, a projekt főkolomposa, Varga Mihály ma a jegybank élén szörnyülködik azon, hogy az elődje hazavitte a köz vagyonát. Örülnénk neki, ha először a saját portáján nézne körül, illetve úgy általában valami illetékes hatóság az elejétől a végéig felgöngyölítené ezt a velejéig mocskos sztorit. Négy milliárd forintból akkori értéken 27 db Solaris szóló trolit, vagy hat rövid CAF-villamost lehetett volna vásárolni, vagy tucatjával lehetett volna akadálymentesíteni budapesti csomópontokat/villamosmegállókat, esetleges kerékpáros fejlesztésekről nem is beszélve.
Ha valaki szeretne Modulo-roncsot venni, augusztus 14-éig teheti meg a tétjét.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 964
21 901
113
Én hosszú idő után most voltam Erdélyben, Déva és Vajdahunyad környékén, sokkal jobbak az utak mint itthon.

A videóban meg amit csinálnak egy szar, humuszra tavtarto nélkül betonvas, dilataco sincsen.
Az aszfalt és a beton tonkremenetele másképpen zajlik, az aszfalt rugalmas ezért nyomvalyus lesz, míg a beton törik ha túl nagy terhelést kap. Meg elmozog a hezagoknal, mint régen az M7, meg mostanában az M31.
Véletlen pont arra voltam három hete, igaz zsákfalukban meg kis utakon. Karánsebestől Hátszeg-Petrozsény vonalon a főút jó lett, tavaly is nagy útépítés ment, és frankó beérett, sokkal jobb, mint három éve, akkor a főút is para volt még. De ha a párhuzamosan futó alsóbbrendű beton lapos úton mégy, pl. A Hátszeg melletti víztározóknál, az még nagyon kula. Láttam új Opel suvot eltört felnis kerékkel egy kátyú mellett… azt a gödröt pár nappal előtte én is majd beszívtam, de nekem ott kb a tengely/olajteknő is leért volna, olyan mély volt. Itthon ilyen fost mondjuk Szolnok körül láttam régen, de Ma már Óbudán vagy Gödöllőn is akad ilyen szar, úgy, hogy pár méterrel odébb megcsinálták kb. Autópálya minőségre.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alali77

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 877
2 792
113
Hungaria, mi? LoL
ide teszem, mert közlekedés. Jó terv ez a parkoló, de a polgit azért megkérdezném, hogy hogyan tervezi majd lezongorázni a bebukott konténerpályaudvar költségeit?? Kb 11 millárd forint bukóba vannak, a projekt fele sem készült el és a vállalkozó Platina-Bau már el is pucolt a helyszínről! :D:oops::rolleyes:

https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...oto-amit-2023-ban-kellett-volna-atadni-777479