"...A régi kocsik nem véletlenül voltak nagyon tartósak bizonyos gyártóknál.
Tényleg Youtuben nézze meg mindenki a régi mercedeses gyári videókat, vagy akár az Opel Astra F-ét.
Egyből rá lehet jönni, hogy ezek a vasak miért vannak még 30 évesen is a közutakon, és más kortárs típusok miért nem..."
Visszatérve: Akkor érdemes minőséget, tartósságot gyártani!?
Nem.
Azt a keskeny mezsgyét kell eltalálni - főleg a mindig gyilkos versenyben -, ahol még nem üt vissza a rossz minőség,a csapnivaló megbízhatósság, de - látva a piac nem túl követekzetes hozzáállását - feleslegesen nem ölnek bele a minőségbe.
Az ember tökéletlen, így tökéletlen nagyobb szervezeti formációkban is, a piac fogadókészsége misztikusan kiszámíthatatlan (lásd még popslágerek, divatcikkek), s akkor ebben a közegben kéne okosnak lenni...
Szerintem.
Részben egyet értek veled, de azt ne felejtsd el, hogy ezek a cégek (merci, BMW, Volvo, Audi) a legutóbbi időkig abból éltek, hogy nagyon tartós dolgokat gyártottak egykoron.
Az, hogy ma a mercedes , a VW csoport szarul áll anyagilag, pont annak köszönhető, hogy már senki sem hiszi el, hogy nem gagyi szart gyártanak.
A volvo is nagyon megbízhatatlan lett, ennek is szép lassan érződik a böjtje, ott sem jönnek már a számok.
A BMW talpon maradásának az oka talán pont az volt, hogy kínában nagyon betaláltak és óriásit kaszáltak.
Európai gyártók között ma is ők ott talán a legerősebbek.
Én úgy látom, hogy két út lehetséges.
1. Éppen, hogy elfogadható minőségű autót gyártasz minimál haszonnal, de dömping mennyiségben és áron. Lásd. Renault.
2. Jó minőséget gyártasz magasabb áron, lásd. Toyota (Lexus) és Honda (Acura), akik köszönik szépen tök jól vannak

A harmadik út, amire a németek ráléptek, hogy diszkont szart gyártasz arany áron az rövid távon kifizetődő volt, dőlt is a della egy 10-15 évig. Aztán a világon már mindenki elfogadta, hogy ez már csak az emlékek felélése és lehúzás.
És pont ezért jött a lejtő nekik. Meg is érdemlik!
Szarsági lista az UK-ben, benne renault, volvo, merci volksvagen, nissan. Meg egy eredetileg kínai autó ami itt már mazda.