Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 804
67 677
113
"...A régi kocsik nem véletlenül voltak nagyon tartósak bizonyos gyártóknál.
Tényleg Youtuben nézze meg mindenki a régi mercedeses gyári videókat, vagy akár az Opel Astra F-ét.
Egyből rá lehet jönni, hogy ezek a vasak miért vannak még 30 évesen is a közutakon, és más kortárs típusok miért nem..."
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.



Visszatérve: Akkor érdemes minőséget, tartósságot gyártani!?

Nem.
Azt a keskeny mezsgyét kell eltalálni - főleg a mindig gyilkos versenyben -, ahol még nem üt vissza a rossz minőség,a csapnivaló megbízhatósság, de - látva a piac nem túl követekzetes hozzáállását - feleslegesen nem ölnek bele a minőségbe.

Az ember tökéletlen, így tökéletlen nagyobb szervezeti formációkban is, a piac fogadókészsége misztikusan kiszámíthatatlan (lásd még popslágerek, divatcikkek), s akkor ebben a közegben kéne okosnak lenni...

Szerintem.

Részben egyet értek veled, de azt ne felejtsd el, hogy ezek a cégek (merci, BMW, Volvo, Audi) a legutóbbi időkig abból éltek, hogy nagyon tartós dolgokat gyártottak egykoron.
Az, hogy ma a mercedes , a VW csoport szarul áll anyagilag, pont annak köszönhető, hogy már senki sem hiszi el, hogy nem gagyi szart gyártanak.
A volvo is nagyon megbízhatatlan lett, ennek is szép lassan érződik a böjtje, ott sem jönnek már a számok.
A BMW talpon maradásának az oka talán pont az volt, hogy kínában nagyon betaláltak és óriásit kaszáltak.
Európai gyártók között ma is ők ott talán a legerősebbek.

Én úgy látom, hogy két út lehetséges.
1. Éppen, hogy elfogadható minőségű autót gyártasz minimál haszonnal, de dömping mennyiségben és áron. Lásd. Renault.
2. Jó minőséget gyártasz magasabb áron, lásd. Toyota (Lexus) és Honda (Acura), akik köszönik szépen tök jól vannak :)
A harmadik út, amire a németek ráléptek, hogy diszkont szart gyártasz arany áron az rövid távon kifizetődő volt, dőlt is a della egy 10-15 évig. Aztán a világon már mindenki elfogadta, hogy ez már csak az emlékek felélése és lehúzás.
És pont ezért jött a lejtő nekik. Meg is érdemlik!

Szarsági lista az UK-ben, benne renault, volvo, merci volksvagen, nissan. Meg egy eredetileg kínai autó ami itt már mazda.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 142
15 765
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.





Részben egyet értek veled, de azt ne felejtsd el, hogy ezek a cégek (merci, BMW, Volvo, Audi) a legutóbbi időkig abból éltek, hogy nagyon tartós dolgokat gyártottak egykoron.
Az, hogy ma a mercedes , a VW csoport szarul áll anyagilag, pont annak köszönhető, hogy már senki sem hiszi el, hogy nem gagyi szart gyártanak.
A volvo is nagyon megbízhatatlan lett, ennek is szép lassan érződik a böjtje, ott sem jönnek már a számok.
A BMW talpon maradásának az oka talán pont az volt, hogy kínában nagyon betaláltak és óriásit kaszáltak.
Európai gyártók között ma is ők ott talán a legerősebbek.

Én úgy látom, hogy két út lehetséges.
1. Éppen, hogy elfogadható minőségű autót gyártasz minimál haszonnal, de dömping mennyiségben és áron. Lásd. Renault.
2. Jó minőséget gyártasz magasabb áron, lásd. Toyota (Lexus) és Honda (Acura), akik köszönik szépen tök jól vannak :)
A harmadik út, amire a németek ráléptek, hogy diszkont szart gyártasz arany áron az rövid távon kifizetődő volt, dőlt is a della egy 10-15 évig. Aztán a világon már mindenki elfogadta, hogy ez már csak az emlékek felélése és lehúzás.
És pont ezért jött a lejtő nekik. Meg is érdemlik!

Szarsági lista az UK-ben, benne renault, volvo, merci volksvagen, nissan. Meg egy eredetileg kínai autó ami itt már mazda.

Egyetértek.

"...Az, hogy ma a mercedes , a VW csoport szarul áll anyagilag, pont annak köszönhető, hogy már senki sem hiszi el, hogy nem gagyi szart gyártanak..."

Egyrészt.

Másrészt.

Másrészt ezek a cégek a - korlátlan növekedés ígéretével kecsegtető - kínai piacra méretezték fel az egész cégeiket.
S persze "van pénz sza...ig maszekok vagyunk!" mentalitás uralkodott el az igazgató/felügyelőbizottságokon, meg úgy általában az egész céges hierarchiában. (Nem tudom, de azért az emberi mentalitás na.)
Nyilván ez egy öngerjesztő folyamat (mindenki meg akar élni), s gyanítom, hogy óriási lett (az állandósult költségeket jelentő) vállalati struktúra, ami már az első pár százalékos bevételcsökkenésnél büntet...

Most meg ott állnak letolt gatyával (Pl. Merci, Porsche, meg úgy az egész VW konszern), s pingvineznek, mert vissza kéne méretezni a cégeket a 90-es évek; a kanai piac előtti méretre (de kit rúgjunk ki; a régi bútordarab tapasztalt, de már rugalmatlan fejlesztőt, vagy a tejfölős szájút, aki viszont egyelőre csak a jövő ígérete?) de fejleszteni is kéne...

A felskálázásból visszaméretezést sem a Fiat, mint márka, sem a Fiat, mint konszern (stb. egyéb márkák a világon) nem tudta méretgazdaságosan megvalósítani.
Szerintem ezeknek a németeknek sem fog ez nagyon menni. lesz még ott ettől még nagyobb fájdalom.
Nagyot akar a szarka, de nem bírja a farka, a fák nem nőnek az égig.
...még valami Coelho kéne ide.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
18 319
67 462
113
Ugyanaz van a gépkocsigyártók krizise mögött, mint a bankszektor krizisei mögött. Mohóság. Soha nem elég a profit.