[HUN] Embraer KC-390 Millennium

Nemtom ki fizeti, de a légi utántöltés kialakítását jövőre tervrzik.
Aero magazin aug

Online itt a teljes cikk, nemcsak a kivágott részletek.

 
532143577_1333188252149839_9123288634768852401_n.jpg
533260370_1333188255483172_2923451334923262645_n.jpg

531690504_1333188242149840_6024335479530755189_n.jpg
531396187_1333188215483176_2433884246036084486_n.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Amíg a brazilok meg nem csinálják a KC-390 - Gripen típustanusítványt a saját gépeikkel vagy a gyártó a gyári KC-390-nel és a svéd C/D Gripenekkel, addig nincs miről beszélni, mert addig magyar gép hivatalosan a közelébe nem mehet... hacsak nem mi fizetjük ezeket a teszteket és jön ide egy svéd berepülő pilóta aki elvégzi a teszteket, meghatározza az eljárásokat és megtanítja pilótáinknak. (="közösen fejlesztünk")
A földi utántöltés tanusítva.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Brazília jóváhagyta a KC-390 földi utántöltési kompatibilitását az F-39 Gripennel


A brazil légierő fejlesztette Embraer KC-390 szállító/tankoló repülőgépének működési képességeit, a géppel most először sikerült üzemanyagot szállítani egy Saab Gripen E vadászgépbe a földön állomásozva.
 
A földi utántöltés tanusítva.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Brazília jóváhagyta a KC-390 földi utántöltési kompatibilitását az F-39 Gripennel


A brazil légierő fejlesztette Embraer KC-390 szállító/tankoló repülőgépének működési képességeit, a géppel most először sikerült üzemanyagot szállítani egy Saab Gripen E vadászgépbe a földön állomásozva.
FARP-képesség. Ha minden igaz, ez annyi hogy odavisznek valahová egy üzemanyagtartályt és egy szivattyút, amivel utána meg lehet tankolni az adott repülőgépet, helikoptert. Nem a szállítógép üzemanyagát és rendszereit használják. Erre talán még az An-26-os is képes lett volna. (a Honvédség a helikoptereknél tartálykocsikkal oldja meg ezt) Messze még a cél, a Gripenek légi utántöltése.
 
Nagyszabású ejtőernyős műveletet hajtott végre a Magyar Honvédség KC-390-es szállítórepülőgépe Kecskemét-Szolnok és a Bakony érintésével szerdán, melyre a kiöregedett An-26-os repülőgépek kivonása óta, közel 6 éve nem volt példa. Egyben most hajtottak végre először ilyen méretű ejtőernyős feladatot az új repülőgéppel, beszerzése óta!

Az Adaptive Hussars 2025 gyakorlat keretében végrehajtott tömeges ejtőernyős ugráshoz a kecskeméti katonai repülőtérről levegőbe emelkedő KC-390-es először Szolnokra repült át, hogy ott a fedélzetére vegye az MH Különleges Műveleti Parancsnokság újonnan megalakult ejtőernyős századának deszantos állományát, akik így egy nagyjából húsz perces útvonalrepülés után a Bakonyban értek földet. A teljes művelet során, több körben, összesen megközelítőleg 100 katona ugrott ki a „0” ponti gyakorlótéren kijelölt ugrózónába.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Nagyszabású ejtőernyős műveletet hajtott végre a Magyar Honvédség KC-390-es szállítórepülőgépe Kecskemét-Szolnok és a Bakony érintésével szerdán, melyre a kiöregedett An-26-os repülőgépek kivonása óta, közel 6 éve nem volt példa. Egyben most hajtottak végre először ilyen méretű ejtőernyős feladatot az új repülőgéppel, beszerzése óta!

Az Adaptive Hussars 2025 gyakorlat keretében végrehajtott tömeges ejtőernyős ugráshoz a kecskeméti katonai repülőtérről levegőbe emelkedő KC-390-es először Szolnokra repült át, hogy ott a fedélzetére vegye az MH Különleges Műveleti Parancsnokság újonnan megalakult ejtőernyős századának deszantos állományát, akik így egy nagyjából húsz perces útvonalrepülés után a Bakonyban értek földet. A teljes művelet során, több körben, összesen megközelítőleg 100 katona ugrott ki a „0” ponti gyakorlótéren kijelölt ugrózónába.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ma is körözött egy Kc-390 a 0 pont felett. + egy Ch-47 is.
 
A Különleges Műveleti Parancsnokság újonnan megalakult ejtőernyős századának katonái több körben hajtottak végre ejtőernyős ugrást a KC-390 katonai szállító repülőgépből.

A sajtóanyagban kiemelték, hogy az „ejtőernyős kijuttatás” gyakori elem különleges műveletek, például túszmentés, hírszerzési akciók, célpontmegjelölés során. Az ejtőernyős bevetés lehetővé teszi, hogy a különleges műveleti egységek észrevétlenül jussanak be ellenséges vagy nehezen megközelíthető területre – tették hozzá.

A tájékoztatás szerint az Embraer KC-390 típusú szállítógéppel a honvédség újabb képességgel bővült; a gép fontos jellemzője, hogy teherszállításra, illetve nagy létszámú katonai egység szállítására és ejtőernyős célba juttatására is képes.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

546118174_1206810664824822_9198072607219177381_n.jpg
547286011_1114137044144505_2497336527534852977_n.jpg


Az Adaptive Hussars 2025 újabb izgalmas mozzanata: katonáink 450 méterről ugrottak ki a KC-390 katonai szállító repülőgép fedélzetéről.
 

Cseh OVP-12-es ernyőjével úton a föld felé a KM ejések egyik katonája, háttérben a hosszúfalon az ugratást végző első KC-390-esünk, a 610-es.
250912_0-pont_kc-390_1eje_10.jpg



Felváltva használták a bal és jobb ugróajtót az ejtőernyősök a rárepülések során.
250912_0-pont_kc-390_1eje_4.jpg



A málhazsák éppen földet ért, jöhet a többi.
250912_0-pont_kc-390_1eje_3.jpg
 
Jó sokan ugrottak
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek
További látványos felvételek
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
További látványos felvételek
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


"Az ajtó után található egy kilépőhely, ami automatikusan kifordít 45 fokban, majd a másik 45 fokot a gravitáció biztosítja. És már kinn is van az ember a levegőben..."

„Gyakran hajtunk végre ugrásokat a szandaszőlősi reptéren. Nemzetközi környezetben legutóbb a Swift Response gyakorlat keretén belül Svédországban és Norvégiában volt lehetőségünk – teszi hozzá Sz. B. főhadnagy, szakaszparancsnok. – A legtöbbünknek van tapasztalata bonyolult terepugrások végrehajtásában. A mostani gyakorlat megmutatja, hogy KC-390 eszközből is képesek vagyunk biztonságosan és pontosan landolni.”
 

"Az ajtó után található egy kilépőhely, ami automatikusan kifordít 45 fokban, majd a másik 45 fokot a gravitáció biztosítja. És már kinn is van az ember a levegőben..."

„Gyakran hajtunk végre ugrásokat a szandaszőlősi reptéren. Nemzetközi környezetben legutóbb a Swift Response gyakorlat keretén belül Svédországban és Norvégiában volt lehetőségünk – teszi hozzá Sz. B. főhadnagy, szakaszparancsnok. – A legtöbbünknek van tapasztalata bonyolult terepugrások végrehajtásában. A mostani gyakorlat megmutatja, hogy KC-390 eszközből is képesek vagyunk biztonságosan és pontosan landolni.”
68c19ed5f2839896054430.jpg
68c19ed419685687628700.jpg


 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek