MindenkiDélután a Jetfly is megosztotta. Ők is ide járnak anyagért.

Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
MindenkiDélután a Jetfly is megosztotta. Ők is ide járnak anyagért.
Mit csinálhatott a KC390-esünk egy hétig a brüsszeli reptéren?
Brussels Airport 2025 May 5th...
Brussels Airport 2025 May 12th...
Mindenképpen furcsának tűnik, hogy májusban eddig csak két repülése volt, május 5-én ment ki Brüsszelbe, egy héttel később 12-én jött vissza Kecskemétre és azóta nem is repült.Alkatrészre várt?
Kb. egy hónap után ma végre újra repült a gép, Geilenkirchenben járt.Mindenképpen furcsának tűnik, hogy májusban eddig csak két repülése volt, május 5-én ment ki Brüsszelbe, egy héttel később 12-én jött vissza Kecskemétre és azóta nem is repült.
2025. 07.02. - Végrehajtotta első ejtőernyős ugratását a Magyar Honvédség Embraer KC-390 Millenium típusú szállítórepülőgépe az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár bázisa felett, szerdán a délelőtti és délutáni órákban.
![]()
7,4 E megtekintés · 87 reakció | 2025. 07.02. Végrehajtotta első ejtőernyős ugratását a Magyar Honvédség Embraer KC-390 Millenium típusú szállítórepülőgépe az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár bázisa felett, szerdán a délelőtti és délutá
2025. 07.02. Végrehajtotta első ejtőernyős ugratását a Magyar Honvédség Embraer KC-390 Millenium típusú szállítórepülőgépe az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár bázisa felett, szerdán a...www.facebook.com
Az első a légiutántöltő-képesség, vagyis a KC–390-es képes arra, hogy repülőgépeinket a levegőben tankolja meg. A másik előnyös tulajdonsága, hogy a szállítási feladatok mellett alkalmas ejtőernyősök ugratására és teherdeszant dobásra. Ez a képesség még kialakítás alatt van: a rengeteg képzésen, felkészítésen túl be kell szerezni a kritériumoknak megfelelő ejtőernyőket, palettákat és egyéb felszereléseket.![]()
Az ég kecskeméti urai
„Nem mindig lehet megtenni, amit kell, de mindig meg kell tenni, amit lehet” – a Bethlen Gábortól származó idézet szellemében szolgál a honvédség kötelékében immár 34 éve Könczöl Ferenc dandártábornok. Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnokának az a célja, hogy a bővülő...honvedelem.hu
„Nem mindig lehet megtenni, amit kell, de mindig meg kell tenni, amit lehet”
Milyen további fontosabb feladatok, gyakorlatok várnak a kecskeméti állományra, illetve a bázison milyen fejlesztések, beruházások fejeződnek be az idén?
2025 májusának legvégén megérkezett az első három L–39 Skyfox kiképző és könnyű harci repülőgép, amelyből az őszre a tervek szerint már nyolc példány lesz rendszerben. Hazánk 12 darabot rendelt a típusból, nyolc kiképző és négy felderítő változatot; az utóbbiak 2028-ban érkeznek.
A tervek szerint részt veszünk az NFTE (NATO Flying Training in Europe) elnevezésű kezdeményezésben, amely az NFTC mintájára, de új tanterv szerint képez pilótákat. Várhatóan 2028-ra teremti meg a honvédség azokat a kondíciókat, melyeknek köszönhetően a magyar hallgatók mellett külföldieket is fogadhatunk.
...a jövő év első felében kapunk újabb négy, eddig még nem repült együléses Gripent...
készülünk a második KC–390-es érkezésére
Folyamatban vannak az oktatások, kiképzések, illetve az infrastrukturális, infokommunikációs fejlesztések is.
Július végén négy Gripen vadászrepülőgéppel települ ki a magyar kontingens Litvániába, a Siauliai légibázisra, és augusztus elsejétől november végéig vezető nemzetként hajtjuk végre a feladatot. Közel nyolcvan fős kontingens utazik, melynek csak egy része a hajózó állomány.
Most készítjük elő az infrastruktúrát az új képességek kialakításához, amit az L–39-es repülőgépek pilótáinak kiképző épülete, illetve a csúcstechnikát képviselő szimulátorrendszer átadása fémjelez.
Emellett mindenképp meg kell említenünk a bázis őrzés-védelmi fejlesztését is.
...
Amíg a brazilok meg nem csinálják a KC-390 - Gripen típustanusítványt a saját gépeikkel vagy a gyártó a gyári KC-390-nel és a svéd C/D Gripenekkel, addig nincs miről beszélni, mert addig magyar gép hivatalosan a közelébe nem mehet... hacsak nem mi fizetjük ezeket a teszteket és jön ide egy svéd berepülő pilóta aki elvégzi a teszteket, meghatározza az eljárásokat és megtanítja pilótáinknak. (="közösen fejlesztünk")Az első a légiutántöltő-képesség, vagyis a KC–390-es képes arra, hogy repülőgépeinket a levegőben tankolja meg.
Vagy akkor a csehek.Amíg a brazilok meg nem csinálják a KC-390 - Gripen típustanusítványt a saját gépeikkel vagy a gyártó a gyári KC-390-nel és a svéd C/D Gripenekkel, addig nincs miről beszélni, mert addig magyar gép hivatalosan a közelébe nem mehet... hacsak nem mi fizetjük ezeket a teszteket és jön ide egy svéd berepülő pilóta aki elvégzi a teszteket, meghatározza az eljárásokat és megtanítja pilótáinknak. (="közösen fejlesztünk")
A csehek a közös európai MRTT programban vannak benne. (Biztos emlékszel rá, mert nem rég így bukott ki hogy eddig a Gripent nem lehetett éjszaka utántölteni, csak most kapott meg ehhez valami módosítást a gép.) És már a +10 éves Gripen szerződésüket is csak erősen megvágva (kevesebb bérelt gépre és olcsóbban) írták alá, így elég valószínűnek tűnik hogy nem fognak erre is még költeni.Vagy akkor a csehek.
Ha őszre várják a második gépet, akkor nem kellett volna már hogy elvégezze az első repülését? (a csehek is őszre várták az első gépüket, de beszállítói problémák miatt a gyártó jelezte hogy kb. fél évet késni fog) Ha már márciusban elkezdték az elektromos rendszerek tesztelését a második magyar gépen, akkor már itt lenne az ideje az első repülésnek. Ha jól emlékszem, az első magyar gép az első repülése után két hónappal jött Magyarországra a NATO rádiók beszerelése miatt, majd utána még 5 hónap telt el az átadásig. Ha ugyanez az ütemterv, akkor ősszel maximum a rádiók beszerelése fog megtörténni, átadás meg valamikor 2026 tavaszán lehet.Nemtom ki fizeti, de a légi utántöltés kialakítását jövőre tervrzik.
Aero magazin aug
Nem baj hogy kesik, ez legyen elsore jol megcsinalvaHa őszre várják a második gépet, akkor nem kellett volna már hogy elvégezze az első repülését? (a csehek is őszre várták az első gépüket, de beszállítói problémák miatt a gyártó jelezte hogy kb. fél évet késni fog) Ha már márciusban elkezdték az elektromos rendszerek tesztelését a második magyar gépen, akkor már itt lenne az ideje az első repülésnek. Ha jól emlékszem, az első magyar gép az első repülése után két hónappal jött Magyarországra a NATO rádiók beszerelése miatt, majd utána még 5 hónap telt el az átadásig. Ha ugyanez az ütemterv, akkor ősszel maximum a rádiók beszerelése fog megtörténni, átadás meg valamikor 2026 tavaszán lehet.
Mert mi volt a gond az elsővel?Nem baj hogy kesik, ez legyen elsore jol megcsinalva![]()
Nem az en tisztem le irni amit meseltek, valoszinuleg minositett is…majd az aranysasba biztos lehozzak valamikor, de megnyugtatok mindenkit..nekunk semmibe nem kerul csak idobeMert mi volt a gond az elsővel?
Nem baj hogy kesik, ez legyen elsore jol megcsinalva![]()
Nem otvar, kis torodest igenyel es jo lesz..a negativ panaszkodas hamarabb eljut hozzank de a pozitivum kevesbe.De tényleg annyira ótvar, mint azt panaszkodják?
Akkor mondj már ilyet is néha!Nem otvar, kis torodest igenyel es jo lesz..a negativ panaszkodas hamarabb eljut hozzank de a pozitivum kevesbe.
Új tipus,még tele van gyerekbetegséggel.De tényleg annyira ótvar, mint azt panaszkodják?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..