[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 416
104 577
113

„Nem mindig lehet megtenni, amit kell, de mindig meg kell tenni, amit lehet”

Milyen további fontosabb feladatok, gyakorlatok várnak a kecskeméti állományra, illetve a bázison milyen fejlesztések, beruházások fejeződnek be az idén?

2025 májusának legvégén megérkezett az első három L–39 Skyfox kiképző és könnyű harci repülőgép, amelyből az őszre a tervek szerint már nyolc példány lesz rendszerben. Hazánk 12 darabot rendelt a típusból, nyolc kiképző és négy felderítő változatot; az utóbbiak 2028-ban érkeznek.

A tervek szerint részt veszünk az NFTE (NATO Flying Training in Europe) elnevezésű kezdeményezésben, amely az NFTC mintájára, de új tanterv szerint képez pilótákat. Várhatóan 2028-ra teremti meg a honvédség azokat a kondíciókat, melyeknek köszönhetően a magyar hallgatók mellett külföldieket is fogadhatunk.

...a jövő év első felében kapunk újabb négy, eddig még nem repült együléses Gripent...

készülünk a második KC–390-es érkezésére

Folyamatban vannak az oktatások, kiképzések, illetve az infrastrukturális, infokommunikációs fejlesztések is.

Július végén négy Gripen vadászrepülőgéppel települ ki a magyar kontingens Litvániába, a Siauliai légibázisra, és augusztus elsejétől november végéig vezető nemzetként hajtjuk végre a feladatot. Közel nyolcvan fős kontingens utazik, melynek csak egy része a hajózó állomány.

Most készítjük elő az infrastruktúrát az új képességek kialakításához, amit az L–39-es repülőgépek pilótáinak kiképző épülete, illetve a csúcstechnikát képviselő szimulátorrendszer átadása fémjelez.

Emellett mindenképp meg kell említenünk a bázis őrzés-védelmi fejlesztését is.

...
Az első a légiutántöltő-képesség, vagyis a KC–390-es képes arra, hogy repülőgépeinket a levegőben tankolja meg. A másik előnyös tulajdonsága, hogy a szállítási feladatok mellett alkalmas ejtőernyősök ugratására és teherdeszant dobásra. Ez a képesség még kialakítás alatt van: a rengeteg képzésen, felkészítésen túl be kell szerezni a kritériumoknak megfelelő ejtőernyőket, palettákat és egyéb felszereléseket.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 086
90 401
113
Az első a légiutántöltő-képesség, vagyis a KC–390-es képes arra, hogy repülőgépeinket a levegőben tankolja meg.
Amíg a brazilok meg nem csinálják a KC-390 - Gripen típustanusítványt a saját gépeikkel vagy a gyártó a gyári KC-390-nel és a svéd C/D Gripenekkel, addig nincs miről beszélni, mert addig magyar gép hivatalosan a közelébe nem mehet... hacsak nem mi fizetjük ezeket a teszteket és jön ide egy svéd berepülő pilóta aki elvégzi a teszteket, meghatározza az eljárásokat és megtanítja pilótáinknak. (="közösen fejlesztünk")
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 416
104 577
113
Amíg a brazilok meg nem csinálják a KC-390 - Gripen típustanusítványt a saját gépeikkel vagy a gyártó a gyári KC-390-nel és a svéd C/D Gripenekkel, addig nincs miről beszélni, mert addig magyar gép hivatalosan a közelébe nem mehet... hacsak nem mi fizetjük ezeket a teszteket és jön ide egy svéd berepülő pilóta aki elvégzi a teszteket, meghatározza az eljárásokat és megtanítja pilótáinknak. (="közösen fejlesztünk")
Vagy akkor a csehek.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 086
90 401
113
Vagy akkor a csehek.
A csehek a közös európai MRTT programban vannak benne. (Biztos emlékszel rá, mert nem rég így bukott ki hogy eddig a Gripent nem lehetett éjszaka utántölteni, csak most kapott meg ehhez valami módosítást a gép.) És már a +10 éves Gripen szerződésüket is csak erősen megvágva (kevesebb bérelt gépre és olcsóbban) írták alá, így elég valószínűnek tűnik hogy nem fognak erre is még költeni.