MindenkiDélután a Jetfly is megosztotta. Ők is ide járnak anyagért.

MindenkiDélután a Jetfly is megosztotta. Ők is ide járnak anyagért.

Mit csinálhatott a KC390-esünk egy hétig a brüsszeli reptéren?
Brussels Airport 2025 May 5th...
Brussels Airport 2025 May 12th...
Mindenképpen furcsának tűnik, hogy májusban eddig csak két repülése volt, május 5-én ment ki Brüsszelbe, egy héttel később 12-én jött vissza Kecskemétre és azóta nem is repült.Alkatrészre várt?
Kb. egy hónap után ma végre újra repült a gép, Geilenkirchenben járt.Mindenképpen furcsának tűnik, hogy májusban eddig csak két repülése volt, május 5-én ment ki Brüsszelbe, egy héttel később 12-én jött vissza Kecskemétre és azóta nem is repült.
 
					
				2025. 07.02. - Végrehajtotta első ejtőernyős ugratását a Magyar Honvédség Embraer KC-390 Millenium típusú szállítórepülőgépe az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár bázisa felett, szerdán a délelőtti és délutáni órákban.

7,9 E megtekintés · 91 reakció | 2025. 07.02. Végrehajtotta első ejtőernyős ugratását a Magyar Honvédség Embraer KC-390 Millenium típusú szállítórepülőgépe az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár bázisa felett, szerdán a délelőtti és délutá
2025. 07.02. Végrehajtotta első ejtőernyős ugratását a Magyar Honvédség Embraer KC-390 Millenium típusú szállítórepülőgépe az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár bázisa felett, szerdán a...www.facebook.com
Az első a légiutántöltő-képesség, vagyis a KC–390-es képes arra, hogy repülőgépeinket a levegőben tankolja meg. A másik előnyös tulajdonsága, hogy a szállítási feladatok mellett alkalmas ejtőernyősök ugratására és teherdeszant dobásra. Ez a képesség még kialakítás alatt van: a rengeteg képzésen, felkészítésen túl be kell szerezni a kritériumoknak megfelelő ejtőernyőket, palettákat és egyéb felszereléseket.
Az ég kecskeméti urai
„Nem mindig lehet megtenni, amit kell, de mindig meg kell tenni, amit lehet” – a Bethlen Gábortól származó idézet szellemében szolgál a honvédség kötelékében immár 34 éve Könczöl Ferenc dandártábornok. Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnokának az a célja, hogy a bővülő...honvedelem.hu
„Nem mindig lehet megtenni, amit kell, de mindig meg kell tenni, amit lehet”
Milyen további fontosabb feladatok, gyakorlatok várnak a kecskeméti állományra, illetve a bázison milyen fejlesztések, beruházások fejeződnek be az idén?
2025 májusának legvégén megérkezett az első három L–39 Skyfox kiképző és könnyű harci repülőgép, amelyből az őszre a tervek szerint már nyolc példány lesz rendszerben. Hazánk 12 darabot rendelt a típusból, nyolc kiképző és négy felderítő változatot; az utóbbiak 2028-ban érkeznek.
A tervek szerint részt veszünk az NFTE (NATO Flying Training in Europe) elnevezésű kezdeményezésben, amely az NFTC mintájára, de új tanterv szerint képez pilótákat. Várhatóan 2028-ra teremti meg a honvédség azokat a kondíciókat, melyeknek köszönhetően a magyar hallgatók mellett külföldieket is fogadhatunk.
...a jövő év első felében kapunk újabb négy, eddig még nem repült együléses Gripent...
készülünk a második KC–390-es érkezésére
Folyamatban vannak az oktatások, kiképzések, illetve az infrastrukturális, infokommunikációs fejlesztések is.
Július végén négy Gripen vadászrepülőgéppel települ ki a magyar kontingens Litvániába, a Siauliai légibázisra, és augusztus elsejétől november végéig vezető nemzetként hajtjuk végre a feladatot. Közel nyolcvan fős kontingens utazik, melynek csak egy része a hajózó állomány.
Most készítjük elő az infrastruktúrát az új képességek kialakításához, amit az L–39-es repülőgépek pilótáinak kiképző épülete, illetve a csúcstechnikát képviselő szimulátorrendszer átadása fémjelez.
Emellett mindenképp meg kell említenünk a bázis őrzés-védelmi fejlesztését is.
...
Amíg a brazilok meg nem csinálják a KC-390 - Gripen típustanusítványt a saját gépeikkel vagy a gyártó a gyári KC-390-nel és a svéd C/D Gripenekkel, addig nincs miről beszélni, mert addig magyar gép hivatalosan a közelébe nem mehet... hacsak nem mi fizetjük ezeket a teszteket és jön ide egy svéd berepülő pilóta aki elvégzi a teszteket, meghatározza az eljárásokat és megtanítja pilótáinknak. (="közösen fejlesztünk")Az első a légiutántöltő-képesség, vagyis a KC–390-es képes arra, hogy repülőgépeinket a levegőben tankolja meg.
Vagy akkor a csehek.Amíg a brazilok meg nem csinálják a KC-390 - Gripen típustanusítványt a saját gépeikkel vagy a gyártó a gyári KC-390-nel és a svéd C/D Gripenekkel, addig nincs miről beszélni, mert addig magyar gép hivatalosan a közelébe nem mehet... hacsak nem mi fizetjük ezeket a teszteket és jön ide egy svéd berepülő pilóta aki elvégzi a teszteket, meghatározza az eljárásokat és megtanítja pilótáinknak. (="közösen fejlesztünk")
A csehek a közös európai MRTT programban vannak benne. (Biztos emlékszel rá, mert nem rég így bukott ki hogy eddig a Gripent nem lehetett éjszaka utántölteni, csak most kapott meg ehhez valami módosítást a gép.) És már a +10 éves Gripen szerződésüket is csak erősen megvágva (kevesebb bérelt gépre és olcsóbban) írták alá, így elég valószínűnek tűnik hogy nem fognak erre is még költeni.Vagy akkor a csehek.
Ha őszre várják a második gépet, akkor nem kellett volna már hogy elvégezze az első repülését? (a csehek is őszre várták az első gépüket, de beszállítói problémák miatt a gyártó jelezte hogy kb. fél évet késni fog) Ha már márciusban elkezdték az elektromos rendszerek tesztelését a második magyar gépen, akkor már itt lenne az ideje az első repülésnek. Ha jól emlékszem, az első magyar gép az első repülése után két hónappal jött Magyarországra a NATO rádiók beszerelése miatt, majd utána még 5 hónap telt el az átadásig. Ha ugyanez az ütemterv, akkor ősszel maximum a rádiók beszerelése fog megtörténni, átadás meg valamikor 2026 tavaszán lehet.Nemtom ki fizeti, de a légi utántöltés kialakítását jövőre tervrzik.
Aero magazin aug
Nem baj hogy kesik, ez legyen elsore jol megcsinalvaHa őszre várják a második gépet, akkor nem kellett volna már hogy elvégezze az első repülését? (a csehek is őszre várták az első gépüket, de beszállítói problémák miatt a gyártó jelezte hogy kb. fél évet késni fog) Ha már márciusban elkezdték az elektromos rendszerek tesztelését a második magyar gépen, akkor már itt lenne az ideje az első repülésnek. Ha jól emlékszem, az első magyar gép az első repülése után két hónappal jött Magyarországra a NATO rádiók beszerelése miatt, majd utána még 5 hónap telt el az átadásig. Ha ugyanez az ütemterv, akkor ősszel maximum a rádiók beszerelése fog megtörténni, átadás meg valamikor 2026 tavaszán lehet.

Mert mi volt a gond az elsővel?Nem baj hogy kesik, ez legyen elsore jol megcsinalva
Nem az en tisztem le irni amit meseltek, valoszinuleg minositett is…majd az aranysasba biztos lehozzak valamikor, de megnyugtatok mindenkit..nekunk semmibe nem kerul csak idobeMert mi volt a gond az elsővel?

Nem baj hogy kesik, ez legyen elsore jol megcsinalva
Nem otvar, kis torodest igenyel es jo lesz..a negativ panaszkodas hamarabb eljut hozzank de a pozitivum kevesbe.De tényleg annyira ótvar, mint azt panaszkodják?
Akkor mondj már ilyet is néha!Nem otvar, kis torodest igenyel es jo lesz..a negativ panaszkodas hamarabb eljut hozzank de a pozitivum kevesbe.

Új tipus,még tele van gyerekbetegséggel.De tényleg annyira ótvar, mint azt panaszkodják?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..
