[HUN] Embraer KC-390 Millennium

Ez itt Mo., egyértelmű, hogy különcködünk.
Az Airbusokra is az lett volna logikus, hogy az El Al által bejáratott C-music-ból veszünk két készletet. De neeem, megvettük a még sosem gyártott AeroBird fiszf..szt... Biztos lehetsz benne, hogy az lett a nagy ötlet odafent, hogy "há' ilyen gömböcskét már vettünk az Airbusra, akkor jó lesz az a KC-ra is, nehogy má' vegyünk másik ugyanilyet"

Néha olyanokat feltételezel, mintha nem itthon élnél, nem lenne már x év tapasztalatod a honvédségi balf@szkodásokban :)
Azért születnek itt jó szakmai döntések is. Az L-39-est leszámítva minimum elég jó cuccokat vettünk eddig - legalább is nagyon fikázni nem lehet őket szakmailag megalapozottan.
 
Portugál gépről 90 százalékban olyan képet találsz, amin rajta van. Lehet, hogy nekik nincs raktáruk? :rolleyes:
:D
Ők gazdagok és szeretik koptatni! :P

Ahogy Sára Sándor-féle Don-kanyaros dokufilmben mesélték: a raktáros nem adta ki a téli ruhát, mert azzal neki "el kell számolni". "Ha a raktárban marad az a biztos." Visszavonuláskor az egészet felgyújtották kabátokkal együtt - addigra sokan megfagytak.
Honvédség...más logika... :P

Franc tudja mi van ezzel a DIRCM-mel! :D
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
Azért születnek itt jó szakmai döntések is. Az L-39-est leszámítva minimum elég jó cuccokat vettünk eddig - legalább is nagyon fikázni nem lehet őket szakmailag megalapozottan.

Hát azért ezzel a kijelentéssel csak óvatosan. Van egy kis marék jó cuccod, viszont jóóó drága, és nagyon sok mindened hiányzik hozzá, ilyen olyan okból. De hát tudod jól
 
  • Tetszik
Reactions: bel and fishbed

Csak nem mi vagyunk ezek?
 
@Terminator Nem tudom, hogy melyik topikba illik úgyhogy ide teszem, ha tudsz neki jobbat akkor pakold át légyszi :D
"Az Elbit Systems két stratégiai szerződést kapott összesen 175 millió dollár értékben az Electronic Warfare és a Directed Infrared Countermeasure Self-Protection Suites szállítására NATO európai országnak. Az ötéves időszakra szóló szerződések az Embraer C-390 Millenium repülőgépekhez és az Airbus H225M helikopterekhez fejlett védelmi rendszerek szállítását foglalják magukban, valamint egy további Advanced EW suite szerződést egy másik európai ország C-390 repülőgépére. Korszerű rendszereink autonóm módon érzékelik, elemzik és ellensúlyozzák a fenyegetések széles körét, tovább erősítve az Elbit Systems globális vezető szerepét a légi védelmi technológiák terén."

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha csak nem Hollandia rendelte meg már most a 12 db H225M SOF gépükre meg 5 KC-390-esükre az önvédelmi rendszert. Az 5 éves szállítás nagyon hosszú, illik a még le sem gyártott gépekhez.
Nem lenne túl logikus utólag meg venni ezeket a cuccokat és beépíttetni. A miénken már így is rajta van valamiféle önvédelmi rendszer...

Inkább nem mi vagyunk ez szerintem...
 
Hölgyeim és uraim! 4 hónap telt el, mióta megkaptuk az első gépet. Amikor megláttam a gépet az átvételnél, majdnem sírva fakadtam. De nem az örömtől... Eddig nem akartam ezzel kapcsolatban írni, mert olyat írtam volna, ami legalább egy éves ban-t ér...
De most már szeretném megkérdezni, hátha valaki itt tudja a választ. Miért nincs beépítve az EVS-3000 szenzorcsomag a gépbe? Hiszen ez szériatartozék, az összes brazil és portugál gépbe be van építve. Nem nagy dolog persze, gyakorlatilag bármelyik gépbe be lehetne építeni utólagos mókolással. De. Pont ezzel is érveltem pár éve emellett a gép mellett. Hogy ezen szériatartozék és ez tök jó, mert nem kell vele később szenvedni, hanem a pilóták egyből egy, különösen 3. világbeli (mint pl. Csád, helló), vagy kiépítetlen reptereken, esetleg háborús övezetekben (helló ismét, katonai szállítógép) nagyon hasznos eszközt kapnak meg alapból ezzel a géppel. Akkor meg? Be lesz építve valaha és, ha igen, mikor? Egyáltalán a Rockwell-Collins Pro Line Fusion rendszer be van szerelve? Vagy az sincs? És mi a helyzet a Gabbiano T20 multifunciós, LPI-képes SAR-radarral, ami elvileg szintén szériatartozék? Az legalább benne van? Vagy az sincs?
Vagy mégis mi a büdös francot vettünk? Kis túlzással egy csupasz gépvázat két hajtóművel?
Már a Lynx-nél is szívtam a fogam, hogy végül nem lett megoldva a 60°-os csőemelkedés a gépágyúnál, hanem maradt a 45°-os. De ott ez ugye nem szériatartozék, nyilván feláras (pláne ismerve a Rheinmetall-t...), meg sok idő, meg kínlódás lett volna. Na de itt? Mindenki más teljesen felszerelve kapta ezt a repülőgépet. Akkor mi miért nem és kinek a hibája, felelőssége ez? Valaki direkt így kérte az Embraer-től, hiányosan, a műszerek árát meg zsebre tette, vagy mi történt?
 
Hölgyeim és uraim! 4 hónap telt el, mióta megkaptuk az első gépet. Amikor megláttam a gépet az átvételnél, majdnem sírva fakadtam. De nem az örömtől... Eddig nem akartam ezzel kapcsolatban írni, mert olyat írtam volna, ami legalább egy éves ban-t ér...
De most már szeretném megkérdezni, hátha valaki itt tudja a választ. Miért nincs beépítve az EVS-3000 szenzorcsomag a gépbe? Hiszen ez szériatartozék, az összes brazil és portugál gépbe be van építve. Nem nagy dolog persze, gyakorlatilag bármelyik gépbe be lehetne építeni utólagos mókolással. De. Pont ezzel is érveltem pár éve emellett a gép mellett. Hogy ezen szériatartozék és ez tök jó, mert nem kell vele később szenvedni, hanem a pilóták egyből egy, különösen 3. világbeli (mint pl. Csád, helló), vagy kiépítetlen reptereken, esetleg háborús övezetekben (helló ismét, katonai szállítógép) nagyon hasznos eszközt kapnak meg alapból ezzel a géppel. Akkor meg? Be lesz építve valaha és, ha igen, mikor? Egyáltalán a Rockwell-Collins Pro Line Fusion rendszer be van szerelve? Vagy az sincs? És mi a helyzet a Gabbiano T20 multifunciós, LPI-képes SAR-radarral, ami elvileg szintén szériatartozék? Az legalább benne van? Vagy az sincs?
Vagy mégis mi a büdös francot vettünk? Kis túlzással egy csupasz gépvázat két hajtóművel?
Már a Lynx-nél is szívtam a fogam, hogy végül nem lett megoldva a 60°-os csőemelkedés a gépágyúnál, hanem maradt a 45°-os. De ott ez ugye nem szériatartozék, nyilván feláras (pláne ismerve a Rheinmetall-t...), meg sok idő, meg kínlódás lett volna. Na de itt? Mindenki más teljesen felszerelve kapta ezt a repülőgépet. Akkor mi miért nem és kinek a hibája, felelőssége ez? Valaki direkt így kérte az Embraer-től, hiányosan, a műszerek árát meg zsebre tette, vagy mi történt?
Sok mindent kihúzattak a katonákkal a tartozéklistáról állítólag. Vettünk helyette repteret! Persze mindezt a civil légiközlekedés fekete évtizedének kezdetekor, hogy a lehető legráfizetésesebb legyen az üzlet. Ja, bocs, vettünk hozzá MEDEVAC készletet (egyedüliként), hogy a békepárt békeválasztóinak el lehessen békemadárként adni. Volt egyszer egy haderőfejlesztés élt 2 évet. R.I.P.
 
Sok mindent kihúzattak a katonákkal a tartozéklistáról állítólag. Vettünk helyette repteret! Persze mindezt a civil légiközlekedés fekete évtizedének kezdetekor, hogy a lehető legráfizetésesebb legyen az üzlet. Ja, bocs, vettünk hozzá MEDEVAC készletet (egyedüliként), hogy a békepárt békeválasztóinak el lehessen békemadárként adni. Volt egyszer egy haderőfejlesztés élt 2 évet. R.I.P.


Ez egyszerűen hihetetlen, hogy ennyire pitiánerek legyenek... Nem akarok túl erős szavakat használni, de ez nálam valahol a totális alkalmatlanság és beleszarás, a "hűtlen kezelés", a "foglalkozás körében elkövetett szándékos veszélyeztetés" és a "hazaárulás" kategóriák valamelyikébe esik....
A MEDEVAC-cuccal nekem mondjuk nincs bajom, jól jöhet, jó, ha van, még ha feltételezhetően főleg propagandacélból is vették meg.
Még azt is megértem, hogy mondjuk a nem alaptartozéknak számító DIRCM sem került rá a gépre (talán később majd megveszik hozzá, végül is a remény hal meg utoljára...).
Na de, hogy a ténylegesen alaptartozék műszereket sem veszik meg, arra tényleg nincsenek szavak...
Ezek után tényleg nagyon szeretném tudni, szóval szépen kérem, hogy akinek van erről infója, legyen szíves, ossza már meg velünk, a Gabbiano radar benne van a gépben, vagy nincs?