[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 512
4 044
113
28.-án volt még egy Konstanca kanyar is.
azóta:
10.29. Konstanca
10.30. Burgasz
10.31. -
11.01. -
11.02. -
11.03. -
11.04. Burgasz, Krakkó
11.05. Pradubice, Krakkó
11.06. Pardubice

Legyen meg itt a november teljesen:
11.07. Beja
11.08. Beja
11.09. -
11.10. -
11.11. Burgasz, Szófia
11.12. Konstanca 2x
11.13. Burgasz 2x
11.14. belföld pápai alacsony áthúzással, Burgasz
11.15. Szolnok
11.16. -
11.17. -
11.18. Pardubice, Gdansk
11.19. Pardubice
11.20. Konstanca, Gdansk
11.21. -
11.22. Prága
11.23. -
11.24. -
11.25. Krakkó alacsony áthúzás, Kecskemét iskolakörök
11.26. Lengyelország utazómagasságon visszafordulással, Burgasz
11.27. -
11.28. Pardubice
11.29. -
11.30. -

Elég jó sokat repülnek a géppel, szinte minden hétköznap. Ez jó rendelkezésreállási mutatót sejtet, illetve intenzív kiképzést.
Mach 0.7 fölé még mindig nem mentek, kíváncsi vagyok, mikor fognak.
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
4 170
14 116
113
Legyen meg itt a november teljesen:
11.07. Beja
11.08. Beja
11.09. -
11.10. -
11.11. Burgasz, Szófia
11.12. Konstanca 2x
11.13. Burgasz 2x
11.14. belföld pápai alacsony áthúzással, Burgasz
11.15. Szolnok
11.16. -
11.17. -
11.18. Pardubice, Gdansk
11.19. Pardubice
11.20. Konstanca, Gdansk
11.21. -
11.22. Prága
11.23. -
11.24. -
11.25. Krakkó alacsony áthúzás, Kecskemét iskolakörök
11.26. Lengyelország utazómagasságon visszafordulással, Burgasz
11.27. -
11.28. Pardubice
11.29. -
11.30. -

Elég jó sokat repülnek a géppel, szinte minden hétköznap. Ez jó rendelkezésreállási mutatót sejtet, illetve intenzív kiképzést.
Mach 0.7 fölé még mindig nem mentek, kíváncsi vagyok, mikor fognak.
Repuljenek is ha mar nagy nehezen mindenkit sikerult ossze kanalazni innen onnan.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 305
43 542
113
Honvéd High-tech YT feltöltés:
A pilótabácsi részletesen bemutatja a gép önvédelmi rendszerit is: besugárzás jelző és rakéta indítás jelző (MAWS), "rakéta vakító lézer" DIRCM is van rajta. Elég fullos csomag...
Földes-füves pályáról is üzemeltethető: létra nélkül tankolható és ki be lehet szállni lépcső nélkül is az oldalsó ajtókon. Szóval nulla infrastruktúrás "pusztáról" is üzemelhet.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 836
12 554
113
A pilótabácsi részletesen bemutatja a gép önvédelmi rendszerit is: besugárzás jelző és rakéta indítás jelző (MAWS), "rakéta vakító lézer" DIRCM is van rajta. Elég fullos csomag...
Földes-füves pályáról is üzemeltethető: létra nélkül tankolható és ki be lehet szállni lépcső nélkül is az oldalsó ajtókon. Szóval nulla infrastruktúrás "pusztáról" is üzemelhet.

Ilyen egy rendes harcászati teherszállító, amit nem kutyaütők terveznek.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 305
43 542
113
És látsz ilyet a gépen?
én nem, de nem is jártam körbe soha személyesen. Ha az alján van a főfutóművek között vagy pl. behúzható, hogy ne sérüljön leszálláskor, akkor nem is látható.
Feltételezem, hogy gép pilótája tudja mit beszél és mivel védik őt...
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 335
113
én nem, de nem is jártam körbe soha személyesen. Ha az alján van a főfutóművek között vagy pl. behúzható, hogy ne sérüljön leszálláskor, akkor nem is látható. Feltételezem, hogy gép pilótája tudja mit beszél és mivel védik őt...
Azért elég sok fotó készült már a magyar gépről minden irányból... és más üzemeltetők gépével is össze lehet hasonlítani. Tegyük fel inkább azt hogy nincs még felszerelve, hogy még véletlenül se kopjon-törjön, amíg nincs rá szükség? Vagy hogy annyira fejlett hogy a MAWS érzékelőben van benne?
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 316
24 783
113
És látsz ilyet a gépen?

én nem, de nem is jártam körbe soha személyesen. Ha az alján van a főfutóművek között vagy pl. behúzható, hogy ne sérüljön leszálláskor, akkor nem is látható.
Feltételezem, hogy gép pilótája tudja mit beszél és mivel védik őt...
Ezek csak az érzékelők, a rendszer részei, de nem a DIRCM maga.
A brazil gépek eredeti alap rendszerének beszállitója az AEL Sistemas https://www.ael.com.br/kc-390.html ami asszem egy az egyben az izraeli ELBIT megoldásokat alkalmazza,

kc-390.jpg
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 305
43 542
113
Azért elég sok fotó készült már a magyar gépről minden irányból... és más üzemeltetők gépével is össze lehet hasonlítani. Tegyük fel inkább azt hogy nincs még felszerelve, hogy még véletlenül se kopjon-törjön, amíg nincs rá szükség? Vagy hogy annyira fejlett hogy a MAWS érzékelőben van benne?
A DIRCM gömbjét én még nem láttam rajta.
MAWS meg RWR egyértelműen látszik a gépen, de az infracsapda-szórót sem találtam meg a képeken amiről a videókon beszél az alezredes....
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 305
43 542
113
Vagy a helye megvan, ha lesz rá pénz, megvesszük...
Amikor ezeket vettük még jobban volt pénz meg hát csak 2 darabról van szó.
Sztem ezek megvannak valahol, csak nem "koptatják" amíg nem muszáj. A DIRCM gömbje sérülékenynek tűnik: felverődő por, homok karcolhatja a "búrát". Ha nem teljesen áttetsző akkor romolhat a hatékonysága. Szóval azt jobban értem ha nincs rajta állandóan...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 771
10 766
113
Amikor ezeket vettük még jobban volt pénz meg hát csak 2 darabról van szó.
Sztem ezek megvannak valahol, csak nem "koptatják" amíg nem muszáj. A DIRCM gömbje sérülékenynek tűnik: felverődő por, homok karcolhatja a "búrát". Ha nem teljesen áttetsző akkor romolhat a hatékonysága. Szóval azt jobban értem ha nincs rajta állandóan...
Nem vagyok hozzáártő, de egy nagy értékű berendezés kopóalkatrész sérülékeny "szélvédőjét" nem lehet egyszerűen cserélni, akkor ott valami nem az igazi...
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek