Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Hát. :D



Igen? Mi az állítás?

Az oldalfallal volt a legkevesebb gond, mivel 1 lemezből van prèselve, aztán meg lèzerrel van kivágva.

Persze itt is előfordult, hogy 600db ment kukába, mert 3,4 helyen el volt repedve. Kb mindenhol 0.5mm nagyságban.
Amit csak úgy láttál, ha mögüle ellemlámpával világítottad meg az anyagot.

Erre azt a megoldást találta ki a près hogy menjen át egy Finises(akkor pont èn:D)
Írjon alá egy 10 oldalas doksit minek kell megfelelnie, aztán utána már nem az ő selejtjük ha szar, hanem a finishè.:D

Köszöntem szèpen ès eljöttem. 20 masodpercenkènt jött le egy oldalfal, azt 4 helyen megnèzni nem lehet ennyi idő alatt.:oops:

Mire van a QM?


Igen 1mm volt a hibahatár. Ez hogy szèpen fussanak az èlek, egyenletes legyen mindenhol az alkatrèszek közti hèzag valahogy meg lehet oldani.
Másnak is sikerül.
Az audinak kis szèriában is számtalanszor!
Ez nem legyen már kifogás



1mm vastag anyag. 0,7 a határ.
Kivève amikor sok megy az alá.:D:oops::rolleyes:

Ès legyártható.
Ezèrt van a finish.
Hogy ami nem megy, mert a prèsszerszámra sem szánnak annyi pènzt,időt.
Vagy ahol tènyleg nem tud úgy hajlani az anyag, hogy ott púp/horpadás/repedès ne keletkezzen(pl aventador ajtó küszöb).
Vagy mert aluminiumból van ami nem olyan merev, ott is lehessen szèp egyenletes a felülete az alkatrèsznek, hogy fènyezès után normálisan nèzzen ki.
(Vagy mert lejárt lemezt használnak, így az reped. Jaj miket beszélek:rolleyes:)


Szèp szèp az elmèlet.

Csak amikor lejön az alkatrèsz, beteszi az ember a kubingasztalba, berögzíti ès 2mm-rel hosszabb mint a maximum akkor annyit nem tudnak rajta állítani.
Nincs ezzel baj.
Valamièrt az a 100db így jött le a sorról(mit csinált a QM? hogy nem vettèk èszre).

Menjen a kukába.

De nem. Kalapáld vissza. Formázd meg. De ne repedjen el, mert hegeszteni tilos.

Ha pedig 25-ből 3 nem lessz szèp, a főnököd fröcsögő nyállal oszt másnap, hogy "bazdmeg hol a szèpèrzèked?":cool:
Miközben ő napi 7 órát ül a 2 kezèn.


Sokszor.

De nem itt.

Próbáltak pl R8 frontklappe. De kis gyártónak nagy munka.
Nagy gyártónak kicsi.

Nincs ezzel sem baj.
Csak amikor a neckarsunba menő alkatrèsz, ès a szervízbe menő alkatrèsz között darabszámbeli különbsèg van, már nem kimondva de, nem ugyanaz a minősèg az elvárt.

Darabszám emelèsek után oda fajul, látva hogy sokszor nem számít a mindősèg egyes emberek a 1,5 órát amit esetleg rá kellett szánni az alkatrèszre, leredukálták 10!! perc excenterezèsre.
Így úgy tünt mintha meg lenne munkálva. Közben a hibák ugyan úgy ott vannak.

Pecsèt(Finises egyèni ismertetője) nem került bele.
Mehet.

Megjegyzem mikor oda kerültem pecsèt elhagyása rögtön fegyelmivel járt.
Aztán ahogy minősèg romlott, darabszám nőtt, ezt elhagyták.
Meg is lett az eredmènye.


Ugyebár itt most keverni tetszik a kisszèriát a nagyal.

Lambónál sem 5 perc van a beallításra a gyárban! Sőőőt.:oops::cool:

Ha az alkatrèsz hibahatáron kívűl van akkor az meg sehogy nem lehet benyomorgatni.

De amiről írtam, az egy sárvèdő azon rèsze ahová a lámpa illeszkedik.
Csak itt nem volt anyag, amihez igazodjon, így ott egy hèzag maradt ha beraktak a fènyszórót.

Szóval itt a megoldás az volt, kiküldjük a szervízeknek.
Az a kb 60 db szètoszlik sok felè.
Majd ott kukázzák őket.
Jobb esetben bekerül egy raktárba, ott porosodik majd.

De így nem a mi selejtünk.

A leiter megkapja a bónuszát.

Mindenki boldog.



Lènyeg a lènyeg.

Had ne foglaljak állást az olasz munkamorálról.
Mindenesetre lehetett szèp/jó alkatrèszeket csinálni, igen! nagyobb költsèggel.
De ezek luxusautók.
Konkrètan nem számottevő a magyar Finises bère.

De leszarták.

Ès most eljutottunk ide ami ebben a videóban is van. Hogy a KIA-m igènyesebb sok tekintetben.
Raadasul ez nem csak az Audi sajátja. Ugyanúgy hallani ezt a merciről is.
Talán a BMW ami valamennyire tartja magát. Legalábbis onnan ennyi szart nem hallottam.
Talán mert ők szèp csendben elèg jól mennek az elektromos piacon is, így nem kell annyi költsèget lefaragni.

De ezzel az autóval speciel sokkal nagyobb a baj.
Konkrètan itt azt mondja a srác 1100km-ből 400-on át nem működtek rendesen a kocsi egyes rendszerei.
Ez mi?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Na, látod nem csak a honvédségnél szar minden, a nagy német multi se volt fenékig tejfel ezek szerint.

Vicc, de lassan tényleg majd Ázsiába kell kijárkáljon az egyszerű magyar ember, ha tanulni szeretne valami előre mutatót, értékes nóvumot, mert a nyugatiak mellénk zuhannak a porba.
 
Világos. Ettől függetlenül mindhárom nagy német autókonszern bele állt minőségileg a földbe. Egy 20 évvel ezelőttig valóban prémium árért prémium terméket vettél náluk, ma meg prémium árért egy közepest kapsz.
Ahogy már írtam sztem ezért nem az autógyártók elsősorban a felelősek, hanem a politika, aki folyamatosan szembement velük. Megvalósíthatatlan iparpolitikát kényszerített rájuk és a média által megvezetett közvélemény ezt támogatta.

Amit ma látsz az ennek az eredménye. Sok volt a bünti, sok lett a bukta, ami van haszon az is kevesebb. Márpedig új fejlesztésekre rengeteg pénzt kell és azt a minőség visszafogásán tudnak szerezni. Tehát nem elfelejtették, mi a gagyi és mi a minőség, csak szembenéztek a lehetőségekkel, amik folyamatosan szűkülnek.

Miközben Keleten, kihasználták a nyugati politika hibáit és jó tervezéssel stratégoai előnyre tettek szert. Tényleg csak ámulni lehet, milyen új autómárkák és milyen minőségben születnek Kínában.
De semmi sem örök.

Egyrészt a Kelet is nagyon kétarcú.
Volt szerencsém kínai nyugati autógyártást látni. Szerénytelenség nélkül, mi magyarok jobbak vagyunk.
Lehet ez 5 év múlva nem így lesz, de ma így van.

Azért a kivitelezés már magának a gyárnak is kicsit kínai. Mondok egyszerű földhöz ragadt példát.
Eleve majdnem minden wc-re jut egy wc-s néni napi 12 órában. Ez hatékony???

Van aki locsolja a virágokat egy irodaházban, meg jön egy másik aki feltörli, mert alul lyukas a virágos láda. Lenne más megoldás is.....

De persze mellette ott a legmodernebb gyártósor, robotok. A regionális párttitkárok versenyeznek a pekingi kormány kegyeiért, melyik autógyár a legjobb, melyik maradhat. Ilyen kínai kapaitalizmus.

Kíváncsi lennék egy kínai kínai gyárra. Pénzt az állam önt bele számolatlanul, meg a legmodernebb technológiát. Van is eredmény és tényleg látványos.
Ők megcsinálták az elektromos autózást. Nem akarok hazudni, de az autók 80-90%-a Shanghaiban ( valszeg ez Kínán belül is a csúcs) ma elektromos. A robogóknál ez 100%, mert a párt betiltotta a benzinest.

A városokban a tömény xarxagot nem tudta betiltani, ahhoz át kellene tervezni a csatornarendszert. Így a csillogó toronyépületek, Prada meg Gucci üzletek közt átélheted a szennyvíztisztitotelepek illatát.;)

Egy szó mint száz, a német vagy a magyar autóipar is tudna minőséget gyártani, ha lenne irány és olyan szabályozás, ami megvalósítható.
 
Na, látod nem csak a honvédségnél szar minden, a nagy német multi se volt fenékig tejfel ezek szerint.

Vicc, de lassan tényleg majd Ázsiába kell kijárkáljon az egyszerű magyar ember, ha tanulni szeretne valami előre mutatót, értékes nóvumot, mert a nyugatiak mellénk zuhannak a porba.
A legszomorúbb, hogy tudnak ezek a gyárak minősèget.

Erről beszèl a Váji is a videóban.

Ès akkor van egy csomó, iszonyat pazarlás amivel lehetne költsèget csökkenteni.

Volt idehaza elrontották valamit.
Ki kellett mennünk, 2 ember 2 műszak.
Ezt a hibát javítani.
Mert ez a győri gyár sara volt.
A nèmet azt nem csinálja meg!

Így kimentünk. Akkor 115 eurós szoba. 2 db.
Majd 300 eurós pótlèk 2 hètre fejenkènt.
Napi 300km autózas mert 50km-re volt a szálló.
Kb 4000 euró 2 hetente.

Ezt azèrt hogy volt napi 1-2 volt max napi 8-10 percet dolgoztam, 8 óra alatt!
Attól függ hány kocsi jött le.
9 hetet voltunk kint összesen.
Mi 8 egy másik páros meg 1 hetet.


Ahhoz kèpest, hogy a kocsinkènt 1-2 perc munkát átvállalták volna a nèmetek.
Így az Audi megspórolt volna 18000 eurót, a semmin.

4kg-ot híztam odakint a semmittevèsben. :D

Ne ès ilyen sztoriból is tudnèk mèg sorolni.
 
A legszomorúbb, hogy tudnak ezek a gyárak minősèget.

Erről beszèl a Váji is a videóban.

Ès akkor van egy csomó, iszonyat pazarlás amivel lehetne költsèget csökkenteni.

Volt idehaza elrontották valamit.
Ki kellett mennünk, 2 ember 2 műszak.
Ezt a hibát javítani.
Mert ez a győri gyár sara volt.
A nèmet azt nem csinálja meg!

Így kimentünk. Akkor 115 eurós szoba. 2 db.
Majd 300 eurós pótlèk 2 hètre fejenkènt.
Napi 300km autózas mert 50km-re volt a szálló.
Kb 4000 euró 2 hetente.

Ezt azèrt hogy volt napi 1-2 volt max napi 8-10 percet dolgoztam, 8 óra alatt!
Attól függ hány kocsi jött le.
9 hetet voltunk kint összesen.
Mi 8 egy másik páros meg 1 hetet.


Ahhoz kèpest, hogy a kocsinkènt 1-2 perc munkát átvállalták volna a nèmetek.
Így az Audi megspórolt volna 18000 eurót, a semmin.

4kg-ot híztam odakint a semmittevèsben. :D

Ne ès ilyen sztoriból is tudnèk mèg sorolni.
Te borítottad be a német GDP-t! Valld be hogy orosz szabotőr vagy :D!

Na és akkor ezek akarnak papolni a világnak a hatékonyságról, mint minőségirányítási rendszerek, LEAN és a többiek...
Én is láttam ahogy korábban már leírtam ezt azt, s nem voltam elájulva nemzetközi nagy cégnél KÜLFÖLDÖN sem attól amit láttam, német nyelvterületen. Sőt, konkrétan röhögtünk rajtuk az elején mikor nem látták, a végén már nem nagyon tudtuk még színlelni sem. Volt olyan kollégám aki magyarul felkiáltott mikor zsinórban balekoltak, hogy "bazzeg ettől még mi is jobbak vagyunk" s ott már robbant mindenkiből a röhögés :D!
 
és akkor ezek akarnak papolni a világnak a hatékonyságról, mint minőségirányítási rendszerek, LEAN és a többiek
A lean jóóó.:cool:
Egyszer elküldtek egy 2 napos tanfolyamra cègen belül.
2 napig hallhattunk pár csókát okoskodni ès több fizut kaptam mint ha èjszakai műszakba mentem volna. :D

A kedvenc pazarlásom, hogy az egyes területek ha a oènzügyi èvben ne fogyott el a keret amit kaptak, mindenfèle faszságra költöttèk el.
Nehogy ingolstad következő èvben kevesebbet adjon.:D

Így lett megvève milliós tv amin utána 1-2 állókèpet sugároztak èveken át.
Gokartpálya kibèrelve egèsz napra.
Vacsorák.
Bowling pálya bèrlès.
Különböző workshopok hètvègèn, drága szallókban.
Kèrdeztem egy indirekt ismerősöm mit csináltatok munka gyanánt, csak nevetett.
Jakuzziba rendeltük a hotel legdrágabb piáit.:rolleyes:

Azt se tudták hogy verjèk el.

Amúgy ezek is rendesen rombolták jópar ember munkamoráljat körülöttem.
 
A lean jóóó.:cool:
Egyszer elküldtek egy 2 napos tanfolyamra cègen belül.
2 napig hallhattunk pár csókát okoskodni ès több fizut kaptam mint ha èjszakai műszakba mentem volna. :D

A kedvenc pazarlásom, hogy az egyes területek ha a oènzügyi èvben ne fogyott el a keret amit kaptak, mindenfèle faszságra költöttèk el.
Nehogy ingolstad következő èvben kevesebbet adjon.:D

Így lett megvève milliós tv amin utána 1-2 állókèpet sugároztak èveken át.
Gokartpálya kibèrelve egèsz napra.
Vacsorák.
Bowling pálya bèrlès.
Különböző workshopok hètvègèn, drága szallókban.
Kèrdeztem egy indirekt ismerősöm mit csináltatok munka gyanánt, csak nevetett.
Jakuzziba rendeltük a hotel legdrágabb piáit.:rolleyes:

Azt se tudták hogy verjèk el.

Amúgy ezek is rendesen rombolták jópar ember munkamoráljat körülöttem.
Ismerem ezeket, ezért írtam...
 
A legszomorúbb, hogy tudnak ezek a gyárak minősèget.

Erről beszèl a Váji is a videóban.

Ès akkor van egy csomó, iszonyat pazarlás amivel lehetne költsèget csökkenteni.

Volt idehaza elrontották valamit.
Ki kellett mennünk, 2 ember 2 műszak.
Ezt a hibát javítani.
Mert ez a győri gyár sara volt.
A nèmet azt nem csinálja meg!

Így kimentünk. Akkor 115 eurós szoba. 2 db.
Majd 300 eurós pótlèk 2 hètre fejenkènt.
Napi 300km autózas mert 50km-re volt a szálló.
Kb 4000 euró 2 hetente.

Ezt azèrt hogy volt napi 1-2 volt max napi 8-10 percet dolgoztam, 8 óra alatt!
Attól függ hány kocsi jött le.
9 hetet voltunk kint összesen.
Mi 8 egy másik páros meg 1 hetet.


Ahhoz kèpest, hogy a kocsinkènt 1-2 perc munkát átvállalták volna a nèmetek.
Így az Audi megspórolt volna 18000 eurót, a semmin.

4kg-ot híztam odakint a semmittevèsben. :D

Ne ès ilyen sztoriból is tudnèk mèg sorolni.
Ez jellemző rájuk. Látja a pasas, hogy kifogy az alkatrész amiből van dögivel valahol Lengyelországban, de nem rendel, mert az nem az ő dolga. Nem is szól annak, akinek a lehivás a feladata, mert az sem az ő dolga. Aztán leáll a gyártássor,mindenki üvölt. (Kb 17 éve volt...)
 
Ez jellemző rájuk. Látja a pasas, hogy kifogy az alkatrész amiből van dögivel valahol Lengyelországban, de nem rendel, mert az nem az ő dolga. Nem is szól annak, akinek a lehivás a feladata, mert az sem az ő dolga. Aztán leáll a gyártássor,mindenki üvölt. (Kb 17 éve volt...)
Amúgy a nèmet "precízitás" nálam ez.

Amit meg van szabva azt megcsinálják.
Se egy centivel többet, se egy centivel kevesebbet.
 
Ez jellemző rájuk. Látja a pasas, hogy kifogy az alkatrész amiből van dögivel valahol Lengyelországban, de nem rendel, mert az nem az ő dolga. Nem is szól annak, akinek a lehivás a feladata, mert az sem az ő dolga. Aztán leáll a gyártássor,mindenki üvölt. (Kb 17 éve volt...)
Az meg rèszben rendben van, ha valakinek a sara az harítsa el.
De ha ez olyan extra költsèggel Jar, akkor ezt a területek lefocizhatnák egymás között.

Főleg, hogy egy orosz nènivel, megy egy török bácsival dolgoztam együtt.
A bácsi lebetegedett. A nèninek így egyedül annyi munkája maradt, hogy napi 2-3 órát aludt az asztalradőlve. 1-2 órat meg a barátosnèvel trècseltek.

Szóval ha neki megmutatják mit kell csinálni, valahogy belesűríthetnè :rolleyes: a munkaidejèbe.
 
A lean jóóó.:cool:
Egyszer elküldtek egy 2 napos tanfolyamra cègen belül.
2 napig hallhattunk pár csókát okoskodni ès több fizut kaptam mint ha èjszakai műszakba mentem volna. :D

A kedvenc pazarlásom, hogy az egyes területek ha a oènzügyi èvben ne fogyott el a keret amit kaptak, mindenfèle faszságra költöttèk el.
Nehogy ingolstad következő èvben kevesebbet adjon.:D

Így lett megvève milliós tv amin utána 1-2 állókèpet sugároztak èveken át.
Gokartpálya kibèrelve egèsz napra.
Vacsorák.
Bowling pálya bèrlès.
Különböző workshopok hètvègèn, drága szallókban.
Kèrdeztem egy indirekt ismerősöm mit csináltatok munka gyanánt, csak nevetett.
Jakuzziba rendeltük a hotel legdrágabb piáit.:rolleyes:

Azt se tudták hogy verjèk el.

Amúgy ezek is rendesen rombolták jópar ember munkamoráljat körülöttem.
Ingolstad? Az én melóhelyem központja is ott van... :D
 
Elgondolkodtató helyzet:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Hűha
Reactions: BJani
Ez kicsit vicces, kolléganőm (akivel együtt időnk nagyobbik felében út és vasút vizelenitest tervezunk) kérdezte hogy hogy a francba járhat arra vonat, mire mondtam hogy nem tudom, arra a pályára én már tavaly de engedtem volna vonatot.
 
Ez kicsit vicces, kolléganőm (akivel együtt időnk nagyobbik felében út és vasút vizelenitest tervezunk) kérdezte hogy hogy a francba járhat arra vonat, mire mondtam hogy nem tudom, arra a pályára én már tavaly de engedtem volna vonatot.
Na kisiklott a daru is amit a mentésre küldtek..
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A daru siklásáról szó sincs: a jármű rendben megérkezett a helyszínre, majd a munka végeztével ugyanígy ‘saját lábán’ távozott. A félreértést valószínűleg az okozta, hogy a daru első tengelyének kerekei a sérült Bz emelése közben rövid időre leugrottak a sínről, de ez nem okozott semmilyen fennakadást vagy veszélyhelyzetet, hiszen a jármű képes visszaemelni magát a pályára, ebben az esetben is ez történt. A daruval végzett mentés teljesen rendben zajlott.”