Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
6 344
10 757
113
Nem azért halt meg sok ember a siklónál, mert "papírból" készült a felépítmény? Semmi komoly belső merev váz? És ezért ripityára tört. Meg nem lehetett volna bele automatikus fékezés, ha túlpörögne a kerék?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
30 129
106 425
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Az tetszett a tesztben, hogy amit megéltem, átment neki a másik vevői oldalról.
. Olyan vevő számára nem látható, de az összbenyomást mégis valahogy növelő faszságokra baxtunk el eurómilliókat, milliárdokat, hogy az ma hihetetlen. (Ma sokszor a gagyiság van a köbön a nagy spórolások miatt. ) De ezáltal lett vhogy más mint a többi autómárka.
....
És qrvajól nyomták a németek. Egyszerűen szívhattad magadba a tudást és a tapasztalatot tőlük. Ma b+, az újak áhh..... kenterbe verjük mi magyarok őket!!!
Egyébként ezt már Mexikóban gyártják. Ez csak részben válasz a minöségre. Mert a fejlesztés, design németek irányította olasz. Az hogy olasz nem jelenti, hogy xar, sőt.

Az hogy ki a beszállító, mi az elvárás és mennyiért szintén nem a mexikóiak döntése. Persze lokalizálták oda a beszállítoikat és csodát nem kell várni a mexikói beszállítóktól, mégha általában ugyanúgy multik lerakatai.

Ez az egész, amit látsz a spórolás. Nincs pénz a minőségre.
Kell a pénz az elektromos fejlesztésekre, a szofverfejlesztésekre.
Mint egy fekete lyukba folyik el, xar eredményekkel.

Elektromosban a kínaival nem tudsz már versenyezni, a szofverfejlesztő, AI cégekkel meg komolyfalanságba fullad az európai autóipar versenye.

De cserében ami azt jelentette, hogy német autó, azt az imidzset is lerombolták.

Az elején, évekkel ezelőtt, nagyon fura volt, de aztán megszoktam, már fel se teszzük a kérdést, tudjuk úgysincs rá pénz.De azért ez az összképp mellbe vágott. Amikor benne vagy és vmi folyamatosan süllyed, nem is látod, milyen mélyre kerúlt. Ez most megmutatta.

Xar is meg jó is volt látni.
Igen, elment a fókusz!!!
De a gyártóké vagy a vevőké?? Mert ez az Audi belül olyan gagyi mint egy Tesla. Kívűl még jobb. Az mindig is fontosabb volt, azt mki látja.
Lehet ez az egész Vályi fika csak boomerkedés!!!

Az elmúlt 10 évbe ez volt az irány.Fog ez változni?? Van néhány partizán, aki feltesz kérdéseket, de gyorsan kap válaszokat.
Sztem ez az egész olyan szinten tőkehiányos, hogy csak egy új tulajdonossal.Ez német lesz, európai, amcsi, kínai???

Ez az Audi Q5 az európai politikusok csődje is!! Amikor kívülről beleugatnak, túlszabályoznak az ide vezet. Műszaki, gazdasági racionalitások helyett, jóemberkedő, világot megmentö társadalomtudósok írták az iparpolitikát. Ami filozófia szakon az egyetemen és csak ott működik, a valóságban levésbé.

Most azon már csak sírva lehet röhögni, hogy amiért ez a gyár Mexikóban van, olcsóbb legyen az amcsi piacra, Trump vámjak miatt 2 perc alatt bedőlhet.
 

Ramzana

Well-Known Member
2021. október 22.
6 888
37 262
113
Nem azért halt meg sok ember a siklónál, mert "papírból" készült a felépítmény? Semmi komoly belső merev váz? És ezért ripityára tört. Meg nem lehetett volna bele automatikus fékezés, ha túlpörögne a kerék?
https://www.krone.at/3890386

A lényeg: a felső megállóhoz rögzített drótkötél szakadt el. A drótkötél teherbírása (elvileg) 68t, 337 napja volt használatban és 600 napra volt hitelesítve. Azt, h miért szakadt el a drótkötél, még vizsgálják. Azt is, h a fék miért nem működött.

Egyébként nem papírból volt, épp elég volt kiszabadítani a sérülteket a roncsokból. Egy háznak ütközött.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
7 583
17 307
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
8:30 tól èrdemes nèzni.
Most akartam berakni èn is.


2013ban szereltem. Az utam az Audiba vezetett.

Ott is a kisszèriás sportautók karosszèriájának gyártásába.
Úgynevezett Finises lettem.
Katosszèria elemeken gyártás közben keletkezett hibák kijavítása volt a feladatunk.

Akkor a Lamborghini aventador/huracan.

Audi R8/rs 4/5/6.

Porsche panamera egyes karosszèria elemeit gyártottuk.

Kèsöbb Lamborghini urus/etron GT ès mèg ez az.

2013-ban huracan 4db ajtó, vagy 4db frontklappe(csomagtartó fedèl, ami máshol a motorháztető).
Mikor eljöttem 15db volt az ajtó, 10db a frontklappe.

Az ajtóból 20at akartak. De abban már annyian álltunk bele olyan lett a "minősèg" hogy vègül elvetettèk.

Az aventandoron kívűl kb mindennek 3-4 szeresère nőtt a darabszáma.

Katasztrófa lett a minősèg.

Sokszor azzal vèdekeztek, mert kisszèria.
Dehát ha egy luxusautót veszel, akkor megèrdemelnèd a pènzedèrt a minősèget.
Főleg ha amúgy meg lehet oldani.

1 pèlda.

Mielőtt eljöttem volt egy akkor 45 miliós autó első sárvèdője, mèrethibás volt.

Át kellett nèzni az összeset.
Ami kicsit volt rossz, azt fölhegeszteni.
Formáracsiszolni.

2 hèten át műszakonkènt 25db. Ami nagyon szar, azt különválogatni.
Az èn műszakomban nagyrèszt èn csináltam.
Határidő napján, ott álltam amikor jött főnököm/qm meg mèg ki tudja kik.

Ès az ami nagyon szar volt, bekerült a márkaszervízeknek szánt alkatrèszek közè!
Mondván törött kocsira jó lessz. :robot:

És hány hasonló volt mèg.:confused:

Katasztrófa. De ez a videóban is látszik.:confused:


De akkortájt legalább a nagyszèria jó volt.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
18 446
57 137
113
Jöhet haza Máv Cargo, meg a GyESEV is..
De jó lenne, csak félek hogy nekünk se lesz miből megvenni, választások előtt itt olyan erőn felüli osztás lesz, hogy erre sztem nem marad.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
15 452
42 464
113
De jó lenne, csak félek hogy nekünk se lesz miből megvenni, választások előtt itt olyan erőn felüli osztás lesz, hogy erre sztem nem marad.
Ursula Wunderlion majd ad rá appanázst...:p
Komolyra fordítva a szót...szerintem lesz rá...forrás...ugye a magyar vasút stratégiai fontosságú a NATOnak Románia felé...
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
11 431
39 171
113
Jöhet haza Máv Cargo, meg a GyESEV is..
Nem éri utol a MÁV az ÖBB-t max lassabb lesz lemaradás.

Arany tojást tojó tyúkot biztos nem adják el... A GYSEV cargo meg már ott van tiborcznál
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
18 446
57 137
113
8:30 tól èrdemes nèzni.
Most akartam berakni èn is.


2013ban szereltem. Az utam az Audiba vezetett.

Ott is a kisszèriás sportautók karosszèriájának gyártásába.
Úgynevezett Finises lettem.
Katosszèria elemeken gyártás közben keletkezett hibák kijavítása volt a feladatunk.

Akkor a Lamborghini aventador/huracan.

Audi R8/rs 4/5/6.

Porsche panamera egyes karosszèria elemeit gyártottuk.

Kèsöbb Lamborghini urus/etron GT ès mèg ez az.

2013-ban huracan 4db ajtó, vagy 4db frontklappe(csomagtartó fedèl, ami máshol a motorháztető).
Mikor eljöttem 15db volt az ajtó, 10db a frontklappe.

Az ajtóból 20at akartak. De abban már annyian álltunk bele olyan lett a "minősèg" hogy vègül elvetettèk.

Az aventandoron kívűl kb mindennek 3-4 szeresère nőtt a darabszáma.

Katasztrófa lett a minősèg.

Sokszor azzal vèdekeztek, mert kisszèria.
Dehát ha egy luxusautót veszel, akkor megèrdemelnèd a pènzedèrt a minősèget.
Főleg ha amúgy meg lehet oldani.

1 pèlda.

Mielőtt eljöttem volt egy akkor 45 miliós autó első sárvèdője, mèrethibás volt.

Át kellett nèzni az összeset.
Ami kicsit volt rossz, azt fölhegeszteni.
Formáracsiszolni.

2 hèten át műszakonkènt 25db. Ami nagyon szar, azt különválogatni.
Az èn műszakomban nagyrèszt èn csináltam.
Határidő napján, ott álltam amikor jött főnököm/qm meg mèg ki tudja kik.

Ès az ami nagyon szar volt, bekerült a márkaszervízeknek szánt alkatrèszek közè!
Mondván törött kocsira jó lessz. :robot:

És hány hasonló volt mèg.:confused:

Katasztrófa. De ez a videóban is látszik.:confused:


De akkortájt legalább a nagyszèria jó volt.
Tiszta szégyen.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss

Ramzana

Well-Known Member
2021. október 22.
6 888
37 262
113
https://index.hu/kulfold/2025/09/03...os-turista-rendorseg-mentoszolgalat-serultek/

Kisiklott Lisszabon ikonikus siklója, legalább 15 halott, két tucatnyi sérült. Valószínűleg kábelszakadás történt. :(
Zsír, mára sikerült a 16 halottból 8at azonosítani.
https://www.jn.pt/pais/artigo/ident...ador-da-gloria-cinco-sao-portuguesas/17953672

5 portugál, 2 koreai 1 svájci.
Egyébként szívatják az embert, moeda - pénzérme, moedas - pénzérmék. Moedas - Lisszabon polgármestere.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
6 344
10 757
113
https://www.krone.at/3890386

A lényeg: a felső megállóhoz rögzített drótkötél szakadt el. A drótkötél teherbírása (elvileg) 68t, 337 napja volt használatban és 600 napra volt hitelesítve. Azt, h miért szakadt el a drótkötél, még vizsgálják. Azt is, h a fék miért nem működött.

Egyébként nem papírból volt, épp elég volt kiszabadítani a sérülteket a roncsokból. Egy háznak ütközött.

Ok, hogy a drótkötél elszakadása volt a baj, de a biztonsági tervezésnek épp erre az eshetőségre kellett volna elsősorban felkészülnie.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
30 129
106 425
113
Azért ezt megvédem.
A kisszériás gyártás mindig más, mint a nagyszéria.
Nagyszériánál a tizedmilliméterekkel baxakszanak egy ajtó kapcsán, meg akár egy karosszéria oldalfal. Itt azért sokszor méteres alkatrészekről beszélünk.

Amikor az Audi a Lambot átvette, akkor vezette be a digóknál a szériafolyamatok szerinti gyártást. Előtte mindent megfaragtak, mégis Lambot lett a Lambo. Csak így felpörgött a darabszám és költséghatékonyabb lett.

Egy sportautónál néha olyan dízájnt, éleket, tornadovanalakat, töréseket álmodnak meg a tervezők, ami legyárthatatlan. Főleg egy 0,8 mm vastag lemez esetén, sárvédőlemez.
De ezeket azért be lehet a hibáikkal együtt tökéletesen állítani egy autón. Csak mi a mérethiba? +/- 0.5 mm-en kívúl van?? Jó néha előfordulhat milliméter fölötti is, csak nem mindegy melyik alkatrésznél és melyik részén? Egy labil rögzítési fülön???

Bármilyen autónál a márkaszervízek pótalkatrészei sokszor teljesen más gyártónál és más előírások szerint készülnek. De nincs is szükség jobbra. Ott nincs taktidő a soron, hogy 5 perc alatt meg legyen az a 20 csavar húzva, ez meg az beklipszelve, beállítva. Ha több időd van a felépítéshez, kevésbé pontos alkatrészek is megfelelőek.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
18 446
57 137
113
Azért ezt megvédem.
A kisszériás gyártás mindig más, mint a nagyszéria.
Nagyszériánál a tizedmilliméterekkel baxakszanak egy ajtó kapcsán, meg akár egy karosszéria oldalfal. Itt azért sokszor méteres alkatrészekről beszélünk.

Amikor az Audi a Lambot átvette, akkor vezette be a digóknál a szériafolyamatok szerinti gyártást. Előtte mindent megfaragtak, mégis Lambot lett a Lambo. Csak így felpörgött a darabszám és költséghatékonyabb lett.

Egy sportautónál néha olyan dízájnt, éleket, tornadovanalakat, töréseket álmodnak meg a tervezők, ami legyárthatatlan. Főleg egy 0,8 mm vastag lemez esetén, sárvédőlemez.
De ezeket azért be lehet a hibáikkal együtt tökéletesen állítani egy autón. Csak mi a mérethiba? +/- 0.5 mm-en kívúl van?? Jó néha előfordulhat milliméter fölötti is, csak nem mindegy melyik alkatrésznél és melyik részén? Egy labil rögzítési fülön???

Bármilyen autónál a márkaszervízek pótalkatrészei sokszor teljesen más gyártónál és más előírások szerint készülnek. De nincs is szükség jobbra. Ott nincs taktidő a soron, hogy 5 perc alatt meg legyen az a 20 csavar húzva, ez meg az beklipszelve, beállítva. Ha több időd van a felépítéshez, kevésbé pontos alkatrészek is megfelelőek.
Világos. Ettől függetlenül mindhárom nagy német autókonszern bele állt minőségileg a földbe. Egy 20 évvel ezelőttig valóban prémium árért prémium terméket vettél náluk, ma meg prémium árért egy közepest kapsz.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
15 452
42 464
113
Világos. Ettől függetlenül mindhárom nagy német autókonszern bele állt minőségileg a földbe. Egy 20 évvel ezelőttig valóban prémium árért prémium terméket vettél náluk, ma meg prémium árért egy közepest kapsz.
Erről szól a B.R.A.N.D.! Mitől jobb a Mandarina Duck táska a másik táskánál? Semmivel....csak a neve....majd szépen becsúszik az átlagba a minőség is...mert megvette valami befektető...csak a design marad meg a név...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and zsolti

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
7 583
17 307
113
Azért ezt megvédem
Hát. :D

Nagyszériánál a tizedmilliméterekkel baxakszanak egy ajtó kapcsán, meg akár egy karosszéria oldalfal. Itt azért sokszor méteres alkatrészekről beszélünk.

Igen? Mi az állítás?

Az oldalfallal volt a legkevesebb gond, mivel 1 lemezből van prèselve, aztán meg lèzerrel van kivágva.

Persze itt is előfordult, hogy 600db ment kukába, mert 3,4 helyen el volt repedve. Kb mindenhol 0.5mm nagyságban.
Amit csak úgy láttál, ha mögüle ellemlámpával világítottad meg az anyagot.

Erre azt a megoldást találta ki a près hogy menjen át egy Finises(akkor pont èn:D)
Írjon alá egy 10 oldalas doksit minek kell megfelelnie, aztán utána már nem az ő selejtjük ha szar, hanem a finishè.:D

Köszöntem szèpen ès eljöttem. 20 masodpercenkènt jött le egy oldalfal, azt 4 helyen megnèzni nem lehet ennyi idő alatt.:oops:

Mire van a QM?


Igen 1mm volt a hibahatár. Ez hogy szèpen fussanak az èlek, egyenletes legyen mindenhol az alkatrèszek közti hèzag valahogy meg lehet oldani.
Másnak is sikerül.
Az audinak kis szèriában is számtalanszor!
Ez nem legyen már kifogás


Egy sportautónál néha olyan dízájnt, éleket, tornadovanalakat, töréseket álmodnak meg a tervezők, ami legyárthatatlan. Főleg egy 0,8 mm vastag lemez esetén, sárvédőlemez.
1mm vastag anyag. 0,7 a határ.
Kivève amikor sok megy az alá.:D:oops::rolleyes:

Ès legyártható.
Ezèrt van a finish.
Hogy ami nem megy, mert a prèsszerszámra sem szánnak annyi pènzt,időt.
Vagy ahol tènyleg nem tud úgy hajlani az anyag, hogy ott púp/horpadás/repedès ne keletkezzen(pl aventador ajtó küszöb).
Vagy mert aluminiumból van ami nem olyan merev, ott is lehessen szèp egyenletes a felülete az alkatrèsznek, hogy fènyezès után normálisan nèzzen ki.
(Vagy mert lejárt lemezt használnak, így az reped. Jaj miket beszélek:rolleyes:)

De ezeket azért be lehet a hibáikkal együtt tökéletesen állítani egy autón. Csak mi a mérethiba? +/- 0.5 mm-en kívúl van?? Jó néha előfordulhat milliméter fölötti is, csak nem mindegy melyik alkatrésznél és melyik részén? Egy labil rögzítési fülön???
Szèp szèp az elmèlet.

Csak amikor lejön az alkatrèsz, beteszi az ember a kubingasztalba, berögzíti ès 2mm-rel hosszabb mint a maximum akkor annyit nem tudnak rajta állítani.
Nincs ezzel baj.
Valamièrt az a 100db így jött le a sorról(mit csinált a QM? hogy nem vettèk èszre).

Menjen a kukába.

De nem. Kalapáld vissza. Formázd meg. De ne repedjen el, mert hegeszteni tilos.

Ha pedig 25-ből 3 nem lessz szèp, a főnököd fröcsögő nyállal oszt másnap, hogy "bazdmeg hol a szèpèrzèked?":cool:
Miközben ő napi 7 órát ül a 2 kezèn.

Bármilyen autónál a márkaszervízek pótalkatrészei sokszor teljesen más gyártónál és más előírások szerint készülnek
Sokszor.

De nem itt.

Próbáltak pl R8 frontklappe. De kis gyártónak nagy munka.
Nagy gyártónak kicsi.

Nincs ezzel sem baj.
Csak amikor a neckarsunba menő alkatrèsz, ès a szervízbe menő alkatrèsz között darabszámbeli különbsèg van, már nem kimondva de, nem ugyanaz a minősèg az elvárt.

Darabszám emelèsek után oda fajul, látva hogy sokszor nem számít a mindősèg egyes emberek a 1,5 órát amit esetleg rá kellett szánni az alkatrèszre, leredukálták 10!! perc excenterezèsre.
Így úgy tünt mintha meg lenne munkálva. Közben a hibák ugyan úgy ott vannak.

Pecsèt(Finises egyèni ismertetője) nem került bele.
Mehet.

Megjegyzem mikor oda kerültem pecsèt elhagyása rögtön fegyelmivel járt.
Aztán ahogy minősèg romlott, darabszám nőtt, ezt elhagyták.
Meg is lett az eredmènye.

Ott nincs taktidő a soron, hogy 5 perc alatt meg legyen az a 20 csavar húzva, ez meg az beklipszelve, beállítva. Ha több időd van a felépítéshez, kevésbé pontos alkatrészek is megfelelőek
Ugyebár itt most keverni tetszik a kisszèriát a nagyal.

Lambónál sem 5 perc van a beallításra a gyárban! Sőőőt.:oops::cool:

Ha az alkatrèsz hibahatáron kívűl van akkor az meg sehogy nem lehet benyomorgatni.

De amiről írtam, az egy sárvèdő azon rèsze ahová a lámpa illeszkedik.
Csak itt nem volt anyag, amihez igazodjon, így ott egy hèzag maradt ha beraktak a fènyszórót.

Szóval itt a megoldás az volt, kiküldjük a szervízeknek.
Az a kb 60 db szètoszlik sok felè.
Majd ott kukázzák őket.
Jobb esetben bekerül egy raktárba, ott porosodik majd.

De így nem a mi selejtünk.

A leiter megkapja a bónuszát.

Mindenki boldog.


Amikor az Audi a Lambot átvette, akkor vezette be a digóknál a szériafolyamatok szerinti gyártást. Előtte mindent megfaragtak, mégis Lambot lett a Lambo. Csak így felpörgött a darabszám és költséghatékonyabb lett.
Lènyeg a lènyeg.

Had ne foglaljak állást az olasz munkamorálról.
Mindenesetre lehetett szèp/jó alkatrèszeket csinálni, igen! nagyobb költsèggel.
De ezek luxusautók.
Konkrètan nem számottevő a magyar Finises bère.

De leszarták.

Ès most eljutottunk ide ami ebben a videóban is van. Hogy a KIA-m igènyesebb sok tekintetben.
Raadasul ez nem csak az Audi sajátja. Ugyanúgy hallani ezt a merciről is.
Talán a BMW ami valamennyire tartja magát. Legalábbis onnan ennyi szart nem hallottam.
Talán mert ők szèp csendben elèg jól mennek az elektromos piacon is, így nem kell annyi költsèget lefaragni.

De ezzel az autóval speciel sokkal nagyobb a baj.
Konkrètan itt azt mondja a srác 1100km-ből 400-on át nem működtek rendesen a kocsi egyes rendszerei.
Ez mi?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.