Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 718
67 445
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Das Autó :D
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 718
67 445
113
Duplán kínos ezt nézni egy olyan márkánál ami évtizedik az ajtócsukódáshang fétisében élt…

Én vállalom, hogy utálom a volskwageneket, jó okkal. De apám szutykos szar pólója, aminek leesett néha a belső ajtókárpitja, mert rohadt belülről az ajtóváz, nah, az sem recsegett ilyen kínosan :D
Most ilyen 20 éves használt toyotákhoz nem akarom mérni, mert az övön aluli lenne :D
Én például sosem értettem az újságírók műszerfal simogató fétisét , amit mindig az ilyen "prémiumokkal" játszottak el, hogy "bezzeg ennek milyen puha". Ritka értelmetlen ökörség volt,(sosem nyúlsz oda amúgy) főleg, hogy 10 évesen már szarrá hámlottak ezek a hipi szupi habosított szarok. De legalább nem recsegtek.
Ugyanis engem a műszerfal/ajtó recsegése halálra idegesít!
Gondold el, minden nap átülök a Hondámból a céges citroenbe vagy renaultba (amelyik éppen van) és jön rám a "már megint mi a szar rezonál?" érzés.... Halálra idegesít.
Ez a nyomorult 30 misis audi meg jobban nyikorog, mint egy 200 ezret futott renault trafik XD
És ezt a fosadékságot az új merciknél is láttam már. Pedig nagyon bejön a külső dizájn, erre beültem egybe (valami EQ szar volt) és basszus minden ugyan így recseget meg nyikorgot XD
Mondom dájcse prémium, az.... XD
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 088
15 567
113
Én vállalom, hogy utálom a volskwageneket, jó okkal. De apám szutykos szar pólója, aminek leesett néha a belső ajtókárpitja, mert rohadt belülről az ajtóváz, nah, az sem recsegett ilyen kínosan :D
Most ilyen 20 éves használt toyotákhoz nem akarom mérni, mert az övön aluli lenne :D
Én például sosem értettem az újságírók műszerfal simogató fétisét , amit mindig az ilyen "prémiumokkal" játszottak el, hogy "bezzeg ennek milyen puha". Ritka értelmetlen ökörség volt,(sosem nyúlsz oda amúgy) főleg, hogy 10 évesen már szarrá hámlottak ezek a hipi szupi habosított szarok. De legalább nem recsegtek.
Ugyanis engem a műszerfal/ajtó recsegése halálra idegesít!
Gondold el, minden nap átülök a Hondámból a céges citroenbe vagy renaultba (amelyik éppen van) és jön rám a "már megint mi a szar rezonál?" érzés.... Halálra idegesít.
Ez a nyomorult 30 misis audi meg jobban nyikorog, mint egy 200 ezret futott renault trafik XD
És ezt a fosadékságot az új merciknél is láttam már. Pedig nagyon bejön a külső dizájn, erre beültem egybe (valami EQ szar volt) és basszus minden ugyan így recseget meg nyikorgot XD
Mondom dájcse prémium, az.... XD
Történelmileg úgy alakult, hogy be tudtam nézni a Chery autó rakparti rendezvényére (Wellhello koncert! Rakpart. Éérteed...?) két napon is, úgy hogy közben ittam, aludtam rá közben kettőt...
Nyilván az ott kiállított (nem számoltam, vagy 20-25 példány összesen a három típusból) darabokat gondosan összerakták.
Szóval a második alkalommal végigültem, elgondolkodva, gyakorlatilag az összeset (három napig csapkodták, rángatták felnőttek és kisgyerekek), s az Audi videóval felvértezve méregettem az illesztéseket, csapkodtam az ajtókat, nyomorgattam, cibálgattam a belsejét - olyan autós újságírósan.
Semmi.
Ehelyett láttam szolid jó ízlést kívül- nagyjából belül is. (A ma kötelező blikkfangokkal, mert "érdekes" megoldások nélkül már senki nem mer előrukkolni.)

Elfogult szerintem s remélem, hogy nem lettem (szinte semmi gomb, tekerenytű, nekem meg ez halálom, nem lehetett vezetni, stb.).

De újra az fogalmazódott meg bennem, hogy Kína az új Európa.
Az európai (amerikai) produktumokról újra és újra az jut eszembe, hogy elfogyott a spiritusz.
Jobb esetben jó ízléssel visszanyúlnak valami nagyon régihez (Fiat 500, R4, R5), rosszabb esetben nagyon nem (WV Beetle, Fiat 500l, 500x, 600).
Amúgy meg formatervezésben odasüllyedtek, ahol Kína volt 10 éve, valami tétova, giccses eklektikába.
A kínaiak meg egyre koherensebb formatervekkel rukkolnak elő.
Európában teljes a tanácstalanság, az izzadságszag, a muszáj érzés (hirtelen Citroen...Peugeot..., Opel..., BMW, MB, Audi, hagyjuk; az az összes)
Renault...

Ez mi!?
renault-clio-2026.jpg

Renault-Clio-11.jpg

DPPIPRODUCTION_00003670_0076.jpg

Ugyanaz fogalmazódik meg bennem, mint amikor az akkori (állami feladatot ellátó) munkahelyem nem akart költeni a gépjárműveire, mert nincs rá pénz , stb.
- Akkor hagyjuk a francba az egészet; ami nem megy, azt ne erőltessük. be kell zárni a boltot, hogy ez nekünk nem megy, kínlódjon vele más.

Valamiért nem volt őszinte az enervált főnökeim mosolya (Írhattam volna máshogy is :eek:)

Most itt tart az európai autóipar.
Én értem, hogy Kína államilag tolja az autóipart is.
Európában meg ott van (volt?) 100 évnyi tervezési/fejlesztési/gyártási, üzleti múlt, rutin, dörzsöltség tapasztalat, ízlés, ízléskultúra.
Van, lenne mihez nyúlni.
S erre leállítják olyan autók gyártását, mint a keresett Focus.
A Hyundai miért nem állítja le az I30-at még 8 év után sem? (Mert intelligensen kivárnak)
... s kihoznak nem is fél, hanem negyedszívvel olyan nyomorúságokat, mint az EQE, Capri stb.
Aztán meg csodálkoznak, hogy nem megy az üzlet.
Ha nem megy a kupleráj, nem a bútorokat kell kicserélni...

Nem akarásnak nyögés a vége, nagyot akarásnak meg besz...s. Elnézést.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 718
67 445
113
De újra az fogalmazódott meg bennem, hogy Kína az új Európa.
Az európai (amerikai) produktumokról újra és újra az jut eszembe, hogy elfogyott a spiritusz.
Jobb esetben jó ízléssel visszanyúlnak valami nagyon régihez (Fiat 500, R4, R5), rosszabb esetben nagyon nem (WV Beetle, Fiat 500l, 500x, 600).
Amúgy meg formatervezésben odasüllyedtek, ahol Kína volt 10 éve, valami tétova, giccses eklektikába.
A kínaiak meg egyre koherensebb formatervekkel rukkolnak elő.
Európában teljes a tanácstalanság, az izzadságszag, a muszáj érzés (hirtelen Citroen...Peugeot..., Opel..., BMW, MB, Audi, hagyjuk; az az összes)
Renault...

Én most szenvedtem végig ezt a Zone adást a Müncheni autókiállításról ahol bemutatták milyen lesz a jövő...:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Lelövöm a poént. Jó szar. Gyakorlatilag depressziós lettem az autók nézegetésétől. Nincs olyan amiért pénzt adnék.
Minden is elektromos, miközben van benne egy TV és minden máshol egy sivár szar.
És hidd el, hogy ez a rettenetes dizájnú új Clió még bőven fölfelé lóg ki a mezőnyből.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 088
15 567
113
Én most szenvedtem végig ezt a Zone adást a Müncheni autókiállításról ahol bemutatták milyen lesz a jövő...:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Lelövöm a poént. Jó szar. Gyakorlatilag depressziós lettem az autók nézegetésétől. Nincs olyan amiért pénzt adnék.
Minden is elektromos, miközben van benne egy TV és minden máshol egy sivár szar.
És hidd el, hogy ez a rettenetes dizájnú új Clió még bőven fölfelé lóg ki a mezőnyből.
Majd megnézem.

Megnézzem?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 718
67 445
113
Majd megnézem.

Megnézzem?

Röviden összefoglalom:
Első fejezet:
Elején a srác egy kínai kocsival indul el innen a németekhez, "1 tank kihívás".
Sosem tudjuk meg, hogy sikerrel járt-e :D
A kínai gyártó lényegében arra büszke, hogy pályázva elvileg 1000+ km-t megy el a kocsi egy 60 literes tankkal.
A srác bemond egy 6 literes átlag fogyasztást.
Nekem 5.6-5.8 között eszik a 2.2 dízel hondám, napi 40-50 perc araszolással és napi 30-40 perc M0-val.
Óra szerint 130-nál 5 liter alatt fogyaszt.... Szóval nem estem hanyat a kínai csodától.
De ezt 20 éves dízelek is tudták/tudják. Ültem olyan Opel Corsa D ecoflexben, amiben 5-en voltunk és pályázva az 1.3 Fiat dízellel 4.2 liter volt a valós fogyasztásunk. Igaz 110-körül mentünk vele :D

Második fejezet:
Mindenki örömködik attól, hogy a kiállításra kivitt mercedesek nem recsegnek belülről. Ezt le is tesztelik!!! :D
És mindenki örül XD
20+ éve egy franci kocsi kiállításán tudtam volna hasonlót elképzelni, de ez már a 21. század. Örülünk, hogy nem recseg a 100 milliós merci Xd
Aztán bemutatták a merci elektromos, ötlettelen, rém csúnya jövőjét. Büszkék rá, mert 30,000 km-t lefutott egyben lerobbanás nélkül :D
Szóval elérték a 60's évek Moszkvicsának műszaki megbízhatóságát. Jó ez. Mondjuk az nem szar körpályán, hanem távolsági rally versenyeken tudta ezt, de nézzük el egy ilyen patináns cégnek, mint a mercedes. :cool:

Harmadik fejezet:
Mindenki örömködik, hogy a jelenlegi csúnya BMW-ket majd egy más szempontból csúnya váltja, elektromos változatban.
Itt az derült ki, hogy a retro BMW a legszebb.

Negyedik fejezet:
Az Opel meghalt. De még vergődik. Kár érte...

Ötödik fejezet:
Valahol kint bóklásznak és megállapítják, hogy a hyundai beteg autódizájnjai legalább egyediek.
A kínai neveket nem lehet megjegyezni, a renault Clio meg ebben a felhozatalban relatív szép. Ugyanis ennyi csúnya retek között csak mérsékelten szar, meg ugye ez legalább nem villany hanem hybrid.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
8 046
22 059
113
A kínaiak meg egyre koherensebb formatervekkel rukkolnak elő.
Mert megfizetik az olasz tervezőirodákat... van miből.
Egy esztétikus kisautó.

Érdekes, hogy pont ezt kell szidni valamiért, lesugározták a Vályipisták vagy a totálkárok jútúbon, vagy nem tudom... amikor annyi valóban ocsmány szart hoznak ki a gyártók, ez meg pont olyan viszonylag esztétikusan semmilyen, amilyenek az európai tervezőket foglalkoztató ázsiai gyártók is szoktak csinálni. Egy Hyundai i30 pont ugyanilyen semmilyen, okés, nem szembántó kisautó.

- Akkor hagyjuk a francba az egészet; ami nem megy, azt ne erőltessük. be kell zárni a boltot, hogy ez nekünk nem megy, kínlódjon vele más.
Az első egyesed után otthagytad az iskolát?

Európában meg ott van (volt?) 100 évnyi tervezési/fejlesztési/gyártási, üzleti múlt, rutin, dörzsöltség tapasztalat, ízlés, ízléskultúra.
Van, lenne mihez nyúlni.
Ja, csak a kínai piac reményében a kínaiak ízlésére terveztek rengeteg autót. Rondák is lettek. Meg ugye a legyen minden nagyobb a szerencsétlen szabályozói nyomás miatt, ami (plusz az amerikai "kulturális" hegemónia) miatt az amerikaiak ronda traktorainak trendje is bejött. Óriási szinte függőleges homlokfelületek, stb. Akkor már egy új Opel Frontera vagy hátul csík ledes cybertruck majmoló modellek, amiket szóvá lehet tenni. De ha gurul, akkor nem mindegy? A 90% nem a kinézete miatt vesz autót.

Európában meg ott van (volt?) 100 évnyi tervezési/fejlesztési/gyártási, üzleti múlt, rutin, dörzsöltség tapasztalat, ízlés, ízléskultúra.
Van, lenne mihez nyúlni.
S erre leállítják olyan autók gyártását, mint a keresett Focus.
A Hyundai miért nem állítja le az I30-at még 8 év után sem? (Mert intelligensen kivárnak)
Igen, ez az amerikai cég is az európai autógyártás szégyene!!!

Jót ranteltél, megyek én is dicsérem kicsit a magyar gazdaságot, bár ma egy titokzatos csodaberuházást jelentenek be Békéscsabán. Leet, hogy egy kínai autógyár lesz, vagy esetleg egy akkugyár!
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
32 635
143 503
113
Történelmileg úgy alakult, hogy be tudtam nézni a Chery autó rakparti rendezvényére (Wellhello koncert! Rakpart. Éérteed...?) két napon is, úgy hogy közben ittam, aludtam rá közben kettőt...
Nyilván az ott kiállított (nem számoltam, vagy 20-25 példány összesen a három típusból) darabokat gondosan összerakták.
Szóval a második alkalommal végigültem, elgondolkodva, gyakorlatilag az összeset (három napig csapkodták, rángatták felnőttek és kisgyerekek), s az Audi videóval felvértezve méregettem az illesztéseket, csapkodtam az ajtókat, nyomorgattam, cibálgattam a belsejét - olyan autós újságírósan.
Semmi.
Ehelyett láttam szolid jó ízlést kívül- nagyjából belül is. (A ma kötelező blikkfangokkal, mert "érdekes" megoldások nélkül már senki nem mer előrukkolni.)

Elfogult szerintem s remélem, hogy nem lettem (szinte semmi gomb, tekerenytű, nekem meg ez halálom, nem lehetett vezetni, stb.).

De újra az fogalmazódott meg bennem, hogy Kína az új Európa.
Az európai (amerikai) produktumokról újra és újra az jut eszembe, hogy elfogyott a spiritusz.
Jobb esetben jó ízléssel visszanyúlnak valami nagyon régihez (Fiat 500, R4, R5), rosszabb esetben nagyon nem (WV Beetle, Fiat 500l, 500x, 600).
Amúgy meg formatervezésben odasüllyedtek, ahol Kína volt 10 éve, valami tétova, giccses eklektikába.
A kínaiak meg egyre koherensebb formatervekkel rukkolnak elő.
Európában teljes a tanácstalanság, az izzadságszag, a muszáj érzés (hirtelen Citroen...Peugeot..., Opel..., BMW, MB, Audi, hagyjuk; az az összes)
Renault...

Ez mi!?
renault-clio-2026.jpg

Renault-Clio-11.jpg

DPPIPRODUCTION_00003670_0076.jpg

Ugyanaz fogalmazódik meg bennem, mint amikor az akkori (állami feladatot ellátó) munkahelyem nem akart költeni a gépjárműveire, mert nincs rá pénz , stb.
- Akkor hagyjuk a francba az egészet; ami nem megy, azt ne erőltessük. be kell zárni a boltot, hogy ez nekünk nem megy, kínlódjon vele más.

Valamiért nem volt őszinte az enervált főnökeim mosolya (Írhattam volna máshogy is :eek:)

Most itt tart az európai autóipar.
Én értem, hogy Kína államilag tolja az autóipart is.
Európában meg ott van (volt?) 100 évnyi tervezési/fejlesztési/gyártási, üzleti múlt, rutin, dörzsöltség tapasztalat, ízlés, ízléskultúra.
Van, lenne mihez nyúlni.
S erre leállítják olyan autók gyártását, mint a keresett Focus.
A Hyundai miért nem állítja le az I30-at még 8 év után sem? (Mert intelligensen kivárnak)
... s kihoznak nem is fél, hanem negyedszívvel olyan nyomorúságokat, mint az EQE, Capri stb.
Aztán meg csodálkoznak, hogy nem megy az üzlet.
Ha nem megy a kupleráj, nem a bútorokat kell kicserélni...

Nem akarásnak nyögés a vége, nagyot akarásnak meg besz...s. Elnézést.
Ha nem lenne olyan elbaszott az első lökhárító akkor eléggé hajazna a 2015 körüli mazdákra :D
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 718
67 445
113
Nézz utána picit, h hívják a nagy márkáknál a formatervező csapat(ok) vezetőit és előtte hol dolgoztak…
Régebben már tettem be a fórumba erről infókat. Megveszik a legjobb Európai dizájnereket.
Pl. Walter de Silva a Silkfaw-nak dolgozott legutoljára.
Annak akik nem tudják ki ő: https://en.wikipedia.org/wiki/Walter_de_Silva

A BYD-nek Wolfgang Egger a tervezője. lásd: https://en.wikipedia.org/wiki/Wolfgang_Egger
Ezek csak azok akikről én tudok. Vagy kínában dolgoznak, vagy innen európából dolgoznak be nekik.

Továbbra sem bántja elsőre a szemem, simán venném, ha kipróbálva jó. (igaziból inkább nagyobb kellene, egy megane kombi, ami most nem tudom milyen, de régen nagyon franyó volt, sokat nyúztunk párat)

Nekem annyira nem jön be a dizájn, de ez ízlés dolga. A mostani és az előző Clio megjelenése például tetszett.
Ami nekem szimpi ezekben a modern Renaultokban, hogy minimális (pár 10, ezer forint) plusz pénzért mernek 200,000 km garanciát adni az autóikra. És ehhez képest meg nem drágák.
Jól kinéző renault dizájn jelenleg szerintem a Renault 5-ös:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 718
67 445
113
Tudom, hogy mindenkinek más számít jónak, de én úgy gondolom, hogy átlag emberek számára messze ez a legjobb autó:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Elképesztően jól ki van találva minden téren. Az össze szerelési minősége fényévekkel előzi meg pl. a már nem rég tárgyalt Q5-ét.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 088
15 567
113
Nézz utána picit, h hívják a nagy márkáknál a formatervező csapat(ok) vezetőit és előtte hol dolgoztak…
Olvasom én is.

Ha visszanézel a múlt század autóira - mondjuk az ötvenes évektől kezdve - azt látni, hogy akkoriban is rengeteg típus inkább khm. "érdekes" volt, mint esztétikus.
Akkor sem minden cég engedhetett meg magának menő formatervezőket és mégis sikerült arányos, szép, viszonylag szép autókat alkotniuk, s legendáknak is sikerült olyan formaterveket összehozni, hogy jaj.
Nyilván azokra emlékszünk (szívesen), amelyek sikeresek lettek, netán ikonikusak.

Hogy most mennyi formatervből és kik választottak végül gyártásba kerülőt, az talán még fontosabb kérdés is, mint, hogy ki alkotta.
A formatervezők, konstruktőrök próbálkoznak, a menedzserek/igazgatók/igazgatótanácsok/elnökök döntenek, aztán vagy bejön vagy nem.
Én egy fillért nem adtam volna újonnan egy "kacsaseggű" Megane-ért, egy első generációs Nissan Juke-ért. (Itt most tisztán dizájn szempontból döntésről beszélek és nem arról a választásról, hogy elfér e benne a kapa, vagy ki tud e menni a telekre...).
Mégis sokaknak bejött.

Pár hete láttam egy tip-top állapotú, 89'-től gyártott Ford Fiestát. Az akkori újságok el voltak ájulva a merész vonalú hátsó lámpáktól...
Ma meg konzervatívnak látszik.

A pár hozzászólásból is látszik az új Clio-ról, hogy mennyire ízlések és pofonok kérdése, hogy kinek mi jön be.

Leírtuk a véleményeinket, a (nem feltétlenül bölcs és ízléses) piac meg majd úgyis eldönti, hogy mi kell neki.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 833
19 545
113
Tudom, hogy mindenkinek más számít jónak, de én úgy gondolom, hogy átlag emberek számára messze ez a legjobb autó:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Elképesztően jól ki van találva minden téren. Az össze szerelési minősége fényévekkel előzi meg pl. a már nem rég tárgyalt Q5-ét.

Nem véletlenül az amcsiban az egyik legnépszerűbb autó. A Camrynek egy baja van, hogy van fölötte a Lexus, és oda a márkán belül érthető okokból direkt soha nem érhet fel (szerintem főleg a beltér anyagain és zajcsillapítás terén látszik). Amúgy még az ára is jó.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
13 494
19 388
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.