Magyarország ipara

Európában is úttörőnek számító, biztonságos és a környezetvédelmi elvárásoknak hosszú távon is megfelelő LFP (lítium-vas-foszfát) katódalapanyag-gyártó üzemet hoz létre kazincbarcikai telephelyén a BorsodChem - derül ki a cég közleményéből.

A kínai Wanhua Chemical Group részét képező vegyipari óriásvállalat tájékoztatása szerint a beruházásával új funkciót kap a cég korábbi pétisóraktára, az új üzem évi 30 ezer tonna kapacitású lesz. A több mint 50 új munkahelyet teremtő üzem egységes környezethasználati engedélykérelmét a napokban nyújtotta be a kormányhivatalhoz a vállalat. A próbaüzem a tervek szerint 2026 végén kezdődik a létesítményben.

Az új generációt képviselő LFP-technológiát egyre többen használják energiatároló rendszerekben, fogyasztói elektronikában és a világ több vezető autógyártójának járműveiben is.

Az LFP egy lítium-ion akkumulátor altípus, amely vas-foszfátot használ katódanyagként.

...a beruházásnak nem lesz számottevő hatása a környéken élők mindennapjaira, a gyártelep forgalma legfeljebb napi 20 kamionnal nő, és már az új tevékenység tervezése során is kiemelt figyelmet fordítanak a szigorú zajvédelmi határértékek betartására. Mivel a technológia nem igényel vizet, csupán a minimális laboratóriumi igény folytán bocsát ki elenyésző mennyiségű szennyvizet. Így nem nő érzékelhetően a BorsodChem vízfogyasztása, és a talajra, vagy talajvízre sem lesz hatással az LFP-üzem működése. A villamosenergia-fogyasztásban sem lesz számottevő változás.

 
Zentán kezdhetik el gyártani a közös szerb–magyar fejlesztésű tűzoltóautót...

Zentán mutatták be annak a tűzoltóautónak a prototípusát, amelyet szerb és magyar vállalatok fejlesztettek. (FAP + BM-Heros Zrt)

A projekt három magyarországi és egy szerb cég, a FAP Priboj együttműködésének köszönhetően valósult meg. Célja egy korszerű, exportképes, iparfejlesztési modell létrehozása a térségben. A felek között 2 éve kötött megállapodás eredménye egy közös tűzoltóautó prototípus kifejlesztése lett.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Zentán kezdhetik el gyártani a közös szerb–magyar fejlesztésű tűzoltóautót...

Zentán mutatták be annak a tűzoltóautónak a prototípusát, amelyet szerb és magyar vállalatok fejlesztettek. (FAP + BM-Heros Zrt)

A projekt három magyarországi és egy szerb cég, a FAP Priboj együttműködésének köszönhetően valósult meg. Célja egy korszerű, exportképes, iparfejlesztési modell létrehozása a térségben. A felek között 2 éve kötött megállapodás eredménye egy közös tűzoltóautó prototípus kifejlesztése lett.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Olyan, mintha a szerb alvázra rárakták volna az enyhén áttervezett Aquadux felépítményt
 
  • Tetszik
Reactions: Kávé
Megjöttek az új tűzoltóautó alvázak...
548220251_1806528736893561_2851647211753064489_n.jpg
 
Újabb kínai gyár jöhet Magyarországra?

Újabb magyarországi gépjárműipari beruházásról számolt be a Portfolio, ezúttal a hongkongi Belt and Road Summit – magyarul Egy út – egy övezet – konferenciáról. Beke Károly, a Portfolio makrogazdasági elemzője, a helyszínen kérdezte ki a részletekről Cliff Zhangot, a Templewater hongkongi befektetési cég vezérigazgatóját és alapítóját, a Wisdom Motor terveiről...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...any-egy-cegeladasba-mi-van-a-hatterben-786526
"Strukturális problémák és a magyar élelmiszerpiac szabályozása is oda vezethetett, hogy eladósorba került az Alföldi Tej, amely az elmúlt 4 évben tetemes veszteséget termelt. Ezt a tranzakciót az állam most megvétózta nemzetgazdasági érdekekre hivatkozva és gondolkozik azon, hogy megvegye a vállalatot."
 
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...any-egy-cegeladasba-mi-van-a-hatterben-786526
"Strukturális problémák és a magyar élelmiszerpiac szabályozása is oda vezethetett, hogy eladósorba került az Alföldi Tej, amely az elmúlt 4 évben tetemes veszteséget termelt. Ezt a tranzakciót az állam most megvétózta nemzetgazdasági érdekekre hivatkozva és gondolkozik azon, hogy megvegye a vállalatot."
Most, hogy jól meg lett mentve, mi lesz? Mehet a csődeljárás?

A lakosság már nem vesz magyar tejipari terméket, 50-100%-al drágább tipikusan, mint az import. A magyar termékek már csak a felső 5-10% luxusa, akiknek van felesleges pénzük különféle hobbikra áldozni. A zöm lengyel vagy német termékeket vesz, azokból van dömping, hála a modernebb termelési eljárásuknak, az iparukat sújtó alacsonyabb adóterheknek, és az olcsóbb energiának.

Rosszabb magyar camambert ki venne drágábban, mint a franciát?
 
Kinek van infója, hogy mi jön Békéscsabára?

Titokzatos gigaberuházás jön Magyarországra: ez átírhatja a magyar gazdaság jövőjét​

 
Kinek van infója, hogy mi jön Békéscsabára?

Titokzatos gigaberuházás jön Magyarországra: ez átírhatja a magyar gazdaság jövőjét​

Valszeg valami ázsiai, de pénteken lesz bejelentés, próbáld meg kivárni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Az Audi győri gyáraiban az elmúlt hónapokban 720 fővel csökkent a dolgozói állomány, a jármű- és motorgyártás azonban továbbra is teljes kapacitással működik. A magyar autóipar többi szereplőjéhez képest ez mérsékelt visszaesésnek számít...

2023 közepéhez képest júliusban csaknem 1 400 fővel kevesebben dolgoztak a gyárakban, a legfrissebb adatok szerint pedig az állomány 11 600 fő alá esett, ami 720 fős csökkenést jelent az előző év végéhez képest. A járműgyár jelenleg teljes kapacitással üzemel, főként az Audi Q3 és a Cupra Terramar modellek gyártásának köszönhetően, miközben a motorgyártás volumene csökkent.

A német autóipari válság hatásai a hazai gyárakat is érintik: számos beszállító, köztük a Flextronics, a Continental, a Bosch és a Hanon Systems, jelentős mértékben csökkentette állományát.

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Az Audi győri gyáraiban az elmúlt hónapokban 720 fővel csökkent a dolgozói állomány, a jármű- és motorgyártás azonban továbbra is teljes kapacitással működik. A magyar autóipar többi szereplőjéhez képest ez mérsékelt visszaesésnek számít...

2023 közepéhez képest júliusban csaknem 1 400 fővel kevesebben dolgoztak a gyárakban, a legfrissebb adatok szerint pedig az állomány 11 600 fő alá esett, ami 720 fős csökkenést jelent az előző év végéhez képest. A járműgyár jelenleg teljes kapacitással üzemel, főként az Audi Q3 és a Cupra Terramar modellek gyártásának köszönhetően, miközben a motorgyártás volumene csökkent.

A német autóipari válság hatásai a hazai gyárakat is érintik: számos beszállító, köztük a Flextronics, a Continental, a Bosch és a Hanon Systems, jelentős mértékben csökkentette állományát.


Majd a szeptemberi adatokat lesz érdemes figyelni ,az ipari termelés kapcsán. Pláne autógyártásban. Vége nyári leállásoknak, a mi cégünknél érezzük, több a munka ebben a hónapban már.
 
Valszeg valami ázsiai, de pénteken lesz bejelentés, próbáld meg kivárni.
Szingapúri és nem spar lett.;)

A valaha volt legnagyobb beruházás Békéscsabán: 2500 munkahelyet teremt egy szingapúri high-tech cég - videóval


Szingapúri high-tech cég első európai gyára Békéscsabán
A Vulcan Shield Group csúcstechnológiai szigetelőanyagokat gyártó szingapúri cég első európai gyárát Békéscsabán építi fel. Ez a beruházás 280 milliárd forintos értéket képvisel: 2500 munkahely jön létre közvetlenül a vállalat gyárában.

Világszinten egyedülálló technológiáról van szó: 140 ezer négyzetméteri gyártóterület jön létre, évente 10 ezer tonna szigetőlanyag gyártásával

A helyi szakképző iskolákkal szorosan együttműködnek. Feléleleszti a beruházás a textilipari hagyományokat is, elkötelezett a cég amellett, hogy minél több alapanyagot, eszközt magyar vállalkozásoktól szerezzenek be. Olyan szigetelőanyagokat gyártanak, amelyek az 1600 Celsius-fokos hőmérsékletnek is ellen tudnak állni. Magyarország jó essélyel száll be abba is, hogy a Vulcan Shield Global kutatási projektjei is ide kerüljenek.

Űriparban, autóiparban, napelemgyártásban használják majd fel a termékeiket.
 
Szingapúri és nem spar lett.;)

A valaha volt legnagyobb beruházás Békéscsabán: 2500 munkahelyet teremt egy szingapúri high-tech cég - videóval


Szingapúri high-tech cég első európai gyára Békéscsabán
A Vulcan Shield Group csúcstechnológiai szigetelőanyagokat gyártó szingapúri cég első európai gyárát Békéscsabán építi fel. Ez a beruházás 280 milliárd forintos értéket képvisel: 2500 munkahely jön létre közvetlenül a vállalat gyárában.

Világszinten egyedülálló technológiáról van szó: 140 ezer négyzetméteri gyártóterület jön létre, évente 10 ezer tonna szigetőlanyag gyártásával

A helyi szakképző iskolákkal szorosan együttműködnek. Feléleleszti a beruházás a textilipari hagyományokat is, elkötelezett a cég amellett, hogy minél több alapanyagot, eszközt magyar vállalkozásoktól szerezzenek be. Olyan szigetelőanyagokat gyártanak, amelyek az 1600 Celsius-fokos hőmérsékletnek is ellen tudnak állni. Magyarország jó essélyel száll be abba is, hogy a Vulcan Shield Global kutatási projektjei is ide kerüljenek.

Űriparban, autóiparban, napelemgyártásban használják majd fel a termékeiket.
 
  • Tetszik
Reactions: Nber
Ez így önmagában nem igaz. A legtöbb kerékpárgyártó az összeszerelő üzem...a krízis valójában az alkatrészek hiánya, és a szállítási kapacitások csökkenése okozta a pandémia alatt, azóta helyre állni látszik, de globállego negatív volta látszik. Kerékpár mint alternatív közlekedési eszköz komoly fejlődésen ment keresztül, itt most nem az elektromos kerékpárra gondolok...hanem a társadalmi elfogadottságára.
Mali...
Egy összefoglaló cikk...
Nem vitatkozni akarok: Én azt olvasom német, osztrák újságokban (a nyugati piacokról) hogy a covid alatt nagyon megnőtt a kereslet, mire felduzzasztották a gyártók a kapacitásokat. Mostanra a nyugati piacokon már mindenki vett kerékpárt aki akart és igy mára jelentősen visszaesett a kereslet. A gyártók és kereskedők nagy, eladhatatlan raktárokon ülnek. Csődhullám vonul át az iparon, kereskedelmen.