Magyarország ipara

Az 1993 ban alapított győri audi kb 11000 embert foglalkoztat...
1993 kétszámjegyű volt a munkanélküliség (uszkve13%) egy demográfiailag jóval fiatalabb népességben, értsd magasabb volt a munkaerőpiacra belépők száma, aránya mint most.

Ez mindent elmond a lehetséges új 10000 munkaerőről.
Persze lehet, csak ki kell várni....
Mivel a magyar munkaerőpiacon gyakorlatilag munkaerőhiány van ez az elméleti majdani 10k dolgozó esetében azt jelenti, h jó eséllyel külföldi munkavállalók importja lesz szükséges.
Ahogy egyéb megvalósult vagy megvalósuló “giga” projektek esetében látható.
Még az esetleges belső népesség mozgás mellett is kérdéses , h regionálisan megoldható-e csak magyar forrásból. Nem. Pl horvátok átjönnek stb…
Ezt tovább erősíti majd az a tényező, ha magyar gazdaság és benne az ipar magára talál, ami fokozni fogja a munka erőszükségletet.
Ez a kerítésen belüli munkaerőre vonatkozik elsősorban.
 
1993 kétszámjegyű volt a munkanélküliség (uszkve13%) egy demográfiailag jóval fiatalabb népességben, értsd magasabb volt a munkaerőpiacra belépők száma, aránya mint most.


Mivel a magyar munkaerőpiacon gyakorlatilag munkaerőhiány van ez az elméleti majdani 10k dolgozó esetében azt jelenti, h jó eséllyel külföldi munkavállalók importja lesz szükséges.
Ahogy egyéb megvalósult vagy megvalósuló “giga” projektek esetében látható.
Még az esetleges belső népesség mozgás mellett is kérdéses , h regionálisan megoldható-e csak magyar forrásból. Nem. Pl horvátok átjönnek stb…
Ezt tovább erősíti majd az a tényező, ha magyar gazdaság és benne az ipar magára talál, ami fokozni fogja a munka erőszükségletet.
Ez a kerítésen belüli munkaerőre vonatkozik elsősorban.

Vagy kevésbé fizető munkahelyeket vált ki.
 
gondolom fő beszállítókkal együtt.
Nem ez az Audi saját munkavállalói létszám. Cégen belül még rengeteg külső cég, logisztika, IT, takarítás, szeku stb. dolgozik és erre jönnek a magyarországi telephelyü beszállítók,szolgáltatók. Ez még kábé dupla ennyi ember. És ez a huszon, harmincezer ember Győrben és környékén költi a pénzét rengeteg kkv-t fentartva.

És itt el is értünk oda, miért éri meg nagy multiberuházásokat támogatni.
 
Az 1993 ban alapított győri audi kb 11000 embert foglalkoztat... Ez mindent elmond a lehetséges új 10000 munkaerőről.
Persze lehet, csak ki kell várni.... :)
Attól függ mekkora kapcitással akarnak dolgozni. Főleg az összseszerelés nagyon munkaerőigényes, a présüzem, karosszériagyártás, lakk, logisztika elég automatizált, robotizált.

A győri Audi jármükapcitása alulról évi 200.000 autó. De emellett ez a világ legnagyobb motorgyára. Ha mint a BYD Szegeden 300.000 autót célozna meg, az párhuzamosan több összeszerelősort jelent, dupla annyi embert három vagy folyamatosban 4 műszakra. Az lazán dupláz a létszámon.

De így is 10.000 ember sztem 5-10 éves terv.
 
Mivel a magyar munkaerőpiacon gyakorlatilag munkaerőhiány van ez az elméleti majdani 10k dolgozó esetében azt jelenti, h jó eséllyel külföldi munkavállalók importja lesz szükséges.
Ahogy egyéb megvalósult vagy megvalósuló “giga” projektek esetében látható.
Még az esetleges belső népesség mozgás mellett is kérdéses , h regionálisan megoldható-e csak magyar forrásból. Nem. Pl horvátok átjönnek stb…
Ezt tovább erősíti majd az a tényező, ha magyar gazdaság és benne az ipar magára talál, ami fokozni fogja a munka erőszükségletet.
Ez a kerítésen belüli munkaerőre vonatkozik elsősorban.
Ha kínai üzem lesz a magyarok baszhatják. Nem tudom hallottátok-e, de a magyarok amint betanították a frissen érkező kínai munkásokat talán a szegedi BYD gyárban, el is bocsájtották őket. Van dél-vidéki ismerősöm, ő azt mondja, nagyon nagyon fidesz pártiak voltak ott az emberek, mert azt hitték, végre átjárhatnak majd a gyárba dolgozni, csak ez végül nem sikerült, mert a gyár magával hozta a munkaerőt. A 3. kerületben is egyre több a filippínó például.
 
Ha kínai üzem lesz a magyarok baszhatják. Nem tudom hallottátok-e, de a magyarok amint betanították a frissen érkező kínai munkásokat talán a szegedi BYD gyárban, el is bocsájtották őket. Van dél-vidéki ismerősöm, ő azt mondja, nagyon nagyon fidesz pártiak voltak ott az emberek, mert azt hitték, végre átjárhatnak majd a gyárba dolgozni, csak ez végül nem sikerült, mert a gyár magával hozta a munkaerőt. A 3. kerületben is egyre több a filippínó például.
Pedig állítólag a SAIC-lesz az. Ők vették meg az MG-t.

 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and Nber
 
Dehogynem. A megfelelő foglalkoztatási szint már megvan, most a bérszínvonalok kéne nagyot emelni, főleg a
lepantantabb térségekben.
Makro szinten a bérszínvonal nem független a gazdaság fejlettség szintjétől mint pl.: termelékenység(hatekonysag), tőketulajdonlás szintje(pénzügyi, technologiai), értékláncban el foglalt hely - az előbbivel összefüggésben, stb stb.

Van ezt vitató gazdasági megközelítés (Nagy Maci is szeret rá szelektíven hivatkozni) csak azzal a “baj” , nem tud modern élő példát hozni arra, h egy ilyen szerkezetű gazdaságban mint a magyar érvényesülni tudott a “bér push” a konzervatív iskolával szemben.

Regiós szinten((Baranya) ebben hozhat változást, olyan mélyre csúsztak lesz honnan kapaszkodni.
Pécsen pletyka szinten kínait várnak…
Csak már jöjjön valaki, valami.

Ugyanakkor Mercedes bővit, BMW termelni kezd, BYD jövőre és most egy újabb nagy méretű járműipari egység.
Ugyanazon a munkaerő piacon, ugyanabban a szektorban. Egymással kell versenyezniük a munkaerőért.
S ez nem csak a bérek emelkedését jelenti, hanem azt is, h megéri ázsiai munkaerőt hozni.
Pláne
Ha korábbi járműgyártásban(audi, suzuki stb) nem csökken a foglalkoztatottság (érdekünk) , s most hagyjuk EV technológiához milyen az atjarhatosag, akkor honnan is lenne ehhez megfelelő számban magyar szakember?
Oktatásból nem, mert az out put nem ilyen arányú. S tervezéskor nem elég hogy majd lesz…mert most kell.
Ez az ágazat az ország méretéhez lehetőségeihez képest plane munkaerő igényes(itt a volumenről van szó).
Hiába van a munkaerő költségekben(ebbe nem csak a bér tartozik bele) uszkve még mindig 30% differencia Németo-hoz képest, már a hazai munkaerőköltségek emelkedese miatt is már most is megéri azsiai munkaerot hozni, plane ha nincs eleg helyben.

A kevésbé fizetős munkahelyek (ahogy írod) nem szűnnek meg azzal, h onnan sokan feljebb lépnek, pláne ha valós szükségletet elégítenek ki, hanem új munkaerő után néznek…s mivel itthon nincs az import jöhet szóba.
Elklatans példa a futárok, építőipar…

A nemzeti radikális honfitársaink élőben, testközelből követhetik a folyamatot, amit eddig a hanyatló nyugatot jellemezte…mondjuk kb 40-50 évvel ezelőtt.
De ez másik téma.
 
Makro szinten a bérszínvonal nem független a gazdaság fejlettség szintjétől mint pl.: termelékenység(hatekonysag), tőketulajdonlás szintje(pénzügyi, technologiai), értékláncban el foglalt hely - az előbbivel összefüggésben, stb stb.

Van ezt vitató gazdasági megközelítés (Nagy Maci is szeret rá szelektíven hivatkozni) csak azzal a “baj” , nem tud modern élő példát hozni arra, h egy ilyen szerkezetű gazdaságban mint a magyar érvényesülni tudott a “bér push” a konzervatív iskolával szemben.

Regiós szinten((Baranya) ebben hozhat változást, olyan mélyre csúsztak lesz honnan kapaszkodni.
Pécsen pletyka szinten kínait várnak…
Csak már jöjjön valaki, valami.

Ugyanakkor Mercedes bővit, BMW termelni kezd, BYD jövőre és most egy újabb nagy méretű járműipari egység.
Ugyanazon a munkaerő piacon, ugyanabban a szektorban. Egymással kell versenyezniük a munkaerőért.
S ez nem csak a bérek emelkedését jelenti, hanem azt is, h megéri ázsiai munkaerőt hozni.
Pláne
Ha korábbi járműgyártásban(audi, suzuki stb) nem csökken a foglalkoztatottság (érdekünk) , s most hagyjuk EV technológiához milyen az atjarhatosag, akkor honnan is lenne ehhez megfelelő számban magyar szakember?
Oktatásból nem, mert az out put nem ilyen arányú. S tervezéskor nem elég hogy majd lesz…mert most kell.
Ez az ágazat az ország méretéhez lehetőségeihez képest plane munkaerő igényes(itt a volumenről van szó).
Hiába van a munkaerő költségekben(ebbe nem csak a bér tartozik bele) uszkve még mindig 30% differencia Németo-hoz képest, már a hazai munkaerőköltségek emelkedese miatt is már most is megéri azsiai munkaerot hozni, plane ha nincs eleg helyben.

A kevésbé fizetős munkahelyek (ahogy írod) nem szűnnek meg azzal, h onnan sokan feljebb lépnek, pláne ha valós szükségletet elégítenek ki, hanem új munkaerő után néznek…s mivel itthon nincs az import jöhet szóba.
Elklatans példa a futárok, építőipar…

A nemzeti radikális honfitársaink élőben, testközelből követhetik a folyamatot, amit eddig a hanyatló nyugatot jellemezte…mondjuk kb 40-50 évvel ezelőtt.
De ez másik téma.
Vendégmunkásokra szükség van, szükség lesz. A csehek, akik előttünk járnak, azért is tartanak ott ahol, mert 800.000 vendégmunkás dolgozik náluk, míg nálunk 200.000 körül.

Itt az a kérdés, kik, milyen feltételekkel, határozott időre, időkorlátisan meghosszabbíthatóan. Akkor is marad itt, de a mérték a kérdés.

A Nyugat egy ideig így nyomta, aztán elengedte a gyeplőt és nem vendégmunkást exportált, hanem random felvett mkit, nár nem is gazdasági, hanem politikai célból. Hisz az újak a baloldal szavazóbázisai és gaudasági hasznuk nincs csak káruk.
 
Vendégmunkásokra szükség van, szükség lesz. A csehek, akik előttünk járnak, azért is tartanak ott ahol, mert 800.000 vendégmunkás dolgozik náluk, míg nálunk 200.000 körül.
Hazai munkanélküliség nincs, a hazai bérek rendben vannak a megélhetési költségekhez képest, a lakosság vásárlóereje verhetetlen.