Hát németekből már minden van itt... kínai is. Esetleg valami koreai?
Stellantis? Esetleg a Nissan átjön a szigetről?
Hát németekből már minden van itt... kínai is. Esetleg valami koreai?
Az 1993 ban alapított győri audi kb 11000 embert foglalkoztat... Ez mindent elmond a lehetséges új 10000 munkaerőről.
Persze lehet, csak ki kell várni....![]()
1993 kétszámjegyű volt a munkanélküliség (uszkve13%) egy demográfiailag jóval fiatalabb népességben, értsd magasabb volt a munkaerőpiacra belépők száma, aránya mint most.Az 1993 ban alapított győri audi kb 11000 embert foglalkoztat...
Mivel a magyar munkaerőpiacon gyakorlatilag munkaerőhiány van ez az elméleti majdani 10k dolgozó esetében azt jelenti, h jó eséllyel külföldi munkavállalók importja lesz szükséges.Ez mindent elmond a lehetséges új 10000 munkaerőről.
Persze lehet, csak ki kell várni....
1993 kétszámjegyű volt a munkanélküliség (uszkve13%) egy demográfiailag jóval fiatalabb népességben, értsd magasabb volt a munkaerőpiacra belépők száma, aránya mint most.
Mivel a magyar munkaerőpiacon gyakorlatilag munkaerőhiány van ez az elméleti majdani 10k dolgozó esetében azt jelenti, h jó eséllyel külföldi munkavállalók importja lesz szükséges.
Ahogy egyéb megvalósult vagy megvalósuló “giga” projektek esetében látható.
Még az esetleges belső népesség mozgás mellett is kérdéses , h regionálisan megoldható-e csak magyar forrásból. Nem. Pl horvátok átjönnek stb…
Ezt tovább erősíti majd az a tényező, ha magyar gazdaság és benne az ipar magára talál, ami fokozni fogja a munka erőszükségletet.
Ez a kerítésen belüli munkaerőre vonatkozik elsősorban.
Fontos kitétel, persze.Vagy kevésbé fizető munkahelyeket vált ki.
Wiki szerint saját alkalmazottak száma ca 11000gondolom fő beszállítókkal együtt.
Hát németekből már minden van itt... kínai is. Esetleg valami koreai?
Nem ez az Audi saját munkavállalói létszám. Cégen belül még rengeteg külső cég, logisztika, IT, takarítás, szeku stb. dolgozik és erre jönnek a magyarországi telephelyü beszállítók,szolgáltatók. Ez még kábé dupla ennyi ember. És ez a huszon, harmincezer ember Győrben és környékén költi a pénzét rengeteg kkv-t fentartva.gondolom fő beszállítókkal együtt.
Attól függ mekkora kapcitással akarnak dolgozni. Főleg az összseszerelés nagyon munkaerőigényes, a présüzem, karosszériagyártás, lakk, logisztika elég automatizált, robotizált.Az 1993 ban alapított győri audi kb 11000 embert foglalkoztat... Ez mindent elmond a lehetséges új 10000 munkaerőről.
Persze lehet, csak ki kell várni....![]()
Fontos kitétel, persze.
De nagy képen nem változtat.
Nem ez az Audi saját munkavállalói létszám.
Remélem lesz rá vevő, ha más nem akkor az államnak kellene itt is beavatkoznia amíg nem találnak egyet...![]()
Eladják az orosházi síküveggyárat, közel 10 milliárd forintért hirdették meg
Az amerikai Guardian Industries 1991-ben indította be az üzemet, ami egészen 2022-ig folyamatosan termelt.telex.hu
Épületet árulják csak: a cégnek annyi. 2022ben bezártak.Remélem lesz rá vevő, ha más nem akkor az államnak kellene itt is beavatkoznia amíg nem találnak egyet...
Ha kínai üzem lesz a magyarok baszhatják. Nem tudom hallottátok-e, de a magyarok amint betanították a frissen érkező kínai munkásokat talán a szegedi BYD gyárban, el is bocsájtották őket. Van dél-vidéki ismerősöm, ő azt mondja, nagyon nagyon fidesz pártiak voltak ott az emberek, mert azt hitték, végre átjárhatnak majd a gyárba dolgozni, csak ez végül nem sikerült, mert a gyár magával hozta a munkaerőt. A 3. kerületben is egyre több a filippínó például.Mivel a magyar munkaerőpiacon gyakorlatilag munkaerőhiány van ez az elméleti majdani 10k dolgozó esetében azt jelenti, h jó eséllyel külföldi munkavállalók importja lesz szükséges.
Ahogy egyéb megvalósult vagy megvalósuló “giga” projektek esetében látható.
Még az esetleges belső népesség mozgás mellett is kérdéses , h regionálisan megoldható-e csak magyar forrásból. Nem. Pl horvátok átjönnek stb…
Ezt tovább erősíti majd az a tényező, ha magyar gazdaság és benne az ipar magára talál, ami fokozni fogja a munka erőszükségletet.
Ez a kerítésen belüli munkaerőre vonatkozik elsősorban.
Pedig állítólag a SAIC-lesz az. Ők vették meg az MG-t.Ha kínai üzem lesz a magyarok baszhatják. Nem tudom hallottátok-e, de a magyarok amint betanították a frissen érkező kínai munkásokat talán a szegedi BYD gyárban, el is bocsájtották őket. Van dél-vidéki ismerősöm, ő azt mondja, nagyon nagyon fidesz pártiak voltak ott az emberek, mert azt hitték, végre átjárhatnak majd a gyárba dolgozni, csak ez végül nem sikerült, mert a gyár magával hozta a munkaerőt. A 3. kerületben is egyre több a filippínó például.
e-cars.hu
www.szabadeuropa.hu
Makro szinten a bérszínvonal nem független a gazdaság fejlettség szintjétől mint pl.: termelékenység(hatekonysag), tőketulajdonlás szintje(pénzügyi, technologiai), értékláncban el foglalt hely - az előbbivel összefüggésben, stb stb.Dehogynem. A megfelelő foglalkoztatási szint már megvan, most a bérszínvonalok kéne nagyot emelni, főleg a
lepantantabb térségekben.
Vendégmunkásokra szükség van, szükség lesz. A csehek, akik előttünk járnak, azért is tartanak ott ahol, mert 800.000 vendégmunkás dolgozik náluk, míg nálunk 200.000 körül.Makro szinten a bérszínvonal nem független a gazdaság fejlettség szintjétől mint pl.: termelékenység(hatekonysag), tőketulajdonlás szintje(pénzügyi, technologiai), értékláncban el foglalt hely - az előbbivel összefüggésben, stb stb.
Van ezt vitató gazdasági megközelítés (Nagy Maci is szeret rá szelektíven hivatkozni) csak azzal a “baj” , nem tud modern élő példát hozni arra, h egy ilyen szerkezetű gazdaságban mint a magyar érvényesülni tudott a “bér push” a konzervatív iskolával szemben.
Regiós szinten((Baranya) ebben hozhat változást, olyan mélyre csúsztak lesz honnan kapaszkodni.
Pécsen pletyka szinten kínait várnak…
Csak már jöjjön valaki, valami.
Ugyanakkor Mercedes bővit, BMW termelni kezd, BYD jövőre és most egy újabb nagy méretű járműipari egység.
Ugyanazon a munkaerő piacon, ugyanabban a szektorban. Egymással kell versenyezniük a munkaerőért.
S ez nem csak a bérek emelkedését jelenti, hanem azt is, h megéri ázsiai munkaerőt hozni.
Pláne
Ha korábbi járműgyártásban(audi, suzuki stb) nem csökken a foglalkoztatottság (érdekünk) , s most hagyjuk EV technológiához milyen az atjarhatosag, akkor honnan is lenne ehhez megfelelő számban magyar szakember?
Oktatásból nem, mert az out put nem ilyen arányú. S tervezéskor nem elég hogy majd lesz…mert most kell.
Ez az ágazat az ország méretéhez lehetőségeihez képest plane munkaerő igényes(itt a volumenről van szó).
Hiába van a munkaerő költségekben(ebbe nem csak a bér tartozik bele) uszkve még mindig 30% differencia Németo-hoz képest, már a hazai munkaerőköltségek emelkedese miatt is már most is megéri azsiai munkaerot hozni, plane ha nincs eleg helyben.
A kevésbé fizetős munkahelyek (ahogy írod) nem szűnnek meg azzal, h onnan sokan feljebb lépnek, pláne ha valós szükségletet elégítenek ki, hanem új munkaerő után néznek…s mivel itthon nincs az import jöhet szóba.
Elklatans példa a futárok, építőipar…
A nemzeti radikális honfitársaink élőben, testközelből követhetik a folyamatot, amit eddig a hanyatló nyugatot jellemezte…mondjuk kb 40-50 évvel ezelőtt.
De ez másik téma.
Hazai munkanélküliség nincs, a hazai bérek rendben vannak a megélhetési költségekhez képest, a lakosság vásárlóereje verhetetlen.Vendégmunkásokra szükség van, szükség lesz. A csehek, akik előttünk járnak, azért is tartanak ott ahol, mert 800.000 vendégmunkás dolgozik náluk, míg nálunk 200.000 körül.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..