Magyarország ipara

Jah ez volt valami podcastban. Csak hát faszság. Hamar éhen halnának ha mindenki csak telefont fejlesztene meg eladna mert senki nem gyártaná a teefonokat, meg nem termelne ennivalót. Sőt sört vagy bort sem, ami azért minden túl megy. Tehát ez nem falsch összehasonlítás hanem szimplán fasság
Nem így volt a podcastben(szamok nem pontosak, szabad cash flowról szó se volt..).
De ha azt is láttad, akkor jelek szerint hiába….a hozzászólásod alapján(szarva között a tőgyét..)

Ott arra volt példa, h magas hozzáadott értek mellett(saját tőke, know how, értéklánc) mellett mekkora jövedelem termelő koncentrációt lehet elérni…
Kontra magyar FDI beruházások szerkezete…külföldi tulajdon, import know how, értéklánc vége, extenzív modellben.
 
  • Vicces
Reactions: vata
Csekkold a műszaki adatokat. Egy másik topicban már cáfoltam. A kínai híd fele akkora mint az adatok, a mohácsi háromszor hosszabb mint a megadott adat. A kínainál ez csak a híd ára a mohácsinál a rákötő utakkal együtt 300 milliárd forint. Kurva drága de a kép hazug
Nem találom a cáfolatot, be linkelhetnéd!

A kínai híd adatok e szerint stimmelnek;


A mohácsi adatai is stimmelnek;

Az ár is kb stimmel, attól függően hogyan számoljuk a dollárt. A különbség, hogy tényleg van benne 26 km 2x2savos út.


Így is kurva drága!
 
Nem találom a cáfolatot, be linkelhetnéd!

A kínai híd adatok e szerint stimmelnek;


A mohácsi adatai is stimmelnek;

Az ár is kb stimmel, attól függően hogyan számoljuk a dollárt. A különbség, hogy tényleg van benne 26 km 2x2savos út.


Így is kurva drága!
Célszerűbb lenne térségi (KKE) vagy legalább európai példákat találni az összehasonlításhoz.
 
Jah ez volt valami podcastban. Csak hát faszság. Hamar éhen halnának ha mindenki csak telefont fejlesztene meg eladna mert senki nem gyártaná a teefonokat, meg nem termelne ennivalót. Sőt sört vagy bort sem, ami azért minden túl megy. Tehát ez nem falsch összehasonlítás hanem szimplán fasság
Na, erről beszéltem... Holott ma már az ennivaló termelés is jelentős részben szoftver, kezdve az időjárás előrejelzéstől, a raktár kezelésen át, a munkák tervezése, koordinálása, az okoseszközök, távirányított eszközök távfelügyeltre, távmérésre, vagyonvédelemre, drónos permetezésre, élelmiszer feldolgozás automatizált vezérléseire, stb.

Mondtam én, ha nem nem malteroskanál (vagy kapa), akkor az semmi.

Hozzáteszem: ha a kínai összeszerelő üzem idejön, az majd a béreken keresztül eltart több tízezer embert áttételesen a szolgáltató szektorban, a fogyasztással, stb. Ha a szoftveripar hazai szűklátókörűség miatti "üvegplafonja" a téma.. az nem tart el senkit, mert a szoftver nem ehető... akkor egetek akkut meg kínai villanyautót, mert az aztán az.
 
Itt van egy ország, energiaszegény, nyersanyagszegény, mezőgazdasága túlhajtott, elsivatagosodik, aszályos... akkor nyilván nem a se nyersanyag, se más természeti kincset nem igénylő iparágakat kell fejleszteni, hanem az nyersanyag és energiaigényes ipart. Pedig azt hittem, hogy itt annyi nóbeldíjas született, hogy a magyar gógyinak pont az efféle szellemi tevékenység lenne való, de a magyar gógyi úgy tűnik mégis inkább csak az ingatlanmutyikig meg a sori munkáig terjed.
 
A vasúti részre a világ pénzét is el lehetne költeni. Az több lesz mint 1000 Mrd Ft. a kelet nyugati felújítás. A bazalt bányákat már nagyon nézik amik tudják a megfelelő minőséget adni.
Ha Lölő meg haverok építik akkor 1000 mrdból akár 2 kilométer vasút is kijöhet! Ha nagyon megerőltetik magukat akkor csak egy... :rolleyes:
 
Ha a pesti haverjaid csinálják, akkor se lesz olcsóbb, viszont csak biciklizni lehet majd rajta Záhonyig.:cool:
Új pálya építés:

Bocsánat nem mostani eset, csak előfordulhat! Ám megtörtént esemény.
A vasút megvette a legrosszabb betonaljakat hogy az alföldre az is jó lesz! Majd hoztak egy egyes betonalj pakoló gépet (valahonnan ócskavasból), hogy pontosan egymás után pakolja le a betonaljakat.
Elkezdték vele pakolni a betonaljakat s rájöttek hogy 10 évig pakolhatják vele s mégse fognak haladni.
Majd hoztak egy másik szerkezetet amivel tudtak haladni is. Ám annak meg furatkiosztása más volt mint ami kellet volna s így amit lepakoltak vele azt fel kellet szedni. :rolleyes: Nagy nehezen találtak megfelelő gépet s nekiestek a betonaljak kötegelt lepakolásához, vendég sínekkel. Így haladtak is, ám az első futópróbán rájöttek hogy a vásárolt rossz-minőségű betonaljak megadták magukat elkezdtek megrepedni, eltörni! --:(-- Csere, kezdődőt a hajcihő előröl.

Pályafelújítás:

EU-tól kapott pénzből volt kiírva a felújítás.
Az EU összeg: XX,XXX,XXX,XXX -30%
Tervezési díj : X,XXX,XXX,XXX -30%
Fővállalkozói díj: XXX,XXX,XXX -30%
Alvállalkozói díj : XX,XXX,XXX -30%

- Amiből a felújítás végbement X,XXX,XXX Forint. Amit a végrehajtó intézet felügyelete alatt készítették el a delikvensek! Persze felügyelet alatt, kimenő gyanánt! Kapott minden delikvens egy azonos méretű fadarabot azzal mérték a betonaljak távolságát. :eek: Szóval csak kerekedett a szemem!
Majd felkérték az osztrák gépsort (aki ott várakozott +ban vagy 2hétig) hogy tömörítse be a betonaljak alatt a köveket! Ez a folyamat komoly gépi villákkal, rezgéssel, léseres szintméréssel s majd milliméter pontosan továbblépéssel történik.
- Az osztrák gép neki is állt a műveletnek, beállt az első betonaljhoz s elkezdte a tömörítést! Eljutott 200m-t s háromszor kellet nekik cserélni tömörítő villákat, mivel nem stimmelt a betonalj távolság! :mad::mad::mad: Kivoltak akadva mint a sezlonrogó! Szóval mondták is az osztrákok az imát! S felrúgták a megállapodást s otthagyták az egész munkát, mivel otthon Ausztriában ennyi idő alatt 3x ennyi vonalat tudtak volna betömöríteni!

Mindig is lehetett érezni mikor az osztrákok által tömörített szakaszhoz ért a vonat!

- Ez csak egy kis ízelítő volt a pályaépítési munkálatokból!
 
Nem találom a cáfolatot, be linkelhetnéd!

A kínai híd adatok e szerint stimmelnek;


A mohácsi adatai is stimmelnek;

Az ár is kb stimmel, attól függően hogyan számoljuk a dollárt. A különbség, hogy tényleg van benne 26 km 2x2savos út.


Így is kurva drága!

Azt nem mondtam higy nem drága csak nem almát a körtével…
Amúgy az utolsó cikkhez annyi adalék hogy a szerbián keresztül érkező forgalmat akarják arra csatornázni hosszú távon, tehermentesítve röszkét meg az M5-t. Elvileg nyitnak új átkelőket is. A szerbek nem akarnak horvátországon keresztül menni
 
Új pálya építés:

Bocsánat nem mostani eset, csak előfordulhat! Ám megtörtént esemény.
A vasút megvette a legrosszabb betonaljakat hogy az alföldre az is jó lesz! Majd hoztak egy egyes betonalj pakoló gépet (valahonnan ócskavasból), hogy pontosan egymás után pakolja le a betonaljakat.
Elkezdték vele pakolni a betonaljakat s rájöttek hogy 10 évig pakolhatják vele s mégse fognak haladni.
Majd hoztak egy másik szerkezetet amivel tudtak haladni is. Ám annak meg furatkiosztása más volt mint ami kellet volna s így amit lepakoltak vele azt fel kellet szedni. :rolleyes: Nagy nehezen találtak megfelelő gépet s nekiestek a betonaljak kötegelt lepakolásához, vendég sínekkel. Így haladtak is, ám az első futópróbán rájöttek hogy a vásárolt rossz-minőségű betonaljak megadták magukat elkezdtek megrepedni, eltörni! --:(-- Csere, kezdődőt a hajcihő előröl.

Pályafelújítás:

EU-tól kapott pénzből volt kiírva a felújítás.
Az EU összeg: XX,XXX,XXX,XXX -30%
Tervezési díj : X,XXX,XXX,XXX -30%
Fővállalkozói díj: XXX,XXX,XXX -30%
Alvállalkozói díj : XX,XXX,XXX -30%

- Amiből a felújítás végbement X,XXX,XXX Forint. Amit a végrehajtó intézet felügyelete alatt készítették el a delikvensek! Persze felügyelet alatt, kimenő gyanánt! Kapott minden delikvens egy azonos méretű fadarabot azzal mérték a betonaljak távolságát. :eek: Szóval csak kerekedett a szemem!
Majd felkérték az osztrák gépsort (aki ott várakozott +ban vagy 2hétig) hogy tömörítse be a betonaljak alatt a köveket! Ez a folyamat komoly gépi villákkal, rezgéssel, léseres szintméréssel s majd milliméter pontosan továbblépéssel történik.
- Az osztrák gép neki is állt a műveletnek, beállt az első betonaljhoz s elkezdte a tömörítést! Eljutott 200m-t s háromszor kellet nekik cserélni tömörítő villákat, mivel nem stimmelt a betonalj távolság! :mad::mad::mad: Kivoltak akadva mint a sezlonrogó! Szóval mondták is az osztrákok az imát! S felrúgták a megállapodást s otthagyták az egész munkát, mivel otthon Ausztriában ennyi idő alatt 3x ennyi vonalat tudtak volna betömöríteni!

Mindig is lehetett érezni mikor az osztrákok által tömörített szakaszhoz ért a vonat!

- Ez csak egy kis ízelítő volt a pályaépítési munkálatokból!
Jézus.
Nem, nem tudta senki hogy az a sorozat betonalj rossz lesz, a gyártó változtatott a vasalason hogy olcsóbban jöjjön ki, és ugyanannyi tonna acélt rakott bele, de nagyobb átmérővel (így kevesebb volt darabra az acelszáll, könnyebb volt gepesiteni a gyártást, gondolta így gyorsabb lesz legyártani), de nem bírta a vasút dinamikus terheit, ezért törtek sorba az aljak a forgalomban. Amit a gyártó cserélt is. Garanciaban, nehogy hírverés legyen belőle. De azért szakmai újságban simán írtak róla.
A többi nem tudom mi, de szerintem csomó mindent ügyet osszemosol.
Az osztrák geplancot időre szokták a Strabagtol bérelni, ok örömmel nem csinálnak semmit, vagy csináljak azt lassan.
 
A MÁV nak is van saját javító építő részlege elvileg, a honvédségnek is kell tudni ezt a műveletet talán lehetne gyakorolni, de ez persze csak fikció. A szabvány adott csak úgy mint a példaképpen a deutchebahn tehát elvileg minden adott egy jó munkához.
 
Amig volt mibol, modt meg sorra megy a pereles
Az útépítő cégeket azért sorrendbe lehet tenni ez által. Pontosan be lehet azonosítani ki csinálta az adott útszakaszt milyen kővel melyik bányából milyen aszfalttal dolgoztak. Nincs itt semmi látnivaló tok felesleges a pereskedés hisz minden ismert . Ez van ha jogász Kodassal akarjuk a dolgokat megoldani.
 
  • Tetszik
Reactions: vata and Kim Philby