Magyarország ipara

Az útépítő cégeket azért sorrendbe lehet tenni ez által. Pontosan be lehet azonosítani ki csinálta az adott útszakaszt milyen kővel melyik bányából milyen aszfalttal dolgoztak. Nincs itt semmi látnivaló tok felesleges a pereskedés hisz minden ismert . Ez van ha jogász Kodassal akarjuk a dolgokat megoldani.
Nem nem, ha soha nem perelsz akkor soha nem torod le a szarvukat mert orokke ezt csinaljak, van olyan akit szarra pereltek es azota erdekes mos gyakrabban kapnak ellenorzest es gyakrabban jobb minosegu a munkajuk.
 
Nem nem, ha soha nem perelsz akkor soha nem torod le a szarvukat mert orokke ezt csinaljak, van olyan akit szarra pereltek es azota erdekes mos gyakrabban kapnak ellenorzest es gyakrabban jobb minosegu a munkajuk.
Látod leírtad a lényeget gyakori váratlan minőség ellenőrzés a megrendelőtől.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A MÁV nak is van saját javító építő részlege elvileg, a honvédségnek is kell tudni ezt a műveletet talán lehetne gyakorolni, de ez persze csak fikció. A szabvány adott csak úgy mint a példaképpen a deutchebahn tehát elvileg minden adott egy jó munkához.
A honvédségnek bő harminc éve semmi vasúttal kapcsolatos képessége nincs.
 
A többit nem tudom mi, de szerintem csomó mindent ügyet osszemosol.
Az osztrák geplancot időre szokták a Strabagtol bérelni, ok örömmel nem csinálnak semmit, vagy csináljak azt lassan.
Nem hinném hogy összemosok valamit is, mivel a saját szememmel láttam mind két folyamatot.
Én nem újságból tájékozódtam, én személyesen láttam.

Az Osztrákok meg arról híresek ugye hogy csak lebzselni jártak át! Hát hogyne. :p Nem akartam részletezni nagyon! Igen megrendelt időpontra érkeztek, csak nem volt kész a pálya s fizették az állásidejüket. S ráértek éppen.
Jézus.
Nem, nem tudta senki hogy az a sorozat betonalj rossz lesz, a gyártó változtatott a vasalason
Én úgy szoktam kezdeni hogy Istenem .....!
Ha egy cég egy új típusú betonaljat ad ki, azt ki kel hogy próbálja minden fajta terheléssel rezgéssel.
Itt is olvashatod hogy a hadsereg is kipróbálja a harci szekereit mielőtt azt ténylegesen megveszi vagy kiadják a katonáknak! Semmi nem megy úgy ki hogy csinálok valamit s lesz ahogy lesz!
Az anno szándékosan lett úgy bepakolva a pályába költség takarékosság címe alatt!
Ugye csak nem jött össze mivel nem bírta a terhelést még az átvételig sem. S csak a drágább jobb terhelésű betonaljat kellet megvenni s újra lerakni.
 
A MÁV nak is van saját javító építő részlege elvileg, a honvédségnek is kell tudni ezt a műveletet talán lehetne gyakorolni, de ez persze csak fikció. A szabvány adott csak úgy mint a példaképpen a deutchebahn tehát elvileg minden adott egy jó munkához.
Sajnos ez már a 90-es években sem volt igaz. Mivel a vasút pályafenntartási részét szétszabdalták, majd a gépparkot ócskavasba eladták, az embereket elküldték! Arra sem volt lehetőségük hogy egy pályasülyedést megtudjanak emelni s alátömörítsék a zúzottkövet. Ez sin toldásoknál sűrűn előfordult s sok panasz ment a pályafenntartóknak! --:(-- Ezt tudták csak tenni, "se ember se gép"!
Tettek lassú jelet.

- A hadsereg pedig már jóval előbb kilépet a vasút kereteiből. Mivel mint már írtam később nem tudták a betonaljakat géppel alátömöríteni, stabilizálni a pályát.
 
BMW Debrecen fizu:
  • legalább 8 általános végzettség,
  • legalább 1 év – lehetőleg egybefüggő – termelési tapasztalat,
  • illetve magyar nyelvtudás.
A bérsáv nyilvánossá tételét követően jelentősen megnőtt a jelentkezési kedv. Az összeszerelési tapasztalat nélkül érkező új belépők kezdő bruttó 430 ezer forintos bérsávból indulnak, amelyet a betanulás után a teljesítmény megfelelő fejlődésével 460 ezerre emelnek. Akik már összeszerelői tapasztalattal érkeznek, bruttó 490 ezer forintos havi alapbérrel kezdenek
  • műszakpótlékot,
  • éves bérfejlesztést
  • és negyedéves termelési bónuszt is kapnak.
 

“Az egy évvel korábbinál 15,2, az előző hónaphoz képest 11,4%-kal kisebb volt az építőipari termelés volumene​

2025 augusztusában az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 15,2, a munkanaptényezővel kiigazított adatok alapján 13,6%-kal alacsonyabb volt, mint egy évvel korábban. Az építményfőcsoportok közül az épületek építésének termelése 2,3, az egyéb építményeké 34,8%-kal esett vissza. A szezonálisan és munkanaphatással kiigazított indexek alapján az építőipar termelése 11,4%-kal elmaradt a 2025. júliusitól.“

Innen már valóban csak felfelé lehet menni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
BMW Debrecen fizu:
  • legalább 8 általános végzettség,
  • legalább 1 év – lehetőleg egybefüggő – termelési tapasztalat,
  • illetve magyar nyelvtudás.
A bérsáv nyilvánossá tételét követően jelentősen megnőtt a jelentkezési kedv. Az összeszerelési tapasztalat nélkül érkező új belépők kezdő bruttó 430 ezer forintos bérsávból indulnak, amelyet a betanulás után a teljesítmény megfelelő fejlődésével 460 ezerre emelnek. Akik már összeszerelői tapasztalattal érkeznek, bruttó 490 ezer forintos havi alapbérrel kezdenek
  • műszakpótlékot,
  • éves bérfejlesztést
  • és negyedéves termelési bónuszt is kapnak.
Az interneten található önkéntesen leadott béradatok szerint a nèmet bmw-nél ez a kategòria évi 26000 és 56000 között keres. Ez persze legfeljebb csak tájékoztatú jellegü informâció és óvatosan kezelendö. De akkor is èrdekes.
 
Nagyon nehéz helyzetbe került a kormány által megmenteni kívánt Ganz-Mavag és a magyar vasúti járműgyártásban kulcsszerepet betöltő Dunakeszi Járműjavító Kft. miután a bíróság csütörtökön elrendelte a felszámolásukat. Szakmai forrásaink szerint valószínűleg már csak a cég(ek) újraállamosítása lehet a kiút.
 
"A magyar West Hungária Bau két jelentős beruházásban is kulcsszerepet kapott Szlovákiában. A magyar építőipari vállalat egyszerre vesz részt a presovi egyetemi kórház építésében és a surányi Gotion akkumulátorgyár kivitelezésében. A projektek összértéke meghaladja az 500 millió eurót, és jól mutatják, hogy a WHB nemcsak a hazai, hanem a nemzetközi építőipari piacon is meghatározó szereplővé vált."
 
Nagyon nehéz helyzetbe került a kormány által megmenteni kívánt Ganz-Mavag és a magyar vasúti járműgyártásban kulcsszerepet betöltő Dunakeszi Járműjavító Kft. miután a bíróság csütörtökön elrendelte a felszámolásukat. Szakmai forrásaink szerint valószínűleg már csak a cég(ek) újraállamosítása lehet a kiút.

A Kormány 317/2025. (X. 17.) Korm. rendelete a Ganz-MaVag International Korlátolt Felelősségű Társaság, valamint a Magyar Vagon Dunakeszi

Járműgyártó, Javító és Karbantartó Korlátolt Felelősségű Társaság felszámolási eljárásának stratégiailag kiemelt jelentőségű felszámolási eljárássá minősítéséről

[1] A Kormány iparpolitikai és gazdasági szempontokat mérlegelve megállapította, hogy a Ganz-MaVag International Korlátolt Felelősségű Társaság és a Magyar Vagon Dunakeszi Járműgyártó, Javító és Karbantartó Korlátolt Felelősségű Társaság adósságainak rendezéséhez és hitelezőkkel való megegyezéséhez kiemelt gazdaságpolitikai érdek fűződik.

[2] A Kormány a csődeljárásról és a felszámolási eljárásról szóló 1991. évi XLIX. törvény 84/A. § (2) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a felszámolást megelőző reorganizációs célú eljárásról, a csőd- és felszámolási eljárás egyes veszélyhelyzeti szabályairól szóló 252/2025. (VIII. 7.) Korm. rendelet 2. §-ára, továbbá a Bérgarancia Alapról szóló 1994. évi LXVI. törvény, valamint egyes felszámolási tárgyú törvények veszélyhelyzet ideje alatt való eltérő alkalmazásáról szóló 304/2025. (X. 7.) Korm. rendelet 3. § (2) bekezdésében foglaltakra figyelemmel, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva következőket rendeli el:

1. §
A Kormány
a) a Ganz-MaVag International Korlátolt Felelősségű Társaság (székhelye: 1139 Budapest, Lomb utca 37–39.; cégjegyzékszáma: 01-09-286246; adószáma: 25733350-2-41) és
b) a Magyar Vagon Dunakeszi Járműgyártó, Javító és Karbantartó Korlátolt Felelősségű Társaság (székhelye: 2120 Dunakeszi, Állomás stny. 19.; cégjegyzékszáma: 13-09-066438; adószáma: 10814440-2-44) (a továbbiakban együtt: Társaságok) felszámolási eljárását a csődeljárásról és felszámolási eljárásról szóló 1991. évi XLIX. törvény (a továbbiakban: Cstv.) 65. § (1) bekezdés b) pontja és 65. § (3) bekezdés a) pontja alapján stratégiailag kiemelt jelentőségű felszámolási eljárássá minősíti.

2. §
A Kormány megállapítja, hogy a Társaságok – mint stratégiailag kiemelt jelentőségű felszámolási eljárásban érintett gazdálkodó szervezetek – vonatkozásában a Cstv. 68–70. §-át, a felszámolást megelőző reorganizációs célú eljárásról, valamint a csőd- és felszámolási eljárás egyes veszélyhelyzeti szabályairól szóló 252/2025. (VIII. 7.) Korm. rendeletet, továbbá a Bérgarancia Alapról szóló 1994. évi LXVI. törvény, valamint egyes felszámolási tárgyú törvények veszélyhelyzet ideje alatt való eltérő alkalmazásáról szóló 304/2025. (X. 7.) Korm. rendeletet kell alkalmazni.

3. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.