Szu-75 / Su-75 Checkmate - Új orosz könnyű vadászgép (Szuhoj)

Az egyetlen kérdés itt a fegyverterhelés. Mert, ha sikerült az oroszoknak megismételni azt a bravúrt, amit a Felonál (akkora mint a Raptor és több mint harmadával kevesebb fegyvert tud belsőtérben hordozni), és ez a kb F-35 méretű gép is csak az F-35 belső fegyverterhelésének a kétharmadát képes elvinni az baj. Ellenben, ha ugyanannyi vagy megközelítőleg ugyanannyi fegyvert képes belső térben hordozni, mint a Felon, akkor meg nincs miről beszélni.

Okoskodni pedig ebből lehet:
a1857fdac10a40609618343dac39f140.png
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff
A digitális tervezéssel fejlesztett új eszköz az lassú (oké gyorsabb, mint a hagyományos). De itt nem ez van. Már kifejlesztett technológiát adoptálnak egy új köntösbe. Tehát mi marad ki? Az igazán időigényes kutatás/fejlesztés. Nem kell új radarabszorbens anyagot kifejleszteni, mert van. Nem kell új radartechnológiát kifejleszteni, mert van, nem kell új hajtóművet fejleszteni, mert van. Nem kell új MAWS, mert van és ezek csak a legszembetűnőbbek. Nagyon triviálisnak hat, de belső fegyvertérből fegyvert oldani nagyon nem egyszerű feladat és miután a Felonnal végigjárták ennek is a "szamárlétráját" ez is sokkal gyorsabb lesz. Ami egyedül mély víz lesz (elméletben) az az 1 hajtóműves létezés. Nagyon rég nem fejlesztettek és üzemeltettek 1 hajtóműves gépet az oroszok így ezt bizony újra kell tanulni. Nem lehetetlen, de ettől még meg kell csinálni.
Értem, de "nyugatnak" is tíz év mire indul a sorazatgyártása T7-nek. Abban mi az új és forradalmi? A pályázatba azt írták hogy a tervezése (pl a hajtómű vagy 45 éves alapjaiban), bazi gyorsan végeznem majd, aztán még mindig megy a vekengés hogy nem lett jó. Csak arra akartam utalni hogy bőven időben vannak.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
Értem, de "nyugatnak" is tíz év mire indul a sorazatgyártása T7-nek. Abban mi az új és forradalmi? A pályázatba azt írták hogy a tervezése (pl a hajtómű vagy 45 éves alapjaiban), bazi gyorsan végeznem majd, aztán még mindig megy a vekengés hogy nem lett jó. Csak arra akartam utalni hogy bőven időben vannak.
Az, hogy mennyire vannak időben nem tudjuk megítélni, mert nem ismerjük a program időrendjét. Az viszont 100%, hogy az orosz légierőnek, ha tegnapra érkezne meg ez a gép már az is késő lenne.
 
Egyszer pedig ide:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ugyan már a könnyűvadász MiG utód.. Még a Szu-57-ből se sikerült egy ezrednyi azonos elősorozat példányt gyártani. Az algir gépek szvsz blöff.. Azokat a nyugati felderítő rendszerek látták volna, akár átrepültek, akár a kurva sok szállítógépet, vagy hajót... A Sakkmatt egy évtized amig sorozatgyártható lenne, és milyen darabszámban is???
 
  • Vicces
Reactions: sidewinder12
Oroszország is pont a kispénztárcájú vevőkörbe tartozik.
Már leírtam egyszer, hogy azzal járnának a legjobban, ha egy darab SZU-57-et nem vennének a már megrendelteken kívül és helyette ezt rendszeresítenék. Nincs pénzük arra, hogy két 5. gen. gépet párhuzamosan rendszerbe tartsanak úgy, hogy a döntüen azonos technológia miatt még csak azt sem mondhatjuk, hogy a Felon modernebb.
Összehasonlítasz egy egyhajtóműves mock-up stádiumú gépet egy kéthajtóműves, harci bevetéseken is túl lévő, gyakorlatilag rendszeresített típussal. Ráadásul az egyhajtóműves mock up pont az említett Szu-57 alapjaira épül. Az egész Szu-75 project egy a Szuhoj által, "saját szakállra" a korábbi bevételekből "reszelgetett", orosz állami támogatás nélküli program. Miért? Mert nincs igénye rá az orosz államnak. Ismét miért? Mert egy egyhajtóműves, elvileg ugyan olcsóbb fenntartási költségekkel bíró típus, de kisebb a hatótávolsága, valószínűleg kisebb az egy üzemanyagtöltéssel végrehajtható őrjáratozási időtartama. A világ legnagyobb területű országának nem biztos, hogy erre van szüksége. A típust láthatóan eleve exportpiacokra szánják/szánták. Akiket komolyan érdekel, azok majd finanszírozni fogják. Jelen állás szerint nem látom valószínűnek, hogy egy jelképes teszt századon túl (ami persze végezhet éles harcfeladatokat, lásd T-50 2018 Szíria) rendszeresítésre kerülne Oroszországban. Az ő igényeiknek megfelelőbb a nagyobb gép. Ami már bizonyított, amivel már van tapasztalat.
A Szu-75-ről legfeljebb szimulációs modellek vannak. Az 57-essel pedig valós tapasztalatok. Van egy már bejáratottnak mondható típus. Amit már nem csak gyári, és katonai berepülőpilóták repülnek, hanem "sztrojevoj ljotcsikok" is. A "sztrojevoj ljotcsik" egy általános kifejezés a légierő "átlag" pilótáira, akik nem rendelkeznek semmilyen berepülőpilóta minősítéssel, hanem a harmadosztályútól az az első osztályú pilóták tartoznak közéjük, a legmagasabb minősítésük a "légi lövész", ami még az első osztályon belül is egy külön kategória "légi lövész".
A Szu-75-ös pedig még senki nem repülte soha, legfeljebb a tervezőiroda fejlesztőszimulátorában. Szerinted álljanak le az egésszel, ami már működik, és tolják bele helyette az összes saját pénzüket egy olyan gépbe, ami még abban a stádiumban van, ahol a berepülőpilóták még leginkább az Ahtyubunszki berepülőpilóta szobornak érezhetik magukat: a szobor, egy viharlámpával a sötétben mászkáló csontváz.
Semmi értelme nincs ebben a formában az egésznek. Beleölnének X évet meg Y milliárd rubelt a dologba, és addig nagy mennyiségű 5-ik generációs vadászbombázó nélkül állnának. Mert lehet szidni az 57-es gyártási ütemét, ahol a pontos számokat nem ismerjük 100%-osan, de azért évi 12 gép is több, mint az évi 0, az évi 24 gépről már nem is beszélve, az utóbbi már majdnem a Magyar Honvédség légiereje szuperszonikus vadászbombázó állományának a 200%-a.
 
Ugyan már a könnyűvadász MiG utód.. Még a Szu-57-ből se sikerült egy ezrednyi azonos elősorozat példányt gyártani. Az algir gépek szvsz blöff.. Azokat a nyugati felderítő rendszerek látták volna, akár átrepültek, akár a kurva sok szállítógépet, vagy hajót... A Sakkmatt egy évtized amig sorozatgyártható lenne, és milyen darabszámban is???
Láttad mindet, hogy így tudod, ültél is az összesben? De jó neked! Én sajnos csak kettőt láttam repülni, de azok még prototípusok voltak. Az algír gépek átadásának pontos dátumáról bármiféle információ van? Konkrlét dátum? Én csak egy videót láttam, ahol valami helyi fővezér magyarázott arról, hogy az leendő algériai Szu-57E pilóták jelenleg típusátképzésen vannak, Oroszországban.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface
Összehasonlítasz egy egyhajtóműves mock-up stádiumú gépet egy kéthajtóműves, harci bevetéseken is túl lévő, gyakorlatilag rendszeresített típussal. Ráadásul az egyhajtóműves mock up pont az említett Szu-57 alapjaira épül. Az egész Szu-75 project egy a Szuhoj által, "saját szakállra" a korábbi bevételekből "reszelgetett", orosz állami támogatás nélküli program. Miért? Mert nincs igénye rá az orosz államnak. Ismét miért? Mert egy egyhajtóműves, elvileg ugyan olcsóbb fenntartási költségekkel bíró típus, de kisebb a hatótávolsága, valószínűleg kisebb az egy üzemanyagtöltéssel végrehajtható őrjáratozási időtartama. A világ legnagyobb területű országának nem biztos, hogy erre van szüksége. A típust láthatóan eleve exportpiacokra szánják/szánták. Akiket komolyan érdekel, azok majd finanszírozni fogják. Jelen állás szerint nem látom valószínűnek, hogy egy jelképes teszt századon túl (ami persze végezhet éles harcfeladatokat, lásd T-50 2018 Szíria) rendszeresítésre kerülne Oroszországban. Az ő igényeiknek megfelelőbb a nagyobb gép. Ami már bizonyított, amivel már van tapasztalat.
A Szu-75-ről legfeljebb szimulációs modellek vannak. Az 57-essel pedig valós tapasztalatok. Van egy már bejáratottnak mondható típus. Amit már nem csak gyári, és katonai berepülőpilóták repülnek, hanem "sztrojevoj ljotcsikok" is. A "sztrojevoj ljotcsik" egy általános kifejezés a légierő "átlag" pilótáira, akik nem rendelkeznek semmilyen berepülőpilóta minősítéssel, hanem a harmadosztályútól az az első osztályú pilóták tartoznak közéjük, a legmagasabb minősítésük a "légi lövész", ami még az első osztályon belül is egy külön kategória "légi lövész".
A Szu-75-ös pedig még senki nem repülte soha, legfeljebb a tervezőiroda fejlesztőszimulátorában. Szerinted álljanak le az egésszel, ami már működik, és tolják bele helyette az összes saját pénzüket egy olyan gépbe, ami még abban a stádiumban van, ahol a berepülőpilóták még leginkább az Ahtyubunszki berepülőpilóta szobornak érezhetik magukat: a szobor, egy viharlámpával a sötétben mászkáló csontváz.
Semmi értelme nincs ebben a formában az egésznek. Beleölnének X évet meg Y milliárd rubelt a dologba, és addig nagy mennyiségű 5-ik generációs vadászbombázó nélkül állnának. Mert lehet szidni az 57-es gyártási ütemét, ahol a pontos számokat nem ismerjük 100%-osan, de azért évi 12 gép is több, mint az évi 0, az évi 24 gépről már nem is beszélve, az utóbbi már majdnem a Magyar Honvédség légiereje szuperszonikus vadászbombázó állományának a 200%-a.
Az, hogy a Honvédség hogy jön ide azt hem is akarom megérteni.

Amit pedig megtettem nem öszehasonlitás volt, han em a légireő 5.gen. projektjének a szerintem logikus újragondolása.