Szu-75 / Su-75 Checkmate - Új orosz könnyű vadászgép (Szuhoj)

Az egyetlen kérdés itt a fegyverterhelés. Mert, ha sikerült az oroszoknak megismételni azt a bravúrt, amit a Felonál (akkora mint a Raptor és több mint harmadával kevesebb fegyvert tud belsőtérben hordozni), és ez a kb F-35 méretű gép is csak az F-35 belső fegyverterhelésének a kétharmadát képes elvinni az baj. Ellenben, ha ugyanannyi vagy megközelítőleg ugyanannyi fegyvert képes belső térben hordozni, mint a Felon, akkor meg nincs miről beszélni.

Okoskodni pedig ebből lehet:
a1857fdac10a40609618343dac39f140.png
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff
A digitális tervezéssel fejlesztett új eszköz az lassú (oké gyorsabb, mint a hagyományos). De itt nem ez van. Már kifejlesztett technológiát adoptálnak egy új köntösbe. Tehát mi marad ki? Az igazán időigényes kutatás/fejlesztés. Nem kell új radarabszorbens anyagot kifejleszteni, mert van. Nem kell új radartechnológiát kifejleszteni, mert van, nem kell új hajtóművet fejleszteni, mert van. Nem kell új MAWS, mert van és ezek csak a legszembetűnőbbek. Nagyon triviálisnak hat, de belső fegyvertérből fegyvert oldani nagyon nem egyszerű feladat és miután a Felonnal végigjárták ennek is a "szamárlétráját" ez is sokkal gyorsabb lesz. Ami egyedül mély víz lesz (elméletben) az az 1 hajtóműves létezés. Nagyon rég nem fejlesztettek és üzemeltettek 1 hajtóműves gépet az oroszok így ezt bizony újra kell tanulni. Nem lehetetlen, de ettől még meg kell csinálni.
Értem, de "nyugatnak" is tíz év mire indul a sorazatgyártása T7-nek. Abban mi az új és forradalmi? A pályázatba azt írták hogy a tervezése (pl a hajtómű vagy 45 éves alapjaiban), bazi gyorsan végeznem majd, aztán még mindig megy a vekengés hogy nem lett jó. Csak arra akartam utalni hogy bőven időben vannak.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
Értem, de "nyugatnak" is tíz év mire indul a sorazatgyártása T7-nek. Abban mi az új és forradalmi? A pályázatba azt írták hogy a tervezése (pl a hajtómű vagy 45 éves alapjaiban), bazi gyorsan végeznem majd, aztán még mindig megy a vekengés hogy nem lett jó. Csak arra akartam utalni hogy bőven időben vannak.
Az, hogy mennyire vannak időben nem tudjuk megítélni, mert nem ismerjük a program időrendjét. Az viszont 100%, hogy az orosz légierőnek, ha tegnapra érkezne meg ez a gép már az is késő lenne.
 
Egyszer pedig ide:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ugyan már a könnyűvadász MiG utód.. Még a Szu-57-ből se sikerült egy ezrednyi azonos elősorozat példányt gyártani. Az algir gépek szvsz blöff.. Azokat a nyugati felderítő rendszerek látták volna, akár átrepültek, akár a kurva sok szállítógépet, vagy hajót... A Sakkmatt egy évtized amig sorozatgyártható lenne, és milyen darabszámban is???
 
Oroszország is pont a kispénztárcájú vevőkörbe tartozik.
Már leírtam egyszer, hogy azzal járnának a legjobban, ha egy darab SZU-57-et nem vennének a már megrendelteken kívül és helyette ezt rendszeresítenék. Nincs pénzük arra, hogy két 5. gen. gépet párhuzamosan rendszerbe tartsanak úgy, hogy a döntüen azonos technológia miatt még csak azt sem mondhatjuk, hogy a Felon modernebb.
Összehasonlítasz egy egyhajtóműves mock-up stádiumú gépet egy kéthajtóműves, harci bevetéseken is túl lévő, gyakorlatilag rendszeresített típussal. Ráadásul az egyhajtóműves mock up pont az említett Szu-57 alapjaira épül. Az egész Szu-75 project egy a Szuhoj által, "saját szakállra" a korábbi bevételekből "reszelgetett", orosz állami támogatás nélküli program. Miért? Mert nincs igénye rá az orosz államnak. Ismét miért? Mert egy egyhajtóműves, elvileg ugyan olcsóbb fenntartási költségekkel bíró típus, de kisebb a hatótávolsága, valószínűleg kisebb az egy üzemanyagtöltéssel végrehajtható őrjáratozási időtartama. A világ legnagyobb területű országának nem biztos, hogy erre van szüksége. A típust láthatóan eleve exportpiacokra szánják/szánták. Akiket komolyan érdekel, azok majd finanszírozni fogják. Jelen állás szerint nem látom valószínűnek, hogy egy jelképes teszt századon túl (ami persze végezhet éles harcfeladatokat, lásd T-50 2018 Szíria) rendszeresítésre kerülne Oroszországban. Az ő igényeiknek megfelelőbb a nagyobb gép. Ami már bizonyított, amivel már van tapasztalat.
A Szu-75-ről legfeljebb szimulációs modellek vannak. Az 57-essel pedig valós tapasztalatok. Van egy már bejáratottnak mondható típus. Amit már nem csak gyári, és katonai berepülőpilóták repülnek, hanem "sztrojevoj ljotcsikok" is. A "sztrojevoj ljotcsik" egy általános kifejezés a légierő "átlag" pilótáira, akik nem rendelkeznek semmilyen berepülőpilóta minősítéssel, hanem a harmadosztályútól az az első osztályú pilóták tartoznak közéjük, a legmagasabb minősítésük a "légi lövész", ami még az első osztályon belül is egy külön kategória "légi lövész".
A Szu-75-ös pedig még senki nem repülte soha, legfeljebb a tervezőiroda fejlesztőszimulátorában. Szerinted álljanak le az egésszel, ami már működik, és tolják bele helyette az összes saját pénzüket egy olyan gépbe, ami még abban a stádiumban van, ahol a berepülőpilóták még leginkább az Ahtyubunszki berepülőpilóta szobornak érezhetik magukat: a szobor, egy viharlámpával a sötétben mászkáló csontváz.
Semmi értelme nincs ebben a formában az egésznek. Beleölnének X évet meg Y milliárd rubelt a dologba, és addig nagy mennyiségű 5-ik generációs vadászbombázó nélkül állnának. Mert lehet szidni az 57-es gyártási ütemét, ahol a pontos számokat nem ismerjük 100%-osan, de azért évi 12 gép is több, mint az évi 0, az évi 24 gépről már nem is beszélve, az utóbbi már majdnem a Magyar Honvédség légiereje szuperszonikus vadászbombázó állományának a 200%-a.
 
Ugyan már a könnyűvadász MiG utód.. Még a Szu-57-ből se sikerült egy ezrednyi azonos elősorozat példányt gyártani. Az algir gépek szvsz blöff.. Azokat a nyugati felderítő rendszerek látták volna, akár átrepültek, akár a kurva sok szállítógépet, vagy hajót... A Sakkmatt egy évtized amig sorozatgyártható lenne, és milyen darabszámban is???
Láttad mindet, hogy így tudod, ültél is az összesben? De jó neked! Én sajnos csak kettőt láttam repülni, de azok még prototípusok voltak. Az algír gépek átadásának pontos dátumáról bármiféle információ van? Konkrlét dátum? Én csak egy videót láttam, ahol valami helyi fővezér magyarázott arról, hogy az leendő algériai Szu-57E pilóták jelenleg típusátképzésen vannak, Oroszországban.
 
Összehasonlítasz egy egyhajtóműves mock-up stádiumú gépet egy kéthajtóműves, harci bevetéseken is túl lévő, gyakorlatilag rendszeresített típussal. Ráadásul az egyhajtóműves mock up pont az említett Szu-57 alapjaira épül. Az egész Szu-75 project egy a Szuhoj által, "saját szakállra" a korábbi bevételekből "reszelgetett", orosz állami támogatás nélküli program. Miért? Mert nincs igénye rá az orosz államnak. Ismét miért? Mert egy egyhajtóműves, elvileg ugyan olcsóbb fenntartási költségekkel bíró típus, de kisebb a hatótávolsága, valószínűleg kisebb az egy üzemanyagtöltéssel végrehajtható őrjáratozási időtartama. A világ legnagyobb területű országának nem biztos, hogy erre van szüksége. A típust láthatóan eleve exportpiacokra szánják/szánták. Akiket komolyan érdekel, azok majd finanszírozni fogják. Jelen állás szerint nem látom valószínűnek, hogy egy jelképes teszt századon túl (ami persze végezhet éles harcfeladatokat, lásd T-50 2018 Szíria) rendszeresítésre kerülne Oroszországban. Az ő igényeiknek megfelelőbb a nagyobb gép. Ami már bizonyított, amivel már van tapasztalat.
A Szu-75-ről legfeljebb szimulációs modellek vannak. Az 57-essel pedig valós tapasztalatok. Van egy már bejáratottnak mondható típus. Amit már nem csak gyári, és katonai berepülőpilóták repülnek, hanem "sztrojevoj ljotcsikok" is. A "sztrojevoj ljotcsik" egy általános kifejezés a légierő "átlag" pilótáira, akik nem rendelkeznek semmilyen berepülőpilóta minősítéssel, hanem a harmadosztályútól az az első osztályú pilóták tartoznak közéjük, a legmagasabb minősítésük a "légi lövész", ami még az első osztályon belül is egy külön kategória "légi lövész".
A Szu-75-ös pedig még senki nem repülte soha, legfeljebb a tervezőiroda fejlesztőszimulátorában. Szerinted álljanak le az egésszel, ami már működik, és tolják bele helyette az összes saját pénzüket egy olyan gépbe, ami még abban a stádiumban van, ahol a berepülőpilóták még leginkább az Ahtyubunszki berepülőpilóta szobornak érezhetik magukat: a szobor, egy viharlámpával a sötétben mászkáló csontváz.
Semmi értelme nincs ebben a formában az egésznek. Beleölnének X évet meg Y milliárd rubelt a dologba, és addig nagy mennyiségű 5-ik generációs vadászbombázó nélkül állnának. Mert lehet szidni az 57-es gyártási ütemét, ahol a pontos számokat nem ismerjük 100%-osan, de azért évi 12 gép is több, mint az évi 0, az évi 24 gépről már nem is beszélve, az utóbbi már majdnem a Magyar Honvédség légiereje szuperszonikus vadászbombázó állományának a 200%-a.
Az, hogy a Honvédség hogy jön ide azt hem is akarom megérteni.

Amit pedig megtettem nem öszehasonlitás volt, han em a légireő 5.gen. projektjének a szerintem logikus újragondolása.
 
Összehasonlítasz egy egyhajtóműves mock-up stádiumú gépet egy kéthajtóműves, harci bevetéseken is túl lévő, gyakorlatilag rendszeresített típussal. Ráadásul az egyhajtóműves mock up pont az említett Szu-57 alapjaira épül. Az egész Szu-75 project egy a Szuhoj által, "saját szakállra" a korábbi bevételekből "reszelgetett", orosz állami támogatás nélküli program. Miért? Mert nincs igénye rá az orosz államnak. Ismét miért? Mert egy egyhajtóműves, elvileg ugyan olcsóbb fenntartási költségekkel bíró típus, de kisebb a hatótávolsága, valószínűleg kisebb az egy üzemanyagtöltéssel végrehajtható őrjáratozási időtartama. A világ legnagyobb területű országának nem biztos, hogy erre van szüksége. A típust láthatóan eleve exportpiacokra szánják/szánták. Akiket komolyan érdekel, azok majd finanszírozni fogják. Jelen állás szerint nem látom valószínűnek, hogy egy jelképes teszt századon túl (ami persze végezhet éles harcfeladatokat, lásd T-50 2018 Szíria) rendszeresítésre kerülne Oroszországban. Az ő igényeiknek megfelelőbb a nagyobb gép. Ami már bizonyított, amivel már van tapasztalat.
A Szu-75-ről legfeljebb szimulációs modellek vannak. Az 57-essel pedig valós tapasztalatok. Van egy már bejáratottnak mondható típus. Amit már nem csak gyári, és katonai berepülőpilóták repülnek, hanem "sztrojevoj ljotcsikok" is. A "sztrojevoj ljotcsik" egy általános kifejezés a légierő "átlag" pilótáira, akik nem rendelkeznek semmilyen berepülőpilóta minősítéssel, hanem a harmadosztályútól az az első osztályú pilóták tartoznak közéjük, a legmagasabb minősítésük a "légi lövész", ami még az első osztályon belül is egy külön kategória "légi lövész".
A Szu-75-ös pedig még senki nem repülte soha, legfeljebb a tervezőiroda fejlesztőszimulátorában. Szerinted álljanak le az egésszel, ami már működik, és tolják bele helyette az összes saját pénzüket egy olyan gépbe, ami még abban a stádiumban van, ahol a berepülőpilóták még leginkább az Ahtyubunszki berepülőpilóta szobornak érezhetik magukat: a szobor, egy viharlámpával a sötétben mászkáló csontváz.
Semmi értelme nincs ebben a formában az egésznek. Beleölnének X évet meg Y milliárd rubelt a dologba, és addig nagy mennyiségű 5-ik generációs vadászbombázó nélkül állnának. Mert lehet szidni az 57-es gyártási ütemét, ahol a pontos számokat nem ismerjük 100%-osan, de azért évi 12 gép is több, mint az évi 0, az évi 24 gépről már nem is beszélve, az utóbbi már majdnem a Magyar Honvédség légiereje szuperszonikus vadászbombázó állományának a 200%-a.
Az F16 is úgy született,hogy az USAF rájött,nincs pénze a szükséges gépállományt F15ösökböl kiállitani.......Majd Oo-nak meg lesz........
 
  • Tetszik
Reactions: dudi
Na újra, most magyarul:

Az, hogy a Honvédség hogy jön ide azt nem is akarom megérteni.

Amit pedig megtettem nem öszehasonlítás volt, hanem a légireő 5.gen. projektjének a szerintem logikus újragondolása.
 
Az, hogy a Honvédség hogy jön ide azt hem is akarom megérteni.

Amit pedig megtettem nem öszehasonlitás volt, han em a légireő 5.gen. projektjének a szerintem logikus újragondolása.
"Az, hogy a Honvédség, hogy jön ide, nem is akarom megérteni" kb le is írtad a legnagyobb problémát veled kapcsolatban, amit ha mások jeleznek, sokszor személyeskedésnek veszed. A probléma az, hogy nagyon sok mindent szintén nem akarsz megérteni. Pedig le van írva magyarul a dolog. Úgy jön ide a Honvédség, hogy lehet szidni az oroszokat, hogy lassan gyártják az 5.generációs vadászbombázójukat, de attól még évente összeraknak csak 5-ik generációs gépből majdnem kétszer annyit, mint a Honvédség teljes Gripen állománya. Az F-35 gyártási üteméhez képest nyilván gyenge, de azért azt is látni kell, hogy még mindig nem a légierő náluk az első számú prioritás, hanem a nukleáris triád elemei, és egyre inkább a drónok. Én nem látom logikusnak a Szu-57 program leállítását a Szu-75 kedvéért.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle
Az F16 is úgy született,hogy az USAF rájött,nincs pénze a szükséges gépállományt F15ösökböl kiállitani.......Majd Oo-nak meg lesz........
Oroszország a világ legnagyobb területű országa. A tankerflottája viszont kisebb létszámú, mint az USA tankerflottája. Ezért nekik inkább a nagyobb, nagyobb hatótávolságú gép az előnyös. Ha a kisebb felszállósúlyú, kisebb hatótávolságú típusokat akarnák üzemeltetni, akkor már nem csak mutatóban lennének MiG-29-eseik a Sztrizsi gépein kívül, valamint nagy darabszámban rendszeresítenék a MiG-35-öst is. Ehhez képest MiG-35-ösük alig van, a Szu-35Sz-eket pedig ontja magából a KNAAZ, párhuzamosan a Szu-57-esekkel.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle
Még a Szu-57-ből se sikerült egy ezrednyi azonos elősorozat példányt gyártani. Az algir gépek szvsz blöff.. Azokat a nyugati felderítő rendszerek látták volna, akár átrepülV
Pistike, hogy képben legyél:

По состоянию на конец 2025 года, в Воздушно-космических силах России находится около 40-44 серийных истребителей Су-57 (помимо опытных образцов), а также продолжаются поставки в рамках контракта на 76 самолетов.

2025 végén az Orosz Légierő körülbelül 40-44 darab sorozatgyártású Szu-57-es vadászgéppel rendelkezik (a prototípusok mellett), és 76(2027 végéig) repülőgépre vonatkozó szerződés szerinti szállítások folyamatban vannak.
 
Pistike, hogy képben legyél:

По состоянию на конец 2025 года, в Воздушно-космических силах России находится около 40-44 серийных истребителей Су-57 (помимо опытных образцов), а также продолжаются поставки в рамках контракта на 76 самолетов.

2025 végén az Orosz Légierő körülbelül 40-44 darab sorozatgyártású Szu-57-es vadászgéppel rendelkezik (a prototípusok mellett), és 76(2027 végéig) repülőgépre vonatkozó szerződés szerinti szállítások folyamatban vannak.
2027 év végéig összesen 76 vagy a jelenlegi 44+76? Nagyon kevés a havi 1 gépes gyártás kapacitás ahoz, hogy megérje kifejleszteni egy ekkora gépet. Na meg le kell cserélni előbb-utóbb a Szu 29-től 35-ig mindent, ami ha 4-500 gép akkor az 40 évnyi gyártás havi 1-es tempóban. 10 vagy max 20 év alatt ha nem tudják kicserélni az egészet, akkor ott valami nagyon el van cseszve, mert arra már jönnie kellene az új generációnak.
 
2027 év végéig összesen 76 vagy a jelenlegi 44+76? Nagyon kevés a havi 1 gépes gyártás kapacitás ahoz, hogy megérje kifejleszteni egy ekkora gépet. Na meg le kell cserélni előbb-utóbb a Szu 29-től 35-ig mindent, ami ha 4-500 gép akkor az 40 évnyi gyártás havi 1-es tempóban. 10 vagy max 20 év alatt ha nem tudják kicserélni az egészet, akkor ott valami nagyon el van cseszve, mert arra már jönnie kellene az új generációnak.
Már többször írtam,(2019 -ben először) hogy az Armija-2019-en írták alá a 76 darabos(3 ezred) Szu-57 szerződést 2027-ig. De ez a mennyiség természetesen bővülni fog, hiszen már készen van a Szu-57M. 2028-tól már az új verzió gzártása várható.
 
"Az, hogy a Honvédség, hogy jön ide, nem is akarom megérteni" kb le is írtad a legnagyobb problémát veled kapcsolatban, amit ha mások jeleznek, sokszor személyeskedésnek veszed. A probléma az, hogy nagyon sok mindent szintén nem akarsz megérteni. Pedig le van írva magyarul a dolog. Úgy jön ide a Honvédség, hogy lehet szidni az oroszokat, hogy lassan gyártják az 5.generációs vadászbombázójukat, de attól még évente összeraknak csak 5-ik generációs gépből majdnem kétszer annyit, mint a Honvédség teljes Gripen állománya. Az F-35 gyártási üteméhez képest nyilván gyenge, de azért azt is látni kell, hogy még mindig nem a légierő náluk az első számú prioritás, hanem a nukleáris triád elemei, és egyre inkább a drónok. Én nem látom logikusnak a Szu-57 program leállítását a Szu-75 kedvéért.
A témához (orosz légierő 5. generációs programja) nem illő tányekkel való érvelés az érvelési hiba. Teljesen irreleváns a beszélgetésünk kapcsán a mi légierőnk így vele érvelni is értelmetlen.