1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Általánosságban a repülőgép szimulátorokról

Diskurzus a(z) 'Szimulátorok' témában - molnibalage által indítva @ 2015. március 14..

  1. Horizon

    Horizon Well-Known Member

    Ha valaha tervbe is veszik a dolgot, az biztosan csak azután lesz, hogy az alap szimulátor megvetette lábát a piacon. De a MSCFS is csak WW2 volt, nem kellett hozzá hadmérnökök hada. Egy modern, multiplayer harci repülőgépszimulátor kifejlesztése, ami meghaladja a DCS-t, még ha megvannak az alapok is, több év, rengeteg szakember, halom pénz, és a konkurencia, még ha vannak hiányosságai is, azért elég erős. Talán, egyszer. A próféta szóljon belőled. :)
     
    molnibalage likes this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Minden repszim örök rákfenéje volt az, hogy a helyszíneket meg kell csinálni adott harcigép szerepeltetésénél is. Ezt a problémát kivégezte az FS. A térkép kvázi kulcsrakész és brutálisan erős, mert támogatja azt, hogy a domborzatnak komoly hatása legyen. Bár az épületek pusztíthatóságára azért kíváncsi lennék. Hm....
    Lehet, hogy mégsem....
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az evolúció egy szelete.
     
    Pocok75 likes this.
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az új MFS 2020 VR mentességének felvetése mármost kicsapta sok online hozzászólónál a biztosítékot, így gyanítható, hogy a "talán" és a lehet, majd egy kéőbbi időpontban, esetleg" hozzáállás változni fog.

    Ami a katonai gépek szerepeltetését jelenti, az elkövetkező években nem volna rossz, ha legalább fegyverzet nélkül jelennének meg nagysebességű típusok, mintegy örömrepkedéshez, mert ez utóbbihoz a spec harci avionikát és a különféle harceljárásokat, illetve az ezekkel kooperáló AI-t nem kéne külön beleszuszakolni.
    És az FS úgymond szellemiségén se esne csorba, meg a DCS territóriumát se háborgatná... csak egy kicsit. :)
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Pedig még a szimesek csak töredéke rendelkezik ilyennel főleg annak hardverigénye miatt. A DCS-es kívül mihez jó egyáltalán? Annak meg olyan hardver igénye van, hogy beszar az ember VR nélkül is.

    Pedig kéne. Ameddig ez a "benchmark" jelentése.

    Nem gond, hogy ez semmilyen szempontból nem lehetséges, hadd menjen...
    Van egy olyan sejtésem, hogy az összes rakéta így viselkedne ezen helyzetben, ha lenne azokon is ilyen HOBS.


    AIM-9-cel szemből befogni és lelőni egy M5.0 táján szemből közeledő 5V55R rakétát? Ugyan már. Tök reális...


    Vagy ez?


    A videóból a kb. a következő látszik.

    • Rakéta FM az úgy nincs és szkriptelt vagy olyan adatok vannak benne, ami vicc. A hajtómű nem megy, de TVC-s kis sebességű irányváltást meghaladó képesség a rakétától.
    • A rakétában simán "TFR" van, mert kikerüli a tereptárgyat és nem folytatja az arányos megközelítést.
    • A rakéta elveszti a célt, de ennek ellenére úgy viselkedik, mint ami tudna előretartást számolni annak ellenére, hogy az IR rakéta csak arányos megközelítést tud, mert nem tud sebességet és irányt mérni. Ezzel szemben a lock elvesztése után tűpontosan az célpont elé repül, majd újra befogja, tökéletes LoAL-lal.
    Van egy olyan sejtésem, hogy az összes rakéta így viselkedne ezen helyzetben...

    A DCS meglepően jó szimulátornak látszik, csak túl sokszor derült már ki az, hogy a felszín alá kaparva kicsit is azt találja az ember, hogy 1998-as színvonalat nem éri el sok helyen. Szépnek szép, de amit fizikai és műszaki modellezés alatt értenek, hát az több, mint muris. A nem működő közelségi gyújtók és fal duma levágása az már tényleg a LOL szint volt.

    Nincs azzal baj, ha a játék egyes részei primitívebb modellt kapnak, de hogy a játék fő fegyverei és részei így működnek az valahol döbbenetes, amikor ilyen szlogeneket tolnak ki, hogy az ő termékük a "benchmark". Igen, kinézet terén és néhány feature-ben. De az összkép helyenként olyan, hogy pislog az ember, hogy ezt így hogy? 125 programozóval...? Már, ha igaz, amit mondanak.

    Ha az FS-hez levő MI képes lenne az épület rombolást is megtanulni, akkor helyszín készítéssel kvázi nem kéne soha többet vacakolni főleg, ha még arra is képes lenne a cucc, hogy felül írni a térképet 3D modellekkel, ha adott korszak modellezése a cél.

    Jöjjön még pár ilyen videó?
     
  7. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Az új Il-2 (nem a Cold, az orosz fronton változat, de előbb utobb megoldják arra is), vértündér is támogatja a VR-t, a hanyatló nyugaton van is rá igény, ezért is nyomják mert már a hardcore sim usereknél lassan alapkövetelmény.

    Én DCS-el próbáltam VR-t, eszméletlen mennyit ad hozzá, de mivel a felbontás szörnyű retek, ezért két tábor van, aki azt mondja elfogadja ezt így az élményért cserébe, a másik meg vár amíg lesz normális felbontás.

    A DCS modern részét sokan szidják, rakéták - radarok modellje stb. de a propelleres részére volt némi rálátásom és az viszont eszméletlen komoly.

    A dugottyús motorok komplett működése le van modellezve, nem csak alap paraméterezés van.. hanem olyan szinten hogy a faszi a Daimler motorok levegőbeömlő szerkezetét meg a pillangószelep nyitásának rendszerét kérte anno tőlem.. illetve a faszi pl. rájött hogy anno az eredeti számolt repteljesítmény görbéken nem vették figyelmembe a kipufogók gázainak tolóerejét a számításokkor, mert a modell amit épített csak akkor értelmes értékeket.

    Hogy a kályhacsöves gépekkel e téren mi van, hát passz, nem érdekeltek annyira.

    A DCS motor erőforrásigényessége viszont egy vicc.
     
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    VO101Tom-tól olvasottak alapján a DCS modellezési részletessége a kanyarban nincs a CloD-hoz képest. Mondott számokat, hogy hány hitboxból és egyéb elemből áll a CloD vs DCS és nagyságrendi különbség volt.

    Hm. Ezt én is hallottam, csak mintha a CloD-dal kapcsolatban.

    Asszem megkérdem Tom-ot.

    Engem meg csak az érdekel.

    Hát, ebben egyetértünk.
     
  9. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Ezt azzal árnyalnám, hogy a DCS-nek egy ideig nem is volt normális sérülésmodellje, mert azt a kályhákra méretezték eredetileg, légi harc rakétákra meg 20-30 milis gépágyúkra meg nem is kellett annyira. Azóta ez finomodott, lett normális sérülésrendszer mert propelleres gépeknek ez már nem működött.

    A Clod belső modellezése amúgy elég jó és baromi részletes, a sérülésmodellje meg valszeg a legjobb. Az FM-től viszont nem vagyok hasra esve, egy erős közepes. ahogy kijött az egy katasztrófa volt, mind az FM, mind 3D motor tekintetében. Azóta lelkes fanok heggesztették össze. Az erőssége a net kódja (a DCS egy katasztrófa) és az hogy sok objektumot tud kezelni egyszerre.

    a repmodel se rossz, de azért szállj fel egy 109-essel a DCS-ben meg a CloD-ban, az elsőnél az első 100 próbálkozás után talán már sikerülni is fog anélkül hogy cigánykerekezni kezdenél, mert minden le van modellezve, es mindent pontosan ugy kell csinálni ahogy a valosagban is kellett a CloD meg gyakorlatilag nem kihívás, talán picit jobb csak mint a régi IL-2. A FM-et meg kis jóindulattal lelkes amatőrök próbálják ugy paraméterezni, hogy hasonlítson a valós értékekre..
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    zotyek78 likes this.
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez biztos bekerül majd a cikksorozatba, de mire elérek. Ezért beteszem. Nagyon komoly anyagnak tűnik.
     
    Pocok75 likes this.
  12. Horizon

    Horizon Well-Known Member

  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member



    Kismagasságú repülés is van benne.
     
    Horizon likes this.

Ezen oldal megosztása