1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Űrkutatás

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - Luthero által indítva @ 2015. szeptember 19..

  1. ulippo

    ulippo Well-Known Member

    fip7, blitzkrieg and Luthero like this.
  2. ulippo

    ulippo Well-Known Member

    Tavaly bemutatott koncepció négy űrszemét eltakarító megoldásról.


    Ebből a vizuális navigáció, a hálós és szigonyos elfogó már meg is valósult, a következő az űrszemét befogó vitorla lesz.

     
    blitzkrieg and Luthero like this.
  3. ladagrant

    ladagrant Active Member

    blitzkrieg and Luthero like this.
  4. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Greatest tech support call in the history of computers...
    :cool:

     
    Luthero likes this.
  5. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    gergo55, fip7, blitzkrieg and 6 others like this.
  6. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  7. rappali_

    rappali_ Well-Known Member

  8. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Az nem kifejezés, Negyeljin-katasztrófánál:

    "Bár az a mai napig nem tisztázott, hogy a kilövésre előkészített rakétát katonai vagy űrkutatási céllal kívánták útjára indítani, mivel a baleset a szovjet „állami” űrrepülőterén történt, így helyet kapott listánkon"

    :confused:
    Az R-16 egyértelműen katonai célú rakéta volt, annak az első útjára készültek, mikor a baleset történt.

    Apollo-1 esetén:

    "Azonban már a felszállás előtt, a gyakorlatozás közben tragédia történt: a kilövésre készülő személyzet"

    Nem kilövésre készültek, gyakorlatozás folyt. 1967 február 21-én indultak volna, a baleset január 27-én történt...

    Szojuz-1 esete:

    "A hivatalos vizsgálat eredményei nem ismertek,"

    A frászt nem, elég részletesen ismertek, anno elég írtam is róla...

    Szóval hogy "felületes", az nem fedi a valóságot. Elnagyolt, rosszul megírt, még egy Wikipédia-ellenőrzést sem megélt cikkről van szó. Lassan a Honvedelem.hu is bekerülhet a gyatrán, szakmai szinten tévedésektől hemzsegő weboldalak felsorolásába... :(
     
  9. rappali_

    rappali_ Well-Known Member

    Jajj már :) Ami felkelti a figyelmet, annak úgyis utánaolvasunk. Megjegyzem Challengerrel kapcsolatban is van mindenféle hoax...mégis 26 oldal a vizsgálatból a mai napig nemzetbiztonsági okokból zárolt.
     
  10. jani22

    jani22 Well-Known Member

  11. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Méretek...

    [​IMG]
     
    Python, Luthero, misinator and 5 others like this.
  12. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Csala Zsuzsa. Nem. Csal az ábra!
     
  13. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Warum?
     
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Tán a perspektíva miatt. A Szaturnusz nagyobb volt.
     
  15. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Van már 100 kW Vasimr? Tavalyra igérték.
     
  16. jani22

    jani22 Well-Known Member

    :)

    Nagyon nincs kedvem keresgélni, csak hirtelen ennyit:

    "Az N-1 105 méter magas, 2,7 ezer tonnás, ötfokozatú hordozórakéta volt, amely 75 tonna hasznos terhet lett volna képes alacsony Föld körüli pályára állítani. Szokatlanul sok, közepes tolóerejű rakétahajtómű emelte felfelé a rendszert, amelyek szabályozása nem volt egyszerű - az első fokozatban mintegy 30 fúvóka üzemelt egyszerre.

    Összehasonlításként ugyanezek az adatok az amerikai Saturn-V rakétánál: 110 méter, 3 ezer tonna, három fokozat és 45 tonnányi hasznos teher volt."

    [​IMG]

    http://www.origo.hu/tudomany/201102...raketaja-amivel-a-holdra-akartak-eljutni.html

    (Csak annyit még, hogy a Szaturnusz tényleg nagyobb. Egyenlítői sugár 60 268 km (a földi 9,449-szerese) https://hu.wikipedia.org/wiki/Szaturnusz

    [​IMG] )
    :)
     
    Python, fip7, fishbed and 4 others like this.
  17. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A Szajúz se kevésbé bonyolult. 20 nagy és 8 kicsi fúvóka.
     
  18. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Azért almát a körtével esete, vigyázzunk!

    És

    Nos a Saturn V 45 tonnát a Holdig vitt el és a max tömeg LEO-ra az elérte a 140 tonnát is (Apollo 17)
    Az N1 75-95 tonna körül emelt LEO-ra. Az N1 Holdig eljuttatandó hasznos terhe 23 tonna volt.
     
    jani22, Python, svajcibeka and 6 others like this.
  19. misinator

    misinator Well-Known Member

    Nem kis különbség...
     
  20. jani22

    jani22 Well-Known Member


    Míg ezt a hirtelen felindulásból elkövetett bejegyzést. :) :)


    Nem neked válaszoltam, ezt észre kellene venni! :) :)


    Totál egyértelmű, hogy az N sorozatnál nem tudtak nagy teljesítményű rakéta hajtóművet létrehozni, a sok kicsit meg nem tudták összehangolni.


    A különbségek a cikkben le van írva, és azt is odaírtam, hogy nincs kedvem keresgélni 'gcsat' olvtárs miatt!
    Egyéb? :)
     

Ezen oldal megosztása