A-37 Dragonfly (Cessna,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 043
11 956
113
Cessna AT-37 TNT (Tandem Naval Training) robbantott képe.
1959-ben nyújtották be a haditengerészeti kiképző tenderre, de veszített a North American/Rockwell T2-vel szemben.

106012-d400bea29c96dd024f1fe7f7752ba481.jpg
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 977
14 036
113
Cessna AT-37 TNT (Tandem Naval Training) robbantott képe.
1959-ben nyújtották be a haditengerészeti kiképző tenderre, de veszített a North American/Rockwell T2-vel szemben.

106012-d400bea29c96dd024f1fe7f7752ba481.jpg


Egész jó. Ha nem siettek sehova, akkor egy hajtóművel "eldöcögött"(ha nem volt fullra megpakolva)!
Ez azért "némi" üzemeltetési, üzem-biztonsági előny!

.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 043
11 956
113
Egész jó. Ha nem siettek sehova, akkor egy hajtóművel "eldöcögött"(ha nem volt fullra megpakolva)!
Ez azért "némi" üzemeltetési, üzem-biztonsági előny!

.
Sőt, a vietnamban használt gépek közül egyedül ennek engedélyezték az egy hajtóműves repülést normál üzemmódban (nem vészhelyzetiben), üzemanyag megtakarítása céljából.
Mint nálunk a MiG-29 esetében is volt ilyen lehetőség, de csak ritkán, külföldre repüléskor éltünk vele. (illetve ezt nem tudom, hogy általánosan volt-e engedélyezve, vagy csak kitelepülések esetén).

Keveset is lőttek le belőlük, az első fázisban, az Operation Combat Dragonban 0 veszteség volt 6000 bevetés mellett (később aztán megnőtt ez, összesen 66-ot veszítettek).
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 977
14 036
113
Még egy kép:

avtweet_6.png



... vagy ezen a nevemen, vagy a 2.0 nélkül javasoltam is (sokkal) korábban átgondolásra/beszerzésre a típust. :oops:
Az ilyen-olyan változataival igen szép darabszámban készült, a "Hátsóudvarban" --Dél-Amerika-- asszem' még mindig repül.
Szerintem a kategória legjobb nyugati darabja. Mintha lett is volna olyan időszak amikor lehetett volna gombokért/kilóra venni, de már akkor is "Piackutató" --vagy korrumpálásra vágyó-- Politikusaink voltak, és ez a típus arra nem volt jó!

.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 043
11 956
113
Még egy kép:

avtweet_6.png



... vagy ezen a nevemen, vagy a 2.0 nélkül javasoltam is (sokkal) korábban átgondolásra/beszerzésre a típust. :oops:
Az ilyen-olyan változataival igen szép darabszámban készült, a "Hátsóudvarban" --Dél-Amerika-- asszem' még mindig repül.
Szerintem a kategória legjobb nyugati darabja. Mintha lett is volna olyan időszak amikor lehetett volna gombokért/kilóra venni, de már akkor is "Piackutató" --vagy korrumpálásra vágyó-- Politikusaink voltak, és ez a típus arra nem volt jó!

.
Szerintem én (is) javasoltam.
Egyik kedvencem ez a gép.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 043
11 956
113
Cessna VTOL kiképzőgép.
A haditengerészet elvetette, a tengerészgyalogság érdeklődött iránta az AV-8B kiképzőjeként, de a végén ez sem jött össze.

45791-d536e9959f5577d6d6382df2226eccdb.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre and LMzek 2.0

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 103
31 048
113
Szerintem én (is) javasoltam.
Egyik kedvencem ez a gép.
NEEEEM!
Ez a jenki Alba.Csak ok mar az 50 es evekben megcsinaltak.Meg egy kicsit jobban sikerult,de akkor is lejart mar az ideje,regen .Andoki COIN haborukban meg elcsuhog,de mar ott is levaltja a celnak sokkal jobban megfelelo Tukan.Vietnamban is azert volt,mert nem volt jobb,hirtelen.Reskitoltonek gyartottak,mig elkeszul a celiranyossan tervwzett gep.Azt viszont addig-addig tervezgettek,noveltek az igenyeket,mig mar a háború utan A10 nem lett belole.( eredetileg egy turbopop modern Skyraidert akartak,de vegen egy Varacskosdisxno lett belole)
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 043
11 956
113
NEEEEM!
Ez a jenki Alba.Csak ok mar az 50 es evekben megcsinaltak.Meg egy kicsit jobban sikerult,de akkor is lejart mar az ideje,regen .Andoki COIN haborukban meg elcsuhog,de mar ott is levaltja a celnak sokkal jobban megfelelo Tukan.Vietnamban is azert volt,mert nem volt jobb,hirtelen.Reskitoltonek gyartottak,mig elkeszul a celiranyossan tervwzett gep.Azt viszont addig-addig tervezgettek,noveltek az igenyeket,mig mar a háború utan A10 nem lett belole.( eredetileg egy turbopop modern Skyraidert akartak,de vegen egy Varacskosdisxno lett belole)
De Ííííííííígen!
Ne viccelj, hogy egy lapon említed az Albákkal.
Az Albákkal nincs semmi harci tapasztalat, komoly legalábbis (tudom, egy magyar pilóta Etiópiában ezzel CAS-olt, mázlija volt, hogy nem lőtték le, ő maga mondta egy interjúban).

A Tucano egy koncepcionális zsákutca.
Turboprop esetén a OV-10X Super Bronco, vagy a Pucará a jó választás.
Ha CAS/COIN-ról van szó, alap a 2 hajtómű.

Nem véletlenül addig repülik, amik le nem esik az égből.
Egy új hajtóművel (Williams FJ-44-3), 1/3 fogyasztással, új avionikával,
PL-20 Plamen/GSh-23L/GSh-30-1 gépágyúval, új fegyverekkel, vinnék mint a cukrot.
Meg kell venni a licenszét és itthon gyárthatnánk.
Ennek van értelme, az L-39 NG támadógépnek nincsen.
 
  • Imádom
Reactions: LMzek 2.0

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 103
31 048
113
De Ííííííííígen!
Ne viccelj, hogy egy lapon említed az Albákkal.
Az Albákkal nincs semmi harci tapasztalat, komoly legalábbis (tudom, egy magyar pilóta Etiópiában ezzel CAS-olt, mázlija volt, hogy nem lőtték le, ő maga mondta egy interjúban).

A Tucano egy koncepcionális zsákutca.
Turboprop esetén a OV-10X Super Bronco, vagy a Pucará a jó választás.
Ha CAS/COIN-ról van szó, alap a 2 hajtómű.

Nem véletlenül addig repülik, amik le nem esik az égből.
Egy új hajtóművel (Williams FJ-44-3), 1/3 fogyasztással, új avionikával,
PL-20 Plamen/GSh-23L/GSh-30-1 gépágyúval, új fegyverekkel, vinnék mint a cukrot.
Meg kell venni a licenszét és itthon gyárthatnánk.
Ennek van értelme, az L-39 NG támadógépnek nincsen.
Azert repulik,mert ingyen kaptak.
Tucanp sikeres,Pucara nem.Mert a Tucano ugyan azt nyujtja,joval olcsobban,plusz kikepzogep.
OV10 kiváló konstrukcio,de eljert felette az idő.Akik meg szivesen hasznalnak,es tudnak is hasznalni,azoknak nincs ra penze.COIN megfigyelo-cdapasmwro szerepebol kiszoritottak a dronok.Korszeru konvencionalis harcteren meg mar elavult.Csodas kis masina,nekem is nagy kedvencwm.Deeljart felette az idő.Egyszeruen kiszorult a szerepkorebol.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 043
11 956
113
Dragonfly a drogszállítmányok felderítésére használt Edo Corporation AN/APS-144(V) , Ku band hullámhosszon működő radarral.
A hordozó konténert a Zenith Aviation fejlesztette, a külső fegyvertartón hordozható.
Ha már konténeres felderítőradaros gépről álmodoznak egyesek...
31-1.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0