A-5 Vigilante / A3J (North American, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 803
2 555
113
qpBiHTT.jpg

0JlZhfX.jpg

Pt2PRxL.jpg

joXSOkz.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Állítólag ezt is dupla svanccal tervezték, de aztán mégse merték úgy csinálni. A Mig25ösön bevált.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Egy gyönyörű, szuper és két szempontból is extra repülőgép! Nem volt külön oldalkormánylap a függőleges vezérsíkon, egy tengely körül kitérítve az egész vezérsík volt az oldalkormány is egyben.
A másik furcsaság, hogy a két hajtómű között egy kialakított "alagút"-ban volt belső fegyvertér, amit hátulról lehetett "tölteni" és hátrafelé végezték a kioldást is. Volt olyan spec terhelési konfigurációja, hogy egymás mögött több hengeres tüzelőanyag-póttartályt rögzítettek egymáshoz, elöl volt ráépítve az atombomba (úgy nézett ki mint egy több kocsiból álló vonatszerelvény), és ezt tolták be hátulról a belső fegyvertérbe.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 760
66 621
113
Kifejezetten érdekes gép volt. Ahhoz képest, hogy 1953-ban kezdték fejleszteni, elég sok - akkor még - merész, vagy inkább újszerű megoldást alkalmaztak a konstrukciónál.
A beömlők mindenki számára ismertek, de ugyanígy megemlítendő a LERX, a határrétek lefuvató rendszer, a Laval fúvócsöves J79-es egyáramú hajtóművek, illetve a fly by wire(!) kormányvezérlő rendszer, amit természetesen egy hidraulikus és egy mechanikus rendszer egészített ki. Zárt láncú televíziós rendszer és egy korai digitális fedélzeti számítógép is a tűzvezető rendszer része volt.
Jókora mérete ellenére agilisnek tartották, könnyen vezethető volt nem csak kis, de nagy sebességen is. A kellően jól mechanizált, nagy felületű szárnyai miatt relatíve nagy állásszögeket lehettt vele elérni, de szükség is volt rá, mert a leszállásokat szinte kizárólag elég nagy állásszögeken lehetett csak végrehajtani.
Mach 2.1-et tudott, szolgálai csúcsmagassága 15 ezer méter volt, de egyszer repültek vele egy 1000kg-os teherrel, 27842 métert(!) is, ami 13 éven át volt FAI rekord.
Nagy magasságokon a flame out és hajtómű leállás gyakori volt, viszont a gép kellemes tulajdonságai közé tartozott, hogy az átesést követően, kienegedett bottal a gép azon kevés nagy sebességű típus közér tartozott, amely magától képes volt különösebb dugóhúzó hajlam nélkül visszagyorsulni.
Alapvetően nukleáris fegyverhordozónak készült, de ebben a formájában rendkívül rövid ideig alaklmazták, viszont felderítőgépként számos bevetést repültek vele Vietnám felett. Az RA-5C megkapta az egyik legerősebb J79-es variánst, emelett oldalra néző radart és infraszenzort is kapott.
Viszont érdekesség, hogy az összes RA-5C-n megtartotta a bombacélzó rendszert és a felfüggesztőket, de fegyvert sose hordozott többé.
 
M

molnibalage

Guest
A topikot meg át kéne nevezni. mert a kutya nem találja meg ezt Google kereső nélkül. A gép elfogadott és használt típusjelzése A-5. Az F-4 Phantomot sem FH-1 Phantom vagy F-110-nek hívjuk.

124915407_10158037925704585_4379139671686866454_o.jpg
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 741
12 291
113
A topikot meg át kéne nevezni. mert a kutya nem találja meg ezt Google kereső nélkül. A gép elfogadott és használt típusjelzése A-5. Az F-4 Phantomot sem FH-1 Phantom vagy F-110-nek hívjuk.

124915407_10158037925704585_4379139671686866454_o.jpg

Amúgy a mai napig nem értem, hogy is gondolták ezt a jószágot?
 
M

molnibalage

Guest
Amúgy a mai napig nem értem, hogy is gondolták ezt a jószágot?
A gép bár valóban nagy, de igazából pehelysúlyú. Ez még az SLBM korszak előtti gép. Hogy a Navy pénzt kapjon a nuki képességekből, ezt mutatták fel. Ennél sokkal roszabb ötletek is voltak korábban...

Lásd itt.
https://sg.hu/forum/uzenet/1074537255/76025

Ha nem működne a link, akkor majd beszerkesztem ide.
A gép viszont emiatt atombobázóként igen rövid karrierrel rendelkezett --> átcsapták felderítőbe.
A gép üres tömege 15 tonna alatt volt. Ez pont a Super Hornet.
Az F-14D meg 20 tonnás volt.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 618
12 794
113
... a gép kellemes tulajdonságai közé tartozott, hogy az átesést követően, kiengedett bottal a gép azon kevés nagy sebességű típus közér tartozott, amely magától képes volt különösebb dugóhúzó hajlam nélkül visszagyorsulni...

S ezt még modellrepülőgépként is be tudta mutatni!
Kár, hogy nem volt meg a magasság:(

 
M

molnibalage

Guest
North American NR-349 - it would have been, basically a three-engined redesign of the A-5 Vigilante. It was proposed as an interceptor for the US Air Force, and would be armed with 6 AIM-54 Phoenix missiles. It was a proposed replacement for the USAF’s F-101s, F-102s, F-106s, but the idea was scrapped.

Az NR-349 egy módosítótt 3 (!) hajtóműves A-5 Vigilante lett volna az AIM-54-gyel, leváltva az F-101/102/106 gépeket.
Ha megvalósul ez lett volna az egyetlen három hajtóműves harci gép tudtommal.

main-qimg-48626a8badcdfabb731d1f36467895d8
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 946
113
North American NR-349 - it would have been, basically a three-engined redesign of the A-5 Vigilante. It was proposed as an interceptor for the US Air Force, and would be armed with 6 AIM-54 Phoenix missiles. It was a proposed replacement for the USAF’s F-101s, F-102s, F-106s, but the idea was scrapped.

Az NR-349 egy módosítótt 3 (!) hajtóműves A-5 Vigilante lett volna az AIM-54-gyel, leváltva az F-101/102/106 gépeket.
Ha megvalósul ez lett volna az egyetlen három hajtóműves harci gép tudtommal.

main-qimg-48626a8badcdfabb731d1f36467895d8

Nincs kép szemből? A középső hajtómű hol kapta volna a levegőt? A két oldalsó szívócsatornában lett volna "elágazás"? És akkor jobbról és balról is megkapta volna az 1/3-át a beáramló levegőnek?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 318
81 317
113
The RA-5C Vigilante’s Flights Over Cuba during the Missile Crisis that Never Were and “Jiffy Soda” Missions...

On Oct. 13, 1962 John Fosness, then Vigilante Programme Manager at NAA received a call from the Pentagon at his home. The question asked was, ‘Could the two prototype RA-5C’s have the test instrumentation removed and be reconfigured with advanced electronic countermeasures, along with the basic cameras?’ He replied, yes, and was stunned when his high-ranking caller told him they would have to deploy in 24 hours....

Developed from the A-5 nuclear bomber, the RA-5C Vigilante was the largest and fastest aeroplane to ever operate from the deck of an aircraft carrier.