A-50 Shmel , Mainstay / A-100 Premjer (Berjev)

Az osszes altalam ismert AESA PESA radar 95-98% ban civil elektronikat tartalmaz. A fenmarado par szazalek is olyan egyedi dolog ami igazabol nem egy nehezen beszerezheto valami. Az AESA radarok legnehezebb resze nem a hardver hanem a vezerloszoftver elkeszitese. Elso repfedelzeti AESA radar hrdermegjelenese az oroszoknal MAKSZ 1993. Mukodo repfedelzeti AESA radar SZU-57 cca 2020 kornyeke. Ennyibe tartott ezt a szoftvert kiizadni mert semmi koze akarcsak a PESA radarokhoz.
Szerintem ez nem igaz. Azért tartott eddig, mert nem tudtak összerakni egy olyan jelfeldolgozó számítógépet, ami megfelelő teljesítményű, és be lehet építeni egy vadászgép orrába. Adott méretben, energiafogyasztással, hűtéssel. SAM-eknél jó a teherautó méretű elektronika, ide nem. Szerintem a mai napig nem tudnak ilyet saját erőből gyártani, szóval kíváncsi lennék, hogy ami végül elkészült, milyen alkatrészekből áll. Orosz, kínai, indiai, nyugati?
 
Nem jobb, mert előre és hátra van egy szögtartomány, amerre nem lát. Emiatt repkednek az ilyen gépek párban, hogy a racetracken repülve egyiknek mindig irányba nézzen a lokátora.
A diszkoszba meg teszel 3 AESA radarat és megvan a 360 fok.

Sugárnyalább kitérítéssel kb. 120-140 fokot szoktak tudni oldalanként. Az kb. 240-280 fok.
Mivel nem a front irányába repülnek orral, hanem a mellet köröznek párhuzamosan én nem érzem ezt akkora gondnak, de sok aerodinamikai és karbantartási előnye van, szerintem.
A másik fele, meg, hogy egy gép nem gép, szóval a több gép sem gond.

Az orosznak az MC-21 bázisán kéne baromi gyorsan létrehozni valamit, amivel végre megszabadulnának a felső szárny és T vezérsík minden kínjától.

Az is egy jó választás, csak még teljesen új a gép.
Én ezért gondoltam a Superjetre.
iu

Utasszállítónak annyira nem vált be, de erre a feladatra ideális lehetne.
De van belőle 200+ darab minden fele, lehetne ezeket a gépeket hasznosítani.

Szerintem nem a repülőgép a fő bajuk, hanem a radar, és a kellő számitástechnika a légtérellenőrzéshez. Az orosz a 90-2010 közötti időszakban dolgoztak le az elektronikai lemaradásukból, de valószinűleg kevéssé saját tudásbázisból, saját alapkutatással és gyártásból tették, mint inkább beszerezték külföldről az alkatrészeket. Mivel ez most kiesett, gondban vannak a fejlesztéseik.

Még mindig nem a mosógépből kell kiszedjék a chippet, hiába írják le nyugaton sokszor.
65nm-en járnak jelenleg az orosz gyártással:
A legjobb mai civil otthoni számítógépekhez képest gyenge, de a jelenlegi top fegyverek mögött sincs ennél komolyabb processzor nyugaton.
A fő baja az oroszoknak , hogy az alacsonyabb nm számú procijaikat a tajvaniak gyártották, de azok felhagytak a gyártással a szankciók miatt. Így most otthon próbálják beindítani a gyártást:
Szóval a "hiányzó" nyugati elektronika az amúgy saját tervezés, a gyártás meg távolkeleti.
Ahogyan a nyugat esetén is. :rolleyes:
 
Az osszes altalam ismert AESA PESA radar 95-98% ban civil elektronikat tartalmaz. A fenmarado par szazalek is olyan egyedi dolog ami igazabol nem egy nehezen beszerezheto valami. Az AESA radarok legnehezebb resze nem a hardver hanem a vezerloszoftver elkeszitese. Elso repfedelzeti AESA radar hrdermegjelenese az oroszoknal MAKSZ 1993. Mukodo repfedelzeti AESA radar SZU-57 cca 2020 kornyeke. Ennyibe tartott ezt a szoftvert kiizadni mert semmi koze akarcsak a PESA radarokhoz.
.
.
Pont az első MAKS-ok, 92 és 93 nem túl mérvadó. Ott a Szu széthullása után a cégek alól eltűnt a talaj, és addigra esett le nekik, hogy a túlélésükért küzdenek. Ott kitoltak mindent is, bőven fejlesztés alatt álló dolgokat, vagy olyanokat is, mint pl a Jak-141, ami félbemaradva MÁR nem állt fejlesztés alatt, és egy utolsó próbálkozással próbáltak hozzá támogatást, vevőt szerezni. Nem hinném, hogy az AESA radarjuk bármennyire is kész volt, csak bemutattak valamit, amire ráirták, hogy AESA radar.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fip7
Szerintem ez nem igaz. Azért tartott eddig, mert nem tudtak összerakni egy olyan jelfeldolgozó számítógépet, ami megfelelő teljesítményű, és be lehet építeni egy vadászgép orrába. Adott méretben, energiafogyasztással, hűtéssel. SAM-eknél jó a teherautó méretű elektronika, ide nem. Szerintem a mai napig nem tudnak ilyet saját erőből gyártani, szóval kíváncsi lennék, hogy ami végül elkészült, milyen alkatrészekből áll. Orosz, kínai, indiai, nyugati?
.
.
Persze hogy nem. Az oroszok akkor próbáltak átállni a számitástechnikára, megjelentek az első próbálkozások a képernyős cockpitokkal, de azokon is csak addig jutottak először, hogy egy az egyben kirajzolták a régi analóg műszereket. A MiG-29M PESA radarja és a R-77 integrációja se volt kész. Igaz, hogy a Zaszlonnal a MiG-31-ben addigra volt PESA radarjuk mint szabályt erősitő kivétel, de primitiv technológiával, és akkora méretben, hogy csak egy szinte bombázóméretű repülőbe tudták berakni.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni
.
.
Pont az első MAKS-ok, 92 és 93 nem túl mérvadó. Ott a Szu széthullása után a cégek alól eltűnt a talaj, és addigra esett le nekik, hogy a túlélésükért küzdenek. Ott kitoltak mindent is, bőven fejlesztés alatt álló dolgokat, vagy olyanokat is, mint pl a Jak-141, ami félbemaradva MÁR nem állt fejlesztés alatt, és egy utolsó próbálkozással próbáltak hozzá támogatást, vevőt szerezni. Nem hinném, hogy az AESA radarjuk bármennyire is kész volt, csak bemutattak valamit, amire ráirták, hogy AESA radar.
Ettol meg mindig majdnem 30 ev kelett nekik egy mukodo AESA radarhoz. Mindezt ugy hogy az AESA hardver az lathatoan keszen volt 93 ban. Kulon a radart is kiraktak es beszerelve is bemutattak.
 
A tegnapi támadás legértékesebb célpontja egy A-50-es volt. Állitolag nyolc drón csapodot belé!
(vizuális megerosítés még nincsen)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: Roni and dudi
Repkednek azért
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed