1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A Csatahajók múltja, és esetleges jövője

Diskurzus a(z) 'Egyéb haditengerészettel kapcsolatos témák' témában - fip7 által indítva @ 2017. május 31..

?

Szerintetek lesznek-e újra csatahajó osztályba tartozó hadihajók?

  1. Igen

    17,0%
  2. Nem

    58,0%
  3. A repülőgép hordozó a jelen és a jövő

    13,4%
  4. A Zumwalt-é és az LCS osztályú hajóké a jövő

    11,6%
  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  2. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Ha még nem volt:


    Royal Sovereign class 13 5 inch guns
     
    torsen and arbalest like this.
  3. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Prinz Eugen háton úszik

    [​IMG]
     
    endre, Kurfürst and arbalest like this.
  4. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Nem inkább háton fekszik?
    ( Az biztos, hogy egyik kifejezès sem szakszerü...:) )
     
  5. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Itt meg úszik azt hiszem.
     
  6. emel

    emel Well-Known Member

    A Princz Eugen túlélte a II. világháborút és USA-zsákmány lett, az egyik szintén "túlélt" amerikai atombomba-kísérlet után maradt a roncs a Kwajalein-atoll partjainál felborulva, a fenéken heverve, a tat kilátszik a vízből (lehet hogy csak apálynál).
     
  7. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Hülye angolok, angolok hülyék rovat.

    Hogy ez miért nem rohadhatott még pár évet ha már 100 éve nem zavart senkit.. :mad::hadonaszos:

     
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A Ritkán látható töri blogon évekkel ezelőtt volt egy bejegyzés, ahol 50-es években bontás alatt levő hajtókat mutattak. Az istennek sem találom meg. Eszméletlen, hogy arra volt pénz, hogy legyen 7 CV meg 100+ hajós flotta, de történelmi hajóból egyet megmenteni sem volt. Bár az indoklás asszem az volt, hogy annyira leromlott az állapotuk, hogy menthetetlenek voltak.
     
  9. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    A Victory is szét volt rohadva (200+ éves volt már bakker és trafalgarnál széjjelőtték kb.!), de végül akkora hiszti lett az Implaceble miatt, hogy a további "szanálásról" letettek. Így menekül meg a Cutty Sark, a Victory ésa Trincomale is. Ezeket is kinyírták volna különben.

    Ettől függetlenül tényleg nem értem, hogy miért nem lett volna egyszerűbb kihúzni legalább a szárazföldre és kidúcolni. Ráadásul egy klasszikus 74 ágyús francia sorhajó volt eredetileg.
     
  10. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Az angoloknak 1949-ben más volt fontosabb, mint az, hogy egy gombâk âltal megfertözött fa sorhajót mentsenek.Angliâban egèszen 1951 ig, de rèszben 1954-ig mèg èlelmiszerjegy rendszer volt èrvènyben! Tehát zovább, mint Németországban (1950).
    Ugy gondoltâk, hogy megadták neki a megfelelö elismerést az âltal, hogy katonai tisztelettel "temettèk"el 1949 dec2-án, miután mèg 1947-ig szolgálatban volt mint " training ship"( Ami valójâban egyfajta szállâst jelentett a tengerèszeti személyzet részére). Ráadásul ebben az idöben mèg több korabeli, sokkal jobb âlapotban lèvö fa hadihajó létezett. A máig lètezö Triconmalee is Indiâban teakfâból kèszült, ezèrt jóval tartósabb, mint a tölgyböl vagy szilfâból kèszült hajók. A szintèn megmaradt Unicorn elkèszülte után egyben tartalékba került ès a hajótestet egy tetövel fedtèk le.
     
  11. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Mellèkesen: Az angolok az utolsók, akiket azzal lehet vádolni, hogy nem èrtèkelik törtènelmi kincseiket. Elég megnèzni a sok katonai, tengerészeti ès közlekedédi múzeumot, kastélyt, palotát, udvarhâzat, ipari emlékmüvet stb.
     
  12. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Ez nagyon szép, katonai tiszteletadás meg minden, csak nagyon nem ez volt "az angolok" véleménye a dologról az 50-es években. Az egyszerű nép gyermekei nemes egyszerűséggel őrjöngtek, gyalázatos tettnek tekintették hogy így fecsérlik el azt a bizonyos történelmi örökséget és nem kajálták be a RN bullshitelését a katonai tiszteletadásról, meg hogy szépen búcsúztatták stb. A Royal Navyt azonban ez nem érdekelte, azt mondták megszorítás van, nincs erre pénz, ami még rendben is van, azt azonban már nehéz megindokolni, hogy miért kellett a hajót kivonszolni a tengerre és elsüllyeszteni.

    Az hogy a többi megmaradt hajót végül megmentették, az Implacable kapcsán keletkezett közfelháborodásnak volt betudható, és gondolom annak, hogy angolok nehezen viselhették, hogy láthatta a világ, hogy a legatyásodott Anglia kénytelen a történelmi örökségét a tenger fenekére küldeni, mert nincs rá pénz..

    Egyébként az angol örökség nem kis részben annak a szerencsés körülménynek tudható be, hogy emberemlékezet óta nem volt Anglia területén komoly háború. Az utolsó komolyabb belső konfliktus is vagy 400 éve volt már, legfeljebb a Luftwaffe bombázgatott kicsit a világháború alatt.
     
    endre likes this.
  13. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    A hajótest teljesen el volt gombâsodva ( nemtudom, mi a megfelelö kifejezèst a " dry rot" -ra), ami ellen csak a teljes szétszedés, lekezelès és ujraépités segit, uj, megfelelö anyagból. Erösen kétlem, hogy 1949 egyâltalân lett volna megfelelö faanyag, mivel egy sorhajó èpitèséhez kb 3000 megfelelö tölgyfa anyaga kellett ès 2949-ben a tüzelöanyag is jegyre ment . Hogy mit jelent, ha gomba támad meg egy hajót, arra jó pèlda pl. a Queen Charlotte esete, amit praktikusan másodszor is meg kellett èpiteni. De akkor mèg a "fa bástyák" Angliának életfontosságuak voltak, ott volt Napoleon a nyakukon.
    A katonai tisztelettel való " temetés" szerintem szép módja a tisztelet megadâsának, hogy a hajó ott szünjön meg, ahol harcolt.Az orrfigura stb a greenwhichi muzeumban vannak. ( Amit rohadtul èrdemes megnézni, de kell hozzá pár nap...:)
     
    formosa1 likes this.
  14. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Termèszetesen 1949, nem 2949. :)
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Van ezen a csatornán minden. Budapest ostromát is innen linkeltem.





     
    emel, fip7 and arbalest like this.
  17. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Ki ismeri fel? ;)

    [​IMG]
     
    Rotten878 likes this.
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem túl nehéz.
    Semmilyen más osztály nem terveztek 4x3 16" ágyúval, mint a Montana osztályt. Meg "67" a hajó orrán is elég indikatív. :)
    BB-67
     
    endre, fip7, Rotten878 and 1 other person like this.
  19. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Sejtettem, hogy nem lesz nagy kihívás :D Kicsit kukacoskodok, nem csak a Montanák épültek volna 4*3 16" elosztásban, az eredeti South Dakota-osztály 6 egységét is így kezdték el építeni, még 1920-21 között. :hadonaszos:
     
    molnibalage likes this.
  20. arbalest

    arbalest Well-Known Member

Ezen oldal megosztása