Kettőről ír a wiki, ARV Super2 és Diamond DA20. A kisebb és könnyebb motor a drónoknál meg előny lehet. A többinél komolyabb üzembiztossági problémája nem lehet, hanem senki nem építené repülőkbe, és lehet ha te sem írnál róla "technikai okok miatt". A drága olaj meg csak üzleti fogás valószínűleg, de a nagyobb szervízigény az tényleg valós.Tudsz mondani olyan repülőgépet amit sorozatban Wankel motorral szereltek? (tehát nem csak átépített a tulaja Wankel motorosra!)
Én egy ilyet gépet tudok mondani de azt is csak azért mert ilyennel (is) szoktam röpködni. Nem egy főnyeremény...
A speciális olaj ami kell bele méreg drága és sokat fogyaszt belőle, bonyolult szervizelni amit viszont jóval gyakrabban kell mint a hagyományos dugattyús társait.
Egyetlen előnye hogy a mérete kisebb mint a többi dugattyús motor.
Mégis mindig az RX-8-ast szidják a wankel miatt, hogy újba kell rakni meg sokat fogyaszt és eszi az olajat.Az RX-7-es mazda egyébként turbó feltöltéses volt
Szóval lehet turbósítani a wankelt.
Az ARV-ről még nem hallottam de a DA20-as csak valami próbálkozás lehetett... Az biztos hogy jelenleg a DA20-okat Rotaxokkal szerelik.Kettőről ír a wiki, ARV Super2 és Diamond DA20. A kisebb és könnyebb motor a drónoknál meg előny lehet. A többinél komolyabb üzembiztossági problémája nem lehet, hanem senki nem építené repülőkbe, és lehet ha te sem írnál róla "technikai okok miatt". A drága olaj meg csak üzleti fogás valószínűleg, de a nagyobb szervízigény az tényleg valós.
Lehet jó Wankel motort csinálni, de az elvi hátrányait nem lehet kiküszöbölni.Gondolj bele, ha luping csúcsán megy el a tömítés? Inkább a Rotax!![]()
Mit értesz "nagy" alatt?Meg van még egy olyan előnye a wankelnek, hogy könnyű vele nagy fordulatszámot elérni. Ez repülősnél előny lehet, szerintem.
Gyermekbetegségeit? Ez egy 50 èves gyerekJó a wankel, csak ki kell küszöbölni a gyermekbetegségeit. Én nagyon várom, hogy a Mazda vissztérjen vele valamelyik új autójában, csinálhatnának belőle akár dízelt is.
Nem NSU princz néven futott a kis szépség?Gyermekbetegségeit? Ez egy 50 èves gyerekAz elsö wankelmotor az NSU Ro80-ban jelent meg 1967-ben.
Mit értesz "nagy" alatt?
A repülőgép légcsavarnál GT esetén komoly reduktor van. A 10-14 ezres fordulatszámú GT cirka egy nagyságrenddel kisebb fordulatszámú légcsavarokat hajtanak . A helinél 230-280-at forgonak percenként a nagyok légcsavar lapátok, a GT-s gépeken ennél kb. 4-5-ször rövidebb lapátok vannak.
E-2-őn.
13k körül RPM
https://airandspace.si.edu/collecti...-1-501-d13-turboprop-engine-cutaway-motorized
C-130 13.51:1 áttétel van. 13k tájáról 1k tájára.
http://www.lockheedmartin.com/conte...ainment/product-support/Service-News/V6N4.pdf
Kis fordulatszámú GT-nak tudtommal fizikai okokból nincs értelme, viszont nagy sebességű légcsavarnak szintén nincs értelme áramlástan miatt. Ergo az, hogy nagy fordulatszáma van egy motornak az önmagában nem előny.
Gyermekbetegségeit? Ez egy 50 èves gyerekAz elsö wankelmotor az NSU Ro80-ban jelent meg 1967-ben.
"Szeretem" az ilyen jó tanácsokat, főleg ha ilyen egyértelműek!! És gratulálok az "elnyűhetetlen" Wankel-motorhoz! 100 000km motor-ÉLETTARTAM?!! A szutyok 23 éves 1,4 Astrámmal most járok 280000km-nél, semmi generáljvítás meg cicó, és még mindig tud menni 160-al két személlyel és egyheti cumóval terhelve (tudom, mert minden téli/nyári gumicsere után próbaképpen maxra hajtom autópályán). Nem extra-benzinnel, hanem 95-el a környékbeli legolcsóbb kútnál tankolva, mondjuk mindig minőségi olajon tartom a szekeret mert szerintem az a legfontosabb az élettartam szempontjábólA legmodernebb RX-8 motorhoz adott jótanácsok:
"Mire vigyázz, ha Wankeled van?
- Hidegen soha ne állítsd le
- Hagyd kihűlni leállítás előtt
Ha ezekre vigyázol, jó eséllyel túléli a 100 000 kilométert a motor."
Forrás: http://totalcar.hu/tesztek/2011/08/30/elt_nyolc_evet/2/
Köszi ! Igazad van, a ro80 elött volt egy wankeles NSU Prinz coupé is. Az kb 1965 körül volt.Nem NSU princz néven futott a kis szépség?
Ezért mondtam azt, hogy a nagy fordulatszám önmagában nem jelent semmit. Egy repülőgép hajtóműnél a teljesítménysűrűség az, ami irgalmatlan fontos. Lehet két hajtómű egyforma tolóerejű, ha az egyik kétszer nehezebb és nagyobb is, mint a másik.Ha egy motornak, jelesül egy wankel motornak alapvetően nagy fordulatszám tartományhoz adódik ki a nagy teljesítménye, az távolról sem baj, hiszen a reduktoron keresztül így van mit nyomatékká alakítani. A légcsavarok kifejezetten relatíve alacsony fordulatú, ám annál nagyobb nyomatékigényű gépelemek. A wankel motorok fajlagosan nagy teljesítményű gépek, jellemzően kis helyigénnyel, relatíve nagy fordulatszámmal.
"Hidegen soha ne állítsd le"
"Hagyd kihűlni leállítás előtt"
Mesélj még...
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..