A hajtóművek működéséről

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
6 141
18 586
113
"

A LiquidPiston elnyerte az US Army Phase II díját a HEXE meghajtórendszerért​

A rendszer támogatja az amerikai hadsereg jövőbeli taktikai pilóta nélküli repülőgép-rendszerének függőleges fel- és leszállási céljait."

 

Lupus80

Active Member
2020. december 20.
102
224
43
Tisztelt Fórumtársak
Esetleg van valakinek információja a 70es évek végén 80as évek elején koncepció kidolgozást hol lehetne találni ami egy skidre telepített gázturbinát takart amit modul rendszerben lehetett volna csereberélni harcjárműben vagy tengerészeti eszközökben. 1000kW feletti teljesítmény (850-1300kW az eredeti kiinduló adatokból sejlik).
Van ahol EMTU nak említik, van ahol GeneralEuropePowerSolutions néven mondták fórumokban, de sehol semmi konkrétumot nem találni. De több egyetemen is dolgoztak ilyen kutatásokon csak aztán semmit nem találok róla. Légszűrőt és rezgéscsillapító talpakat terveztek ilyenekhez, de aztán semmi több infó.
 
  • Tetszik
Reactions: Vlad

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
2 704
6 733
113
@Allesmor Obranna -hoz kérdésem van.
Most, hogy minden energiahordozó nagyon megdrágult, felmerül a szintetikus üzemanyagok előálításának lehetősége (mint például a német BUMA a 2. vh idején).
Találtam itt a wikipédián, hogy a szintetikus kerozin nagyobb energiatartalommal rendelkezik, mit a kőolajból előállított és alacsonyabb károsanyag-tartalma van.
Használtatok-e már ilyen, ha igen, milyen tapasztalat van vele.
Ha nem, akkor a magasabb energiatartalom miatt lehet-e járos a hajtómű máködésére a nagyobb hőtermelés miatt?
Mekkora plusz tolóerőt lehet vele elérni illetve ugyanannyi azonos energiatartalom felhasználásnál mekkora üzemanyag-megtakarítást lehet elérni?
https://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_fuel#Economics
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
27 641
51 518
113
SWITCH project : Sustainable Water-Injecting Turbofan Comprising Hybrid-Electrics

A group of aerospace technology companies have announced the formation of a collaborative consortium to develop hybrid-electric and water-enhanced turbofan technology for future aircraft propulsion systems, supported by the European Union Clean Aviation Joint Undertaking (Clean Aviation). MTU Aero Engines AG (MTU), Pratt & Whitney, Collins Aerospace (Collins), GKN Aerospace, Airbus and others aim to demonstrate the potential of these technologies to improve fuel efficiency and reduce aircraft CO2 emissions by up to 25% compared to today's state-of-the-art propulsion systems for short- and medium-range aircraft. The consortium is coordinated by MTU...

 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
2 704
6 733
113
SWITCH project : Sustainable Water-Injecting Turbofan Comprising Hybrid-Electrics

A group of aerospace technology companies have announced the formation of a collaborative consortium to develop hybrid-electric and water-enhanced turbofan technology for future aircraft propulsion systems, supported by the European Union Clean Aviation Joint Undertaking (Clean Aviation). MTU Aero Engines AG (MTU), Pratt & Whitney, Collins Aerospace (Collins), GKN Aerospace, Airbus and others aim to demonstrate the potential of these technologies to improve fuel efficiency and reduce aircraft CO2 emissions by up to 25% compared to today's state-of-the-art propulsion systems for short- and medium-range aircraft. The consortium is coordinated by MTU...

Igazából már a Boeing 747-en és a B-52-n is már megjelent a vízbefecskendezés.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 201
5 556
113
Szerintem már nem vehetnek az oroszok ilyen gépeket, csak bérelhetnek.
Amikor vehettek volna akkor is csak bérelték. Pont ezt nem értettem az egészben. A Nordavia katasztrófa ugyanis már több mint 10 éve történt. Olló a gázkarokban(nem javították meg mert majd figyelnek rá a pilóták, és addig se álljon a földön, mert pörög a bérleti díj,tehát a gépnek repülnie kell) , "okosban" oktatott személyzet(nem kis részben csak papíron létező szimulátorban töltött órák), az anyanyelven elérhetetlen légiüzemeltetési utasítások és egyéb dokumentációk. A személyzetet Tu-134-esről képezték át okosban. Aztán az utolsó repülésüknél bejött együtt sokminden. Olló a gázkarokban, rossz időjárás, és végül a műhorizont. A személyzet hozzászokott a klasszikus szovjet műhorizonthoz a 134-esen. A 737-es műhorizontján látottakat is sajnos eszerint értelmezték. A klasszikus szovjet műhorizont (a DCS-ben ilyen van az orosz vasakban) esetében a horizont fix, és a horizontra tett repülőgépsziluettet látjuk mozogni a repülőgép valós mozgásának megfelelően. A nyugati műhorizontok pedig pont fordítva jeleznek. Ott a repülőgépsziluett fix, és alatta mozgatják a horizontot. Ez azt eredményezi, hogy ugyanazt a helyzetet pontosan fordítva jelzi a kétféle műszer. Ez vezetett oda, hogy ahogy a gép egyre jobban kezdett bedőlni, és ők pedig próbáltak korrigálni, akkor ahelyett, hogy egyenesbe hozták volna, a műhorizont jelzésének félreértelmezése miatt végül a hátára tették a gépet, és háthelyzetben csapódtak egy vasúti töltésbe. Szóval lényegében ez a béreljünk a Seychelle szigetekről meg a bánat tudja honnan még orosz civil lajstrom(RA) helyett VP és VQ lajstromjel alatt repülő gépeket mocsok drágán hozzáállás a pénzügyi vonatkozásai miatt lényegében pilótákat és utasokat ölt.