A II. világháború (1939 - 1945)

Jesszusom, elnezest ha felreertettem es nem helyen kezeltem. Kiszedtek… tobb mint 5 ev utan. A haboru nem az a jatek, ahol ha szar vagy kiszednek, ha nem akkor nem… nem hiszem barmilyen itteni hsz miatt megsertodnek.
Nem, de azért vmennyire köze van hozzá, egy zöldfülűt hamarabb ki'szednek', mint egy X csatát járt veteránt.
Meg persze szerencse, meg stb stb.
Wittmann-t amúgy meg még kedvelem is.
De akkor se sértődj már meg na :D
 
Nem, de azért vmennyire köze van hozzá, egy zöldfülűt hamarabb ki'szednek', mint egy X csatát járt veteránt.
Meg persze szerencse, meg stb stb.
Wittmann-t amúgy meg még kedvelem is.
De akkor se sértődj már meg na :D

Egyszer elfogy mindenki szerencseje… annak fenyeben pedig kulonosen, amilyen tulero ellen harcoltak a nemet pancelosok es pilotak.
 
Meg az, hogy mennyire volt szerelő-barát.
Azért a Párduc-Tigris futóművét szerelők biztos anyáztak. Sokat. :D

Futómű kivül volt... Na de egy váltóműcsere...

OeoVKiX.jpg

dmp3ZuS.jpg
 
Es hogy Normandiaba ne csak a briteket kurjak szarazon a nemet harckocsizo aszok, Wittmann utan Barkmann is bemutatkozott 27-en a Das Reich-tol.
Parducaval a 15 darab M4-bol elpucolt 6-ot es par „puha“ celpontot egy keresztezodesben. Ez a remek kis tortenet is jol mutatja, hogy az orosz fronton aszokka lett nemet harckocsizok mennyire megszoktak, hogy sokszoros tulerovel veszik fel a harcot.

Ps. @SirHiggins na ot „kiszedni“ sem sikerult es annak ellenere, hogy a Das Reich kotelekeben harcolta vegig a haborut kesobb polgarmester lett.

 
Futómű kivül volt... Na de egy váltóműcsere...

OeoVKiX.jpg

dmp3ZuS.jpg

Relatív egyszerű volt cserélni a váltóművet így, mert az egész berendezés a véghajtással együtt kiemelhető volt, miután szétkapcsolatad a rendszert és mehetett bele az új.

Ettől függetlenül a Pantheré sem tűnik különösebben vészesnek, kivetted a vezető helyéről a rádiót stb-t, levetted a küzdőtér fedelét és egyszerűen kiemelted az egészet, nem bonyi. Kb mint az összes többi harckocsi esetében.

A Tiger I-é szar volt mert ott a tornyot kellett levenni, hogy legyen hely a kiemeléshez, a Tiger II viszont ugyanaz mint a Panther.

A Sherman megoldását azért érdekes módon soha többé nem alkalmazták harckocsiban, hiszen taktikai szempontból nem a világ legragyogóbb ötlete pont a homloklemezt meggyengíteni egy ilyen szétlegózhatós mókával.

A futóművet meg lehet nem kellene felhozni, elvégre nem a Pantherre kellett az elfogadható terepjáró képesség érdekében utólagosan lánctalp hosszabbításokat hegesztgetni (több tucat kis fém homokozólapát szerű toldalékot), harckocsinként csekély 200 óra munkaidőgénnyel.. ;)
 
Én bezzeg soha nem találok semmi érdekeset, sehol.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A Sherman megoldását azért érdekes módon soha többé nem alkalmazták harckocsiban, hiszen taktikai szempontból nem a világ legragyogóbb ötlete pont a homloklemezt meggyengíteni egy ilyen szétlegózhatós mókával.

Nem is készült azóta túl sok harckocsi "elsőkerék hajtással".
Meg az automaták már kevésbé kopnak, mint amikor még Joe, Iván és Hans bűvészkedett a kapcsolással.
 
Azért egy ilyen revolver megdobogtatja...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Zeze
Csak tangencialisan kapcsolodik, de nagyon jo kis doksi Frederick "Fritz" Joubert Duquesnerol, errol a nagyon hires kemrol:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: SirHiggins
Itt aztán van minden is.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.