A II. világháború repülőgéphordozói

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 940
29 377
113
Cèltalan pazarlás...
Ebböl a pénzböl több tucat ( száz?) tengót lehetett volna épiteni, amik hasznosabbak lettek volna. Szerintem.
A tengeralattjáróháború és egyáltalán: a kereskedelmi flották elleni háború egy zsákutca volt. A németeknek repülőgép-anyahajókat kellett volna építeniük. A legkomolyabb felszíni egységeik max nehézcirkálók kellett volna legyenek, de azok is csak azért, hogy egy-egy német anyahajó ne járjon úgy, mint a Glorious. Éspedig azért, mert a tengeri háborút a flották főerejeinek a döntő ütközetei döntik el és ezek a csaták döntenek arról is, hogy ki hajózhat szabadon a nemzetközi vizeken. Amíg a brit flotta uralta az Atlanti-óceánt, addig nem volt kétséges: Nagy-Britannia tengeri ellátása nincs veszélyben. A német tengeralattjáró háború egy pillanatra nem tudta megingatni Nagy Britannia háborús erőfreszítéseit, ellenben harmincezernyi német tengerészt pazarolt el teljesen értelmetlenül és mérhetetlen mennyiségű acélt és üzemanyagot, amiből harckocsit és repülőt is lehetett volna építeni!

Soha a történelemben a zsákmányhadviselés nem vezetett eredményre, akár angolok, hollandok, franciák és németek űzték! Ráadásul a németek pont azután hitették el magukkal, hogy ezzel sikert érhetnek el, hogy ott volt előttük az igazi nagymesterek: a franciák több évszázados kozárkodásának kudarca, mint jelképe annak, hogy miért a Hochseeflotte az egyetlen lényeges haditengerészeti erő! A németek nem ismerték fel, hogy a nagy felszíni egységek összecsapása a tengeri hatalom alapja továbbra is és azt sem, hogy ezek a nagy egységek a repülőgép-hordozók. Még annyira sem, mint a potenciális ellenségeik, akik legalább foglalkoztak a kérdéssel! A második világháború előestélyén egyedül a japánok és az amerikaiak álltak készen a tengeri háborúra. Volt megfelelő típusú, kialakítású és felszereltségű (tengerészeti repülés!) hajóegységük és doktrínájuk ahhoz.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 301
26 269
113
A tengeralattjáróháború és egyáltalán: a kereskedelmi flották elleni háború egy zsákutca volt. A németeknek repülőgép-anyahajókat kellett volna építeniük. A legkomolyabb felszíni egységeik max nehézcirkálók kellett volna legyenek, de azok is csak azért, hogy egy-egy német anyahajó ne járjon úgy, mint a Glorious. Éspedig azért, mert a tengeri háborút a flották főerejeinek a döntő ütközetei döntik el és ezek a csaták döntenek arról is, hogy ki hajózhat szabadon a nemzetközi vizeken. Amíg a brit flotta uralta az Atlanti-óceánt, addig nem volt kétséges: Nagy-Britannia tengeri ellátása nincs veszélyben. A német tengeralattjáró háború egy pillanatra nem tudta megingatni Nagy Britannia háborús erőfreszítéseit, ellenben harmincezernyi német tengerészt pazarolt el teljesen értelmetlenül és mérhetetlen mennyiségű acélt és üzemanyagot, amiből harckocsit és repülőt is lehetett volna építeni!

Soha a történelemben a zsákmányhadviselés nem vezetett eredményre, akár angolok, hollandok, franciák és németek űzték! Ráadásul a németek pont azután hitették el magukkal, hogy ezzel sikert érhetnek el, hogy ott volt előttük az igazi nagymesterek: a franciák több évszázados kozárkodásának kudarca, mint jelképe annak, hogy miért a Hochseeflotte az egyetlen lényeges haditengerészeti erő! A németek nem ismerték fel, hogy a nagy felszíni egységek összecsapása a tengeri hatalom alapja továbbra is és azt sem, hogy ezek a nagy egységek a repülőgép-hordozók. Még annyira sem, mint a potenciális ellenségeik, akik legalább foglalkoztak a kérdéssel! A második világháború előestélyén egyedül a japánok és az amerikaiak álltak készen a tengeri háborúra. Volt megfelelő típusú, kialakítású és felszereltségű (tengerészeti repülés!) hajóegységük és doktrínájuk ahhoz.
Semmi értelme, soha nem tudtak volna olyan messze a partoktól csatát kezdeményezni, hogy szföldi telepítésű repülők ne érhessék el őket.
Meg mondjuk annyi hordozót sem építeni, amennyivel fölényben lettek volna.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 940
29 377
113
Semmi értelme, soha nem tudtak volna olyan messze a partoktól csatát kezdeményezni, hogy szföldi telepítésű repülők ne érhessék el őket.
Meg mondjuk annyi hordozót sem építeni, amennyivel fölényben lettek volna.
A brit hordozók gépparkja hulladék volt, egyetlen hordozóval is fölényben lettek volna! Egy háború eleji döntő ütközetet nem élt volna túl a brit flotta, ha a németek repülőgéphordozókkal támadnak. Gyakorlatilag a brit flotta legfölöslegesebb hajói voltak a brit repülőgéphordozók a háború első éveiben. A RN sikere a német, francia és olasz hatalmak mégroszabb tengerészeti doktrínáin dőlt el. Ott gyakorlatilag hiányoztak a bevethető -vagy egyáltalán létező- repülőgéphordozók.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 301
26 269
113
A brit hordozók gépparkja hulladék volt, egyetlen hordozóval is fölényben lettek volna! Egy háború eleji döntő ütközetet nem élt volna túl a brit flotta, ha a németek repülőgéphordozókkal támadnak.
És honnan húztak volna ki gyártási kapacitást, nyersanyagot, legénységet a létező felszíni hajók (nem volt túl sok,
capital ship csak a Gneisenau és Scharnhorst voltak kezdéskor) mellett?
Nem mintha rombolókkal jobban álltak volna.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 747
61 107
113
Mielőtt irogat az ember repgéphordozókról:
1.nem ártana megnézni legalább a térképet. No-nak nincs kijárata az óceánokra.
2.Miért jártak volna jobban
német repgéphordozók, mint a német flotta nagy hajói,legyen az Graf Spee, Bismarck stb?
3.Még az a 30 tengó a 100-ból, ami egyszerre a fronton volt, is komoly gondot okozott az angoloknak. 100+ meg esélyesen térdre kényszerithette volna Londont. Ilyen szempontból nézve a Z terv egy marhaság volt.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 301
26 269
113
Mielőtt irogat az ember repgéphordozókról:
1.nem ártana megnézni legalább a térképet. No-nak nincs kijárata az óceánokra.
2.Miért jártak volna jobban
német repgéphordozók, mint a német flotta nagy hajói,legyen az Graf Spee, Bismarck stb?
3.Még az a 30 tengó a 100-ból, ami egyszerre a fronton volt, is komoly gondot okozott az angoloknak. 100+ meg esélyesen térdre kényszerithette volna Londont. Ilyen szempontból nézve a Z terv egy marhaság volt.
ab-start marhaság volt azt gondolni, hogy az angolszász hatalmakkal szemben bármilyen flottaépítési
terv sikerre vezethet.
Szvsz ha a korlátlan tengó hadjáratot jobban kiszélesítik, hosszú távon az is befuccsolt volna,
max nagyobb árat fizetett volna mindkét oldal érte.
De a szerencsétlen tengeralattjárósok nagyobbat.
Nem elfelejtendő, hogy a hb második felében már olyan technikák és harceljárások álltak
a szövetségesek rendelkezésére, amivel +50, +100 uboot sem tudott volna mit kezdeni.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 150
9 319
113
És honnan húztak volna ki gyártási kapacitást, nyersanyagot, legénységet a létező felszíni hajók (nem volt túl sok,
capital ship csak a Gneisenau és Scharnhorst voltak kezdéskor) mellett?
Nem mintha rombolókkal jobban álltak volna.
?? A német Ju-87T és Bf-109T mennyire lett volna alkalmas? Igen volt farokhorog.. és.. egyátalán nincs bizonyíték, hogy megfeleltek volna tényleges hordozófedélzeti használtra.. A brit repülőgépek közül a Sea Hurricane és Sea Spit, nem volt rossz. A Swordfish gépek kiváló torpedóhordozók voltak, és ASW-re is alkalmassak éppen az alacsony repülési sebességük miatt. A zuhanóbombázók tényleg szarok voltak a briteknél. A Fairery Fulmar vadászok tengerészeti körülmények között megállták a foldközin és az északi utvonalon is a helyüket még a német bombázók ellen is. A Fulmar furcsa vadász volt, viszonylag alacsony sebességével és fordulékonysága sem volt igazi.. Néhány napja gondoltam keresek néhány brit visszaemlékeztést a típusról.