A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Továbbá a legtöbb akadálypálya olyan műszaki állapotban leledzik, hogy a 2 méteres gerendára is életveszélyes felmenni, mert megették a bogarak.
Anno Nagykanizsán az Erdész utcai HÖR laktanyában is volt egy pálya, de nem mehettünk rá mert életveszélyes volt. De Letenyén is volt egy, semmivel sem volt jobb állapotban mégis vègig hajszoltak rajta minket egyszer, csak viccből! Szerencse volt, hogy senkinek nem lett baja. Egyébként jó kis laktanya volt, panelépületekkel, központi fűtés, konditerem az alagsorban, könyvtár. Nem tudom mi lehet benne most.
 
Az Airbus Helicopters termékének preferálása jelzésértékű, mert a honvédség aktuális, immár negyven gépre tervezett forgószárnyas-beszerzését az Orbán-kormány legutóbbi értesüléseink szerint meg kívánja osztani az európai és amerikai gyártók között. Azt, hogy ez az összességében százmilliárd forintos nagyságrendű beszerzés rövidesen kezdetét veszi, nemrégiben Simicskó István honvédelmi miniszter is megerősítette lapunknak.
https://mno.hu/belfold/kozbeszerzes-nelkul-vasarolna-helikoptereket-a-kormany-2451391

Két különböző típus nem hátrány?
 
Kés, villa nem sok a kanál mellé? :)

Néha igen, mert például a nem metélt tésztát lehet kanállal is enni, sokszor még jobban is :)

Na de most inkább itt arról lenne szó, hogy kétféle, azonos méretű kanalat vennénk, nem? Illetve a H145 kisebb, de mégsem akkor a különbség, a magyar hadsereg meg kicsi, tehát kell ennyire specializálni? Nem hatékonyabb egy típussal lefedni az igényeket?
 
Néha igen, mert például a nem metélt tésztát lehet kanállal is enni, sokszor még jobban is :)

Na de most inkább itt arról lenne szó, hogy kétféle, azonos méretű kanalat vennénk, nem? Illetve a H145 kisebb, de mégsem akkor a különbség, a magyar hadsereg meg kicsi, tehát kell ennyire specializálni? Nem hatékonyabb egy típussal lefedni az igényeket?
Persze, de a hagymás rostélyost nehéz lesz ám kanállal megenni!! :D
A H-145 elvisz 8-9 embert,a Mi-17 meg háromszor annyit, teherszállításnál is nagyjából állnak ezek az arányok, + a méret-korlátok a kisebb helinél!! Ha el kell szállítani 25 katonát azt 3 H-145 viszi el, de ha egy 5 fős kommandót kell elfuvarozni, arra elég nagy túlzás és gazdaságtalan a Mi-17!! Ráadásul vannak olyan terhek, aminek a méretét/súlyát nem lehet csökkenteni, max ha szétvágod, csak akkor az már nem szállítandó teher hanem hulladék lesz.
 
Amire nekünk szükségünk van. Közepes szállítóhelikopter:

- légiroham műveletek
- utánpótlás szállítás
- sebesültszállítás
- katasztrófavédelmi szállítófeladatok

Ehhez van 4db Mi-8 és 7db Mi-17 jelenleg. Egy század katonát 5 Mi-17, vagy 8 Blackhawk visz el. Egy fél zászlóaljhoz 10 minyóra, vagy 16 Blackhawkra lenne szükség. A meglévő egy század Minyó és két század újjonan beszerzendő Blackhawk biztosítani tudná a légirohamképességet a KRD számára a jelen létszámon (ugye ők csak papíron dandár, inkább egy izmos zászlóalj, nem is értem, hogy miért kellett ezrednél magasabbra nyomni).

Így nézhetne ki egy magyar légiroham. Az Apache-ok helyére képzeljünk Mihukat, a Chinook-ok helyett, pedig Minyókat:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Könnyű szállítóhelikopter:

- CSAR
- futárfeladatok
- katasztrófavédelmi feladatok (inkább felderítés)
- VIP szállítás
- különleges erők szállítása
- esetleg légiroham támogatása

Egy század alapverzió és két-három darab speciálisan CSAR feladatra optimalizált kisebb helikopter kellene!

H145M tökéletesen alkalmas minden a könnyű szállítóhelikoptertől elvárt funkcióra.

A CSAR modifikáció alapja lehet a létező ADAC:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Tűztámogatás légirohamnak:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Stb.

ps. Könyörgöm, rendszeresítsük már a Minigunt az összes szállítóhelikopterre!
 
Így nézhetne ki egy magyar légiroham.
Blackhawk biztosítani tudná a légirohamképességet
Bocs, de szerintem ez a "légiroham" dolog erősen felejtős...
Egy olyan ország amelyiknek lesz (majd egyszer...) 10-20 közepes helikoptere az ne akarjon légirohamozni!
A nagyok, akiknek százas, ezres nagyságrendben vannak helikoptereik talán, de a Törökök épp a minap mutatták be hogy milyen is egy elcseszett "légi roham".
Szerintem Mo. három feladatot tűzhet a majd egyszer beszerzett helikopterei elé:
- utánpótlás (lőszer, katonák) szállítása a frontvonalig (szigorúan csak addig a pontig amíg nem lőnek);
- visszafelé a sebesültek hátraszállítása;
(de ezek is csak akkor ha a légtér a miénk 100%-san)
- békeidőben homokzsákok szállítása
 
Amire nekünk szükségünk van. Közepes szállítóhelikopter:

- légiroham műveletek
- utánpótlás szállítás
- sebesültszállítás
- katasztrófavédelmi szállítófeladatok

Ehhez van 4db Mi-8 és 7db Mi-17 jelenleg. Egy század katonát 5 Mi-17, vagy 8 Blackhawk visz el. Egy fél zászlóaljhoz 10 minyóra, vagy 16 Blackhawkra lenne szükség. A meglévő egy század Minyó és két század újjonan beszerzendő Blackhawk biztosítani tudná a légirohamképességet a KRD számára a jelen létszámon (ugye ők csak papíron dandár, inkább egy izmos zászlóalj, nem is értem, hogy miért kellett ezrednél magasabbra nyomni).

Így nézhetne ki egy magyar légiroham. Az Apache-ok helyére képzeljünk Mihukat, a Chinook-ok helyett, pedig Minyókat:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Könnyű szállítóhelikopter:

- CSAR
- futárfeladatok
- katasztrófavédelmi feladatok (inkább felderítés)
- VIP szállítás
- különleges erők szállítása
- esetleg légiroham támogatása

Egy század alapverzió és két-három darab speciálisan CSAR feladatra optimalizált kisebb helikopter kellene!

H145M tökéletesen alkalmas minden a könnyű szállítóhelikoptertől elvárt funkcióra.

A CSAR modifikáció alapja lehet a létező ADAC:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Tűztámogatás légirohamnak:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Stb.

ps. Könyörgöm, rendszeresítsük már a Minigunt az összes szállítóhelikopterre!
H-145 ös lesz az. Nem hinném hogy egy légimentésre kialakított H-135Következő > ös adnák a honvédség alá. Az inkább megy a belügynek. Viszont Rudinak abban igaza van hogy a Blackhhawk nak sajnos egy jobban felszerelt példánynál már vastagon fog az árcédula. Inkább a 145 ös javára fog menni az a keret. Másrészt szerintem az Airbusnál jobb feltételekkel indulnánk. Lásd az őszi promo a szerb H-145 el itthon. Egyébként biztos hogy csak H-145 enk lesznek. Én még számolnék a H-215 öst el vagy H-225 ös Super Pumát is nagyon protezsálná a cég felénk.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero
Olyan nagy különbség szerintem nincs a H 135/145 közt, se méretben, se képességekben, illetve nem csak légimentésre lehet használni a 135 öt sem, ott van az EC 635/H 135 M variánsa annak is mint opció.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

??????????????????????????
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

??????????????????????????

Még hogy nincs pénz :D valószínűleg kb 10évre lebontva lesz a 650, és a nagy része BMes lesz. De az érdekes, hogy ezek szerint semmit se akarnak tendereztetni
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

??????????????????????????
Ez most maguktól vagy jött???? (most pénz leosztásról beszélni) Vagy kaptak valami infót valakiktől hogy oltári nagy szar lesz itt az elkövetkező rövid időn belül??? (nyugaton). Mert senki ne gondoljon bele abba hogy csak úgy a semmiből bedobnak egy 650 milliárdos csomagot. Ehhez jelentős költségvetési átalakításokra lenne szükség. Pár évre lebontva. Főként nem úgy hogy a választások előtt bum bele belejelentenek ekkora összeget. Ez több mint 2 milliárd euró!!!!
 
Mégis mire akar a Belügy több száz milliárdot költeni?
- Még egy sor kerítés?
- Hadosztállyá fejlesztik a TEK-et?
- ????
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
El kell koltsek mert nemigen viheto at ekkora osszeg a kov evre...
A belugy gondolom auto helikopter pisztoly vedomelleny par soretes fegyver par granatveto par sisak laktanyak orsok bortonok vizugyi hatosag hatar leht hova trnni a pemzt es meg ott a honvedseg.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero
Mégis mire akar a Belügy több száz milliárdot költeni?
- Még egy sor kerítés?
- Hadosztállyá fejlesztik a TEK-et?
- ????

Óò, nem kell ōket félteni, ha pénzköltésről van szó. Superb, Octavia, Audi...
Amúgy ha leosztják pl 2026ig a két târca között, az úgy már nem is annyira nagy szám. Persze, ha tényleg meg is szavazták mind a 650et
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Vagy kaptak valami infót valakiktől hogy oltári nagy szar lesz itt az elkövetkező rövid időn belül??? (nyugaton).

Remélem nem, de egyre inkább úgy látom benne van a pakliban.

OFF:

Vagy a hódmezővásárhelyi választási eredményből rájöttek, hogy a következő ciklusra már nem lesz meg a kétharmad...

ON.
 
És az uniótol mi ez a hírtelen fizetés? Tavaly még hallani se akartak róla. Valami itt sántit. Nem akarok rossz májú lenni. De felvetődik itt egy pár kérdés?
- mi ez a hírtelen fizetési "szándék" az unio részéről? Ha lesz ilyen
-pont most a választások előtt? Hogy a hiénák rákapjanak.
-Ha kíveszük a kerítés költségeit kb 275-300 milliárd ft?? (Valaki nyugodtan kijavíthat) Akkor is több mint a fele ott marad. Ok hogy részben belügyi pénz. De hirtelen kap a HM is egy jelentős pénzt
-Ok nélkül senki nem add pénzt. Legfőkkép ekkora összeget. Még ha 4-6 évre is lebontjuk.
Off rohadt fáradt vagyok............