A pilótafülkék fejlődése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 720
113
W2IECE2EoMc.jpg


S7W36GKF0Hw.jpg


x3vP9TBOqqE.jpg


TZZrD5t-Lp4.jpg


pf_e634D5AA.jpg


AzwO4K7g6eE.jpg


wGzjvxiddPY.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 720
113
1. F-22
2. Typhoon
3. Mirage 2000
4. Szu-35Sz
5. JAS 39 Gripen
6. Mitsubishi F 2
7. F-35
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 912
85 510
113
Nem tudtam hová rakjam szóval maradt ez a topic.
Az ilyen megjelenítés mennyire elterjed manapság(arra gondolok,hogy nem csak felülnézetből mutat hanem 3D-ben ami sokkal informatívabb).
22308716_899488113584737_9191785501652036250_n.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Nem tudtam hová rakjam szóval maradt ez a topic.
Az ilyen megjelenítés mennyire elterjed manapság(arra gondolok,hogy nem csak felülnézetből mutat hanem 3D-ben ami sokkal informatívabb).
22308716_899488113584737_9191785501652036250_n.jpg
Én ilyet még nem láttam. Az F-16-oson már az is újdonság volt, hogy az MFD oldalnézetet is mutathat, ahogy a Gripenen is. Az axonometrikuis ábrázoláshoz, hogy értelme legyen nagy display kell, az meg jelenleg csak az F-35-ön, az SH ugraden ls Griffnél csak koncpeció szinten létezik, szériagép tudtommal még nincs és nem is rendeltek.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 912
85 510
113
Csak azért mert ha így jelenít meg a monitor akkor nem a pilótának kell fejben összeraknia ezt ami bárki bármit mond nagyon nagy előny.Abba bele sem merek menni,hogy az ismert radaradatok alapján a repülési adatokat figyelembe véve dinamikusan kijelezze a killzónokat
 
M

molnibalage

Guest
A SZU-35Sz-nek is óriás TV van beépítve.
Ez ebben a fromában nem igaz.

Kkét nagyon nagy LCD panel, de egymástól szeparálva.

55068b2a8499a.jpg


Az F-35 esetén fizikailag két panel van, de lényegében nincs határfelület a kettő között továbbá nincs ssemmiféle oldalpanel és ICP-DED szersűség sem...

f35-41-cockpit.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 912
85 510
113
Ez ebben a fromában nem igaz.

Kkét nagyon nagy LCD panel, de egymástól szeparálva.

55068b2a8499a.jpg


Az F-35 esetén fizikailag két panel van, de lényegében nincs határfelület a kettő között továbbá nincs ssemmiféle oldalpanel és ICP-DED szersűség sem...

f35-41-cockpit.jpg

De az már az a méret amiben van értelme a 3D megjelenítésnek.én úgy tudom,hogy az F-35-nek sem tökéletesen 1 kijelzője van hanem kettő egybeépítve.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 912
85 510
113
Tud a két kijelző egyet marha nagyként funkcionálni?Mert képen csak olyat láttam eddig ahol nem jelenítettek meg semmit ilyen módon.
 
M

molnibalage

Guest
Tud a két kijelző egyet marha nagyként funkcionálni?Mert képen csak olyat láttam eddig ahol nem jelenítettek meg semmit ilyen módon.
Elvileg tudna a markting szerint, de ennek nincs értelme. A customizálhatóság a lényeg. A 4++ gépeken az MFD-k mérete és száma az adott. Az F-35-ön tudtommal ablakokat teszel ki, amik dinamikisan méretezhetőek. Tehát nem csak az MFD oldalak száma, de pozíciója és mérete customizálható. Ha pl. komplikált a helyzetkép, akkor az HSD lehet az egész egyik nagy kijelző, ha meg nem az a lényeg, hanem AG bevetés van, de mondjuk félCOIN van laza környezet, akkor SAR képet teszed ki nagyra és a TGP képét, az HSD meg kb. alig érdekel valakit és a mérete lehet kicsi.

A mostani gépeket csak az oldalak típúsa állítható és ennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and dudi
T

Törölt tag 1586

Guest
Tud a két kijelző egyet marha nagyként funkcionálni?Mert képen csak olyat láttam eddig ahol nem jelenítettek meg semmit ilyen módon.
Érdemes megnézni a Bell V-280-as kijelzőjét...
Itt nem kettő hanem több tucat IPhone méretű kijelző működik egy marha nagy kijelzőként. Ha egyet kilőnek a pilcsi at ujjával csak odébb húzza a műszer ikonját és minden megy tovább...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ez rohadt jó, a kijelzés és a használata a HUD-on alapul, csak éppen:
- éjszaka és trutyi időben sokkal jobb a környezeti kép éjjellátó szemüveg nélkül is mint a HUD-on át vagy akár az ablakon kinézve
- a szükséglet szerint helyezhetők el és méretezhetők a kijelzések, amit minden repülési helyzethez hozzá tud igazítani a pilóta
Ha ezt úgy meg tudják csinálni, hogy üzembiztos legyen (ne kelljen pár óránként javítani/újra szabályozni), akkor ez a felhasználónak csodaszámba fog menni!!:):D
 
  • Tetszik
Reactions: endre