Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

Az eredeti cikk azt írja, hogy elhibázta a fékező kötelet, nem ír szakadásról.
Gondolom náluk is úgy szállnak le, hogy ahogy eléri a fedélzetet a gép felpörgeti a hajtóműveket, hogy hiba esetén a lendülettel menejn tovább. Ilyenkor szerintem nincs ahogy lezuhanjon, hacsak be nem akadt a kötélbe ami lefogta és később az elszakadt.

Nem bírja az intenzív terhelést még a szovjet idokben gyártott acélkotél....
De ha elöregedtek a kötelek, akkor miért nem gyártanak helyettük újakat? Vagy felezzék meg az enegedélyezett leszállások számát kötelenként és cseréljék gyakrabban.
 
Igen az a lényeg, hogy a pilóták jól vannak, a kutató mentők, ill. a katapult ülések tették a dolgukat.

Azzal együtt, ezt sajnos el kell ismerni, hogy jelenleg a hordozó képességük az azért az acélostól igen messze van, és finom voltam.

Pl. Franciaország ilyen téren előttük van, mert ők legalább tudják biztonságban üzemeltetni azt az egy szem hajót a rafale-kkal, ami van nekik, az Oroszok meg ezt a sajátjukról nem mondhatják el. Ez nagyon nagy lebőgés ezen a fronton, gondolom most már ez kiábrándító pofán csapás az élettől a flotta felső vezetésének is. Mert az kéne hogy legyen.
 
Gondolom náluk is úgy szállnak le, hogy ahogy eléri a fedélzetet a gép felpörgeti a hajtóműveket, hogy hiba esetén a lendülettel menejn tovább. Ilyenkor szerintem nincs ahogy lezuhanjon, hacsak be nem akadt a kötélbe ami lefogta és később az elszakadt.


De ha elöregedtek a kötelek, akkor miért nem gyártanak helyettük újakat? Vagy felezzék meg az enegedélyezett leszállások számát kötelenként és cseréljék gyakrabban.
Ki tudja mi történt ott tényleg... Az biztos, hogy a Kuznyecov kísérletezni jó maximum jelenleg, és arra sem üzembiztos, hullanak a gépek ilyen olyan okokból. Ez sajnos blama. Ha kb. így operált volna a szárazföldön települő Orosz egység is, Asszad már lassan 2 éve halott/száműzött lenne. Ez eddig egy büdös nagy nulla.
 
Lehet ha így akarják felszámolni a 33-asokat, mert ők is rájöttek, hogy más kell. A 29-es balesete meg csak becsúszott. Na de ki kellene valamit találjanak a tengeri roncstemetőre, mert ha ők nem halásszák ki akkor más ki fogja.
 
A Szu-33 nem éri meg a vesződést szerintem. Nincs abban esélyesen semmi olyan, ami az ukrán 27 ben ne lett volna benne annak, akit érdekel valami részegység nyugatról, a másoló-guru Kína meg már megszerezte rég az öntőformát hozzájuk :P.
 
A rossebnek küldték oda az a trágyát több kár van már mint haszon:mad:

Minek ez a rinyálás, ha megnézed a fedélzeti videókat láthatod, hogy még véletlenül sincs leélve ez a hajó.Azért, mert nem jenki szinvilág a festése, nem jenki technika üzemel rajta, meg nem nyugati a fegyverzete (mert ennek legalább az is van!) és nem nyugati eljárásokkal dolgozik a jónép rajta még NEM trágya. A vaknak is világos, hogy első - s lehet utolsó - bevetésén kipróbálják rendesen a gyakorlatban,... elő is jön minden, ami anno elő jött más hordozókon is. Alapos - és éles - gyakorlat ez a hajózóknak, a logisztikának is, stb...
 
Szerintem meg ez egyszerűen a politikai nyomás eredménye! Felkészületlen a hajó és a legénység, műszakilag megkérdőjelezhető a hajó állapota, de kerül amibe kerül, odaküldték. Gyakorolhattak volna békésebb körülmények között otthon rogyásig és akkor a veszteségek sem olyan blamásak, elvégre a kiképzés, gyakorlatszerzés közben a hiba normális. DE háborús körülmények közé küldeni embereket, miközben sejtik/tudják hogy mi a helyzet... még szerencse, hogy emberhalál még tényleg nem volt! Ez az egész az akarnok Kreml felelőssége.
 
A gyakorlás meg élesben repülni valóban kioldott éles bombateherrel nagyon nem ugyan az. Lehet egy életen keresztül céltáblára lövöldözni egy lövész klubban, aztán sokan mikor nem embert, csak egy szarvast kéne ledurrantani utána élesben, úgy hogy céltáblára kiválóan lőnek, "megmagyarázhatatlan okból" elfelejtenek lőni. Itt meg a bomba oldása közben még az is benne van, mint tudjuk, hogy lelőnek, és meghalsz. Olyan lehetőség ez a valós hibák/harceljárások gyakorlására, miközben minden leoldott bomba ami talál terroristát az jótékony, hogy hasonló helyzetet valószínű senki sem hagyott volna ki. Ahogy mondtam, szerintem is blama, egyértelmű blama, de pont megértem hogy miért vannak ott. Feltárni a hibákat, és a lehető legtöbb hasznot kisajtolni egy amúgy rohadt drága fegyverrendszerből. Ez arcul csapta most őket, ebben biztos lehetsz, de ebből lehet tanulni.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
Ahogy én láttam, talán újra indulhatott a 29-esekkel a repülés, azok meg csak terhelték tovább a köteleket.
Ha jól megnézitek, a MiG annyira bebólint a fékezéskor, hogy nem csak előrefele, de felfelé is nagyot ránt a kötélen.
Lehet, ezzel van a baj.
Csak spekulálok.
 
  • Tetszik
Reactions: juszti and fishbed
Ahogy én láttam, talán újra indulhatott a 29-esekkel a repülés, azok meg csak terhelték tovább a köteleket.
Ha jól megnézitek, a MiG annyira bebólint a fékezéskor, hogy nem csak előrefele, de felfelé is nagyot ránt a kötélen.
Lehet, ezzel van a baj.
Csak spekulálok.
Akár, csak akkor ha tudjuk jó valószínűséggel, hogy lényegesen nagyobbat ránt a Mig a kötélen, mint a Szu, akkor miért épp ennél szakadt el a kötél? Valamint ahogy én fordítottam a linkelt hírt(Aviation Week), ott szó nem volt kötélszakadásról, csak arról, hogy nem tudott megállni a fedélzeten, és túlszaladt. Simán lehet, hogy be sem akadt a horog, de lelassított annyira, hogy megállni már nem, fel meg még nem tudott szállni. Ebben simán benne lehet egy emberi baki is még.
 
De azt a kötelet is lehet cserélni, ha mondjuk 50 leszállást engedélyeznek / kötél, akkor 30 után cseréljék le. Energia szempontjából meg nem tépheti erősebben, a Szu-33 talán 240km/h, a Mig-29K 280 km/h sebességgel száll le, de a 33-as üresen olyan nehéz, mint a 29-es megtankolva és megpakolva, nincs ahogy nagyobb erővel tépje a Mig. Ott valami más konstrukciós hiba kell legyen, vagy a horog, vagy csak szar a kötél és pechükre az első a Mig alatt szakadt el, most a második a Szuhoj alatt.
 
De azt a kötelet is lehet cserélni, ha mondjuk 50 leszállást engedélyeznek / kötél, akkor 30 után cseréljék le. Energia szempontjából meg nem tépheti erősebben, a Szu-33 talán 240km/h, a Mig-29K 280 km/h sebességgel száll le, de a 33-as üresen olyan nehéz, mint a 29-es megtankolva és megpakolva, nincs ahogy nagyobb erővel tépje a Mig. Ott valami más konstrukciós hiba kell legyen, vagy a horog, vagy csak szar a kötél és pechükre az első a Mig alatt szakadt el, most a második a Szuhoj alatt.
A lendület képletéből adódóan, bizony a tömegnél fontosabb a sebesség. A Mig nagyobb erővel tépi mint a Szuhoj hiába könnyebb, ha 40 km/h val gyorsabban érkezik.