Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

Akkor egy kis olvasnivaló:
По своей конструкции сам аэрофинишер "Адмирала Кузнецова" представляет собой четыре стальных троса, натянутых поперек посадочной полосы на угловой палубе через равные 12-метровые промежутки. Обрыв троса при летных операциях считается регулярной нештатной ситуацией, и конструкция аэрофинишера предусматривает возможность оперативной замены - за считанные минуты.

Но тут есть один нюанс, который стоит учитывать при рассмотрении этих случаев. Еще при постройке авианесущих крейсеров этой серии в СССР на Николаевском судостроительном заводе конструкторами высказывались претензии по качеству исполнения этих самых злополучных тросов. Кроме того, есть сведения (хотя называть их полностью достоверными сложно), что после развала Советского Союза вся техническая документация именно по этому узлу осталась в Николаеве и качество ремонта и обслуживания из-за этого оставались в России на очень низком уровне.

Кстати, это прекрасно понимает и командование флота - так, в капитальный ремонт крейсера, который намечен на первый квартал 2017 года (из-за недостатка финансирования он откладывался уже несколько раз) - сразу после возвращения корабля с боевой службы в Средиземном море - в числе работ включены замена палубного настила и тормозных машин аэрофинишеров.

После этих двух потерь ценность российского авианосца в ходе войны в Сирии стремительно приближается к нулю. Ведь те же Су-33 представляют собой фактически чистые перехватчики, не располагающие управляемым вооружением для ударов по защищенным наземным объектам или боевым кораблям противника. И пока целей для них нет и, по всей видимости, до конца эпопеи их не предвидится.
http://www.dsnews.ua/world/a-samole...-ukrainskiy-sled-v-katastrofah-05122016140000
Magyarul a lényeg, vagy angolul egy link hozzá? Google fordítót rühellem.
 
Azokat a köteleket naponta többször kell,hogy ellenőrizzék mert egy nagyon primitív de a hajó funkcionálása szempontjából az egyik legkritikusabb elem.
Ha hibás azonnal minden állj és csere ha nem így megy az nem tapasztalatlanság hanem diletanizmus.Azt meg nem hiszem el,hogy kiváló állapotú kötél szakad el.
 
Magyarul a lényeg, vagy angolul egy link hozzá? Google fordítót rühellem.
Roviden(Lényeg a 2. bekezdés): A SZU felbomlása után az osszes tervdokumentáció a nyikolajevi hajógyárban maradt, így az aerofiniser rendszerrol is, az oroszok csak gyenge minoségben tudták karbantartani az egész fékrendszert, meg maga a konstrukció is hibás-gyenge minoségu (ukrán)munka.
Érett a cserére a Kuznyecov modenizációja alkalmából.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Roviden(Lényeg a 2. bekezdés): A SZU felbomlása után az osszes tervdokumentáció a nyikolajevi hajógyárban maradt, így az aerofiniser rendszerrol is, az oroszok csak gyenge minoségben tudták karbantartani az egész fékrendszert, meg maga a konstrukció is hibás-gyenge minoségu (ukrán)munka.
Érett a cserére a Kuznyecov modenizációja alkalmából.
NA, hát akkor ez így giga blama valóban. Tudták hogy szar, és tövig nyomták mégis a gázt a missziónak. Ez így ahogy mondta Dudi, nem tapasztalatlanság, hanem ostobaság.
 
NA, hát akkor ez így giga blama valóban. Tudták hogy szar, és tövig nyomták mégis a gázt a missziónak. Ez így ahogy mondta Dudi, nem tapasztalatlanság, hanem ostobaság.

Pontosan. Presztizs okokból nyyomták eddig is, és ismerve ennek a gondolkodásnak a logikáját CSAK AZÉRT IS nyomják tovább! Sajnos. A vesztesei az egésznek a plióták, a műszaki személyzet, a matrózok stb, akik f...sz végén állnak. Csa ne haljon bele senki...kicsit Kurszk deja vu-m van.
 
Vk n.kicsit másképp irják .
HIYVFb5bQRU.jpg
rQUVXpHBKW8.jpg

Ezek MiGek?
 
Presztízs ide vagy oda, nem éri meg nekik se hetente veszíteni egy gépet, az sem presztízs és drága is. Vagy megoldják a dolgot és gondolom dolgoznak már rajta vagy ülnek még egy kicsit aztán hazamennek repülőkkel együtt vagy anélkül.
 
Roviden(Lényeg a 2. bekezdés): A SZU felbomlása után az osszes tervdokumentáció a nyikolajevi hajógyárban maradt, így az aerofiniser rendszerrol is, az oroszok csak gyenge minoségben tudták karbantartani az egész fékrendszert, meg maga a konstrukció is hibás-gyenge minoségu (ukrán)munka.
Érett a cserére a Kuznyecov modenizációja alkalmából.
Szovjet munka.
 
szovjet munka, az egesz orszag reszt vett az epitesben, tervezesben stb..
no meg az ukiknak 91 ota semmi koze sem a hajohoz, 2 evtized utan ami hibas, az csak a ruszki hibaja lehet.

kulonben is az a tekno edigg tobbet volt a dokkon javitason mint vizben, tobb alkalom/lehetoseg volt ara hogy javitsonak rajta.

A szovjet munkában-minoségben is jelentos kulonbségek voltak az egyes tagkoztársaságok kozott.
 
az lehet, de akor is 2 evtized utan nem lehet az ukikra fogni ha valami nem jo.
volt ido boven helyrehozni azt amit elcsesztek.

Hol ,mit? A SZU szétestévek szétesett minden beleértve a szovjet védelmi-ipari komplexum uzemeit is. Egyébként folosleges egy szón (ukrán) lovagolni, amit gacsat kirántott a lényegbol, a hangsúly máson van.
 
Már bocs Boki, de itt kicsit az ukránokra lett kihegyezve a kötélprobléma. Pedig, a hajógyárban az egész hordozót Ők építették, persze sok részegységgyártóval.
Inkább arra kéne a dolgot kihegyezni, hogy az amcsi hordozókkal ellentétben a Kuznyecovon, úgy sakkoznak a 33-asokkal, és a MIG-ekkel, mint a mieink a Gripenekkel. Az egész légiegység lényegében egy század. Ezzel kell a kiképzési repüléseken túl bevetéseket végrehajtani Szíria felett stb. Ebből 2 gép elvesztése nagyon komoly érvágás. Valahogy azt sem értem, hogy a még hadrafogható otthoni 33-asok közül nem repülnek át Iránon keresztül egy géppár, hogy teljessé váljon a század. A másik, hogy a Kuzcsecovot szépen 1 max 2 hét mulva hazafordítan 2 kisérővel (köztük egy Udaloyyal + vontatóval) a másik udalojt pedig a csatacirkálóval otthagynám + 1-2 fregattot rendelnék még a BBG-hez. Igy van légvédelem, van ASW és lenne csapásmérő kapacítás is.
A kuznyát nagyjavításra küldeném, és bejelenteném, hogy a szíriai tapasztalatok alapján átépítik... közben pedig legyártanánk a MIG-ekelt, erősebb megfelelő minőségbiztosított köteleket gyártatnák, visszarakatnám a repülőgép fogó hálót is, valamint javittatnám az egész fékezőberendezést...
A propagandát a kisérőhajókra nyomnám, milyen fasza a Kalibr és a többi irányított rakéta és a szárazföldre települt légierő + a távolsági repülők...
 
Fenéket, múzeumhajó, oszt' jólvan. :D Hajrá Pr 23000E, persze katapulttal. :)
A 23000E nem lesz megépítve szerintem, mondjuk a Kuznyecov felújításának árából lehet ha arra is futná, de 10 év építési időt számoltak, ami rohadt sok. De 4 katapulttal, egy kis kiugró sánccal meg PAK-FA-val a fedélzetén lehet ha komoly lenne. Azt írják az idén felajánlották Indiának a terveit.
Model_aircraft_carrier_project_23000E_at_the_%C2%ABArmy_2015%C2%BB_2.JPG
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Én úgy gondolom,hogy szuperhordozó helyett jobban járnának több akkora hordozóval amin elfér 2 század MIG mert ez gazdaságilag és technológiailag is kivitelezhető és az amikon kívül mindenkivel szemben megfelelő erő lenne.Pl 2 ilyen hordozó egy hajócsoportban elég lenne szinte bárkivel szemben.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell