1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Aero L-39 Albatros, L-59 Super Albatros

Diskurzus a(z) 'Kiképző repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    [​IMG]

    The first pre-serial L-39NG trainer and light attack aircraft made its first flight on 22nd December, at Aero Vodochody Airport. The new generation of the Czech jet trainer was piloted by Aero’s test pilots David Jahoda and Vladimír Továrek. At 10:38am, the aircraft took off from the runway, climbed up to 5,000 ft. and after 26 minutes successfully landed at Aero Vodochody. The maturity of the platform allowed the execution of some development tests during the flight.
     
    fishbed likes this.
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member


     
    fishbed likes this.
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  4. tacticool

    tacticool Well-Known Member

    L-39NG offered as Visegrád Four trainer jet

    "The Czech, Hungarian, Polish, and Slovak air forces are discussing the possibility of collective fighter jet pilot training. Czech Defence Minister Lubomír Metnar said after a Visegrád Four (V4) meeting in Ostrava, Czech Republic, on 20 September that the L-39NG trainer could be the collective training platform."

    https://www.janes.com/article/91534/l-39ng-offered-as-visegr%E1d-four-trainer-jet
     
    fip7 and BiancoGasto like this.
  5. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Mondjuk ez nekem - kívülállóként - baromira kézenfekvő dolognak tűnik. A V4 erre pont jó. Ráadásul a PESCO-ba is be lehet vonni. Jelenleg is fut több ilyen kiképzési jellegű program...
     
    borisz likes this.
  6. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ránk meg a Szlovákokra még lehet hogy ránk sózzák az L39 NG-t, de a Lengyelek már letették a voksot az M-346 mellett és a legutóbbi hírek szerint a meglévő 12 db mellé még további 4 db gépet vásároltak.
    A 16 M346 mellé meg minek még L39?
     
    fip7, fishbed and blogen like this.
  7. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Mér', az EVA programban sincs benne minden V4-es ország, nem?
    A csehek, szlovákok, magyarok simán tudnának közös pilótaképző programot indítani. Amihez bárki más is csatlakozhat, ha szeretne. De alapvetően egy ilyen program nem azt jelenti, hogy mindenkinek meg kell vennie a gépeket. Sokkal olcsóbb, ha a csehek kifizetik a gépeket, és ők is üzemeltetik, mi pedig repülési időt ill. kiképzőket bérlünk tőlük. Így nem kell ezekre a gépekre külön földi személyzetet, oktatókat tartanunk, valamint nem nekünk kell a 3-4 gép logisztikai üzemeltetésének nyűgjét felvállalni. WIN-WIN szituáció.
    A 3 kis országban külön külön szerintem értelmetlen kiképző flottát fenntartani. A 3 országnak szerintem együtt sincs akkora pilótaigénye, mint mondjuk a németeknek, vagy akár a lengyeleknek.
    De mondjuk azt el tudnám képzelni, hogy esetleg a svájciakat, osztrákokat be lehetne vonni a dologba.
     
  8. rudi

    rudi Well-Known Member

    Vedd észre hogy a nemzetközi pilótaképzés vonalon erős túlkínálat és verseny van.
    Európában itt van még az Olaszok által összehozott International Flight Training School akik M346-tal képeznek.
    Véleményem szerint egy Magyar-Szlovák-Cseh iskolának, a meglehetősen gyenge lábakon álló Aero Vodochody által gyártott és a piacon elérhető kiképző gépek közül a legkevésbé potens L-39 NG-re épülő kiképzési rendszernek igen csekély sikere lenne.

    Szerintem a legjobb amit tehetünk hogy maradunk az NFTC-nél, vagy ha Eu.ban akarunk maradni akkor a Lengyelekhez (meg a Görögökhöz, Hollandokhoz, Osztrákokhoz, Kuvaithoz, stb…) hasonlóan csatlakozunk az IFTS-hez. Szerintem a Szlovákoknak is ezt kellene tenniük.

    Ez az egész V4-iskola egyedül a Csehek érdeke hogy végre valahogy piacot találjanak az L-39 NG-nek
    Szerintem nekünk nem kéne ehhez asszisztálni. A Csehek meg adják el az L-39 NG-t Szenegálnak...
     
    fishbed, vilmoci, tacticool and 3 others like this.
  9. arcas

    arcas Well-Known Member

    Azt kell mondjam teljesen egyetértek...
     
  10. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Miért, kerekes, teherautó alvázas 155mm-es tüzérségből nincs? (Ceasar, ATMOS, Archer, Dana, Zuzanna 2, Nora,) És akkor még a harcjármű alapúakat nem is soroltam!
    Mégis csatlakoztunk az EVA projekthez. Meg az olaszok is...
     
  11. rudi

    rudi Well-Known Member

    Én tényleg nem értem hogy lehet egy tüzérségi fegyver vásárlási projektet (amiben legfeljebb egy követelmény listával veszünk részt) egy pilóta képző iskolához hasonlítani (ahol ott vannak a növendékeink az oktatóink és esetleg a gépeink is)
    Ezt a gondolatmenetet szimplán nem értem...o_O
    Az egyik egy eszköz beszerzés, a másik egy képzési szolgáltatás.
    Az egyikre már most is van egy bevált megoldás, a másik egy teljesen új eszköz kategória a MH ben.
    Én semmiféle hasonlóságot nem vélek felfedezni a két üzlet között, legfeljebb annyit hogy végeredméntben mindkettő pénzbe kerül.
    Ha gondolod próbáld elmagyarázni hogy miért nekünk kéne szívességet tenni a Cseheknek azzal hogy megmentjük (megpróbáljuk megmenteni) az iskola repülőgép gyártásukat?
    A Janes cikkben ráadásul a Lengyeleket is hozzácsapják a businesshez akiknek már van 16 eltérő tipusú gépük és oszlopos tagjai egy másik képzési programnak.
    Szerinted komoly hogy majd a Csehek kedvéért eladják az M346-kat kilépnek IFTS ből és csatlakoznak a Cseh programhoz?
     
  12. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Az L-39 NG max olyan kicsi, részben tőkeszegény országoknak tudnám elképzelni itt a térségben. Mint a horvátok, szlovének, bulgária, bosznia. Ettől nyugatra attol tartok hogy az Alba nem rug labdába a túlkinálat miatt.
     
  13. emel

    emel Well-Known Member

    Mert szerintem az erről történt tárgyalás annyi lehetett, hogy a csehek ajánlgatták megvételre a gépüket, a többiek meg bólogattak hogy oké, meggondoljuk - a lengyelek meg egy szót se szóltak, azt is csöndben csinálták.
     
    fishbed and rudi like this.
  14. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ne felejtsd el, hogy Austria hadserege bejelentette, hogy idén kb. Októberben elfogy az idei pénze.
    A svájciaknál meg már egyszer tendert nyert a Gripen, ami gyakorlatilag a kategóriája legolcsóbban beszerezhető, és fenntartható gépe. Szóval ezek a népek - bár tud sok pénzük lenni - nem szívesen szórják.
     
  15. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    És ezért nyilatkozta azt amit, Benkő papa....
     
  16. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Pedig nem túl bonyolult. Mivel a PESCO megfinanszírozza a fejlesztés költségeit, így azt már a tényleges beszerzéseknél nem kell kifizetni.
    Mennyi is az F-35 ára fejlesztési költségekkel, és anélkül?
    A Pesco nem csak eszközfejlesztéseket, de kiképzési programokat is támogat. Jelenleg 5 ilyen program van. Direktben pénzt nem tudnánk gyakorló gépekre, és magunknak ilyen kiképzési programra szerezni. Ha viszont összefogunk és újat hozunk létre, akkor már tudunk támogatást szerezni. Minél több az együttműködő, és a programban közös elem, annál nagyobb az esély a program támogatására.
    Ezzel csökkentjük a kiképzés költségeit. Mert vagy a gépeket, vagy az infrastruktúrát, vagy magát a kiképzés költségeit csökkenthetjük.
    Magyarán talált pénz.
     
  17. rudi

    rudi Well-Known Member

    Rendben…
    Majd szólj ha PESCO kifizette a Magyar vadászpilóta képzés költségeit :)
     
  18. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Úgy nehéz lesz, ha még nincs rá program. De új program csak több EU-s állam összefogásával jöhet létre. Ehhez viszont olyan államok kellenek, akiknek nincs saját programja. Erre kiváló lehetőség lenne a cseh, szlovák, magyar összefogás. Ha mellédobnak egy vadonatúj EU-s gépet is, akkor már lehet jelentkezni a PESCO pénzekre.
     

Ezen oldal megosztása