AESA radarok (repülőgépeken)

Sőt ez volt az eredeti RWR, a radarok csak később váltak alkalmassá RWR-ként történő használatra. A külön RWR azért is kellett mert a hátulról érkező ellenséges besugárzásokat csak ilyen külön dedikált RWR érzékelhette, a radar RWR üzeme nem.
 
Mellesleg ha az EF kikapcsolt radarsugárzással közeledik de az RWR-eket bekapcsolva tartja akkor honnan tudja a LIP csodaradar mikor mit kell tenni?
 
tallking

A többiek azt írják, hogy ha a saját jel jön vissza akkor az RWR-t ki kell kapcsolni, hogy a saját jel ne generáljon az RWR-ünkben hamis jelet. Én erre írtam ezt a megoldást.
 
Látható, hogy egy magas technológiájú gép ellen amelyben mindent számítógép vezérel, kapcsol be vagy ki tetszés szerint és a szoftverek fejlesztésével újabb és újabb eljárások találhatók ki, egy adott eljárás fölénye addig tart amíg ki nem derül miről van szó. Miután kiderült napok alatt megvan az ellen-eljárás.
 
lavelance
ha tudnánk mit hogyan csinálnak és olyan ipari hatalom ellen harcolnának mint a Nyugat Európa akkor igen.
Ezek a dolgok akkor nagyon jók ha az ellenfél olyan merev műszaki tekintetben, hogy semmit sem tud változtatni a meglévő technikáján. Mint az irkaiak, a szerbek stb. voltak és a többi arab ország amelyek Izrael révén szembekerültek ezzel a technikával.
 
tallking Amit írsz van benne valami.
De a célgép amint érzékeli a feléje haladó rakétát lekapcsolja a radarját. Az USA-nak meg van egy hatalmas előnye az AWACS-flotta ahol radart se kell kapcsolniuk. Vagy a F-22esek esetében (mert ugyebár 1 gép nem gép) ha egy lemarad a többitől X-km re is adhat útmutatást a többinek akik már jóval a cél közelében vannak. Az amúgy igaz hogyha egy lopakodó bekapcsolt radarral közeledik a célhoz akkor nagyobb távolságból képes az ellen érzékelni mint ő az ellent (de ha jól tudom az 5gen gépek csak nagyon szükséghelyzetben kapcsolnak radart mert már kezd kicsit olyan lenni a szitu mint a tengóknál a szonár). De a lényeg hogy fegyverrendszereket fegyverrendszerekkel kell összehasónlítani és egy elemet egy elemmel.
 
De ha már feljött semmit nem lehet tudni egyik gép adatbusz rendszeréről se semmi konkrétat (kitudja a mai világban lehet elég nagy achilles sarok bármely gépnél) (De ezt a két modern hatalom egymásnak megy EU-USA stb-t nemszeretem mert ha lenne is olyan szitu hogy odafajuljon a dolog akkor puskalövés nélkül lezajlana az egész a gazdaság csataterén és azon hogy ki tudja uralma alá vonni "a másik fél internet hálózatát és egyéb digitális komunikációs rendszereit" (ez az internet dolog kicsit bonyolúltabb mert nincs enyém tied csak számomra lényeges és általam ellenőrzött és a nem) Mert ha valaki uralja a netet egy csúcstechnikás ellenfél ellen az aratja a győzelmet (A lényeg a csúcstechnikával rendelkezőn van.)
 
Amúgy a tökéletes adatbusz rendszert én úgy képzelem el mint a torrentelést hogy több csatornán keresztül több több kisebb rendszeren és alrendszeren kapja az Infót nem csak 1 AWACStól mondjuk ami dolgozik x csatornán hanem átjátszó állomásokon keresztül több rendszertől kapja az infót igy ha egy vagy jópár ki is esik van még rengeteg ami ha 1 is müköőképes elbírja az adatforgalmat (Tehát nem csak az AWACS küld infót több csatornán hanem pl-kisérőgépek földi egységek vagy műholdakon is folyik EGYSZERRE az adatátvitel így azok az államok akiknek kissebb a kapacitása az elektronikus védelemre is hításosan bírnák alkalmazni a rendszert még ha egy eleme ki is esne) De ez már a hálozat alapú hadviselés új korszaka lesz ha lesz (ha már nem érkezett el)
 
@szittya88

<i>Amúgy a tökéletes adatbusz rendszert én úgy képzelem el mint a torrentelést</i>

Hát ki tudja, lehet, hogy uTorrent is van az F-22 fedélzeti számítógépén :)
 
A repülők fedélzeti számítógépében korlátozottan áll rendelkezésre számítási kapacitás így olyannal nem terhelik amit másként is meg lehet oldani,ezért van az,hogy akkor ki van kapcsolva az RWR amikor a saját radar kisugároz.

"Mellesleg ha az EF kikapcsolt radarsugárzással közeledik de az RWR-eket bekapcsolva tartja akkor honnan tudja a LIP csodaradar mikor mit kell tenni?"

Sehonnan viszont így gyakorlatilag vak vagy mert semmilyen garancia nincs arra,hogy a besugárzás jelződ minden a környéken található gépet jelez számodra(gondolj csak az adatátviteli rendszerekre).
 
<i>Mellesleg ha az EF kikapcsolt radarsugárzással közeledik de az RWR-eket bekapcsolva tartja akkor honnan tudja a LIP csodaradar mikor mit kell tenni</i>

Valahol csodás, hogy az F-22 radar nélkül = béna kacsa, de az EF-nél ez a kitétel nem állt fent csak azért, hogy lefikázza az LPI-t. Komolyan mondom, hogy lemegyek hídba. De tényleg... Ennyi logikátlan blődség összehordása hogyan nem okoz fizikai fájdalmat...?
 
Flémelsz Molni, ennyi.

Ha egy EF F22 ellen indul akkor logikus ez a taktika, megpróbál inkább optoelektronikus eszközeire és passzív rádióészlelésre hagyatkozni.
 
És akkor vagy az F22 is kikapcsolja a radarját vagy elárulja magát. Nincs itt semmi béna kacsázás, csak a "láthatatlanság" részletes kifejtése.
 
Urak, elsiklottatok egy előző hozzászólásomban említett dolog felett. Az ALR-94-nek olvassatok már utána a meddő vita helyett. EW-ben a Raptor most, a jövőben pedig az F-35 lesz a csúcs akát teszik, akár nem. Az RWR/saját radar témához egy adalék, a 29-eseknél vagy az egyik működött, vagy a másik. Nem tudták megoldani a dolgot, mert nem egyszerű. A radar RWR-ként való alkalmazása ugyancsak nem egyszerű.
 
dudi:

méghogy kikapcsolják a saját RWR-jüket mikor a radarjuk sugároz.

Ezek szerint egy sűrű radarcélokkal teli környezetben, pl. földközeli repülésnél és még néhány vadlúd csapattal a levegőben, egy korszerű vadászgép alig az RWR-jét hiszen állandóan visszaverődéseket észlel.
Azért van 10 milliárd művelet/másodperc számítástechnikai képessége egy ilyen radarnak.
 
"méghogy kikapcsolják a saját RWR-jüket mikor a radarjuk sugároz." A két rendszer automatikusan együttműködik, amikor a saját radar jelei visszaérkeznek, akkor az RWR vevője lezár. Már egyszer leírtam, de úgy tűnik ismételni kell. Mikromásodpercenként történő folyamat, nem a pilóta kapcsolgatja.