Több ezer helikoptert vesztettek ha jól emlékszem,
A wiki azt írja, hogy 1110 db AH-1-ből 300 db odalett Vietnámban. Laoszban meg 26 db, és 158 db megsérült.
És azt mégsem rója fel senki.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Több ezer helikoptert vesztettek ha jól emlékszem,
A wiki azt írja, hogy 1110 db AH-1-ből 300 db odalett Vietnámban. Laoszban meg 26 db, és 158 db megsérült.
Kb egy millió!!! órát repültek összesen! Azért ez szerintem nem olyan rossz arány!Több ezer helikoptert vesztettek ha jól emlékszem,
A wiki azt írja, hogy 1110 db AH-1-ből 300 db odalett Vietnámban. Laoszban meg 26 db, és 158 db megsérült.
Mert nem a db szám számit,hanem a bevetésszám.És rengeteget repültek.És a háború végefele már volt MANPAD,de ami lényegesebb,hogy könnyű csöves légvédelem rogyásig volt.(DSK,KPVT ngp-k Dél Vietnámban).Az ott bevetett AH-1 meg még korántsem volt egy szofisztikált gép.NIR,gp és gá konténerek alkották a fegyverzetét,sima optikai nappali célzóval (de a pilóták még azt se nagyon használták,kabinra rajzolt céljelekkel,meg becsapódás követéssel céloztak,korigáltak).És azt mégsem rója fel senki.
Kb egy millió!!! órát repültek összesen! Azért ez szerintem nem olyan rossz arány!
Én sem minősíteni akartam, csak kiegészítettem az infódat. No offense!Én minősítő gondolatok nélkül betettem egy tényszerű infót, amire kíváncsi volt valaki. Nem mondtam, hogy jó vagy rossz arány, mert megítélni sem tudom.
Annyi biztos, hogy egy (akkoriban) egy hajtóműves, lényegében páncélzat nélküli helivel repkedni egy beláthatatlan, dimbes dombos őserdő felett, nem egy életbiztosítás úgy, hogy lőnek is rád. Viszont nem volt más lehetőségük.
Szóval nem ítélkeztem, csak informáltam
Egyrész a repült óraszám tekintetében, másrészt az akkori techika állásával kell a veszteséget tekinteni. Hozzáteszem, hogy az akkori és kicsit korábbi repülőidők esetén a repülőgépekből is sok-sok zuhant le. F-104G, vagy a MiG-21 mond valamit?? Egyébként manapság is sok szakértő szerint a harci helikopter elavult eszköz és utódja a pilóta nélküli drón az UCAV és a távolharc tüzérség kombináció.Én minősítő gondolatok nélkül betettem egy tényszerű infót, amire kíváncsi volt valaki. Nem mondtam, hogy jó vagy rossz arány, mert megítélni sem tudom.
Annyi biztos, hogy egy (akkoriban) egy hajtóműves, lényegében páncélzat nélküli helivel repkedni egy beláthatatlan, dimbes dombos őserdő felett, nem egy életbiztosítás úgy, hogy lőnek is rád. Viszont nem volt más lehetőségük.
Szóval nem ítélkeztem, csak informáltam
Továbbra is van helye a helikoptereknek.Ahogy a hk sem veszti el a szerepét az IPTR és a dronok miatt,úgy a heli sem.Nem tudják pótolni,de jol bonyolitják a helyzetét-ugyanakkor segitik is.Mint oly sokszor,nem a vagy-vagy,hanem az és+is a válasz.Egyrész a repült óraszám tekintetében, másrészt az akkori techika állásával kell a veszteséget tekinteni. Hozzáteszem, hogy az akkori és kicsit korábbi repülőidők esetén a repülőgépekből is sok-sok zuhant le. F-104G, vagy a MiG-21 mond valamit?? Egyébként manapság is sok szakértő szerint a harci helikopter elavult eszköz és utódja a pilóta nélküli drón az UCAV és a távolharc tüzérség kombináció.