AH-64 Apache (Boeing / AgustaWestland)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 789
82 265
113
In Indonesian service, the AH-64E Apache will be operated alongside the Mil Mi-35

p1533451_main.jpg


http://www.janes.com/article/80115/indonesia-formally-accepts-first-apache-helos
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
858
2 267
93

Na még egy kicsit dolgoznak rajta, és el is készül a modern AH–56 Cheyenne :D
Vicces, hogy a Cheyenne koncepciót váltották le az Apache-al, majd hosszú évekkel később lehet, hogy a 64-est átfaragják 56-ossá.
Brutál, hogy 50 évvel ezelőtti koncepcióról beszélünk, ez mutatja, hogy mennyire előremutató volt az a gép!
Kíváncsi lennék rá, ha az 56-ost választják, most hogy nézne ki az évtizedes evolúció után. Jó kis "dream project" lenne makettezésben.
Valószínűleg a többi kopter is másképp festene, Európa és a szovjetek is léptek volna ebbe az irányba.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 813
67 062
113
Az AH-56-os rákfenéje a forgószárny vezérlése volt. Hiába voltak forradalmiak a rigid rotor systemmel, a merev lapátbekötéssel, ha a régi Hiller féle vezérlést eröltették rajta.
És az se nagyon van a köztudatban, hogy az avionikáját tekintve nyilván túl volt bonyolítva, de csak a korszakhoz képest. Egyszerűen az informatika még nem tartott ott, így természetesen az ergonómia és a megbízhatóság se érhette el a kívánt szintet. De az elgondolás, az elvárás a gép fegyverrendszerével kapcsolatban végül is helyes volt.
Nem volna most akkora meglepetés ez a Cheyenne-szerű Apache, ha mindez 1984-ben, vagy kb 79-ben már megjelenik. Meg is jelenhetett volna, csak épp pont az AH-64-es hozta el az új, terepakadályok takarásást kihasználó harcmodort, így nem akadt senki se, aki sebességet akart volna növelni.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Pont ez a sebességnövelés az, amit nem teljesen értek a koncepcióban. Milyen harceljárás az, ahol ez javít a harci képességen / túlélőképességen?
A harcterületre fel- / levonulás terén érthető az előnye, de mindezért mekkora plusz árat kell fizetni nem csak pénzben, de például a lebegőképesség romlása terén?
 
  • Tetszik
Reactions: luperator and fip7
M

molnibalage

Guest
Pont ez a sebességnövelés az, amit nem teljesen értek a koncepcióban. Milyen harceljárás az, ahol ez javít a harci képességen / túlélőképességen?
A harcterületre fel- / levonulás terén érthető az előnye, de mindezért mekkora plusz árat kell fizetni nem csak pénzben, de például a lebegőképesség romlása terén?
Gondolom adott CAS időt várnak X távolságban. Ha ehhez több gép kéne, akkor ezzel ez csökkenthető. Csak akkor megint ott vagyunk, hogy más haderőnem meg miért veri az asztalt az A-10 megtartásáért. Ez már-már alulról karcolja majd az A-10 sebességét. De jó kis párhuzamos program lesz ez így...

ui: A léggömb lebeg, de helikopter függeszkedik a forgószárnyakon. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 813
67 062
113
20%, megmondta a projket marketingese. A hülyének is megéri.
Én amúgy azt mondom, hajrá.
Megalomán énemnek pont kedves ez a mindent bele teljesítmény növelés. Mert azt ugye egy percig se gondoltátok, hogy a hajtóművek majd jól így maradnak.
A T700-as hajtóművek már most 2700 lóerőnyi tengelyteljesítményt nyújtanak, de a cél a hajtóművenkénti 3000 lóerő lesz ennél a projektnél.
Csak szemléltetésképp, az AH-64A első generációs T700-asai még csak 1600 lóerő környékén operáltak és az is bőven elég volt akkor.
 
M

molnibalage

Guest
20%, megmondta a projket marketingese. A hülyének is megéri.
Én amúgy azt mondom, hajrá.
Megalomán énemnek pont kedves ez a mindent bele teljesítmény növelés. Mert azt ugye egy percig se gondoltátok, hogy a hajtóművek majd jól így maradnak.
A T700-as hajtóművek már most 2700 lóerőnyi tengelyteljesítményt nyújtanak, de a cél a hajtóművenkénti 3000 lóerő lesz ennél a projektnél.
Csak szemléltetésképp, az AH-64A első generációs T700-asai még csak 1600 lóerő környékén operáltak és az is bőven elég volt akkor.
Aztadurva. Ezt nem tudtam.
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
858
2 267
93
Pont ez a sebességnövelés az, amit nem teljesen értek a koncepcióban. Milyen harceljárás az, ahol ez javít a harci képességen / túlélőképességen?
A harcterületre fel- / levonulás terén érthető az előnye, de mindezért mekkora plusz árat kell fizetni nem csak pénzben, de például a lebegőképesség romlása terén?

Nos a Black Hawk Down óta tudjuk, hogy a függeszkedés igen veszélyes napjaink harcterén :hadonaszos:.
De komolyra fordítva a szót, szerintem pont a mai aszimmetrikus harctereken igenis értékes a plusz sebesség és a plusz gyorsulás!
Itt pont hogy nem a fák mögött lebegő és onnan rakétázgató HH-s taktikát kell alkalmazni. A sok technikai fejlesztés ellenére még mindig a nagy sebesség - és az általa biztosított rövid tartózkodás a HMZ-ben - nyújtja az egyik legjobb védelmet az AG támogatás során.

Egyébként nekem furák ezek a számok. A kifejezetten nagy sebességre épített S-97-esnek van kb 400 km/h körül a sebessége, ezzel szemben a "barkácsolt" Apache meg majd eléri a kb. 450-et? Vagy az S-97, mint tech. demó nincs igazán kihegyezve, csak tesztelik a koncepciót?
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
De komolyra fordítva a szót, szerintem pont a mai aszimmetrikus harctereken igenis értékes a plusz sebesség és a plusz gyorsulás!

Szóval megint az előző háborúkra készülnének fel? :D
Végül is ez mindig is olyan jól bevált... oh, wait!

Itt pont hogy nem a fák mögött lebegő és onnan rakétázgató HH-s taktikát kell alkalmazni. A sok technikai fejlesztés ellenére még mindig a nagy sebesség - és az általa biztosított rövid tartózkodás a HMZ-ben - nyújtja az egyik legjobb védelmet az AG támogatás során.

És nem a DIRCM meg a stand-off fegyverek? :confused:
Mert hát ugye ott van a APKWS II, direkt arra, hogy nagyobb magasságból akár 4-5 km-es távolságból is precíz csapásmérést lehessen végrehajtani - a Hellfire nélkül...

Egyébként nekem furák ezek a számok. A kifejezetten nagy sebességre épített S-97-esnek van kb 400 km/h körül a sebessége, ezzel szemben a "barkácsolt" Apache meg majd eléri a kb. 450-et? Vagy az S-97, mint tech. demó nincs igazán kihegyezve, csak tesztelik a koncepciót?

Az S-97 220 csomót (400km/h) tud külső függesztménnyel és 235 csomóst (426 km/h) függesztményt nélkül. 250 csomó elvben a never exceed speed. Lehet, hogy az említett 50%-os sebességnövekedés erre vonatkozik.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
858
2 267
93
Szóval megint az előző háborúkra készülnének fel? :D
Végül is ez mindig is olyan jól bevált... oh, wait!
Háát nekem nem tűnnek múltidőnek a jelenleg is zajló konfliktusok. Tekintve a világban zajló folyamatokat, szerintem még hosszú ideig kell szembenézni az amiknak a mostaniakhoz hasonló kihívásokkal.

És nem a DIRCM meg a stand-off fegyverek? :confused:
Mert hát ugye ott van a APKWS II, direkt arra, hogy nagyobb magasságból akár 4-5 km-es távolságból is precíz csapásmérést lehessen végrehajtani - a Hellfire nélkül...
Úgy látszik nem fogalmaztam elég pontosan, természetesen úgy értettem, hogy ezen technikai vívmányok mellett, még mindig fontos az olyan ősi képesség, mint a sebesség és gyorsulás.
Azt gondolom, hogy a mai napig sok olyan helyzet van, amikor muszáj közelebb menni mint 4-5 km. Egy nagyobb városban, magasabb épületek között próbáld meg támogatni a csapataidat min. 4-5 km-ről. De elég egy hegyes-völgyes terep is pl. mint Bosznia. Nem hiszem, hogy mindenhova jut JTAC meg tökéletes rálátás.
Az amik is már párás szemmel nézik csak a '91-es felvételeket, amikor a sivatag felett egy helyben függő Apache-ok "csatasora" lemészárolta az iraki vonalakat. Olyan nem lesz többet;).

Az S-97 220 csomót (400km/h) tud külső függesztménnyel és 235 csomóst (426 km/h) függesztményt nélkül. 250 csomó elvben a never exceed speed. Lehet, hogy az említett 50%-os sebességnövekedés erre vonatkozik.
De az S-97-et eleve erre tervezték, merev, koax rotorrendszerrel, ez az átalakítás pedig mégiscsak egy öszvér. A 2 megoldás teljesen egyenértékű lenne a sebesség szemszögéből? Ha ez igaz, akkor elég lenne hasonlóképp megbütykölni a Blackhawkokat is (+20% költséggel), és egy kicsit okafogyottá válna az FVL program.
Nem megkérdőjelezem a dolgot, csak érdekesnek találom!
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 813
67 062
113
Az S97 Raider koaxiális forgószárnya az oldalanként kiegyenlített felhajtóerő miatt magasabb sebességet érhet el, mint a hagyományos forgószárnyak, mivel ez utóbbiaknál a never exceed speed alapja az előre haladó lapát felvágódása, illetve vele egy időben a hátra haladó lapát átesése, szóval egy jókora dobott orsó. Csúnya dolog.
A toló légcsavar és a növelt szárny azért kell az új Apache-ra, hogy a forgószárny sebességét csökkenteni lehessen. A lecsökkentett forgószárny sebesség mellett a felhajtóerőt a szárnyak adják, a tolóerőt pedig már nem a bedöntött forgószárny sík eredő emelőerejének vízszintes komponense, hanem a tolólégcsavar maga szolgáltatja.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 813
67 062
113
De az S-97-et eleve erre tervezték, merev, koax rotorrendszerrel, ez az átalakítás pedig mégiscsak egy öszvér. A 2 megoldás teljesen egyenértékű lenne a sebesség szemszögéből? Ha ez igaz, akkor elég lenne hasonlóképp megbütykölni a Blackhawkokat is (+20% költséggel), és egy kicsit okafogyottá válna az FVL program.
Nem megkérdőjelezem a dolgot, csak érdekesnek találom!

Tessék, nincs új a nap alatt:

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7