AH-64 Apache (Boeing / AgustaWestland)

In Indonesian service, the AH-64E Apache will be operated alongside the Mil Mi-35

p1533451_main.jpg


http://www.janes.com/article/80115/indonesia-formally-accepts-first-apache-helos
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Indiai Apacs videó!
Van benne Chinook is!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and zsolti
Gyáróriások : Az Apache harci helikopter:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Na még egy kicsit dolgoznak rajta, és el is készül a modern AH–56 Cheyenne :D
Vicces, hogy a Cheyenne koncepciót váltották le az Apache-al, majd hosszú évekkel később lehet, hogy a 64-est átfaragják 56-ossá.
Brutál, hogy 50 évvel ezelőtti koncepcióról beszélünk, ez mutatja, hogy mennyire előremutató volt az a gép!
Kíváncsi lennék rá, ha az 56-ost választják, most hogy nézne ki az évtizedes evolúció után. Jó kis "dream project" lenne makettezésben.
Valószínűleg a többi kopter is másképp festene, Európa és a szovjetek is léptek volna ebbe az irányba.
 
Az AH-56-os rákfenéje a forgószárny vezérlése volt. Hiába voltak forradalmiak a rigid rotor systemmel, a merev lapátbekötéssel, ha a régi Hiller féle vezérlést eröltették rajta.
És az se nagyon van a köztudatban, hogy az avionikáját tekintve nyilván túl volt bonyolítva, de csak a korszakhoz képest. Egyszerűen az informatika még nem tartott ott, így természetesen az ergonómia és a megbízhatóság se érhette el a kívánt szintet. De az elgondolás, az elvárás a gép fegyverrendszerével kapcsolatban végül is helyes volt.
Nem volna most akkora meglepetés ez a Cheyenne-szerű Apache, ha mindez 1984-ben, vagy kb 79-ben már megjelenik. Meg is jelenhetett volna, csak épp pont az AH-64-es hozta el az új, terepakadályok takarásást kihasználó harcmodort, így nem akadt senki se, aki sebességet akart volna növelni.
 
Pont ez a sebességnövelés az, amit nem teljesen értek a koncepcióban. Milyen harceljárás az, ahol ez javít a harci képességen / túlélőképességen?
A harcterületre fel- / levonulás terén érthető az előnye, de mindezért mekkora plusz árat kell fizetni nem csak pénzben, de például a lebegőképesség romlása terén?
 
  • Tetszik
Reactions: luperator and fip7
Pont ez a sebességnövelés az, amit nem teljesen értek a koncepcióban. Milyen harceljárás az, ahol ez javít a harci képességen / túlélőképességen?
A harcterületre fel- / levonulás terén érthető az előnye, de mindezért mekkora plusz árat kell fizetni nem csak pénzben, de például a lebegőképesség romlása terén?
Gondolom adott CAS időt várnak X távolságban. Ha ehhez több gép kéne, akkor ezzel ez csökkenthető. Csak akkor megint ott vagyunk, hogy más haderőnem meg miért veri az asztalt az A-10 megtartásáért. Ez már-már alulról karcolja majd az A-10 sebességét. De jó kis párhuzamos program lesz ez így...

ui: A léggömb lebeg, de helikopter függeszkedik a forgószárnyakon. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu
20%, megmondta a projket marketingese. A hülyének is megéri.
Én amúgy azt mondom, hajrá.
Megalomán énemnek pont kedves ez a mindent bele teljesítmény növelés. Mert azt ugye egy percig se gondoltátok, hogy a hajtóművek majd jól így maradnak.
A T700-as hajtóművek már most 2700 lóerőnyi tengelyteljesítményt nyújtanak, de a cél a hajtóművenkénti 3000 lóerő lesz ennél a projektnél.
Csak szemléltetésképp, az AH-64A első generációs T700-asai még csak 1600 lóerő környékén operáltak és az is bőven elég volt akkor.
 
20%, megmondta a projket marketingese. A hülyének is megéri.
Én amúgy azt mondom, hajrá.
Megalomán énemnek pont kedves ez a mindent bele teljesítmény növelés. Mert azt ugye egy percig se gondoltátok, hogy a hajtóművek majd jól így maradnak.
A T700-as hajtóművek már most 2700 lóerőnyi tengelyteljesítményt nyújtanak, de a cél a hajtóművenkénti 3000 lóerő lesz ennél a projektnél.
Csak szemléltetésképp, az AH-64A első generációs T700-asai még csak 1600 lóerő környékén operáltak és az is bőven elég volt akkor.
Aztadurva. Ezt nem tudtam.
 
Pont ez a sebességnövelés az, amit nem teljesen értek a koncepcióban. Milyen harceljárás az, ahol ez javít a harci képességen / túlélőképességen?
A harcterületre fel- / levonulás terén érthető az előnye, de mindezért mekkora plusz árat kell fizetni nem csak pénzben, de például a lebegőképesség romlása terén?

Nos a Black Hawk Down óta tudjuk, hogy a függeszkedés igen veszélyes napjaink harcterén :hadonaszos:.
De komolyra fordítva a szót, szerintem pont a mai aszimmetrikus harctereken igenis értékes a plusz sebesség és a plusz gyorsulás!
Itt pont hogy nem a fák mögött lebegő és onnan rakétázgató HH-s taktikát kell alkalmazni. A sok technikai fejlesztés ellenére még mindig a nagy sebesség - és az általa biztosított rövid tartózkodás a HMZ-ben - nyújtja az egyik legjobb védelmet az AG támogatás során.

Egyébként nekem furák ezek a számok. A kifejezetten nagy sebességre épített S-97-esnek van kb 400 km/h körül a sebessége, ezzel szemben a "barkácsolt" Apache meg majd eléri a kb. 450-et? Vagy az S-97, mint tech. demó nincs igazán kihegyezve, csak tesztelik a koncepciót?
 
De komolyra fordítva a szót, szerintem pont a mai aszimmetrikus harctereken igenis értékes a plusz sebesség és a plusz gyorsulás!

Szóval megint az előző háborúkra készülnének fel? :D
Végül is ez mindig is olyan jól bevált... oh, wait!

Itt pont hogy nem a fák mögött lebegő és onnan rakétázgató HH-s taktikát kell alkalmazni. A sok technikai fejlesztés ellenére még mindig a nagy sebesség - és az általa biztosított rövid tartózkodás a HMZ-ben - nyújtja az egyik legjobb védelmet az AG támogatás során.

És nem a DIRCM meg a stand-off fegyverek? :confused:
Mert hát ugye ott van a APKWS II, direkt arra, hogy nagyobb magasságból akár 4-5 km-es távolságból is precíz csapásmérést lehessen végrehajtani - a Hellfire nélkül...

Egyébként nekem furák ezek a számok. A kifejezetten nagy sebességre épített S-97-esnek van kb 400 km/h körül a sebessége, ezzel szemben a "barkácsolt" Apache meg majd eléri a kb. 450-et? Vagy az S-97, mint tech. demó nincs igazán kihegyezve, csak tesztelik a koncepciót?

Az S-97 220 csomót (400km/h) tud külső függesztménnyel és 235 csomóst (426 km/h) függesztményt nélkül. 250 csomó elvben a never exceed speed. Lehet, hogy az említett 50%-os sebességnövekedés erre vonatkozik.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Szóval megint az előző háborúkra készülnének fel? :D
Végül is ez mindig is olyan jól bevált... oh, wait!
Háát nekem nem tűnnek múltidőnek a jelenleg is zajló konfliktusok. Tekintve a világban zajló folyamatokat, szerintem még hosszú ideig kell szembenézni az amiknak a mostaniakhoz hasonló kihívásokkal.

És nem a DIRCM meg a stand-off fegyverek? :confused:
Mert hát ugye ott van a APKWS II, direkt arra, hogy nagyobb magasságból akár 4-5 km-es távolságból is precíz csapásmérést lehessen végrehajtani - a Hellfire nélkül...
Úgy látszik nem fogalmaztam elég pontosan, természetesen úgy értettem, hogy ezen technikai vívmányok mellett, még mindig fontos az olyan ősi képesség, mint a sebesség és gyorsulás.
Azt gondolom, hogy a mai napig sok olyan helyzet van, amikor muszáj közelebb menni mint 4-5 km. Egy nagyobb városban, magasabb épületek között próbáld meg támogatni a csapataidat min. 4-5 km-ről. De elég egy hegyes-völgyes terep is pl. mint Bosznia. Nem hiszem, hogy mindenhova jut JTAC meg tökéletes rálátás.
Az amik is már párás szemmel nézik csak a '91-es felvételeket, amikor a sivatag felett egy helyben függő Apache-ok "csatasora" lemészárolta az iraki vonalakat. Olyan nem lesz többet;).

Az S-97 220 csomót (400km/h) tud külső függesztménnyel és 235 csomóst (426 km/h) függesztményt nélkül. 250 csomó elvben a never exceed speed. Lehet, hogy az említett 50%-os sebességnövekedés erre vonatkozik.
De az S-97-et eleve erre tervezték, merev, koax rotorrendszerrel, ez az átalakítás pedig mégiscsak egy öszvér. A 2 megoldás teljesen egyenértékű lenne a sebesség szemszögéből? Ha ez igaz, akkor elég lenne hasonlóképp megbütykölni a Blackhawkokat is (+20% költséggel), és egy kicsit okafogyottá válna az FVL program.
Nem megkérdőjelezem a dolgot, csak érdekesnek találom!
 
Az S97 Raider koaxiális forgószárnya az oldalanként kiegyenlített felhajtóerő miatt magasabb sebességet érhet el, mint a hagyományos forgószárnyak, mivel ez utóbbiaknál a never exceed speed alapja az előre haladó lapát felvágódása, illetve vele egy időben a hátra haladó lapát átesése, szóval egy jókora dobott orsó. Csúnya dolog.
A toló légcsavar és a növelt szárny azért kell az új Apache-ra, hogy a forgószárny sebességét csökkenteni lehessen. A lecsökkentett forgószárny sebesség mellett a felhajtóerőt a szárnyak adják, a tolóerőt pedig már nem a bedöntött forgószárny sík eredő emelőerejének vízszintes komponense, hanem a tolólégcsavar maga szolgáltatja.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
De az S-97-et eleve erre tervezték, merev, koax rotorrendszerrel, ez az átalakítás pedig mégiscsak egy öszvér. A 2 megoldás teljesen egyenértékű lenne a sebesség szemszögéből? Ha ez igaz, akkor elég lenne hasonlóképp megbütykölni a Blackhawkokat is (+20% költséggel), és egy kicsit okafogyottá válna az FVL program.
Nem megkérdőjelezem a dolgot, csak érdekesnek találom!

Tessék, nincs új a nap alatt:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7