Airbus A300 / A310 / A318 / A319 / A320 / A321 / A330 / A340 / A350

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 101
19 663
113
A Bundeswehr rendelt két Airbus A321neoLR repülőgépet.



The Federal Office of Bundeswehr Equipment, Information Technology and In-Service Support (BAAINBw) and Lufthansa Technik today signed a contract regarding the equipment of two brand-new Airbus A321neoLR (Long Range) for the German Air Force.

The aircraft are scheduled to arrive at Lufthansa Technik in Hamburg in August and October 2021, where they will be multifunctionally equipped for various missions. Delivery to the air force is scheduled for 2022.

Lufthansa Technik's VIP & Special Mission Aircraft Services business unit will prepare the two aircraft for various types of missions such as troop transport and the MedEvac role (medical evacuation). With the appropriate installations, the aircraft can be used in 18 different interior configurations. Their passenger transport capacity ranges from 136 to 163 passengers. Furthermore, the transport of up to six intensive care patients, the transport of up to twelve slightly or moderately ill/injured patients, as well as various mixed configurations for patient transport are possible.

Lufthansa Technik's Original Equipment Innovation business unit will supply the Patient Transport Units (PTUs) required for the MedEvac role to the German Armed Forces. The contract concluded accordingly comprises 12 units (plus 2 reserve units). Up to six PTUs can be fitted in each of the two A321neoLRs.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 101
19 663
113
2018 júliusában bejelentette az Airbus hogy lesz A320NEO M3A (Modular Multi-Mission Aircraft)...

"The variant – designated A320M3A – would be designed to fulfill a range of ISR roles, particularly maritime patrol and anti-submarine warfare. It also can be outfitted with modular roll-on/roll-off payloads for airlift missions ranging from carrying passengers, troops and VIPs to medical evacuation (medevac) and transporting cargo."

Még néhány hét és hozzákezdenek a megvalósíthatósági tanulmányok elkészítéséhez...
 
  • Tetszik
Reactions: rudi

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 831
9 922
113
2018 júliusában bejelentette az Airbus hogy lesz A320NEO M3A (Modular Multi-Mission Aircraft)...

"The variant – designated A320M3A – would be designed to fulfill a range of ISR roles, particularly maritime patrol and anti-submarine warfare. It also can be outfitted with modular roll-on/roll-off payloads for airlift missions ranging from carrying passengers, troops and VIPs to medical evacuation (medevac) and transporting cargo."

Még néhány hét és hozzákezdenek a megvalósíthatósági tanulmányok elkészítéséhez...
Erre én nagyon kíváncsi leszek. Nem is az MPA-ra, hanem az M3A koncepció többi részére.
Nagyon kíváncsi leszek, hogy hogyan fogják tudni megoldani a konténerizálást. Mindent tudnak-e majd konténerizálni?
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 101
19 663
113
French Air Force Retires Its Two Airbus A340 Aircraft

French Air and Space Force (Armée de l’Air et de l’Espace)’s two Airbus A340 aircraft were withdrawn from service in December 2020 after fourteen years of operational service.

The A340 are being replaced by Airbus A330-200 aircraft. The first A330-200 arrived at Roissy Charles-de-Gaulle on Nov. 26 while the second one arrived on Dec. 15. A third aircraft will be delivered in 2022.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 042
334
83
French Air Force Retires Its Two Airbus A340 Aircraft

French Air and Space Force (Armée de l’Air et de l’Espace)’s two Airbus A340 aircraft were withdrawn from service in December 2020 after fourteen years of operational service.

The A340 are being replaced by Airbus A330-200 aircraft. The first A330-200 arrived at Roissy Charles-de-Gaulle on Nov. 26 while the second one arrived on Dec. 15. A third aircraft will be delivered in 2022.
Árverésre bocsátják a kivont gépeket, alig 80 000 eurós (28 millió forintos) kikiáltási áron...


Már ha lesz rájuk licitáló... :(
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 831
9 922
113
Most olvastam, hogy a németek megmaradt 4 A310-MRTT -jét is elkezdték kivonni. Az elsőt már leszállították a szétszerelése helyére, de a többi is követi az év végéig.
A cikk arra hivatkozik, hogy ezután a szerepüket a NATO multinaci MRTT fogja átvenni. Ez azért kemény, mert ott 9 gép lesz a 6 nemzet igényinek kielégítésére, miközben csak a németek eddig változó számban, de 5-7 multifunkci gépet használtak (ebből 4 volt MRTT).
Ráadásul már így is ki lehet centizve nagyon a kapacitás, mivel tavaly ősszel a luxemburgi óraszámigény növelésre a 8-ról 9-re emelték a flotta méretét.
Érzem én itt a lehetőséget a mi freighter-ünk közös használatában is!
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 042
334
83
Most olvastam, hogy a németek megmaradt 4 A310-MRTT-jét is elkezdték kivonni. Az elsőt már leszállították a szétszerelése helyére, de a többi is követi az év végéig.
A cikk arra hivatkozik, hogy ezután a szerepüket a NATO multinaci MRTT fogja átvenni. Ez azért kemény, mert ott 9 gép lesz a 6 nemzet igényinek kielégítésére, miközben csak a németek eddig változó számban, de 5-7 multifunkci gépet használtak (ebből 4 volt MRTT).
Ráadásul már így is ki lehet centizve nagyon a kapacitás, mivel tavaly ősszel a luxemburgi óraszámigény növelésre a 8-ról 9-re emelték a flotta méretét.
Érzem én itt a lehetőséget a mi freighter-ünk közös használatában is!
Én nem érzem, mert a mi gépünk 1 Freighter, mely még átalakítva sem tud 4 kivont német gépet pótolni. És nincs is rá szükség, mert a németek elég A400M-mel rendelkeznek a szállítási és a tankerfeladatok ellátására...