Airbus A330 MRTT/KC-30A/Voyager KC2/Voyager KC3

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 232
22 773
113
Azt azért ne felejtsük el, hogy a száznál több Wizzair járat és a Ferihegyre érkező civil szállítógépek mind "bérelt gépek" voltak. A menetrend szerinti cargo járatok pedig mind "közös gépek", mert a távol-keletről mennek Nyugat-Európába, Budapest érintésével. Pl. a járvány első napjaiban megérkező és nagyon reklámozott koreai szállítógép járatnyitás Ferihegyre az tulajdonképpen egy Szöul-Frankfurt-Szöul járat Budapesti kitérővel. Itt is azé a raktér nagyobb része aki hamarabb lefoglalja vagy többet fizet érte.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
9 698
11 399
113
Szerintem meg azt mutatta meg a koronavírus, hogy ha lett volna akár 3-4 db A400M-ünk és 40 teljesen kiképzett pilótánk az összes szállítógépre, akkor sem lettünk volna sokkal előrébb. Persze kell a saját gép és nagyon sok mindenre jó, csak csodát ne várjunk tőle...

A pápai C-17-esek egész májusban nem csináltak semmit, csak gyakorló repüléseket. Áprilisban is szinte csak az a néhány segélyszállítmány volt a nagyobb feladat. A csehekhez, lengyelekhez annyi An-124-es ment, amennyit lehívtak a SALIS-on keresztül.
10-20t-s szállítmányokért kicsit borsos lenne C-17-et küldeni. Ha elfogadjuk (én nem tudom, de valaki ezt tette be múltkor a SAC-ra) a 35.000 USD/órás díjazást akkor azért sokkal viccesebb, ha nem 10-20 tonnákkal járatjuk ennyiért, hanem mondjuk 50t-val. Annyit meg ugye összeszedni....olyan környezetben...
Ha jól emlékszem nekünk a C-17 Koreából szállított csak. Ott meg azért nincs olyan, hogy stipi-stopi.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 232
22 773
113
10-20t-s szállítmányokért kicsit borsos lenne C-17-et küldeni. Ha elfogadjuk (én nem tudom, de valaki ezt tette be múltkor a SAC-ra) a 35.000 USD/órás díjazást akkor azért sokkal viccesebb, ha nem 10-20 tonnákkal járatjuk ennyiért, hanem mondjuk 50t-val. Annyit meg ugye összeszedni....olyan környezetben...
Ha jól emlékszem nekünk a C-17 Koreából szállított csak. Ott meg azért nincs olyan, hogy stipi-stopi.

Ezt is kitárgyaltuk már több topikban is. Általában 3-5 Wizzair gép ment ki egyszerre váltószemélyzettel. Tehát volt egy C-17-es szállítmányra való védőeszköz egy időben egy helyen. Hogy a Wizzairnek mennyit fizettek ezért, azt nem tudjuk. A Wizzair támogatása és ezáltal hosszabb távon a turizmus megmentése volt a gazdasági cél. Ha még olcsóbb is volt, mint a C-17-est küldeni, akkor még jobban megérte. Azt se tudjuk, hogy 3 db C-17-essel hány utat tudtak volna teljesíteni, mielőtt közbe szól valamelyik hosszabb karbantartási ciklus. Egynél azért biztos többet. De nem illett volna bele a kommunikációba.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 232
22 773
113
Ugyebár lesz 8 db repülőgép. 5 db gép Eindhovenben fog állomásozni, 3 db Cologne-ban. Magyarán a Hollandok és és a Németek lesznek ténylegesen birtokában a gépeknek.
Kíváncsi lennék hogy egy krízis helyzetben - nem is háborús csak pl. mint pl. a mostani sürgősségi eü. szállítások - hogyan játszák majd le hogy ki használhatja a repülőgépet és ki nem...
A mostani Eü. válságnak szerintem az egyik leg fontosabb tanulsága hogy válsághelyzetben nincs barátság, az országok borzasztó önzőek tudnak lenni. (lsd. pl.: maszk szállítmányok lefoglalása)
Abban bízni hogy majd a Csehek az 1.11% tulajdon részüket majd pont akkor hívhatják le amikor a Németeknek meg a Hollandoknak - meg az összes tulajdonosnak egyszerre - szüksége van a gépre több mint naívság...

Krízis helyzetben az a tied ami ténylegesen a te birtokodban van !!!

(A KC390-re meg azért adtak le rendelést mert az Aero Vodochody részegységeket gyárt a géphez. A gyártó, fejlesztő országoknak ezt kb. kötelező megtenni, de nem azt jelenti hogy ténylegesen is kell nekik a gép)​


Németország évi 5500 repülési órát, Hollandia 2000 óra, Belgiumban 1000, Luxemburgban 200, Norvégiában és a Cseh Köztársaság 100-100 repülési órája van évente. A várható felhasználás évente körülbelül 1100 repülési óra lesz repülõgépenként, azaz a nyolc gépes légi flotta teljes mértékben fedezi a hat ország igényeit.


Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a németek vettek 5 gépet, a benelux államok pedig 3 gépet. A csehek és a norvégok pedig lecsaptak a maradék időre mint lehetőség és beszállnak a költségekbe.


A csehek 24 milliárd forintból 30 évre megoldották a tanker problémájukat. Azaz kevesebből, mint egy 10 éves használt A319-es ára.
Az évi 100 óra alapján ők nem számolnak azzal hogy 7nap-24órás folyamatos őrjáratozással kell majd biztosítania cseh légteret 14 Gripennel... Vagy jobban bíznak a szövetségeseikben. A németektől évi 300 óra A400M kapacitást fognak rendelni. Persze lehet hogy csak megvárják, amíg kiforrott és olcsóbb lesz a KC-390 és rendelnek ők is kettőt-hármat. Főleg ha a cseheknél gyártott alkatrészek ára fedezi a beszerzési költségeket. A szállítási feladatokra van nekik két A319, hat C-295.


A Norvégok 100 óráját nem teljesen értem. 30-40 F-16/F-35 mellé elég lenne évi 100 óra? Valószínűleg csak beszálltak, hogy több lábon álljanak és van megállapodásuk az amerikaiakkal és az angolokkal is. 4-5 C-130J van még nekik szállításra. És évi 400 órájuk a pápai C-17-esekre.


Luxemburg 200 órája az inkább hozzájárulás lehet a közös védelemhez, mert se légierő se túl sok katonája nincs, így a szállítási igény nem tudom mi lehet. Valószínűleg ezt az időt a többi ország fogja felhasználni. Ahogy az egyetlen A400M-jük kapacitását is.


A belgák évi 1000 órát vettek 34 F-16/F-35 mellé. És most cserélik le az öreg C-130H-kat 6 db A400M-re, de azzal F-35öst nem lehet utántölteni, csak szállításra jó.


A hollandok hamarosan kivonják az utolsó megmaradt KDC-10-esüket is. Nekik ezért kell a 2000 óra. Úgy tűnik nekik megfelel a közös flotta, nem lesz saját.
És úgy gondolják hogy 46 F-16/F-35-ös mellé elég lesz az évi 2000 óra mindenre. A 4 öreg C-130H-t nem tudom, mivel fogják leváltani.


A németek évi 5500 órát vettek 150-200 vadászgéphez. Emellett néhány évig még van nekik négy harminc év feletti A310MRTT, a Transallokat lassan lecserélik 53 A400M-re, amiből 32 már rendszerbe állt.


Érdekes hogy az elején még Magyarország is támogatta a szándékot:

"In November 2012, the Ministers of Defence of 10 EDA member states (the Netherlands, Belgium, France, Greece, Spain, Hungary, Luxembourg, Poland, Portugal and Norway) signed a letter of intent to jointly procure a multi-role tanker transport."

A franciák végül saját gépeket vettek. 15 A330MRTT-t rendeltek.
A görögöknek és a portugáloknak valószínűleg nem volt erre pénze.
A spanyoloknak az átalakítás miatt akkor is üzlet ha nem szállnak be. Lesz nekik elég A400M.
A lengyelek inkább KC-46-ot fognak venni.

Ha a szlovák, román, bolgár, horvát F-16-osok is akarnak valahol rendszeresen gyakorolni és a görögök, portugálok meggondolják magukat, akkor talán összejön majd egyszer egy kilencedik gép is...
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 232
22 773
113
Rolled-out of the paint shop...





 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 232
22 773
113
The United Kingdom has rolled out an Airbus A330 Voyager tanker-transport aircraft painted in a special VIP livery for use by senior government officials and members of the royal family.



 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pocok75

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 232
22 773
113
Today, the second Multinational MRTT Fleet (MMF) aircraft was delivered to the Multinational MRTT Unit (MMU) during a delivery flight from Getafe in Spain, at the Main Operating Base in Eindhoven (The Netherlands).

 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
5 237
5 721
113