1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Airbus A330 MRTT/KC-30A/Voyager KC2/Voyager KC3

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Azt azért ne felejtsük el, hogy a száznál több Wizzair járat és a Ferihegyre érkező civil szállítógépek mind "bérelt gépek" voltak. A menetrend szerinti cargo járatok pedig mind "közös gépek", mert a távol-keletről mennek Nyugat-Európába, Budapest érintésével. Pl. a járvány első napjaiban megérkező és nagyon reklámozott koreai szállítógép járatnyitás Ferihegyre az tulajdonképpen egy Szöul-Frankfurt-Szöul járat Budapesti kitérővel. Itt is azé a raktér nagyobb része aki hamarabb lefoglalja vagy többet fizet érte.
     
  2. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    10-20t-s szállítmányokért kicsit borsos lenne C-17-et küldeni. Ha elfogadjuk (én nem tudom, de valaki ezt tette be múltkor a SAC-ra) a 35.000 USD/órás díjazást akkor azért sokkal viccesebb, ha nem 10-20 tonnákkal járatjuk ennyiért, hanem mondjuk 50t-val. Annyit meg ugye összeszedni....olyan környezetben...
    Ha jól emlékszem nekünk a C-17 Koreából szállított csak. Ott meg azért nincs olyan, hogy stipi-stopi.
     
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ezt is kitárgyaltuk már több topikban is. Általában 3-5 Wizzair gép ment ki egyszerre váltószemélyzettel. Tehát volt egy C-17-es szállítmányra való védőeszköz egy időben egy helyen. Hogy a Wizzairnek mennyit fizettek ezért, azt nem tudjuk. A Wizzair támogatása és ezáltal hosszabb távon a turizmus megmentése volt a gazdasági cél. Ha még olcsóbb is volt, mint a C-17-est küldeni, akkor még jobban megérte. Azt se tudjuk, hogy 3 db C-17-essel hány utat tudtak volna teljesíteni, mielőtt közbe szól valamelyik hosszabb karbantartási ciklus. Egynél azért biztos többet. De nem illett volna bele a kommunikációba.
     
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    Németország évi 5500 repülési órát, Hollandia 2000 óra, Belgiumban 1000, Luxemburgban 200, Norvégiában és a Cseh Köztársaság 100-100 repülési órája van évente. A várható felhasználás évente körülbelül 1100 repülési óra lesz repülõgépenként, azaz a nyolc gépes légi flotta teljes mértékben fedezi a hat ország igényeit.


    Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a németek vettek 5 gépet, a benelux államok pedig 3 gépet. A csehek és a norvégok pedig lecsaptak a maradék időre mint lehetőség és beszállnak a költségekbe.


    A csehek 24 milliárd forintból 30 évre megoldották a tanker problémájukat. Azaz kevesebből, mint egy 10 éves használt A319-es ára.
    Az évi 100 óra alapján ők nem számolnak azzal hogy 7nap-24órás folyamatos őrjáratozással kell majd biztosítania cseh légteret 14 Gripennel... Vagy jobban bíznak a szövetségeseikben. A németektől évi 300 óra A400M kapacitást fognak rendelni. Persze lehet hogy csak megvárják, amíg kiforrott és olcsóbb lesz a KC-390 és rendelnek ők is kettőt-hármat. Főleg ha a cseheknél gyártott alkatrészek ára fedezi a beszerzési költségeket. A szállítási feladatokra van nekik két A319, hat C-295.


    A Norvégok 100 óráját nem teljesen értem. 30-40 F-16/F-35 mellé elég lenne évi 100 óra? Valószínűleg csak beszálltak, hogy több lábon álljanak és van megállapodásuk az amerikaiakkal és az angolokkal is. 4-5 C-130J van még nekik szállításra. És évi 400 órájuk a pápai C-17-esekre.


    Luxemburg 200 órája az inkább hozzájárulás lehet a közös védelemhez, mert se légierő se túl sok katonája nincs, így a szállítási igény nem tudom mi lehet. Valószínűleg ezt az időt a többi ország fogja felhasználni. Ahogy az egyetlen A400M-jük kapacitását is.


    A belgák évi 1000 órát vettek 34 F-16/F-35 mellé. És most cserélik le az öreg C-130H-kat 6 db A400M-re, de azzal F-35öst nem lehet utántölteni, csak szállításra jó.


    A hollandok hamarosan kivonják az utolsó megmaradt KDC-10-esüket is. Nekik ezért kell a 2000 óra. Úgy tűnik nekik megfelel a közös flotta, nem lesz saját.
    És úgy gondolják hogy 46 F-16/F-35-ös mellé elég lesz az évi 2000 óra mindenre. A 4 öreg C-130H-t nem tudom, mivel fogják leváltani.


    A németek évi 5500 órát vettek 150-200 vadászgéphez. Emellett néhány évig még van nekik négy harminc év feletti A310MRTT, a Transallokat lassan lecserélik 53 A400M-re, amiből 32 már rendszerbe állt.


    Érdekes hogy az elején még Magyarország is támogatta a szándékot:

    "In November 2012, the Ministers of Defence of 10 EDA member states (the Netherlands, Belgium, France, Greece, Spain, Hungary, Luxembourg, Poland, Portugal and Norway) signed a letter of intent to jointly procure a multi-role tanker transport."

    A franciák végül saját gépeket vettek. 15 A330MRTT-t rendeltek.
    A görögöknek és a portugáloknak valószínűleg nem volt erre pénze.
    A spanyoloknak az átalakítás miatt akkor is üzlet ha nem szállnak be. Lesz nekik elég A400M.
    A lengyelek inkább KC-46-ot fognak venni.

    Ha a szlovák, román, bolgár, horvát F-16-osok is akarnak valahol rendszeresen gyakorolni és a görögök, portugálok meggondolják magukat, akkor talán összejön majd egyszer egy kilencedik gép is...
     
    arbalest and fishbed like this.
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Rolled-out of the paint shop...






    [​IMG]
     
    fishbed and Denomation like this.
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    The United Kingdom has rolled out an Airbus A330 Voyager tanker-transport aircraft painted in a special VIP livery for use by senior government officials and members of the royal family.

    [​IMG]


     
    fishbed and Pocok75 like this.
  7. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

  8. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Today, the second Multinational MRTT Fleet (MMF) aircraft was delivered to the Multinational MRTT Unit (MMU) during a delivery flight from Getafe in Spain, at the Main Operating Base in Eindhoven (The Netherlands).

     
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  13. Negan

    Negan Well-Known Member

    Befejezhetnék már végre azt a 319re igért járőrgépet is,mert kéne belőle a mieinkre a nedves pilon.Meg a tehertérajtót is (Rudi 2020ra irta,anno,hogy elérhető lesz)-de még a beigért önvédelmi rendszer sincs sehol a kicsiken.
    Szerintem ez csak egy NER üzlet,nem lesz katonai hatása
     
  14. Wilson

    Wilson Well-Known Member

  15. kamm

    kamm Well-Known Member

    Kizart.
     
    Wilson likes this.
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

Ezen oldal megosztása