Airbus A400M Atlas

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
1 418
254
83
Lassan kelleni is fognak a tehergépek a franciáknak. Ugyanis Afrikában bekeményítettek.
 

shornet24

Active Member
2011. július 7.
268
58
28
jó pár megrendelésről lecsúsztak a 10 éves késésükkel! Bravóó! :D És még mindig nincs szolgálatba!
 

sondor961

Member
2012. december 26.
556
1
18
A "révbe éréshez" új megrendelések is kellenének...! A többéves csúszás és a költségtúllépés azonban csillagászati árcédulát eredményezett.

Igaz, vannak gazdag országok - pl. az arabok - ám ők C-17-est vettek. /- Biztos nem rajonganak a csillagászatért...!/

A fejlesztő államok meg futnak a pénzük után...!!!

Hát ennyit a "révbe érésről"....
 

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
9 435
6 817
113
Üdv.

Mindig megfeledkeznek róla, amikor az ára és a kifejlesztésével kapcsolatos idôtúllépések szóba kerülnek,hogy mi mindent nyert vele az AIRBUS.

Technológiákat. Mégpedig olyan technológiákat kompozit gépek építése terén, melyeket azonnal fel tud jasználni a civil gépei fejlesztéseinél, és ami a legszebb számára, ezeket a fejlesztéseket nem ô fizette.

Tulajdonképpen csak azon csodálkozom hogy nem húzták tovább az idôt, hogy újabb fejlesztéseket fizettessenek ki a haditetechnikai befektetôilkel - megrendelôikkel!
 

sondor961

Member
2012. december 26.
556
1
18
A technológiai nyereséggel egyetértek. Ám a többéves csúszást és költségtúllépést inkább a politika, tehát a hajtómű "fejlesztése" okozta...:

A hajtóműtendert ugyanis a P&W Canada nyerte /- jobb és 20%-al olcsóbb ajánlatot tettek -/ és az Airbus is velük akart szerződést kötni. De a fejlesztő országok - az ő szavuk döntött -  európai hajőművet akartak. Most meg futnak a pénzük után...!!! /- Ebben az esetben tehát a drága és ócska "hazai termék" vásárlása okozta a ráfizetést!/

Az A400M valószínűleg 1 jó repülőgép, hisz  az Airbus már bizonyított  a civil szférában. A termék ára meg nem az ő hibájuk! Egy eladható géppel mindenki többet nyert volna, mint amennyit a külföldi hajtóművel veszítenének!

Tehát az eredmény - mint  és mindig és mindenhol: Az adófizetők fizetik a veszteséget, a politikusok meg röhögnek a markukba...!!!
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 440
18 134
113
Nem lesz tanker funkciója az angol A400M-eknek

 

http://www.flightglobal.com/news/articles/no-tanker-role-for-uk-a400ms-383509/
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 440
18 134
113
The Airbus Military A400M airlifter for the U.K. is now running over budget by 770 million pounds ($1.2 billion)

 

http://www.bloomberg.com/news/2013-04-23/u-k-airbus-a400m-airlifter-costs-exceed-plan-by-1-2-billion.html
 

alfa74

Active Member
2013. március 15.
1 097
23
38
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Repült a második szériagyártású A400M
sondor961
Elbeszélünk egymás mellett!
Egy szóval nem vitattam az állításodat ,sőt egyet is értek azzal, hogy drága. De ..,attól még lehet valami szép. Tudom, hogy ez nem szempont, de attól még az utóbbi idők egyik legszebb teherszállító gépének tartom.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
556
1
18
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Repült a második szériagyártású A400M
Grizzly és Atlas után hívhatjuk drága szépségnek is!

A hajtóműről:
Miután politikai okokból milliárdokat öltek a hajtómú fejlesztésébe, valószínűleg a túlmelegedést is sikerült megoldani! - Hisz senki sem venne át egy új gépet füstölgő motorokkal...!!!