A400M Atlas (Airbus)

Kazahsztán 2 A400M-et vesz?

http://www.defender.hr/europa-i-rusija/vojna-industrija-1/kazahstan-razmislja-nabaviti-a400m-i-dodatne-c295.php
 
Kazahsztán 2 A400M-et vesz?

http://www.defender.hr/europa-i-rusija/vojna-industrija-1/kazahstan-razmislja-nabaviti-a400m-i-dodatne-c295.php
Tárgyalásokat folytatnak, de még nincs konkrét dontés.

De érvényesíteni akarják az opciót további 6 C295 vásárlására
 
http://www.aviationnews.eu/2013/07/17/airbus-military-a400m-demonstrates-airfield-assault-capability/

http://www.aviationnews.eu/blog/wp-content/uploads/2013/07/A400M-airfield-assault.jpg
 
Hadrendbe állt az elso A400M a francia légieronél.
http://www.asdnews.com/news-50454/Airbus_Military_A400M_achieves_1st_military_standard_acceptance_through_IOC.htm
 
http://www.flugrevue.de/luftfahrt-militaer/flugzeuge-helikopter/a400m-uebergabe-in-sevilla-und-orleans/530206


A400M-France-Bunt-2013.jpg.2607428.jpg
 
Tesztgépként biztos meg lett gyötörve, túlterhelést is kaphatott rendesen - tehát fő a biztonság!
Egy új gép első példánya meg amúgy is 1 múzeumban "végzi" a pályafutását....
 
Vagy nem. Az F-15E demonstrátor gépet (egy F-15B volt) szívbaj nélkül kikukázták. :(
 
Tesztgépként biztos meg lett gyötörve, túlterhelést is kaphatott rendesen - tehát fő a biztonság!

Meg hát ugye ez a típus első példánya volt csak, valószínűleg később - a tesztek eredményei alapján - alakítottak még a terveken, tehát nem feltétlenül egyezik meg a sorozatgyártott darabokkal.
 
Egyetértek!
Vannak kivételek, mert kukázhatják őket és előfordulnak balesetek is. Sőt, például a B-2 egyetlen tesztpéldánya jelenleg is bombázóként szolgál, szóval azzal még bármi lehet. Leggyakoribb végállomás azonban a múzeum....

A tesztgép valójában egyedi kialakítású, noha gyakran több is készül belőle. De a velük szerzett tapasztalatok nélkülözhetetlenek a sorozatgyártású gépek végső kialakításában.
 
http://www.flightglobal.com/news/articles/a400m-refuelled-in-flight-for-first-time-393837/

getasset.aspx
 
Kicsit furcsa ekkora gépnél a hajlékonycsöves utántöltés. Még vadászgépeknél is elég sokáig eltart az áttölés, hát még egy ekkora gépnél. Nem alakítottak ki töltő-csatlakozót boom rendszerhez is? Mert anélül eleve esélytelen eladni oda szerintem, ahol csak olyan tanker van.
 
Maliban járt a franciák gépe

http://airheadsfly.com/2014/01/03/a400m-atlas-conducts-first-operational-mission-in-opex-serval/
 
Törökök is ismerkednek a géppel

http://rpdefense.over-blog.com/2014/01/first-turkish-a400m-going-through-acceptance-tests.html
 
Kicsit furcsa ekkora gépnél a hajlékonycsöves utántöltés. Még vadászgépeknél is elég sokáig eltart az áttölés, hát még egy ekkora gépnél. Nem alakítottak ki töltő-csatlakozót boom rendszerhez is? Mert anélül eleve esélytelen eladni oda szerintem, ahol csak olyan tanker van.

Igény szerint fel lehet szerelni UARRSI-val is, hogy BOOM-osan is után tudják tölteni.

http://www.c295.ca/wp-content/uploads/a400m-tanker-data-sheet.pdf

Y
 
Gondolom ennek köze lehet a légvédelmi rakéta tenderhez. Az európaiak puffognak és nyomást gyakorolnak. Erre a törökök visszapuffognak valami más miatt.
 
Miért használják ezt a "propelleres" megoldást ennél a gépnél a szokásos sugárhajtómű helyett? (tudom, hogy ezt is sugárhajtómű forgatja) Ennek a megoldásnak mik az előnyei meg a hátrányai?
 
Így a gép le tud szállni talán még egy kellően kemény talajú mezőre is de alig előkészített szükségrepterekre mindenképp.
A hagyományos sugárhajtómű a beszívott törmeléktől pláne kisebb kövektől jó eséllyel elhalálozna.
 
http://www.katenews2day.com/unbelievable-photos-of-airbus-a400m-atlas-the-french-armys-monstrous-warplane-that-even-the-u-s-is-interested/

http://www.kompozit.org.tr/component/content/675?task=view
 
De más nagy katonai szállítógépeknél ez nem volt szempont? Azoknál hagyományos sugárhajtóműveket használnak. Van különbség fogyasztásban vagy tolóerő / tömeg arányban?