Airbus Helicopters (Eurocopter) EC135 / EC635, EC645, H145M, UH-72A

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
6 341
12 909
113
2020. szeptember 24-én is volt már egy ugyanilyen hír. A két hír közötti eltelt 4 hónapban mi történhetett?
(Vagy ennyit késnek a híroldalak az eredeti forráshoz viszonyítva?)
Semmi,

Ez az AH (Airbus Helicopter) mostanában megjelent éves jelentéséhez kapcsolódó PR kampány része.
A H145 a AH leg sikeresebb terméke és jól lehet kommunikálni hogy az amik (is) veszik mint a cukrot.

Nagyon ráfér az AH ra hogy a csúnya Ausztrál Tiger és Belga NH90 történetek és az elapadó H225 rendelés hírek után valami pozitívat is tudjon kommunikálni.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
1 574
4 296
113
Szerb különleges erők Airbus H145M helikopterrel.

 
  • Tetszik
Reactions: fip7

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
11 518
15 621
113
Most nézem, hogy lassan már az ausztrál Land 2097 Phase 4-nek is eredményt kellene hirdetni.
Ott elvileg a H145M-nek csak a Bell 429 az egyetlen vetélytársa.
Viszont a Bell valamivel kisebb, és a requirement-nek megfelelő 6 fő nagyon kicentizve fér el benne.
Arról nem is beszélve, hogy a H145M alapvetően is nagyobb hasznos terhelése tovább növelhető 150kg-mal az 5 lapátos rotorral.
Érdekes, hogy - nekem úgy tűnik - a Leonardo nem indult el a versenyben...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
5 481
5 182
113
Most nézem, hogy lassan már az ausztrál Land 2097 Phase 4-nek is eredményt kellene hirdetni.
Ott elvileg a H145M-nek csak a Bell 429 az egyetlen vetélytársa.
Viszont a Bell valamivel kisebb, és a requirement-nek megfelelő 6 fő nagyon kicentizve fér el benne.
Arról nem is beszélve, hogy a H145M alapvetően is nagyobb hasznos terhelése tovább növelhető 150kg-mal az 5 lapátos rotorral.
Érdekes, hogy - nekem úgy tűnik - a Leonardo nem indult el a versenyben...

Viszont mintha a H145M-et már ajánlották volna a Tigris mellé, és akkor nagyon nem kellett Ausztráliának.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
11 518
15 621
113
Viszont mintha a H145M-et már ajánlották volna a Tigris mellé, és akkor nagyon nem kellett Ausztráliának.
Ott leosztott lapok voltak.
A kiírás szándékosan nagyobb darabszámról szólt, mint amennyi Tiger-e jelenleg van az Ausztráloknak.
Ott előre le volt a tender az Apache-nak osztva.
Az Airbus ott csak tisztességből tolt be egy ajánlatot, a H145M-ek (mint koválló referenciájú tipust) beetetésül alkalmazva, hogy hátha mégis...
Gondolom ott is benne volt a dologban, hogy ne csak a harciheli tendert figyeljék, hanem a Land 2097-et is.
De az mindenesetre érdekes, hogy belehúztak a Apacheba, és közben meg dobják a H-60-asakat.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
18 645
28 901
113
Ahogy a videóban látható, ez egy több napos bemutató... "Demo Flight H145M Romania - 12-15 April 2021".
03:00-nál látható a preziben a megrendelt (66) H145-ösök listája, de ha összeadom a felsorolást, az csak 65 db...
És végre egyértelműen leírják hogy a német H145 SAR gépek azok civil gépek, csak katonák üzemeltetik.
05:38-nál látható a preziben a jelenleg elérhető fegyvertípusok...
06:36-tól látható a lehetséges ajtólövész fegyverek listája.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
18 645
28 901
113
Bundeswehr Forward Area Refueling Point gyakorlat...

Erster „scharfer“ Test mit dem H145M LUH

Am ersten Testtag auf dem Fliegerhorst Wunstorf, wurde zunächst ein H145M LUH SOF Light Utility Helicopter – Special Operation Forces betankt. Der Testaufbau war identisch zu den Vorversuchen, jedoch wurde die FARE-Pumpe nicht verwendet. Aus Sicht der beteiligten Experten sollte die Förderleistung der internen Pumpen des A400M hierfür völlig ausreichen. Eine Besonderheit war dabei der Betankungsstutzen des H145M. Er ähnelt einem Schwanenhals und hat unter anderem deswegen eine maximale Fördermenge von kleiner als 160 Litern die Minute.






A Bundeswehr H145M LUH SOF helikopterei ma összesítve elérték a 20.000 repült órát.

2015 végén érkezett meg az első gép.
2017 közepén kapták meg a 15. gépüket, ekkor tartottak 3900 óránál.
2017 végén tartottak 5000 óránál.
2020-ban valamikor kaptak még egy LUH SOF gépet.
2021 áprilisában érték el a 20.000 órát.

16 gép, 64 hónap, 20.000 óra.