Airbus Helicopters Н160

Status
Not open for further replies.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 869
90 499
113
Új kozepes szállítóhelikopter az Airbustól.
1920052_900.jpg
 
A gépet eloszor a HeliExpo 2015 kiállításon mutatták be Orlandóban (Florida állam) március 3-án. Korábban X4 jelzés alatt fejlesztették. A Dаuphin II (AS365 и ЕС155) leváltására tervezték és "The AW139 killer”.
Az elso prototípus 2015 június 13-án emelkedett a levegobe(video a cikkben)
http://www.airbushelicopters.com/website/en/press/Airbus-Helicopters-H160-Flight-Test-campaign-launched_1785.html

június 17-én 2. felszállás
2218591_original.jpg
 
Pedig ezt írják róla... Ha orosz kategóriát nézném nálam sem lenne.
 
Hááát, nálam ez még nem közepes kategória.

Igazából nem valódi közepes (teher)szállító, csak simán közepes helikopter. Medium weight, twin engine, vagy mi. De ezek a kategorizálások amúgy sem teljesen egzaktak a heliknél.
 
Elvileg van a "medium lift" és a "medium weight" kategória. A medium lift a közepes szállító, ezek jellemzően 8-15 tonna max. felszállótömegűek. A medium weight kategória meg olyan 4-től 6-8 tonnáig van kb.
 
A Fenestron farokventillátor miatt amúgy se várható el tőle a közepes szállítóhelikopterekre jellemző emelési teljesítmény. Az ilyen rendszereknek is megvan a nyomatékgenerálási limitjük, Másképp szólva egy Minyó méretű gép ~4000 lóreje által megforgatott 18-22m átmérőjű forgószárnyának nyomatékát már nem nagyon tudja kompenzálni.
 
Látogatás az Airbus Helicopters Donauwörth uzemében, ahol a H-135 osszeszerelése is folyik .
0_eafd7_eb2e3c1_orig.jpg


Teljes képgaléria a gyártósorról:
http://bmpd.livejournal.com/1906397.html
 
Akkor valszeg csak ezt használják a típus oktatásához mert nincs más... A 145 és 135 viszont korrekt (A 135-ön éppen pestiek molyoltak.)
 
Status
Not open for further replies.