Itt van egyébként a lényeg:
Anti-tank guided missiles (ATGMs) are guided to the target by multiple means, such as semi-automatic command to line of sight (
SACLOS) and manual command to line of sight (
MCLOS). Laser designators/range finders are also used to designate the target for the missile to hit. But fire-and-forget missiles also have the tendency to be deflected by
soft-kill systems on modern main battle tanks as well as also getting destroyed by
hard-kill systems. As opposed to unguided RPGs which require a hard-kill system (a counter projectile(s) used to destroy the incoming missile), fire-and-forget missiles can often be jammed by means such as electro-optical
dazzlers.
Tehát ahogy írtam, előnyök - hátrányok:
MCLOS - kezelőnek kézzel kell irányítani végig a rakétát, brutál nehéz találatot elérni, csak nagyon képzett kezelőnek van esélye egyáltalán eredményesnek lenni, kis sebességű a rakéta hogy lehessen esély emberi érzékszervekkel követni, ezért könnyű célpont a hard kill rendszereknek. Elavult.
SACLOS - kezelőnek már csak annyi a dolga leegyszerűsítve faék szintre, hogy rajta tartsa a célpontot a célt, félautomatikusan a rakéta innen már irányítja magát a jelölt pontra, a kezelőnek képzettnek kell lenni, de messze nem lehetetlen feladat, végig rá kell nézzen a rendszer a célra, ki vagy téve a választűznek. Az előnye hogy ez kevésbé érzékeny a soft kill(mindenféle dazzler, DIRCM) optika vakító és kiégető módszerekre.
Fire and forget - Kezelőnek szinte csak ki kell választani hogy mire akar lőni, és tüzelni, amely után rögtön védett helyre vonulhat, elbújhat. Cserébe nem csak a hard kill, de soft kill rendszerekre is érzékeny az eszköz.
Kompromisszumok, ki mit szeret, vagy akar és tud megfizetni, én pálcát nem törnék egyik megoldás mellett sem, de az tény, hogy aki viszont a pajzs oldalon fejleszt, az szerintem is jól teszi ha a FF fegyverek miatt fejleszti a DIRCM vonalat ATGM-ek ellen.