1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Alenia Aermacchi M-346

Diskurzus a(z) 'Kiképző repülőgépek' témában - dzsoniboj által indítva @ 2013. június 24..

  1. blogen

    blogen Well-Known Member

    Bárcsak mi lennénk, Alba helyett! Ha már mindenáron saját iskolát akarunk, akkor mindenképp Mastersban kellene gondolkodnunk!

    12-24x Zlin* -> 6x Tucano -> 4-6x Masters**

    * honvédelmi repülőklubbok is szerte az országban!
    ** Lengyelországban
     
  2. megazez

    megazez Well-Known Member

    Mit akarsz a tucanoval?
     
  3. emel

    emel Well-Known Member

    Ne álmodozz, mi nem vagyunk Lengyelország semmilyen tekintetben!! Sajnos ...
     
  4. blogen

    blogen Well-Known Member

    Amit mindenki, ezek a kiképzési szintek! Zlinből akarsz jet-trainerbe ültetni?
     
  5. blogen

    blogen Well-Known Member

    Az a baj, hogy a kormányzat saját pilótaképzést akar. Ez lenne a leghatékonyabb, költség tekintetben is: itthon Zlin és Tucano, míg néhány Masters a lengyelekkel közösen üzemeltetve Deblinben.

    Persze valami elcseszett konstrukció lesz a vége úgyis, szar Albartroszokkal.
     
  6. megazez

    megazez Well-Known Member

    Mert kanadában nem texan2-ből mennek hawk-ba nem?
     
  7. blogen

    blogen Well-Known Member

    Az a Tucano szintje az NFTC-ben, igen.
     
  8. emel

    emel Well-Known Member

    Nem biztos hogy akarják, csak előfordulhat hogy kicsi a választási lehetőség. A kanadai képzésnek rövidesen vége, kihal az NTSC, egy ideje már kevés az üzemképes gépük, sorban állnak hozzájuk a pilóták repülési lehetőségre várva. Ha meg senki se akar velünk közös kiképző iskolát fenntartani K-Európában, vagy csak túl drágán, akkor marad a "maszekolás". Kérdés, hogy a leendő (ha lesz) Hévíz-Sármelléken felállítandó magyar? - norvég pilótaiskola kinek a pénzéből és milyen lesz, használható-e nekünk, vagy norvég pénzen norvég árakon fog működni?
     
    molnibalage likes this.
  9. blogen

    blogen Well-Known Member

    A sármelléki iskola egy civil magániskola.
     
  10. rudi

    rudi Well-Known Member

    Nem rossz az M346, viszont én az alábbi felállásra mondanám hogy tökéletes:
    - 12 DA40 Tundra Star (dízel motor, masszív kompozit szerkezet!) a repülőkluboknál - előképzés 17-18 évesen PPL szintig
    [​IMG]
    - 6 db Grob G-120TP haladó képzés Szolnokon


    - 6 db BAE Hawk AJT
    [​IMG]
     
    emel likes this.
  11. borisz

    borisz Well-Known Member

    Remélem, hogy nem.

    A kanadai képzés gondjairól tudnál valami anyagot?
     
  12. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Mi a bajotok az M346 al? Arra amire kitalálták, kiváló.
     
  13. borisz

    borisz Well-Known Member

    Az árából majdnem végtelen mennyiségű repült óra jönne ki Gripenen. Meg esetleg fizetésemelés a műszakiaknak. Meg pénz alkatrészre, mert már kannibalizálják a nagyjavított Mi-17-eket.
     
    fishbed likes this.
  14. rudi

    rudi Well-Known Member

    Amennyire én látom itt is a piszkos anyagiak voltak a fő probléma...
    Kevesebb volt a beiskolázottak száma annál hogy az NFTC iskola profitábilis legyen.
    Emiatt nem volt pénz az elöregedő reptechnika cseréjére.
    Emiatt a végén már az USA ba küldték repülni a növendékeket (ez persze megint csak plusz klts. az iskolának)
    A lényeg hogy az NFTC szerződés idén lejárt és (sajnos) az a döntés született hogy idehaza oldják meg a pilótaképzést.
    Vettek a Zilineket beindult az NKE-n az "âllami repülőgépvezető" szak.
    Problémák:
    - a jelenlegi rendszer szerint azok kezdenek el repülni akiket már felvettek az NKE-re. Ezzel az a probléma hogy a növendékről esetleg csak akkor derül ki hogy fakezű amikor már javában zajlik kepzése és emiatt egy csomó időt-energiát már elpazaroltak rá, továbbá elvette a helyet egy ügysebb gyerektől.
    Jobb lenne ha a repülős előképzés még az egyetem előtt 17-18 évesen a repülőklubok bevonásával tartott nyári táborokban történne és aki ott megfelel azokat vinnék az NKE-re. A Zlinekkel úgy is csak maximum alapképzés nyújtható.
    - nics se haladó turboprop kiképző gép se jet trainer (meg multi engine kiképző gép se)
    Ezek nélkül nem lesz hazai képzés és megint csak küldhetik a növendékeket külföldre megint csak sok sok pénzért.

    Kíváncsian figyelem mi sül ki a dologból
     
    fishbed, fip7 and Littlejohn like this.
  15. blogen

    blogen Well-Known Member

    Én csak azt küldeném NKE-re, aki a turbopropon is megfelelt, mert onnan mehet helikopterre, harci gépre és szállítóra is, de előtte még nem tudjuk, hogy alkalmas lesz e komolyabb dolgokra!

    Én így látnám jónak:
    Honvédelmi klubbok:
    0. modellezés, drónozás, stb. 14 év alatt.
    1. repülő alapképzés: vitorlázó + UL esetleg már Zlin 14-18 éves korig (érettségiig) --> PPL
    Légierő:
    2. katonai alapkiképzés: Zlin + haladó alapképzés: turboprop: 18-20 éves kor között a honvédelmi után közvetlenül.
    --- itt a turbopronál viszonylag gyorsan eldől, hogy képes e többre, ha igen:
    NKE + Légierő:
    3. katonai haladó képzés: turboprop (innen tovább a három fő irány valamelyike)
    4. jet trainer ha harci gépre (ezt telepíteném ki Lengyelországban, közösen üzemeltetve a technikát velük)
    5. típusképzés
     
  16. borisz

    borisz Well-Known Member

    Na, az NFTC gondjairól nem tudtam!
    A hazai helyzet azért ismerős.
    Vajon az a módszer, hogy Horvátországban képeznek Pilatuson, nem jött be?
    Szerintem egy, a korhoz igazított MÉM RSz-nek lenne helye a Nap alatt, de úgy látom, hogy a Fidesz valamiért pikkel a kisgépes repülésre és ott tesz keresztbe az egész szakmának, ahol csak tud.
     
  17. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Újra kéne alapitani az MHSZt
     
  18. rudi

    rudi Well-Known Member

    Már megtörtént...:)
    Csak tartalomnal kéne megtölteni.
     
    zsolti and Celebra like this.
  19. ms07

    ms07 Well-Known Member

    Pl az, hogy drága. A gyártó olaszok se veszik tömegesen, a kiöregedő M339 helyett pl mostanában rendeltek M345-öt, és nem a Mastert
     

Ezen oldal megosztása