Allied Force hadművelet (Jugoszlávia, 1999.03.24 – 06.11.)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 434
84 358
113
Mondd, te melyik részét nem érted annak, amit Hpasp írt? A szerb radarok végig működtek, a NATO gépek 15k láb felett repkedtek. Akkor ők hol nem ismerték a légi helyzetképet? Felfele meg tudtak rádiózni a pilóták felé. Szóval, az "elvakított" részt mondjuk húzzad le.

A felszállás és emelkedés közben támadás sem igaz, esetleg elolvashatnád az anyagot amit Hpasp adott.

Hpasp lehet, hogy kicsit túlzott, de amit konkrétan te itten összehordasz az szimplán nem igaz. Csak el kéne olvasni az kib*aszott anyagot. Csak egyeseknek ez láthatólag derogál.


Ez hazafelé forduló CAP után felszállni, aminek korlátozott üzemanyag tartaléka van, az micsoda?

Az ország méretei és a 15k ft+ magasság miatt a NATO gépek egyes területeken taktikai előnnyel szálltak harcba, de full utánégetős emelkedést is tolhattak a szerb 29-esek, számukra a távolság olyan kicsi volt, hogy nemigen kellett spórolni.

Gondolkodni luxus ma is?

Úgy indult haza a CAP,hogy még nem érkezett meg a váltás?Ki az a dilettáns aki ezt így csinálja?Minden józan gondolkodású ember úgy csinálná,hogy akkor indul haza a a CAP ha már kiért és átvette a feladatot a következő váltás.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 456
15 844
113
Páran minden erőfeszítést megteszünk évek óta, de valahogy nincs haladás. Én azt érzem, hogy egyesek nehezen viselik, hogy elképzeléseiket romba dönti a valóság...

Ez az egy mondat lefedi a HTKA vitáinak 90%-át.... :D

Amúgy ezt a vitát meg a linkeket végigolvasva mind jobban kirajzolja előttem, miért vannak annyira beleesve az USAFnál a DAS által biztosított situation avarenessbe.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 016
113
molnibalage

"Felfele meg tudtak rádiózni a pilóták felé. Szóval, az "elvakított" részt mondjuk húzzad le."

Miért is? Amennyire én tudom zavarták a rádió forgalmazást a NATO erők. A másik meg az, hogy tegnap te magad írtad le, hogy a szóban adott helyzetképek milyen lassúak a modern világban, amiben egyet is értek veled. Mert ugye ha NATO relációban körülményes a szóbeli célra vezetés, akkor jugó relációban is az, zavart rádiózás mellet.

E mellet kicsit eufenizmusnak érzem azt, hogy akkor szálltak harcba a MIG-ek amikor akartak. Ha ott állsz a kifutón , közben bombázzák az országodat és tudod jól, hogy a repterek első számú célpontok akkor nem hiszem, hogy olyan nagyon ki tudsz várni. o_O
Ugyanis az idő nem neked dolgozik ebben az esetben, végig meg van az esély arra, hogy még fölszállás előtt a földön megsemmisítenek. Én így látom a helyzetet.

Azt nem vitatom én sem, hogy egy F-15, vagy egy ARH-s F-16AM jobb-e, mint egy MIG-29A. Csak hát nem annyival, mint ahogyan a Jugó helyzet kiadta :)
 
M

molnibalage

Guest
Így van.


Az első harmada el lett olvasva, a nyitány már elég egyértelmű volt. A saját ami visszaemlékezésből tettem be angolul is részeket, magyarázhatjátok amit akartok a szerbek nem egyenlő talajon álltak.

Oda teszel ahová akarsz.
Senki nem mondta, hogy egyenlő talajon álltak, de a szerb 29-esek választották meg az összecsapás idejét nem a CAP.

Úgy indult haza a CAP,hogy még nem érkezett meg a váltás?Ki az a dilettáns aki ezt így csinálja?Minden józan gondolkodású ember úgy csinálná,hogy akkor indul haza a a CAP ha már kiért és átvette a feladatot a következő váltás.
Ha nincs erőforrás, akkor nincs erőforrás. Az ugye megvan, hogy Dani Zoli is azért tudta leszedni az F-117-et, mert nem volt zavarás a kőkorszaki P-18 ellen? Ha zavarták volna a keresőradart, akkor a büdös életben nem tud ráállni az SzNR-125-tel a célra.

Csak a nincs erőforrás részéhez talán meg kellene érteni olyan dolgokat, hogy az 1000 gépes konstans OOB egy ökörség, a forduló időket, meg azt is, hogy elképesztő módon az elején, biztosan nem volt az ATO egymással megosztva. A jenkik úgy dolgoztak, hogy az ő ATO-jak tudtommal nem ismerték a többiek, de a jenkik sem sokszor egymásét. Lásd az F-117 pilótát, akitől alig pár száz méterre zúgott el az indított AAM. Neki sem volt fogalma mi van körülötte és a vadászok sem tudták, hogy ott van. A hadművelet elején úgy gondolták, hogy bombázhatnak majd egy kicsit és milo majd beadja a derekát. Hát nem ez lett. Ezért van az, hogy a 100-150 bevetéses napok után voltak később 700 bevetéses napok is.

Ez is el lett monda. De - már elnézést - basznak itt egyesek figyelni. Feltesznek egy kérdést, amire kapott válasz prekoncepció már a fejben ott van. Amikor meg közöljük, hogy ez hülyeség, akkor persze egyszerűbb ignorálni a valóságot, mert a szuper kényelmes. Csak akkor tudnám, hogy egyesek minek járnak ide. Mert, hogy nem tanulni, fejlődni és tájékozódni, az egészen biztos.

Ez az egy mondat lefedi a HTKA vitáinak 90%-át.... :D

Amúgy ezt a vitát meg a linkeket végigolvasva mind jobban kirajzolja előttem, miért vannak annyira beleesve az USAFnál a DAS által biztosított situation avarenessbe.
A 90% túlzás, de vannak olyan emberek, akik akár 7-9 éve itt vannak és pontosan olyan fogalmatanok és gondolkodásra képtelenek, mint 7-9 éve. Azért ez valahol gáz. Képtelenek összeilleszteni a mozaik darabkáit. Pedig úgy érzem elég sok segítséget megadtunk hozzá sokan.

molnibalage

"Felfele meg tudtak rádiózni a pilóták felé. Szóval, az "elvakított" részt mondjuk húzzad le."

Miért is? Amennyire én tudom zavarták a rádió forgalmazást a NATO erők. A másik meg az, hogy tegnap te magad írtad le, hogy a szóban adott helyzetképek milyen lassúak a modern világban, amiben egyet is értek veled. Mert ugye ha NATO relációban körülményes a szóbeli célra vezetés, akkor jugó relációban is az, zavart rádiózás mellet.

E mellet kicsit eufenizmusnak érzem azt, hogy akkor szálltak harcba a MIG-ek amikor akartak. Ha ott állsz a kifutón , közben bombázzák az országodat és tudod jól, hogy a repterek első számú célpontok akkor nem hiszem, hogy olyan nagyon ki tudsz várni. o_O
Ugyanis az idő nem neked dolgozik ebben az esetben, végig meg van az esély arra, hogy még fölszállás előtt a földön megsemmisítenek. Én így látom a helyzetet.

Azt nem vitatom én sem, hogy egy F-15, vagy egy ARH-s F-16AM jobb-e, mint egy MIG-29A. Csak hát nem annyival, mint ahogyan a Jugó helyzet kiadta :)

A 29-eseket egy adott kötelékre próbálták rávezetni vagy éppen már kihozni valahonnan. A klasszikus GCI-t kellett tolni, mivel más baráti gép nem volt odafent, nem kellett a többivel komolyan foglalkozni. A NATO gépeknek az USA gépek helyéről és ATO-járól nem volt infójuk sem egy ideig, ezért sokkal komplikáltabb volt a IFF. A szerbek pontosan tudták, hogy ami XY irányból jön, az nem saját.

Annak ellenére, hogy leírod, hogy első számú célpontok voltak nézd meg mikorra sikerült lebombázni a 29-esek egy részét és még így is maradt röpképes, 70+ nap után.

Hátrányban voltak a szerbek? Igen. Fejletlenebb volt a 29 9.12. mint F-15C és F-16AM? Igen. De annyira nem voltak alárendelt helyzetben számszerűleg, mint egyesek szeretnék bemesélni.

A sztereotipikus gondolkodás az, amitől frászt kapok

Egy NATO-nak nem volt erőforrása megoldani a rendes váltást?
1. Nem a teljes NATO vett részt.
2. Az elején nem volt közös ATO.
.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 434
84 358
113
Egy NATO-nak nem volt erőforrása megoldani a rendes váltást?
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Az ugye megvan, hogy Dani Zoli is azért tudta leszedni az F-117-et, mert nem volt zavarás a kőkorszaki P-18 ellen? Ha zavarták volna a keresőradart, akkor a büdös életben nem tud ráállni az SzNR-125-tel a célra.

Amennyire ismerem a sztorit a Daniék egysége azt gyakorolta, hogy milyen gyorsan tud egyik helyről a másikra "átköltözni" (sajna az előadáson is mondta, hogy vannak nem nyilvános részei a lelövésnek és ő még szeretne élni a családja körében). Ezért nem is voltak "bekapcsolva", a bemérés meg a HARM miatt, volt erről egy szerb dokumentum is "Dvadeset sekund" (20 másodperc). Tudták hogy ezt az időt nem lehet átlépni, egy-egy állásban 20 másodpercig kereshettek célokat, aztán tipli.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
M

molnibalage

Guest
Amennyire ismerem a sztorit a Daniék egysége azt gyakorolta, hogy milyen gyorsan tud egyik helyről a másikra "átköltözni" (sajna az előadáson is mondta, hogy vannak nem nyilvános részei a lelövésnek és ő még szeretne élni a családja körében). Ezért nem is voltak "bekapcsolva", a bemérés meg a HARM miatt, volt erről egy szerb dokumentum is "Dvadeset sekund" (20 másodperc). Tudták hogy ezt az időt nem lehet átlépni, egy-egy állásban 20 másodpercig kereshettek célokat, aztán tipli.
A Nyeva rendszert a jenkik kb. az utolsó csavarig ismerik, a dokuja nyilvános. Semmi olyasmi nem történt, ami oltári nagy titok lenne. Más szerb egységek is vezettek rá F-117-esre rakétát, csak nekik nem sikerült, illetve volt egy sérült F-117-es még.
  1. Az AF 3. estéjén nem gyakoroltak semmit. Már napok óta ott dekkoltak a régi Dvina TÁS-ban, őket leválasztották a dandárról és kimozogtak. Csak ők, senki más. Őket véletlenszerűen választották ki, Dani szerint ennyi erővel pont más egységet is kizavarhattak volna. Ezt ő mondta nekem. Igen, személyesen beszéltem vele.

  2. A célkeresés pontatlan, a célt a P-18 kereste, a P-18 alapján áll rá az SzNR-125, annak besugárzását korlátozta le Dani, amit egyébként nagyon ritkán, de picit túllépett. Szigorúan a távolságokat nézve ez a 21. sec egyébként totálisan túlbiztosítás. Ha földöntúli csoda folytán az első SzNR-125 RWR bevillanás után indulna a HARM, akkor 600 m/s átlagsebességet nézve (ez röhejes felső becslés adott táv és magasságot nézve sokszor) 13 km-nél nem repül többet a rakéta ennyi idő alatt és nem eregettek ennyire közel HARM-ot. Persze lekapcsoláskor nem árt, ha távolabb van a HARM, de igazából mivel maga a célzási folyamat legideálisabb esetben is legalább 10 sec+ így nézve, ha nem volt 40 km-nél közelebb gép a P-18 adatai alapján, akkor 30-40 sec kisugárzás is lazán belefért főleg, ha éppen egyik gép sem repült feléjük, mert akkor még meg is kell fordulnia a célnak és utána célozni, ha éppen távolodva vagy elhaladva az osztály mellett úgy dönt, hogy ráfordul akkor ez még több. Csak mire megfordul jelentős sebességvesztés nélkül az F-16 AG konfigban 20k lábon az kb. 22 sec a döntés meghozatalától M0.6-0.8 sebesség tartományban, de inkább több, mert ez kis tömeg és DI = 150 mellett van. Az ASF konfig kb. DI = 139 TGP és HTS pod nélkül ECM podd-ak, ha fen maradnak a pótosok, (~30 sec)
Az F-117 lelövésének esete ott van a HTÖ-ben.Nem értem, hogy miért kell legendákat gyártani és hozzátoldani ég népmesei elemeket, hogy "ő még szeretne élni családja körében". Már az a rész is kicsit homlokráncolós, hogy "amennyire ismerem". 1+ éve kint van a HTÖ. Ez alatt nem néztél rá arra a fejezetre...?:confused::eek:

Pontosan ez a fajta megközelítés, amitől a falnak megyek. Lehet, hogy jobban, bulvárosabban hangzik, de ettől még ökörség. Már eleve a feltevés logikailag. Gondolod az oroszok nem tudták meg instant az orosz-szerb kapcsolat miatt, hogy mi történt? A Nyevát és P-18-at szerinted nem ismeri a jenki? Ezeréves cuccok, van belőle USA-ban is. Miért kéne eltenni D.Z.-t láb alól az eset után 20 évvel, amikor nincs is már F-117. A Nyeva már akkor is eléggé elavult volt, ma már végletesen elavult.

Komolyan mondom, hogy a fejemet fogom. Megy az UL gyártása, hollywoodi gondolkozás, de a források elolvasása, gondolkodás az nem.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 434
84 358
113
A Nyeva rendszert a jenkik kb. az utolsó csavarig ismerik, a dokuja nyilvános. Semmi olyasmi nem történt, ami oltári nagy titok lenne. Más szerb egységek is vezettek rá F-117-esre rakétát, csak nekik nem sikerült, illetve volt egy sérült F-117-es még.
  1. Az AF 3. estéjén nem gyakoroltak semmit. Már napok óta ott dekkoltak a régi Dvina TÁS-ban, őket leválasztották a dandárról és kimozogtak. Csak ők, senki más. Őket véletlenszerűen választották ki, Dani szerint ennyi erővel pont más egységet is kizavarhattak volna. Ezt ő mondta nekem. Igen, személyesen beszéltem vele.

  2. A célkeresés pontatlan, a célt a P-18 kereste, a P-18 alapján áll rá az SzNR-125, annak besugárzását korlátozta le Dani, amit egyébként nagyon ritkán, de picit túllépett. Szigorúan a távolságokat nézve ez a 21. sec egyébként totálisan túlbiztosítás. Ha földöntúli csoda folytán az első SzNR-125 RWR bevillanás után indulna a HARM, akkor 600 m/s átlagsebességet nézve (ez röhejes felső becslés adott táv és magasságot nézve sokszor) 13 km-nél nem repül többet a rakéta ennyi idő alatt és nem eregettek ennyire közel HARM-ot. Persze lekapcsoláskor nem árt, ha távolabb van a HARM, de igazából mivel maga a célzási folyamat legideálisabb esetben is legalább 10 sec+ így nézve, ha nem volt 40 km-nél közelebb gép a P-18 adatai alapján, akkor 30-40 sec kisugárzás is lazán belefért főleg, ha éppen egyik gép sem repült feléjük, mert akkor még meg is kell fordulnia a célnak és utána célozni, ha éppen távolodva vagy elhaladva az osztály mellett úgy dönt, hogy ráfordul akkor ez még több. Csak mire megfordul jelentős sebességvesztés nélkül az F-16 AG konfigban 20k lábon az kb. 22 sec a döntés meghozatalától M0.6-0.8 sebesség tartományban, de inkább több, mert ez kis tömeg és DI = 150 mellett van. Az ASF konfig kb. DI = 139 TGP és HTS pod nélkül ECM podd-ak, ha fen maradnak a pótosok, (~30 sec)
Az F-117 lelövésének esete ott van a HTÖ-ben.Nem értem, hogy miért kell legendákat gyártani és hozzátoldani ég népmesei elemeket, hogy "ő még szeretne élni családja körében". Már az a rész is kicsit homlokráncolós, hogy "amennyire ismerem". 1+ éve kint van a HTÖ. Ez alatt nem néztél rá arra a fejezetre...?:confused::eek:

Pontosan ez a fajta megközelítés, amitől a falnak megyek. Lehet, hogy jobban, bulvárosabban hangzik, de ettől még ökörség. Már eleve a feltevés logikailag. Gondolod az oroszok nem tudták meg instant az orosz-szerb kapcsolat miatt, hogy mi történt? A Nyevát és P-18-at szerinted nem ismeri a jenki? Ezeréves cuccok, van belőle USA-ban is. Miért kéne eltenni D.Z.-t láb alól az eset után 20 évvel, amikor nincs is már F-117. A Nyeva már akkor is eléggé elavult volt, ma már végletesen elavult.

Komolyan mondom, hogy a fejemet fogom. Megy az UL gyártása, hollywoodi gondolkozás, de a források elolvasása, gondolkodás az nem.

A jugók is tudták azt 99-ben amit leírtál a HARM-ról és az F-16 repülési adatairól?
Az oké,hogy azt tudták,hogy a nem irányba repülő gépnek irányba kell fordulnia.
 
M

molnibalage

Guest
A jugók is tudták azt 99-ben amit leírtál a HARM-ról és az F-16 repülési adatairól?
Az oké,hogy azt tudták,hogy a nem irányba repülő gépnek irányba kell fordulnia.
Az, hogy egy gép mennyi idő alatt fordul meg 20 ezer lábon, azt saját gépek adataiból is ki lehet számolni, de gondolom békeidőben is látott gépet fordulni, amikor gyakoroltak saját gépekre. Erre adhatott egy jó becslést. Azt, hogy most 20 vagy 30 sec, az pontosan FM-ből nézi ki az ember, de a 21 sec számoláshoz, mint faktor ez nem valami mágikusan nagy ismeretlen. Én is tudtam 20 évesen, Internet korszak előtt airshow alapján és repszimekből is tudtam ezt, mert ennyire alapvető dolgokat már akkor is modelleztek.

A HARM égésvégi sebessége ismert. Ha azt veszi végig átlagnak felfelé becsülve és 0-nak a reakcióidőt,akkor kijön kis távolság esetén a 21 sec úgy, hogy nem lesz HARM 8-10 km-nél közelebb, amikor lekapcsolsz, ha felteszi Dani, hogy az okos és mágikus Isten szeme megközelítéssel mindig Nyeva HMZ-n kívül indít a HARM-os gép. Ezzel az jön ki, hogy kb. 25 km-ről indított HARM esetén is lekapcsoláskor 8-10 km-re lesz a rakéta.

D.Z. kicsit túllőtte magát, de nem is kapott be HARM-ot. 23 db roncs HARM-ot találtak meg maguk körül, de volt ami 1-2 km-re landolt tőlük.
A kérdés az, hogy mennyire vagy bátor a 21. sec-en túl. Átlagos esetet nézve 30-35 sec is lazán beleférhet. Erről szólt a komment, nem többről.

Középiskolás tudással és némi plusszal kihozható ez, nem fekete mágia. A pontosabb adattal, pontosabb érték jön ki. Ennyi. Neki azért lett 21 sec, mert a legrosszabb esetre készült fel, amit azért néha áthágott ő is. A P-18 meg mehetett annyit, amennyit akart ami valahol egészen elképesztő. 24 órát is járatta és soha nem LGB-zte le őket senki.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 434
84 358
113
Az, hogy egy gép mennyi idő alatt fordul meg 20 ezer lábon, azt saját gépek adataiból is ki lehet számolni, de gondolom békeidőben is látott gépet fordulni, amikor gyakoroltak saját gépekre. Erre adhatott egy jó becslést. Azt, hogy most 20 vagy 30 sec, az pontosan FM-ből nézi ki az ember, de a 21 sec számoláshoz, mint faktor ez nem valami mágikusan nagy ismeretlen. Én is tudtam 20 évesen, Internet korszak előtt airshow alapján és repszimekből is tudtam ezt, mert ennyire alapvető dolgokat már akkor is modelleztek.

A HARM égésvégi sebessége ismert. Ha azt veszi végig átlagnak felfelé becsülve és 0-nak a reakcióidőt,akkor kijön kis távolság esetén a 21 sec úgy, hogy nem lesz HARM 8-10 km-nél közelebb, amikor lekapcsolsz, ha felteszi Dani, hogy az okos és mágikus Isten szeme megközelítéssel mindig Nyeva HMZ-n kívül indít a HARM-os gép. Ezzel az jön ki, hogy kb. 25 km-ről indított HARM esetén is lekapcsoláskor 8-10 km-re lesz a rakéta.

D.Z. kicsit túllőtte magát, de nem is kapott be HARM-ot. 23 db roncs HARM-ot találtak meg maguk körül, de volt ami 1-2 km-re landolt tőlük.
A kérdés az, hogy mennyire vagy bátor a 21. sec-en túl. Átlagos esetet nézve 30-35 sec is lazán beleférhet. Erről szólt a komment, nem többről.

Középiskolás tudással és némi plusszal kihozható ez, nem fekete mágia. A pontosabb adattal, pontosabb érték jön ki. Ennyi. Neki azért lett 21 sec, mert a legrosszabb esetre készült fel, amit azért néha áthágott ő is. A P-18 meg mehetett annyit, amennyit akart ami valahol egészen elképesztő. 24 órát is járatta és soha nem LGB-zte le őket senki.

Azt nem tudtam,hogy a számoláshoz kellő adatok publikusak voltak akkoriban.Kiszámolni az adatokból nekem is menne pedig gyűlölöm a matekot.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Az AF 3. estéjén nem gyakoroltak semmit. Már napok óta ott dekkoltak a régi Dvina TÁS-ban, őket leválasztották a dandárról és kimozogtak.
Mondtam én olyat, hogy éppen gyakoroltak ???
Igen, személyesen beszéltem vele.
Más is ....
Nem értem, hogy miért kell legendákat gyártani és hozzátoldani ég népmesei elemeket, hogy "ő még szeretne élni családja körében".
Semmi olyat nem mondtam, amit én találtam ki. Btw. (minek ?)
Már eleve a feltevés logikailag. Gondolod az oroszok nem tudták meg instant az orosz-szerb kapcsolat miatt, hogy mi történt?
A Nyevát és P-18-at szerinted nem ismeri a jenki? Ezeréves cuccok, van belőle USA-ban is.
A Nyeva már akkor is eléggé elavult volt, ma már végletesen elavult.
Hol állítottam az ellenkezőjét ?

Miért kéne eltenni D.Z.-t láb alól az eset után 20 évvel, amikor nincs is már F-117.
Nézd, nem kell hogy egyet érts, de mást lehülyézni ... szóval, ha jártál már Szerbiában feltételezem tudod mi volt ott a háború alatt. Milyenek voltak az emberek, még utána is. Milyen volt egy kiszámíthatatlan csetnik, és hogy azóta is vannak ellentétek. És hogy Danit már egyszer meglőtte egy vadrác és csak a szerencsének köszönhette az életét.
komolyan mondom, hogy a fejemet fogom. Megy az UL gyártása, hollywoodi gondolkozás, de a források elolvasása, gondolkodás az nem.
Hát persze. Szerinted egy előadás, interjú az érintettel az nem forrás ... na jó o_O Hollywood... biztos sok közöm volt hozzá..... tizedannyi amcsi filmet (se) néztem mint a ti korosztályotok.
Azt pedig neked is biztos mondta DZ. hogy egy Spirit is kapott. De akkor ha levezeted hogy baromság - mert az tény hogy nincs tárgyi bizonyíték - azt vele beszéld meg, ott van az előadásában .... forrás a videomegosztón ...
 
M

molnibalage

Guest
Mondtam én olyat, hogy éppen gyakoroltak ???

Amennyire ismerem a sztorit a Daniék egysége azt gyakorolta, hogy milyen gyorsan tud egyik helyről a másikra "átköltözni"
Ezzel kezdted a kommentet...

Nézd, nem kell hogy egyet érts, de mást lehülyézni ... szóval, ha jártál már Szerbiában feltételezem tudod mi volt ott a háború alatt. Milyenek voltak az emberek, még utána is. Milyen volt egy kiszámíthatatlan csetnik, és hogy azóta is vannak ellentétek. És hogy Danit már egyszer meglőtte egy vadrác és csak a szerencsének köszönhette az életét.
És ennek mi köze ahhoz, hogy lelőtte az F-117-est és az F-16-ost? Semmi. Azt, hogy te mit látsz bele az megint vélemény és nem tény.

Hát persze. Szerinted egy előadás, interjú az érintettel az nem forrás ... na jó o_O
Beszéltem vele. Úgy 2 órát. Másegyéb észrevétel?
Hollywood... biztos sok közöm volt hozzá..... tizedannyi amcsi filmet (se) néztem mint a ti korosztályotok.
Gyönyörűszép kollektív beszólás.

Azt pedig neked is biztos mondta DZ. hogy egy Spirit is kapott. De akkor ha levezeted hogy baromság - mert az tény hogy nincs tárgyi bizonyíték - azt vele beszéld meg, ott van az előadásában .... forrás a videomegosztón ...
Nem, azt nem mondta. Ha mondta volna, akkor megjegyeztem volna, hogy fizikai képtelenség, mert olyan repülési magassága volt, ahol semmiféle esélye nem volt érzékelni sem. Vagy akkor erősítse meg, hogy 13 km vagy felette repült. Ha nem, akkor az nem B-2 volt. Meg esetleg magyarázza meg, hogy akkor miért van meg az összes gép, mínusz a lezuhant.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 434
84 358
113
Ezzel kezdted a kommentet...


És ennek mi köze ahhoz, hogy lelőtte az F-117-est és az F-16-ost? Semmi. Azt, hogy te mit látsz bele az megint vélemény és nem tény.


Beszéltem vele. Úgy 2 órát. Másegyéb észrevétel?

Gyönyörűszép kollektív beszólás.


Nem, azt nem mondta. Ha mondta volna, akkor megjegyeztem volna, hogy fizikai képtelenség, mert olyan repülési magassága volt, ahol semmiféle esélye nem volt érzékelni sem. Vagy akkor erősítse meg, hogy 13 km vagy felette repült. Ha nem, akkor az nem B-2 volt. Meg esetleg magyarázza meg, hogy akkor miért van meg az összes gép, mínusz a lezuhant.

Én úgy tudom,hogy soha nem állította azt,hogy lelőtte aB-2-est.Én eddig csak olyanokat olvastam ezzel kapcsolatban,hogy találatot ért el.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
M

molnibalage

Guest
Én úgy tudom,hogy soha nem állította azt,hogy lelőtte a B-2-est.Én eddig csak olyanokat olvastam ezzel kapcsolatban,hogy találatot ért el.
Az sem lehetséges és tökmindegy, mert maga a célkövetés nem lehetséges. A ferde távolságot nézve soha nem repült be a SzNR-125 által huzamosan követhető távolságba vagy egyáltalán, az F-117 esetén 8 km magasságban is egyszer-kétszer sikerült kárt okozni/lelőni. Amikor nem sikerült, akkor kirepült a HMZ-ből és vagy elvesztette az SzNR-125 a célt. Na mármost a B-2 repülési magassága 4-6 km-rel volt magasabban.

Az F-117-et kb. 15-17 km-es ferde lőtávig tudta követni a SzNR-125. Na, ha 13-15 km magasan repülsz, akkor ha pont a Nyeva osztály felett repülne át a B-2, akkor is csak fél percig vagy addig sem lenne megfelelő távolságban, ha tudna az SzNR teljesen függőlegesen felfele nézni, de a HMZ diagram alapján nem tud és az nem a HMZ része.

Megint hiányolom a gondolkodást, mert semmi difi nincs aközött, hogy lelőtte vagy eltalálta, amikor a kérdés eleve az, hogy lehetséges-e a rávezetés.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 434
84 358
113
Az sem lehetséges és tökmindegy, mert maga a célkövetés nem lehetséges. A ferde távolságot nézve soha nem repült be a SzNR-125 által huzamosan követhető távolságba vagy egyáltalán, az F-117 esetén 8 km magasságban is egyszer-kétszer sikerült kárt okozni/lelőni. Amikor nem sikerült, akkor kirepült a HMZ-ből és vagy elvesztette az SzNR-125 a célt. Na mármost a B-2 repülési magassága 4-6 km-rel volt magasabban.

Az F-117-et kb. 15-17 km-es ferde lőtávig tudta követni a SzNR-125. Na, ha 13-15 km magasan repülsz, akkor ha pont a Nyeva osztály felett repülne át a B-2, akkor is csak fél percig vagy addig sem lenne megfelelő távolságban, ha tudna az SzNR teljesen függőlegesen felfele nézni, de a HMZ diagram alapján nem tud és az nem a HMZ része.

Megint hiányolom a gondolkodást, mert semmi difi nincs aközött, hogy lelőtte vagy eltalálta, amikor a kérdés eleve az, hogy lehetséges-e a rávezetés.

Az gondolom eszedbe sem jut,hogy én nem gondolkoztam ezen,Ő ezt mondta ez az Ő dolga.Én nem veszema bátorságot,hogy vitába szálljak az állításával vagy elfogadjam tényként.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Dani Zoltán előadásának több eleméről kiderült azóta, hogy dezinformáció. Legalábbis ez a mostani álláspont.
 
M

molnibalage

Guest
Az gondolom eszedbe sem jut,hogy én nem gondolkoztam ezen,Ő ezt mondta ez az Ő dolga.Én nem veszema bátorságot,hogy vitába szálljak az állításával vagy elfogadjam tényként.
Én meg igen. Mert a fizika és a geometria tudja a dolgát.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 447
113
Úgy tudni, hogy a radarok megberhelése. Ezután (meg ez előtt is) bármi lehet dezinfó.
A B2est mindenesetre felfestették a járműveikre.
Az hogy felfestették a Spiritet, az egy dolog. Az F-117 a biztos, a másik az a levédetett szövegem, a "nem tudhatjuk" kategória.