Altay (Otokar,Törökország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
1 921
7 300
113
Ez hogy szuperál ? Megbízható lett?
A laboratóriumi vizsgálatok véget értek, vannak olyan tesztek, amelyeket a tartály belsejében kell elvégezni, így integrálják a motort a tartályba. Csak a helyszíni teszteken keresztül tudhatja meg, hogy a motor készen áll-e a tömeggyártásra. A koreai motorokat a tartállyal egyidejűleg is tesztelik, így maga a hadsereg a motor, nem pedig a BMC helyszíni tesztjeit végzi.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 971
72 875
113
A laboratóriumi vizsgálatok véget értek, vannak olyan tesztek, amelyeket a tartály belsejében kell elvégezni, így integrálják a motort a tartályba. Csak a helyszíni teszteken keresztül tudhatja meg, hogy a motor készen áll-e a tömeggyártásra. A koreai motorokat a tartállyal egyidejűleg is tesztelik, így maga a hadsereg a motor, nem pedig a BMC helyszíni tesztjeit végzi.
Mondjuk mostanra magát a harckocsit is továbbgondolhatták volna, remélem lesz az eddigiekhez képest valami meglepetés.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
1 921
7 300
113
Mondjuk mostanra magát a harckocsit is továbbgondolhatták volna, remélem lesz az eddigiekhez képest valami meglepetés.
Mindenki azt mondja, hogy a projektmenedzsment rossz, és ezért vannak ezek a problémák, de nem sokat lehet tenni. A tartály fejlesztésének végén 8 évvel ezelőtt pályázatot írtak ki a motor fejlesztésére, de a pályázatot átvevő vállalat később visszalépett a pályázattól, mondván, hogy ezt a motort nem tudják maguk fejleszteni. Altayban az MTU-n kívül más motort nem lehet használni, mert az új generációs tartályokban nincsenek holt területek, minden területet teljes mértékben kihasznál, ezért nem integrálhat minden motort, amelyet a tartályba tud szállítani. Az integráció időbe telik, még a koreai motor esetében sincs olyan, hogy PLUG & PLAY.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 971
72 875
113
Mindenki azt mondja, hogy a projektmenedzsment rossz, és ezért vannak ezek a problémák, de nem sokat lehet tenni. A tartály fejlesztésének végén 8 évvel ezelőtt pályázatot írtak ki a motor fejlesztésére, de a pályázatot átvevő vállalat később visszalépett a pályázattól, mondván, hogy ezt a motort nem tudják maguk fejleszteni. Altayban az MTU-n kívül más motort nem lehet használni, mert az új generációs tartályokban nincsenek holt területek, minden területet teljes mértékben kihasznál, ezért nem integrálhat minden motort, amelyet a tartályba tud szállítani. Az integráció időbe telik, még a koreai motor esetében sincs olyan, hogy PLUG & PLAY.
Nem is a motor kapcsán gondoltam, ez rendben van amit írtál, hanem közben esetleg a jármű felszereltségére, toronyelrendezésére is lett volna idő előrébb lépni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and LMzek 2.0

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
1 921
7 300
113
Nem is a motor kapcsán gondoltam, ez rendben van amit írtál, hanem közben esetleg a jármű felszereltségére, toronyelrendezésére is lett volna idő előrébb lépni.
A tartály új konfigurációinak fejlesztése most a BMC felelőssége. Erről a múlt hónapban készült jelentés. A tartály T3-as változatát úgy fejlesztik, hogy hasonló legyen a T-14-hez, így remélhetőleg képesek kezelni.

Autoloader Unmanned torony
Különböző fajtájú és átmérőjű fő fegyverek használata
Kis súly
Nagy mobilitás
Legénységvédelmi kapszula
Nagy teljesítmény/tömeg arány
Az USV és az UAV használata
Irányított lőszerképesség
A Dual RCWS használata
VR szemüveg

ALTAY-T3.jpg
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 995
39 892
113
Türkiye 200 millió dolláros szerződést köt a dél-koreai céggel az MBT Altay alkatrészeiért (motorok)
A török védelmi illetékesek többször is megismételték, hogy a külföldről vásárolandó motort csak az első sorozatgyártású harckocsikon használják majd. A későbbi gyártás során az Altay tankokat a gyártás alatt álló hazai motorokkal kell meghajtani.

Türkiye befejezte első országos fejlesztésű, 1500 lóerős motorjának (BATU) próbaüzemét
,májusban. Az előrejelzések szerint különféle páncélozott járműveket és harckocsikat fog működtetni, beleértve az Altayt is.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 436
113

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
1 921
7 300
113
A lengyel K2 mellett ez a harckocsi válhat pár éven belül tömeg harckocsivá ha addigra össze érik a konstrukció. Már csak egy jó ár érték árcédulára kellene törekednie.
A tegnap megosztott híreknek van egy hasonló része, mint amit Ön mondott.

"De a tényleges termelés az ankarai üzemben lesz, és 200 millió dolláros beruházás történik erre a helyre.
Amikor az ankarai gyár elkészül, havi 8 tartály kapacitást érnek el. Az első 250 tartályos tétel szállítását 4 év alatt tervezik.
A tartályt, amelyről azt mondják, hogy nagy külső kereslet, a gyártás megkezdése után is exportálni fogják.
A tervek szerint a havi kapacitásból 5-öt a TSK-ra, 3-at pedig exportcélokra használnak fel. A prioritás azonban továbbra is a TSK."

Azt hiszem, az első exportvevő készen áll, valószínűleg Katar.
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
7 434
21 126
113
@Vlad mennyi lehet a piaci ára az Altay-nak? Amúgy nekem tetszik! Ebből kellett volna bevásárolnunk! Mi a baj vele?