Amerikai haditengerészet / US Navy

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest

Az amerikai haditengerészet körvonalai a XXI. század 30-as éveiben.......​


maxresdefault.jpg


Michael Gilday admirális, a haditengerészeti hadműveleti főnök a jövő amerikai haditengerészetének felépítéséről:

A tervek szerint a belátható jövőben (a következő 20 évben) az USA-nak rendelkeznie kell:

1. 12 repülőgép-hordozó (és ennek megfelelően 12 repülőgép-hordozó csapásmérő csoport)
2. 70 támadó tengeralattjáró
3. 12 SSBN ballisztikus rakétákkal.
4. 60 romboló
5. 50 fregatt
6. 9. 9 nagy URV/helikopterhordozó jármű
7. 30 kis URV
8. 100 támogató hajó
9. 150 pilóta nélküli hajó

Összesen - 500 hajó (figyelembe véve azt a tényt, hogy néhány hadihajót elavulás miatt kivonnak a jelenlegi flottából - ami nagyobb juttatást igényel a hajóépítési programhoz, amelynek nem csak a nyugdíjba vonuló hajókat kell pótolnia, hanem növelnie kell a harci flottában lévő hajók számát is).

Ez a program lehetővé tenné az USA számára, hogy visszaszerezze vezető szerepét a nagy hajók számában (Kína jelenleg 355 hadihajóval rendelkezik az USA 335 hadihajójával szemben), és garantált (mennyiségi és minőségi) fölényt biztosítson Kínával szemben a 20-30-as években. Nagy hangsúlyt fektetnek a pilóta nélküli hajók konkrét számának növelésére (a 20-as években a kis, a 30-as években a nagyobb hajók). Ennek eredményeképpen Gildea szerint a 30-as években az USA-nak egy olyan erős hibrid flottával kell rendelkeznie, amely a hajók számában és minőségében felülmúlja a kínai haditengerészetet, és számos feladatot képes megoldani.

Ha megnézzük a számokat, kiderül, hogy komoly mennyiségi növekedést terveznek a nagyszámú pilóta nélküli hajó rovására. Általánosságban elmondható, hogy a Kínával folytatott hidegháború eszkalálódásának hátterében az amerikai admirálisok egyértelműen nagyot akarnak harapni a bővülő védelmi költségvetésből, hogy ezeket a vágyakat a 20-as és 30-as évek 2. felére vonatkozó új hajóépítési programba konvertálják.

Colonelcassad
 
W

Wilson

Guest
Nagy veszteségekkel nézünk szembe. Az amerikai haditengerészet nagy problémával néz szembe......

Az amerikai haditengerészet repülőgép-hordozó csapásmérő csoportja, a Theodore Roosevelt nukleáris repülőgép-hordozó vezetésével a Csendes-óceánon – RIA Novosti, 1920, 2022.01.24.


Az Egyesült Államok haditengerészete és hajógyárai erősen elhasználódtak, és nem tudnak megbirkózni a terheléssel – mondta az amerikai flottaerők parancsnokságának vezetője, Daryl Caudle admirális. A hadihajókat nem javítják, az újak szállításának határideje folyamatosan tolódik.

Hajógyárak hiánya​


A Surface Navy Association éves konferenciáján felszólaló Caudle admirális nem köntörfalazott és őszintén beszélt: ha az Egyesült Államok fegyveres konfliktusba keveredik egy közeli vagy egyenrangú ellenséggel, a haditengerészet súlyos veszteségeket fog szenvedni. És nem lesz mivel pótolni őket, mivel a hajóépítő kapacitások nem elegendőek több nagy hajó egyidejű javításához. Az admirális szerint a legrosszabb a helyzet a repülőgép-hordozókkal és a tengeralattjárókkal van.

Katona taktikai gyakorlatokon Ukrajna és a NATO-országok fegyveres erőinek részvételével a Lviv régióban - RIA Novosti, 1920, 2022.01.18.


„Nincs elég szárazdokkunk és hajógyárunk” – hangsúlyozta Caudle. „És azok, amelyekkel rendelkezünk, a kapacitásaik határán dolgoznak. És nincsenek tartalékok előre nem látható körülmények esetére.

Connecticut tengeralattjáró tavaly októberben víz alatti sziklának csapódott a Dél-kínai-tengeren. Még mindig javításra vár, és hogy mikor kezdődik, azt nehéz megmondani. Ez globális probléma, és kritikus sérülékenységünkké válhat egy háború idején."

Az amerikai haditengerészet 2015 és 2019 között 2,8 milliárd dollárt költött a hajógyárak felújítására. Várhatóan növelni fogják termelékenységüket és hatékonyságukat. Egy kormányjelentés szerint azonban az évek során négy állami vállalat nem teljesítette a repülőgép-hordozók és nukleáris tengeralattjárók karbantartási munkáinak 75 százalékát. A magáncégeknél jobb a helyzet, de ők elsősorban kis- és közepes méretű hajókkal foglalkoznak.

Seawolf osztályú USS Connecticut (SSN 22) tengeralattjáró a Csendes-óceánon – RIA Novosti, 1920, 2022.01.21.

Seawolf osztályú tengeralattjáró USS Connecticut (SSN 22) a Csendes-óceánon....

A hajógyárak nagyon régiek. Például Boston több mint 200 éves. Természetesen az ottani berendezéseket többször is modernizálták, de az infrastruktúra már nem felel meg a modern követelményeknek.

Caudle szerint először növelni kell a portsmouthi, puget soundi és pearl harbori haditengerészeti telepek finanszírozását. A személyzet képzésére is összpontosítania kell.

Rendszer probléma​


Az amerikai flotta műszaki állapota már régóta sok kívánnivalót hagy maga után. 2020 őszén a haditengerészet különleges bizottsága számos felszíni hajóval kapcsolatos problémáról számolt be a Kongresszusnak. Az elmúlt évtizedekben a harci hatékonyságuk csökkent, sokan már „nyugdíjas” korban vannak. Ugyanakkor az elöregedő armada fenntartásának költsége csak nő, ami még a hatalmas amerikai katonai költségvetés számára is komoly problémát jelent.

Freedom-osztályú parti hadihajó, Little Rock – RIA Novosti, 1920, 2022.01.21.

Freedom osztályú Littoral Combat Ship Little Rock

A legnagyobb problémát a meghajtórendszerek jelentik: rendszeresen elromlanak, és a legénységnek kell megjavítania őket - közvetlenül a tengeren. Több mint 30 hajón a motorok hatékonysága öt év alatt 20 százalékkal csökkent. A megbízhatatlanság és a szeszélyesség tulajdonképpen véget vetett a legújabb Freedom-osztályú hajóknak, amelyek időről időre elromlottak a hajóutak során. A hibát rendszerszintűnek ismerték el, és a haditengerészet 2021 óta nem vásárolt ilyen hajókat.

Kellő fejtörést okoz az Aegis harci információs és irányító rendszer, amely többek között a légvédelemért is felelős. Az Arleigh Burke rombolók és a Ticonderoga irányított rakétás cirkálók vannak fel szerelve vele. A rendszer azonban rendszeresen összeomlik. A bizottság következtetése szerint, ha a felszerelés ideális állapotban van akkor egy Aegis átlagos harckészültségi mutatója nem haladja meg a 0,75-öt.

Aegis rendszervezérlő panel a Ticonderoga osztályú irányított rakétacirkáló USS Normandy US Navy fedélzetén

Aegis rendszervezérlő panel a Ticonderoga osztályú irányított rakétacirkáló USS Normandy US Navy fedélzetén..

Külön történet a hajón szállított helikopterek fel- és leszállására szolgáló eszközök hatékonyaága. Az üzemképességük 0,77-ről 0,68-ra csökkent, a meghibásodások pedig többször is tragédiához vezethettek. Így 2019 októberében az MH-60 Seahawk helikopter lezuhant a Ronald Reagan repülőgép-hordozón. Szerencsére személyi sérülés nem történt. A baleset oka a hajó elektromos rendszerének hibája volt, amely hibás adatokat adott a pilótának a leszálláshoz.

Selejtezendő

Ennek eredményeként a haditengerészet több mint két tucat hajót selejtez a következő évben. A listát Michael Gildea admirális, a haditengerészeti műveletek főparancsnoka (CNO) személyesen hagyta jóvá.Három Freedom-osztályú hajó kívül "osztálytársuk", az Independence projekt Coronado parti közeli hadihajója is erre a sorsa jut. 2016 augusztusában motorhiba miatt tért vissza a Csendes-óceán középső részéből Hawaiira. Azóta alig járt tengerre. Túl drágának tartották a "gyerekkori betegségeivel" való szórakozást.


Az amerikai haditengerészet hatodik flottájának zászlóshajója – RIA Novosti, 1920, 2021.11.19.


A Ticonderoga rakétacirkálókkal még nehezebb lesz megbirkózni. A CNO terve szerint a 22 rendelkezésre állóból hét - San Jacinto, Champlain-tó, Monterey, Hue City, Anzio, Vella-öböl és Port Royal - tartalékba kerül. Közel járnak a 35 éves élettartamuk határához, és évente több mint 1,3 milliárd dollárba kerül fenntartásuk. És csak Hue City és Anzio korszerűsítése további 1,5 milliárd dollárt igényelne

Az öt Cyclone járőrhajó - Tempest, Typhoon, Squall, Firebolt és Whirlwind - az 1990-es évek óta áll szolgálatban, és szintén jócskán elavult. Ezeket vagy leselejtezik, vagy külföldön adják el. A haditengerészet öt egységet megtart, ezek azonban nem sokkal fiatalabbak, és a közeljövőben szintén selejtezésre kerülnek.

Szállítódokk USS Whidbey Island US Navy.  Archív fotó - RIA Novosti, 1920, 2022.01.21.

USS Whidbey Island az amerikai haditengerészetnél. Archivált fotó - RIA Novosztyi, 21.01.2022. © Photo

A flottából 2022-ben kivonásra kerülő legnagyobb zászlóshajó a Whidbey Island partraszállító dokkhajó, 16 000 tonna vízkiszorítással, az azonos nevű hajóosztály névadó hajója. Most 36 éves. Utolsó hosszú távú útja 2016 júliusában volt, amikor részt vett a Sea Breeze nemzetközi haditengerészeti gyakorlaton a Fekete-tengeren.

 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
4 297
22 424
113
A kapacitáshiány megvan máshol is...
Franciáknál 7 év gyakorlat kell hogy hajót heggeszthessen valaki, de aki meg 7 éves tapasztalattal bír az nem megy hajógyárba melózni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 955
85 572
113
A kapacitáshiány megvan máshol is...
Franciáknál 7 év gyakorlat kell hogy hajót heggeszthessen valaki, de aki meg 7 éves tapasztalattal bír az nem megy hajógyárba melózni.
Ezt viszont nem értem. Ma már nem páncélozottak a hajól, minek a max 1-2 cm vastag lemez hegesztéséhez 7 év gyakorlat?
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A US Navy engineer who admitted to attempting to sell classified nuclear submarine secrets to a foreign power reportedly tried to sell the secrets to Brazil.

Az amerikai haditengerészet egyik mérnöke, aki elismerte, hogy titkos nukleáris tengeralattjáró titkokat próbált eladni egy külföldi hatalomnak, állítólag megpróbálta eladni a titkokat Brazíliának.



Country US Navy engineer tried to sell nuclear sub secrets to revealed​

The US Navy engineer reportedly ruled out Russia and China as too adversarial to the US to work with
Country US Navy engineer tried to sell nuclear sub secrets to revealed

US Navy Los Angeles class submarine slipping out to sea under cover of fog in San Francisco Bay, California, USA © Getty Images / NNehring
A US Navy engineer who admitted to attempting to sell classified nuclear submarine secrets to a foreign power reportedly tried to sell the secrets to Brazil. 43-year-old Jonathan Toebbe and his wife Diana Toebbe both pleaded guilty last month after being caught in an FBI sting trying to sell “Restricted Data related to the design of nuclear-powered warships.” Until this week, however, the foreign power they tried to work with remained secret.
On Tuesday, the New York Times revealed that Toebbe “approached Brazil nearly two years ago with an offer of thousands of pages of classified documents about nuclear reactors.” After Toebbe made the offer to Brazil’s military intelligence agency, it forwarded the information to the FBI, which then organized a sting to catch the US Navy engineer red-handed.
An undercover FBI agent posed as a Brazilian representative and convinced Toebbe and his wife to leave the sensitive documents in hidden locations. The couple was then arrested in October.
US Navy engineer admits selling submarine secrets READ MORE: US Navy engineer admits selling submarine secrets
Toebbe reportedly chose Brazil because it was not an adversary to the US like other foreign powers, such as Russia and China, but was also wealthy enough to pay for the secrets.
Brazil was not named as the foreign power when news initially broke because the country did not want their cooperation with the US on the matter to be public knowledge, according to the report.
Jonathan Toebbe faces up to seven and a half years in prison, while Diana Toebbe faces up to three.
 
  • Hűha
Reactions: enzo

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 161
113
A kapacitáshiány megvan máshol is...
Franciáknál 7 év gyakorlat kell hogy hajót heggeszthessen valaki, de aki meg 7 éves tapasztalattal bír az nem megy hajógyárba melózni.

@Wilson az 1. és a 2. cikk nagyon nagyot üt egymás után olvasva...
nemtudom mit akarnak robothajózni amikor az embervezette csilliárdos rendszerük is állandóan összeomlik...
Igazság szerint nincs kapacitás hiány az amerikai hajógyárakban.
Sőt, ellenkezőleg. A Navy nem nagyon sürgeti leadni a hosszútávú megrendeléseit. A csökkentett költségvetés miatt fordulnak a robothajók felé.
Azok esetén meg nem igazán van olyan dolog, amihez a nagy acélhajókat építő cégek, - az Ingalls és a Bath Iron Works - be tudna szállni.
Jelenleg ott tartanak, hogy takarékra kell kapcsolniuk.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 645
18 812
113
A Midway 1988. október 8-án, tájfunban, ami majdnem a veterán hajó vesztét okozta. Az 1970-es években elvégzett, sokadik átépítés után a hajó jelentősen túlterhelt lett, és stabilitási gondokkal küzdött. Elméletileg ekkor már legfeljebb 24 fokos dőlést volt képes elviselni borulás előtt, a tájfunban azonban előfordult, hogy a dőlése szöge elérte a 26 fokot. A hordozó szerencsésen túlélte a megpróbáltatásokat, de el lehet képzelni a hangulatot a fedélzeten. A FB poszt alatt az egyik hozzászóló azt írta, hogy aznap este a legénységből minenki úszómellényben aludt.

277304856_10222270222012394_2911178484563751167_n.jpg
277354619_10222270222572408_9041752429368866951_n.jpg
277245409_10222270223412429_4196767732691360495_n.jpg
276999221_10222270228012544_2288878285839286702_n.jpg
277175990_10222270227772538_981159451183238438_n.jpg
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 645
18 812
113
A Raytheon 651 millió dolláros megbízást kapott (2,5 milliárd dolláros további opcióval) az AN/SPY-6 hajófedélzeti AESA radarcsalád teljes mértékű sorozatgyártására. Ezekkel a radarokkal a következő 5 évben összesen 31 hajót kívánnak felszerelni, hosszabb távon a következő több, mint 40 évben gyakorlatilag az össezs nagyobb, felszíni amerikai hadihajó megkapja a család különböző tagjait. A meglévő, Flight IIA Arleigh Burke-osztályú rombolók azonban nem, az ő esetükben a meglévő, PESA rendszerű AN/SPY -1 radarok korszerűsítésre kerülnek.

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 645
18 812
113
Jó kis viták várhatóak a Szenátusban Navy fronton is. A tervek szerint a 2023-as költségvetési évben 9 új hajót rendelnének (2 Virginia-osztályú SSN, 2 AB-osztályú romboló, 1 Constellation-osztályú fregatt, 1America-osztályú LHA, 1 San Antonio-osztályú LPD, 1 ellátóhajó és 1 vontató-mentőhajó), viszont 24-et vonnának ki (9 Freedom LCS-t, 5 Ticonderoga-osztályú cirkálót, 4 Whidbey Island-osztályú LPD-t, 2 SSN-t, 2 ellátóhajót és 2 szállítóhajót), a 24 hajóból többet (a Freedomok és az egyik Tico) nem az élettartam vége miatt, hanem kizárólag költség megtakarítási okokból. A Navy aktív hajó száma így nem hogy nőne, 298-ról 280-ra esne.

A cikkben egyéb érdekességeket is olvasni, pl a Navy költségvetésének új egységek építésére szolgáló szeletének 56 %-át a nukleáris meghajtású egységek (hordozók, tengeralattjárók) viszik el, szintén a teljes összeg 21 %-a az új Columbia-osztályú SSBN-ek programjára megy (jelenleg a névadó USS Columbia áll építés alatt, a második egységet, a Wisconsint megrendelték, 12 egység építése van tervben.

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 876
82 447
113
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby