AMX-30 (Franciaország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 194
16 961
113
Mivel Általános Francia harckocsis topic nincs, de sajnos sem a Leclerc, sem az Egyéb harckocsik topic-ok nem passzolnak, így ide posztolom.


A Francia Hadsereg harckocsizóinak a gerincét szólóban az AMX-30-as adta. Terveztek AMX-32-est, 1975 - 79-ben, 6 prototípust gyártottak le, de exportra szánták, nem saját használatra, ami végül nem jött össze. 1983-ban ismét nekifutottak a dedikált exportharckocsinak, de nem az AMX-30-ast modernizálták / építették át, hanem a nulláról, egy teljesen új és önálló dizájnot körvonalaztak, ez lett az AMX-40-es.

Exportpiacra tervezésre ellenére a harckocsi számos érdekes és úttörő rendszerrel bírt, amit felhasználtak a Leclerc véglegesítésénél.

Amíg a Németek és az Amerikaiak közösen próbáltak fejleszteni 120 milis simacsövű löveget és egybeszerelt lőszert, amit NATO standarddá kívántak tenni, addig a Franciák csak annyit fogadtak meg, hogy ők is NATO standardizálnak, de teljesen saját fejlesztésű löveg és lőszerrel válaszolnak a feltételekre. Ennek az eredménye lett a GIAT CN 120-25 Modèle G1 és az OFL 120 G1 nyíllövedéke, melyek meg is felelnek a NATO szabványnak, de azért különböznek is.

A harckocsi 37 - 40 lőszert hordozott, 20 - 23-at a teknőben, a sofőr mellett, és 17-et a torony hátulsó részében, hermetikusan elkülönítve, blowout panelekkel. Automata töltőgép működtette volna, de nem futószalag, mint a Leclerc-nél, hanem 2 revolvertár, amikbe összesen 10 lőszer fért. Az autotöltő ellenére megtartották a 4. főt, a töltőkezelőt, valakinek újra kellett tölteni, amint kifogyott a revolvertár a lőszerből.

A 120-as löveg mellett 20 milis gépágyú volt, mint az AMX-30-asnál.

Műszerezettségre CILAS lézertávmérőt, COSTAC tűzvezetést használt, és CASTOR hőképet használt, mind a parancsnok, mind a lövegirányzó egyszerre használhatták, Hunter - Killer képességet jelentett.

43 tonnában maximalizálták a tömegét, ami azzal járt, hogy ugyan védett az RPG-7-es ellen, de a Leopárd 2-eshez / M1 Abrams-hez / Challenger 1-eshez képest könnyű páncélzatú volt, nem bírt értékelhető védettséggel a T-64 / T-80 / T-72-esek ellen.

A motorizáltsági és vezetési teszteken jól teljesített.

Az AMX-40-est Spanyolországnak, Egyiptomnak, Dzsibutinak, az Egyesült Arab Emirátusoknak, és Szaúd-Arábiának próbálták eladni, azonban egyiknek sem vette meg.

- A Spanyolok eldöntötték, hogy ők csak Német gépet vesznek, legyen Lince / Leopárd 1 / Leopárd 2-es, sem az AMX-40, sem az Abrams, sem a Vickers nem kellett nekik.

- Egyiptom az USA és Szovjet / Orosz gépeket vesz előre eldöntve.

- Dzsibuti az városállam méretű, elavult T-55 és T-62-esekkel és egy kevéske AMX-13-assal.

- Az Egyesült Arab Emirátusok az egyszerűbb és fejlettebb Leclerc mellett döntöttek, náluk mégis sikert értek el a Franciák.

- És Szaúd-Arábia vett kevés Francia fegyvert, 250 AMX-30-ast a hetvenes években, és lett hagyományos USA-tól vásárló, 1000 M60A1 RISE Patton-el és több százas mennyiségű Abrams változattal.

1990-ben leállították a projektet, és a Saumur-i Musée des Blindés-be került kiállítva, az AMX-30-assal egy sorozatba.


AMX-40%2C_Tanks_in_the_Mus%C3%A9e_des_Blind%C3%A9s%2C_France%2C_pic-1.JPG


AMX-40%2C_Tanks_in_the_Mus%C3%A9e_des_Blind%C3%A9s%2C_France%2C_pic-3.JPG


AMX-40%2C_Tanks_in_the_Mus%C3%A9e_des_Blind%C3%A9s%2C_France%2C_pic-2.JPG
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 186
113
Mivel Általános Francia harckocsis topic nincs, de sajnos sem a Leclerc, sem az Egyéb harckocsik topic-ok nem passzolnak, így ide posztolom.


A Francia Hadsereg harckocsizóinak a gerincét szólóban az AMX-30-as adta. Terveztek AMX-32-est, 1975 - 79-ben, 6 prototípust gyártottak le, de exportra szánták, nem saját használatra, ami végül nem jött össze. 1983-ban ismét nekifutottak a dedikált exportharckocsinak, de nem az AMX-30-ast modernizálták / építették át, hanem a nulláról, egy teljesen új és önálló dizájnot körvonalaztak, ez lett az AMX-40-es.

Exportpiacra tervezésre ellenére a harckocsi számos érdekes és úttörő rendszerrel bírt, amit felhasználtak a Leclerc véglegesítésénél.

Amíg a Németek és az Amerikaiak közösen próbáltak fejleszteni 120 milis simacsövű löveget és egybeszerelt lőszert, amit NATO standarddá kívántak tenni, addig a Franciák csak annyit fogadtak meg, hogy ők is NATO standardizálnak, de teljesen saját fejlesztésű löveg és lőszerrel válaszolnak a feltételekre. Ennek az eredménye lett a GIAT CN 120-25 Modèle G1 és az OFL 120 G1 nyíllövedéke, melyek meg is felelnek a NATO szabványnak, de azért különböznek is.

A harckocsi 37 - 40 lőszert hordozott, 20 - 23-at a teknőben, a sofőr mellett, és 17-et a torony hátulsó részében, hermetikusan elkülönítve, blowout panelekkel. Automata töltőgép működtette volna, de nem futószalag, mint a Leclerc-nél, hanem 2 revolvertár, amikbe összesen 10 lőszer fért. Az autotöltő ellenére megtartották a 4. főt, a töltőkezelőt, valakinek újra kellett tölteni, amint kifogyott a revolvertár a lőszerből.

A 120-as löveg mellett 20 milis gépágyú volt, mint az AMX-30-asnál.

Műszerezettségre CILAS lézertávmérőt, COSTAC tűzvezetést használt, és CASTOR hőképet használt, mind a parancsnok, mind a lövegirányzó egyszerre használhatták, Hunter - Killer képességet jelentett.

43 tonnában maximalizálták a tömegét, ami azzal járt, hogy ugyan védett az RPG-7-es ellen, de a Leopárd 2-eshez / M1 Abrams-hez / Challenger 1-eshez képest könnyű páncélzatú volt, nem bírt értékelhető védettséggel a T-64 / T-80 / T-72-esek ellen.

A motorizáltsági és vezetési teszteken jól teljesített.

Az AMX-40-est Spanyolországnak, Egyiptomnak, Dzsibutinak, az Egyesült Arab Emirátusoknak, és Szaúd-Arábiának próbálták eladni, azonban egyiknek sem vette meg.

- A Spanyolok eldöntötték, hogy ők csak Német gépet vesznek, legyen Lince / Leopárd 1 / Leopárd 2-es, sem az AMX-40, sem az Abrams, sem a Vickers nem kellett nekik.

- Egyiptom az USA és Szovjet / Orosz gépeket vesz előre eldöntve.

- Dzsibuti az városállam méretű, elavult T-55 és T-62-esekkel és egy kevéske AMX-13-assal.

- Az Egyesült Arab Emirátusok az egyszerűbb és fejlettebb Leclerc mellett döntöttek, náluk mégis sikert értek el a Franciák.

- És Szaúd-Arábia vett kevés Francia fegyvert, 250 AMX-30-ast a hetvenes években, és lett hagyományos USA-tól vásárló, 1000 M60A1 RISE Patton-el és több százas mennyiségű Abrams változattal.

1990-ben leállították a projektet, és a Saumur-i Musée des Blindés-be került kiállítva, az AMX-30-assal egy sorozatba.


AMX-40%2C_Tanks_in_the_Mus%C3%A9e_des_Blind%C3%A9s%2C_France%2C_pic-1.JPG


AMX-40%2C_Tanks_in_the_Mus%C3%A9e_des_Blind%C3%A9s%2C_France%2C_pic-3.JPG


AMX-40%2C_Tanks_in_the_Mus%C3%A9e_des_Blind%C3%A9s%2C_France%2C_pic-2.JPG
Nem automata töltője,hanem adogatója volt,mint a Merkava IV-nek
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 186
113
Most már végre értem ezt a rendszert, köszönöm szépen.

És akkor mire volt való az Abrams revolvertára, mert ott láthatóan a 4. tagnak felmondtak ?

kFiPI98.jpg
Mert az egy automata töltő lett volna?Elvileg a Merkavánál volna értelme egy autotöltőnek és töltőlegénynek (autotöltőt utántölteni/olyan löszert betölteni,ami éppen nincs a töltő tárjában/plusz figyelő,fegyverkezelő/aknavetőt kezelni-szóval volna dolga a legénynek úgy is....),de nem csinálták autótöltősnek,csak adogatósnak.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 194
16 961
113
Mert az egy automata töltő lett volna?Elvileg a Merkavánál volna értelme egy autotöltőnek és töltőlegénynek (autotöltőt utántölteni/olyan löszert betölteni,ami éppen nincs a töltő tárjában/plusz figyelő,fegyverkezelő/aknavetőt kezelni-szóval volna dolga a legénynek úgy is....),de nem csinálták autótöltősnek,csak adogatósnak.

Az Abrams revolertára sincs csatlakoztatva a lövegzárra, hanem valaki másnak kell adogatni pluszba a lőszert.

Autotöltő az, amit az XM291-eshez, és külön Meggitt Compact autotöltőként fejlesztettek.

És hogy ne offoljunk, én kezdtem el, de visszatérek, a Leclerc lett az első valódi autotöltős Nyugati harckocsi, ezt az AMX-40-est félautomatának lehet nevezni (és a Fastdraw Abrams-et is).
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 186
113
Az Abrams revolertára sincs csatlakoztatva a lövegzárra, hanem valaki másnak kell adogatni pluszba a lőszert.

Autotöltő az, amit az XM291-eshez, és külön Meggitt Compact autotöltőként fejlesztettek.

És hogy ne offoljunk, én kezdtem el, de visszatérek, a Leclerc lett az első valódi autotöltős Nyugati harckocsi, ezt az AMX-40-est félautomatának lehet nevezni (és a Fastdraw Abrams-et is).
Fejböl én nemtudom ezeket a dolgokat.Merkava adogatója viszont nem félautomata töltő,ahogy ezé sem.nincs töltőszerkezet,csak adogató.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 636
71 782
113
- És Szaúd-Arábia vett kevés Francia fegyvert, 250 AMX-30-ast a hetvenes években, és lett hagyományos USA-tól vásárló, 1000 M60A1 RISE Patton-el és több százas mennyiségű Abrams változattal.
Szaud-Arábia eredetileg Bernardini EET-1 Osoriot szeretett volna venni, mert elpicsázta az összes a versenyen induló nyugati gépet, de az USA 'finoman' jelezte nekik, hogy Abrams-et akarnak, így azt akartak és ezzel a modern brazil harckocsigyártás véget ért.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 194
16 961
113
Szaud-Arábia eredetileg Bernardini EET-1 Osoriot szeretett volna venni, mert elpicsázta az összes a versenyen induló nyugati gépet, de az USA 'finoman' jelezte nekik, hogy Abrams-et akarnak, így azt akartak és ezzel a modern brazil harckocsigyártás véget ért.

A Szaúdiak jóval az Abrams előtt beszerezték az F-15-ös Eagle-ket, és csak idő kérdése volt, hogy Abrams-et is vesznek. És az Osorio érdekesség volt. Arról is jó lenne az Egyéb harckocsik topicba posztolni !
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 322
36 175
113
A Szaúdiak jóval az Abrams előtt beszerezték az F-15-ös Eagle-ket, és csak idő kérdése volt, hogy Abrams-et is vesznek. És az Osorio érdekesség volt. Arról is jó lenne az Egyéb harckocsik topicba posztolni !

Sajna a hh végével annyi használt tank lett a piacon olcsón, hogy esélytelen volt az Osorio, így garantált volt a csőd. Legalább a braziloknak illett volna megrendelniük a saját hadseregük számára.
Irak is vett volna belőle a szaúdiakon kívül, de ezt is megakadályozta az USA.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 194
16 961
113
Az aktív védelmi rendszerek világában a Stora, az Aréna, és a Trophy a közismertek / üdvöskék. De nem csak ők fejlesztettek, hanem a Franciák, és az Amerikaiak is.

Soft - Kill rendszereknélnél a Stora, az EIREL, és az AN/VLQ-6 / 8-as egymás megfelelői, kisebb évjáratbeli lemaradásokkal.

A Francia EIREL rendszert a Matra fejlesztette magánprojektként, és a Francia Hadsereg is elfogadta, és rendszeresítette, mind harckocsikra, mind egyéb páncélosokra. Az Öbölbe küldött AMX-10-esek közül 1 - 2 gépet tudtak felszerelni vele, és az AMX-30-asok a háború után kapták meg tömegesen a rendszert.

X6JIJO5.jpg


French_AMX-10RC_in_the_desert.JPEG


2ffvGML.jpg


Az EIREL egy infravörös zavarólámpa, ugyanazon az elven működik, mint a Stora, és az AN/VLQ-6/8-as. Az akkori páncéltörő rakétáknak a rávezetése úgy volt megoldva, hogy a rakéta hátulsó részében van egy infra fényforrás és ezzel látja a rávezető egység, hogy hol van a rakéta a célhoz képest. A infralámpával viszont vakító fénypont is van, ami megzavarja a támadót, és az automatika pár tíz méter sullyedést fog előírni a rakétának, ezzel a valóságban a földbe vezetve azt. Viszont a lézer vezetősugaras PCT rakéták ellen hatástalan. De a harmadik világba a 90-es / 2000-es években megfelelt.

kWBMS0M.jpg
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 194
16 961
113
Francia AMX-30-asok harcai az Öbölben




 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7