An-124 Ruslan / An-124 Condor (Antonov)

Nyu
Azért nem reménytelen az export. A C-17 gyártásának vége van, a kínai másolata a gyenge hajtóművek miatt erősen fogyatékos képességű, szal a piacon a Ruslan lesz az egyetlen nehéz teherszállító.

Nyugaton akkor se vennének semmit az oroszoktól, ha ingyen adnák.
 
Az USA barát országok már C-17-est vettek /ha akartak/. Túl súlyos vagy túl méretes cuccok szállítására pedig olcsóbb fizetni az Antonovnak vagy a Volga-Dneprnek, mint fenntartani 1 ilyen "dögöt"....
 
A C-17-esnek rohadt nagy előnye, hogy STOL gép. Persze, a teherbírása kb.csak fele az An-124-nek...
 
A C-17-nek sok előnye van, melyet csak kevés ország tud /tudna/ kihasználni. A Ruszlán előnyét meg még kevesebben....
A többség azonban a kisebb méretű szállítógépeket keresi - mi is...! És ne feledkezzünk el a civil freighter-ekről sem....

Tehát az orosz-ukrán "párosnak" nagyon meg kell gondolni, hogy /az An-70-es történet "után"/ mibe vágnak bele...!
 
sondor961

Főleg civil szférában van nagy igény a Ruszlanra vagy Mrijára.
 
A Mrija élettartama se végtelen és az elmult egy évtized azt mutatja, hogy bőven van igény a gépre. Ha belegondolunk, a Ruszlan 150 tonnája egy igért elvi maximum (holott a rekordrepülés idején már repült ennyivel), nem egyhamar realizálható képesség. A következő bajnok a Galaxy, amelyik "military" rezsimnél képes 130 tonna levegőbe emelésére, de a gyakorlat a 90 tonnát favorizálja, a civil szféra meg ebből persze nem láthat semmit, mert a Galaxy számukra nem létezik. A Ruszlan maximálisan kihasználható képessége 100-120 tonna körül van. A C-17-es megintcsak katonai gép, pedig egy árva civil példánya is van, de 70 tonnánál többet nemigen visz el.

Az igazán nagy tömegű, vagy méretű terhei a civil és ezen belül is az energetiai szektornak van. A legnagyobb direkt civil szállítógép a B747-8F, ez is el tud vinni 140-150 tonna terhet, így már most potensebb, mint a Ruszlan tervezett változata, azonban főleg konténerekkel pakolható meg, mivel a geomatriai kilakítása nem tesz lehetőve nagy variálást. Az energetiai szektor pedig ritkán operál a szabvány konténerekkel. Az Airbus A380F tervezése megrekedt, pedig a szárny és a teljes felhajtóerőtermelő rendszer képes elvben 600 tonnás felszállótömeget is a levegőbe emelni.

És ezzel el is érkeztünk a Mrija-hoz, amelyik minden más, egymással szoros versenyben levő versenyzőnél extrémebb, hiszen 250 tonnát tud a levegőbe emelni és elvben még most is megvan a külső teherhordás képessége is.
Akárhogy is nézem, azon tényleg érdemes elgondolkodni, hogy van e kellő piaci rés a Ruszlan gyártósorának újraindításához, de azon már nem kell filozofálni, hogy a Mrija igényel-e további példányokat.
 
Tisztelt dudi!
Igaz, néha akad olyan rakomány, mellyel 1 civil cargogép nem boldogul. Ilyenkor hívják a cikkben említett 2 vállalatot....

De rájuk nem lehet gyártást alapozni...! A kis darabszám meg csillagászati árcédulát eredményez....
 
Akkora az igény a Mrijára,hogy képtelenek kiszolgálni a keresletet.Azt olvastam még anno amikor felmerült a gyártósor újraindítása,hogy legalább 15-20 gép kapacitására biztosan van igény ezzel szemben most van talán kettő.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Az USA barát országok már C-17-est vettek /ha akartak/. Túl súlyos vagy túl méretes cuccok szállítására pedig olcsóbb fizetni az Antonovnak vagy a Volga-Dneprnek, mint fenntartani 1 ilyen "dögöt"....

Feltéve, hogy a te célod nem ellenkezik az oroszokéval.
 
Mrijából van mégy egy összeszerelt sárkány, és talán mégy egyhez elkezdték gyártani a darabokat.
http://www.airliners.net/photo/Antonov-An-225-Mriya/1966903/&sid=cc909146e5ae38d25719707a631a5bb9
 
Annak a néhány Mrija-nak azért "gyönyörű" ára lenne....

De segíthetné a Ruszlán jövőjét is! /A Mrija ugyanis a Ruszlán hosszú törzsű változata, mely nagyobb szárnyakat + 2 hajtóművet kapott. - Így spóröltak a szovjet időkben..../

Már "csak" pénz és "közös" akarat kell hozzá...!!!
 
Tisztelt gacsat!
Az An-70-ből kiindulva itt is az oroszok és az ukránok célja kérdéses....
És hogy ki adja a pénzt,,,, - És meddig...?!?
 
Azért nem reménytelen az export. A C-17 gyártásának vége van, a kínai másolata a gyenge hajtóművek miatt erősen fogyatékos képességű, szal a piacon a Ruslan lesz az egyetlen nehéz teherszállító.

A C-17 és a Ruszlan nem is egy kategória...
 
A C-17-es megintcsak katonai gép, pedig egy árva civil példánya is van, de 70 tonnánál többet nemigen visz el.

Kié?

Az Airbus A380F tervezése megrekedt, pedig a szárny és a teljes felhajtóerőtermelő rendszer képes elvben 600 tonnás felszállótömeget is a levegőbe emelni.

A hasznos teher mennyi? Az átrepülési távolság?

És ezzel el is érkeztünk a Mrija-hoz, amelyik minden más, egymással szoros versenyben levő versenyzőnél extrémebb, hiszen 250 tonnát tud a levegőbe emelni és elvben még most is megvan a külső teherhordás képessége is.

És ez mennyire gyakorlati? Az összes többi versenyzőnél bőven 10% feleti eltérés van az elmélet és gyakorlat között.

Akárhogy is nézem, azon tényleg érdemes elgondolkodni, hogy van e kellő piaci rés a Ruszlan gyártósorának újraindításához, de azon már nem kell filozofálni, hogy a Mrija igényel-e további példányokat.

Ezt a részt sem értem. Tudtommal a Ruszlan gépek is a "moneymaker" kategóriábam vannak, mert civilek számára is elérhetőek, ahogy a Mrija is.

Azt olvastam még anno amikor felmerült a gyártósor újraindítása,hogy legalább 15-20 gép kapacitására biztosan van igény ezzel szemben most van talán kettő.

Egy gép van, a második befejezése 10+ éve is felmerült (2001), oszt semmi sem lett belőle. Ha ekkora rá az igény, akkor befejezték volna szerintem, mert ha 15-20-szoros igény lenne rá, akkor kvázi annyit kérnek kis túlzással, amit akarnak és tutira megtérül. Én szkeptikus vagyok a számokat illetően.
 
A C-17-es megintcsak katonai gép, pedig egy árva civil példánya is van, de 70 tonnánál többet nemigen visz el.

Kié?

Az Airbus A380F tervezése megrekedt, pedig a szárny és a teljes felhajtóerőtermelő rendszer képes elvben 600 tonnás felszállótömeget is a levegőbe emelni.

A hasznos teher mennyi? Az átrepülési távolság?

És ezzel el is érkeztünk a Mrija-hoz, amelyik minden más, egymással szoros versenyben levő versenyzőnél extrémebb, hiszen 250 tonnát tud a levegőbe emelni és elvben még most is megvan a külső teherhordás képessége is.

És ez mennyire gyakorlati? Az összes többi versenyzőnél bőven 10% feleti eltérés van az elmélet és gyakorlat között.

Akárhogy is nézem, azon tényleg érdemes elgondolkodni, hogy van e kellő piaci rés a Ruszlan gyártósorának újraindításához, de azon már nem kell filozofálni, hogy a Mrija igényel-e további példányokat.

Ezt a részt sem értem. Tudtommal a Ruszlan gépek is a "moneymaker" kategóriábam vannak, mert civilek számára is elérhetőek, ahogy a Mrija is.

Azt olvastam még anno amikor felmerült a gyártósor újraindítása,hogy legalább 15-20 gép kapacitására biztosan van igény ezzel szemben most van talán kettő.

Egy gép van, a második befejezése 10+ éve is felmerü