An-124 Ruslan / An-124 Condor (Antonov)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 444
113
A Ruszlan nem tud sokkl többet mint pl a B747-8F. Tényleges teheremelő kapacitása kisebb, csak valamivel nagyobb geometriai méretű terheket tud befogadni. Ebbe a szegmensbe nem feltétlen érdemes beszállni. A meglévő példányok továbbüzemeltetése lenne a fontos. A Mrija ellenben óriási népszerűségnek örvend, hiszen lényegesen nagyobb kapacitással bír és igencsak sok megrendelő él vagy inkább élne vele.

A Mrija általam ismert legnagyobb terhét Prágából vitte Franciaországba, egy komplett gyártósort, 248 tonnát. Anno, mikor nálunk járt a MOL gépeiért, akkor a rakomány össztömege 180 tonna volt, tehát messze attól, ami a maximum, de még így is 30 tonnával több, mint a jelenlegi rekorder B747-8F vagy ha úgy tetszik a Ruszlan korábbi rekordja. 30 tonnával, ami egy A400M szállítókapacitása.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 348
113
B747-8F-el az a baj állítólag,hogy hiába nagy nem nagyon lehet bele pakolni nagy dolgokat mert kicsi a raktérajtó.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
Egy osszehasonlítás az AN-124-100 és a B -747-8F, ill. a modernizált An-124-300(ami a legjobb megoldás lenne)
http://www.ul-avia.com/uploads/files/an124/120813_an124300vystuplenie_matf2012.pdf
A Mrija-hoz visszatérve, ha oroszok kezében lenne a gyár már rég befejezték volna a 2. példány építését.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
Az An-124-100- nak gyenge a hajtomuve. A D18T-3 hajtomu TE csak 23,4t, míg a B-747-8F-é 30t, úgyhogy a tervezett An-124-300-nak szuksége lesz új hajtomure.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A Ruszlán egy tehergépnek tervezett tehergép, nem egy áttervezett utasszállító. Szerintem ez behozhatatlan előny. Vagy a Boeing elejét hátulját is lehet nyitni?
A Mrija-hoz visszatérve, ha oroszok kezében lenne a gyár már rég befejezték volna a 2. példány építését.
Ezt miből gondolod?
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Érdekes ez a katari gép, ilyet sem láttam még!
Bár ez 1 katonai változat civilre festve. Annál is inkább, mert ugyan a McDonnell Douglas és a Boeing is számolt civil változattal /MD-17 majd BC-17 néven/, ám az érdeklődés hiányában soha nem valósult meg....
A gyártás közelgő leállítása miatt meg már nem is fog...!!!

Tehát a Mrija vagy a Ruszlán gyártása kapcsán nem árt még számolni 1 kicsit....

/Pl. mennyi lenne 1 millárd dolláros gép "fuvardíja"? - Mert létezik hajó és vasút is....
Igaz, az idő pénz...! - No de mennyi...?!?
Tehát az energetikai cégek és a megrendelőik is számolhatnak..../

Lehet, hogy 20 darabra sem lesz igény...?!?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
Mégegyszer leírom mert, kitorolték a moderátorok.:)

Az An-124 Ruszlán újragyártása politikai dontés, és nagyban fugg az ukrán poltikai hangulattol ill. hatalomtol. Ez egy gesztus volt az oroszok részérol az ukránok felol(nem választod Europát, akkor kapsz megrendelést, munkát tobb tízezer embernek) Ezenkívul, ha a bokszolo(Merkel kedvence) gyoz a 2015-os elnokválasztáson, akkor minden Oo-kal kotott szerzodést felmond(mint Juscsenko)

Tehát a 80 drb Ruszlan ujragyártásanak reális alapja = 0

1. Az újragyártás elindításához tobbmilliárd USD invesztício kell, amivel nem rendelkezik azorosz kormány, az ukrán meg pláne.

2. Uj hajtomu fejlesztés szukségessége
3. Megrendelés hiánya

Inkább a meglévo An-124-100 flottát kéne modernizálni An-124-300 projekt alapján(lásd a fenti linket)
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
T. gacsat!
A Jumbó 1 meg nem valósult tehergép tervei alapján /innen a "púp"/ épült utasszállító, melynek "F" változata mind a mai napig a legkönnyebben pakolható rámpa nélküli teherszállító....
A nyitható orr pedig a fő raktér /középső szint/ teljes keresztmetszetére biztosít pakolási lehetőséget....

A Ruszlánnál ez a keresztmetszet persze jóval nagyobb /1 teherszint, fölötte a kabinnal/....
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Egyetértek bokival! /Bár, a jelzős szerkezetét joggal törölték!/

"A Mrija-hoz visszatérve, ha oroszok kezében lenne a gyár már rég befejezték volna a 2. példány építését." - No, erre azért nem vennék mérget...!

"Többmilliárd USD invesztíció" persze lehetne, de kérdés , hogy mire....
Mert a "2020-ra mindent" című orosz mese nekem nagyon vodkaillatúnak tűnik...!!!
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
Nos a Mrija a Buran-hoz lett kifejlesztve , de a SZU felbomlása után az egyetlen példány az ukránoknál maradt. Most vakaroznak az oroszok, hogy ujjá élesztenék a Buran programot(lásd az USA és Kína pilotanélkuli katonai urhajok fejlesztését), aminek torlése nagy hiba volt!

sondor961
Egy gép újragyártásának indításához, szukséges a gyártokapacitás kiépítése, az alkatrészek gyártásának ujraindítása a 0-rol .....
Sokan itt elfelejtik , hogy a Szu-ban szét voltak osztva a gyárak , beszállítok tobb tagkoztársaság kozott.... A Szu felbomlása után ezek megszuntek 90-100% -ban. ....
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
"Inkább a meglévo An-124-100 flottát kéne modernizálni An-124-300 projekt alapján"
Ehez is egy nem létező motort írtak. Azt is meg kéne csinálni.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
"Inkább a meglévo An-124-100 flottát kéne modernizálni An-124-300 projekt alapján"
Ehez is egy nem létező motort írtak. Azt is meg kéne csinálni.

A Motor Sics fejleszti az új motot, csak kérdés mikor lesz kész(!?)
A modernizácio sokkal olcsobb, és ezáltal a Ruszlan elérheti azokat a jellemzoket , amivel a Boing rendelkezik(lásd az ábrát a linkben)
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Azért a még nem létező ukrán és a már bizonyított amerikai hajtómű között lesz némi különbség!
Üzemeltetési költségek + élettartam tekintetében biztos...!
 
2013. december 7.
934
4
18
boki: Nem lesz az kész, mert ilyen beszűkűlt piacra nem éri meg. Még ha gyártanak is 15 db új gépet akkor sem valószínű. Inkább csak modernizációról lehet szó amit aztán, esetleg, új típusnak kiáltanak ki. Vagy megcélozzák a többi nehézgépes piac többi szereplőit is, ami azért enyhén esélytelen még teljesen versenyképes hajtóművel is. Az A380-asba pl a már meglévő kínálaton nem változtat az Airbus, (részben politikai okokból ), ugyanez a többi nagygépre is igaz.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Tisztelt voltagemultiplier!
Teljesen esélytelen, mert tudtommal nem létezik nyugati repülő keleti hajtóművel /a már leírt okok miatt/...!
Kivétel talán csak az orosz rakétahajtómű, mely népszerű az USA-ban...!
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Nos a Mrija a Buran-hoz lett kifejlesztve , de a SZU felbomlása után az egyetlen példány az ukránoknál maradt. Most vakaroznak az oroszok, hogy ujjá élesztenék a Buran programot(lásd az USA és Kína pilotanélkuli katonai urhajok fejlesztését), aminek torlése nagy hiba volt!

sondor961
Egy gép újragyártásának indításához, szukséges a gyártokapacitás kiépítése, az alkatrészek gyártásának ujraindítása a 0-rol .....
Sokan itt elfelejtik , hogy a Szu-ban szét voltak osztva a gyárak , beszállítok tobb tagkoztársaság kozott.... A Szu felbomlása után ezek megszuntek 90-100% -ban. ....
Nos, a Burán ügyből tuti nem lessz semmi. Valószinű a Ruszlánból sem. Egy Airbus380 400miló $. Ha szükség lenne ilyesmire, olcsóbban kihoznák, mint az ukránok.
Az Airbus 380 meg elvileg sem repülhetne D18Tvel, mert még a nem is létező széria 5 is vagy 20 % kal kevesebbet nyom, mint a 380as mostani hajtóműve.
A 225ösnek lenne valami értelme, de annak is inkább nyugati hajtóművekkel. Persze azt is előlről kellene kezdeni. Tuti nem vennék gyártásba 30 éves szárnyakkal.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Tehát csak közös akaratból még nem lesz új vagy modernizált szállítógép. Az ukrán politikai helyzet esetleges változásával pedig a közös akarat is könnyen kútba eshet...!